Skip to main content
Beantwoord

Neemt KPN de klanten van AH Mobiel over?

• February 5, 2026
  • 22 reacties
  • 230 keer bekeken

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik heb hier een smartphone die gebruik maakt van een sim-kaart van AH Mobiel, maar werkt via het mobiele netwerk van KPN. De kosten worden ook geïnd door KPN.

Sinds kort ontbreekt de informatie over AH Mobiel op de website van Albert Heijn. Navraag bij AH levert tegenstrijdige antwoorden op. Volgens de ene medewerker wordt AH Mobiel niet meer aangeboden, terwijl een andere medewerker daar vaag over is.

AH Mobiel werkt wel gewoon bij mij, maar nu heb ik ook vernomen dat KPN de gebruikers van AH Mobiel gaat overnemen van AH.

Is daar meer over bekend?

Piet.

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@Piet van der Vooren,

Er is niets bekend over het stoppen van AH mobiel, zolang je daar geen bericht over krijgt vanuit Albert Heijn, hoef je je daar geen zorgen over te maken!

Ik zie dat de ‘hoofdpagina’ van AH mobiel het weer doet nu, maar de 3 andere linkjes inderdaad niet. Als je dit meldt bij Albert Heijn, kunnen ze daar mee aan de slag 🙂

22 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 5, 2026

Inderdaad. https://www.ah.nl/over-ah/winkelservices/mobiel is 'uit de lucht'.

Dat is toch prepaid? Waarom niet een echte provider, dat begrijp ik nooit. Hema, kruitvat, ah. Voor mij niet.  Mijn tweede nummer is Lebara.

Als ik Google vind ik niets over stoppen AH Mobiel noch overname van klanten door KPN. 

Je topic van 2 maart 2024 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 5, 2026

Dat is toch prepaid? Waarom niet een echte provider, dat begrijp ik nooit.. 

Er zijn mensen, de mogen geen abonnement afsluiten, ook niet voor een maandbedrag van 1€. B.v. mensen met bepaalde BKR-code of vluchtelingen.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Dat is toch prepaid? Waarom niet een echte provider, dat begrijp ik nooit.. 

Er zijn mensen, de mogen geen abonnement afsluiten, ook niet voor een maandbedrag van 1€. B.v. mensen met bepaalde BKR-code of vluchtelingen.

Nou, daar hoor ik echt niet bij! 😄

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 5, 2026

Ik heb 't niet over abonnement vs prepaid. Dat argument begrijp ik. Al kan ik me die reden bij ​@Piet van der Vooren niet voorstellen. 

Een smartphone is veel fijner met abonnement. Alleen al de veel goedkopere data ten opzichte van prepaid. 

Waarom je na je eerdere bericht, vermoeden, niet bijvoorbeeld naar Simyo bent gegaan snap ik ook niet helemaal, Piet. Je voelde tenslotte al een buitje 🌧. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 5, 2026

Ik heb 't niet over abonnement vs prepaid. Dat argument begrijp ik.

Ik heb b.v. een prepaid in een GPS-tracker als fiets-antidiefstal. Als ik een abonnement zou nemen en de fiets wordt gestolen, kan de dief op mijn kosten telefoneren, b.v. 0900-nummer bellen. Dan kost me in nul time meer dan de fiets.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 5, 2026

Prima, daar zou ik ook geen abonnement in stoppen. 

Maar niet het onderwerp of de vraag. 

Forum|alt.badge.img+2

Maar de vraag van Piet is ook niet of hij beter kan overstappen naar een ‘echte’ provider. Of beter een sim-only kan nemen.😉

Volgens deze link AH Mobiel prepaid sim-startpakket bestellen | Albert Heijn is prepaid nog in de winkel verkrijgbaar.

En via deze link AH Mobiel prepaid beltegoed 30 euro bestellen | Albert Heijn een voordeel prepaid pakket (30 euro + 60 euro gratis bonus beltegoed)

Maar of AH Mobiel (om even op de vraag terug te komen) wordt overgenomen door KPN vind ik niets.

• February 6, 2026

Wat dan wel vreemd is dat de pagina speciaal voor AH Mobiel niet meer lijkt te bestaan.

https://www.ah.nl/informatie/winkelservices/mobiel

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Je vroeg "Waarom niet een echte provider, dat begrijp ik nooit..” … Dit is ook niet het onderwerp op de vraag. Ik gaf het antwoord op jouw vraag, nou haal je weer de betrekking tot topicstarter. Ik vind het een hele rare reactie.

Maar of AH Mobiel (om even op de vraag terug te komen) wordt overgenomen door KPN vind ik niets.

AH beltegoed is 12 maanden geldig, als nu het beltegoed nog steeds in winkel en online te kopen is, moet AH prepaid ten minste nog 12 maanden bestaan, bij eerdere stop moet AH of de beltegoed volledig vergoeden voor ieder klant of miljoen schadenvergoeding betalen. Een eventuele overname maakt niet uit. De overnemende partij moet de dienst voortzetten met de nu nog geldige voorwarden.

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van een moderator van deze community.

Piet. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van een moderator van deze community.

Waarom? Een moderator van KPN forum heeft niet te vertellen over AH prepaid. Zelfs als KPN AH Prepaid zal overnemen, mag alleen KPN topmanagement beslissen wanneer openbaar te maken.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 6, 2026

Het is gewoon bekend dat AH Mobiel vis het KPN netwerk loopt, dat geeft AH zelf aan, wie de eigenaar van AHMobirl is, lijkt me minder belangrijk.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Wat dan wel vreemd is dat de pagina speciaal voor AH Mobiel niet meer lijkt te bestaan.

Ter info: ik heb die 404 zonet via de AH chat (waar je nog met mensen kunt praten!) door­ge­geven. In de kolom “Services” op elke pagina van hun website staat diezelfde kapotte link, dus misschien gewoon een foutje. Tenzij de verwijzing daar ook verdwijnt. 🤓

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 6, 2026

Nou, dan leg ik m'n reactie even uit. Ik wil alleen maar aangeven dat je via een telecomprovider deze situatie niet hebt. Supermarkten en huishoud winkels met mobiel. Daar zou ik het dus nooit vandaan halen. 

Volgens mij inmiddels opgeheven Deka mobiel, Dirk mobiel, HEMA mobiel. AH mobiel lijkt de volgende. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Nou, dan leg ik m'n reactie even uit. Ik wil alleen maar aangeven dat je via een telecomprovider deze situatie niet hebt.

Ook providers stopten, b.v. Bliep of L-mobi. De relatieve zekerheid heb je alleen bij top-3 (KPN, Odido, Vodafone)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 6, 2026

Ook daarvoor geldt bij mij: alleen bekende providers nemen. 

L-Mobi was vanaf begin al gedoemd. Op 'hoogtepunt' maar 20.000 klanten. Ik hoorde pas van deze provider toen het al te laat was.

Blieb, wat een naam, hoor ik nu pas van.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Bliep bestaat al sinds 2012 https://web.archive.org/web/20120622110515/http://www.bliep.nl/ en stopt in 2025. Ook vele bekende providers verdwenen (Ben, Telfort, Tele2). Maar omdat ze grotere klanten-base hadden, worden ze overgenomen. Tele2 had zelfs eigen netwerk.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 6, 2026

Je slaat kennelijk de tv reclameblokken vaak over, maar…

"Ik ben tevreden" is de kreet. 😁

Nog meer gestopt met mobiel: Kruitvat, Jumbo, Aldi, Sizz, Telesur (in NL gestopt).

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

"Ik ben tevreden" is de kreet. 😁

Dat komt doordat Odido nog geen sterke merk heeft, T-Mobile mag men niet meer gebruiken, het is dom om Ben niet verder te voeren. Anders dan KPN, bij telfort.nl komt men automatisch op kpn.com

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 6, 2026

AH mobiel staat weer op de site van Albert Heijn ​@Piet van der Vooren .

Piet van der Vooren
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10

AH mobiel staat weer op de site van Albert Heijn ​@Piet van der Vooren .

Nu nog de linkjes op deze pagina.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 9, 2026

Hi ​@Piet van der Vooren,

Er is niets bekend over het stoppen van AH mobiel, zolang je daar geen bericht over krijgt vanuit Albert Heijn, hoef je je daar geen zorgen over te maken!

Ik zie dat de ‘hoofdpagina’ van AH mobiel het weer doet nu, maar de 3 andere linkjes inderdaad niet. Als je dit meldt bij Albert Heijn, kunnen ze daar mee aan de slag 🙂