Skip to main content
Beantwoord

Op vervangende prepaid simkaart alleen noodnummers niet aangemeld

• January 25, 2026
  • 2 reacties
  • 46 keer bekeken

Ik heb een vervangende SIM-kaart besteld voor mijn mobiel. Ik weet niet hoe lang ik de kaart niet heb gebruikt, dat kan best een tiidje geleden zijn. Maar ik kreeg een vervangende SIM-kaart die ik volgens de website van KPN succesvol heb geactiveerd. Ik zie nu alleen linksboven 'alleen noodnummers staan' en als ik het tegoed wil opvragen krijg ik het bericht dat het nummer niet is aangemeld op het netwerk. Op de oude SIM-kaart kon ik met *101# nog zien dat er een tegoed op de kaart stond, tegen de 15 a 20 euro ongeveer. 

Dat is de reden dat ik ervan uitging dat de SIM nog niet gedeactiveerd was. Maar ik begin nu te twijfelen. Tegelijkertijd denk ik, KPN zou me toch geen vervangende SIM sturen als het nummer inmiddels al is ingetrokken en de SIM-kaart helemaal niet meer geactiveerd kan worden? Bovendien heb ik niks betaald met andere middelen dan beltegoed. Ik snap er niets van. Weet iemand wat hier aan de hand kan zijn?

Beste antwoord door PeterG

Nou. Mooi. Eind goed, al goed.

Je zat dus kennelijk "alleen maar" in de respijt periode. 

Het hebben van tegoed houdt 'm niet geldig. Wel gebruik. Via 4G! Gebruik via wifi telt niet mee om hem geldig te houden. 

2 reacties

• Auteur
  • Topper
  • January 25, 2026

Nou breekt mijn klomp. Het oude kaartje functioneert nadat ik mijn tegoed had opgewaardeerd (laatste gebruik was blijkbaar langer dan 6 maanden geleden maar korter dan 9 maanden) wel. Terwijl het nieuwe vervangende kaartje het dus niet doet terwijl het wel geactiveerd is. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • January 25, 2026

Nou. Mooi. Eind goed, al goed.

Je zat dus kennelijk "alleen maar" in de respijt periode. 

Het hebben van tegoed houdt 'm niet geldig. Wel gebruik. Via 4G! Gebruik via wifi telt niet mee om hem geldig te houden.