Skip to main content
Beantwoord

Melding ontvangen dat simkaart op non-actief wordt gezet, hoe kan ik dit voorkomen?

• February 11, 2026
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Beste KPN, ik heb een melding gehad dat mijn SIM kaart op non-actief gezet wordt. Ik zit in het buitenland en heb mijn SIM daarom even uitgezet, omdat ik gebruik maak van een E-Sim, maar wil voorkomen dat wanneer ik terug kom in Nederland, ik mijn Nederlandse nummer niet meer kan gebruiken. Kunnen jullie ervoor zorgen dat mijn SIM kaart actief blijft?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@loislanerd ,

Gaat het soms om een prepaidnummer? Denk er dan aan dat je minimaal één keer per half jaar dat kaartje gebruikt om (zelf) te bellen, te sms-en of op te waarderen. Is dat half jaar nu voorbij? Dan heb je nog 90 dagen de tijd om een opwaardering te doen.

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Het klinkt als een scam. Weet je zeker dat dit van KPN kwam? Werd er nog een actie vermeld die je uit zou moeten voeren?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 12, 2026

Zou kunnen, het was een kort bericht, heb het verder niet goed kunnen openen.
Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn sim gewoon gebruiken nadat ik hem zo’n 60 dagen non-actief heb gehad?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 12, 2026

Bij twijfel raad ik aan om KPN te bellen: 0800-0402.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 12, 2026

Vanuit het buitenland bellen gaat via +31612001200 ​@loislanerd en ​@AriënC of via Facebook, X of Instagram.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 12, 2026

Hallo ​@loislanerd ,

Gaat het soms om een prepaidnummer? Denk er dan aan dat je minimaal één keer per half jaar dat kaartje gebruikt om (zelf) te bellen, te sms-en of op te waarderen. Is dat half jaar nu voorbij? Dan heb je nog 90 dagen de tijd om een opwaardering te doen.

Â