Skip to main content

Goedemorgen,
Mijn vader heeft een prepaid kaart van T-Mobile. Daar wilden we automatisch opwaarderen inschakelen. Helaas lukt dit niet wegens technische problemen bij hun, en niet te zeggen wanneer dit opgelost is. Ik zag dat automatisch opwaarderen bij jullie ook mogelijk is en graag willen we overstappen met prepaid naar KPN, met nummerbehoud. Klopt het dat we daarvoor de volgende stappen moeten nemen?
1. We vragen eerst een KPN simkaart aan (in zijn geval zonder internet, met 10,00 gratis tegoed voor 4,99)
2. Zodra we de simkaart ontvangen hebben, bellen we naar klantenservice en vragen nummerbehoud aan
Hierbij de vraag: kunnen we in plaats van bellen ook via dit forum dit regelen?
3. We ontvangen een sms met instructies om aanvraag nummerbehoud te bevestigen
Vraag: moet je hierop heel snel reageren want de telefoon is in het bezit van mijn vader van 80 en die snapt er helemaal niets van dus moet dan wachten tot hij bij mij komt of ik bij hem…
4. Binnen 4 uur ontvangen we een bevestiging per sms met een overstapdatum, plus een email met uitleg.Is er een verwachting hoe lang die overstap kan duren? En ook hier de vraag hoe lang je tijd hebt om te reageren en e.e.a. te regelen ivm telefoon in bezit van vader en moet iemand anders regelen…
5. Zodra je geen bereik meer hebt met huidige simkaart, deze omwisselen met de nieuwe KPN simkaart
Klopt deze volgorde voor een goed verloop van de aanvraag?
Alvast bedankt voor uw reactie.

vorm van automatisch opwaarderen dat als je beltegoed onder een bepaald bedrag komt dan word er automatisch opgewaardeerd

Dat zou wel handiger zijn. Maar KPN heeft dat niet en is het een vast bedrag per maand. Nou kan je dat met die prijzen, 30 cent per minuut, wel opmaken. Maar toch, dat is vele malen duurder dan een abonnement.

Op papier is het duurder, maar in de praktijk is het natuurlijk afhankelijk van je verbruik. Laten we niet vergeten dat je bij KPN minimaal 15 euro per maand kwijt bent, er zijn genoeg mensen die niet zo veel bellen/sms of internetten of dat vrijwel alleen via wifi doen.

Dan kan je wel elke maand 15 euro betalen voor onbeperkt bellen, maar wat heb je er aan als je maar af en toe belt en vooral een gsm hebt om eigenlijk bereikbaar te zijn? Ik zie niet in hoe je dan goedkoper uit kan zijn door elke maand 15 euro te betalen voor iets wat je toch niet gebruikt….

Daarom is een abonnement echt niet per definitie goedkoper en zeker niet bij de instap abonnementen van kpn die behoorlijk prijzig zijn voor wat je krijgt.

Overigens kan je de 30 cent per minuut behoorlijk drukken door het tarief op het bonus plan te zetten, bij een opwaardering van 20 euro krijg je dan 15 euro gratis erbij, wat de kosten per minuut behoorlijk drukt ;)

 

@Harrie2014 KPN had op het forum aangeven dat ze ook met de automatische opwaardeer vorm van t-mobile zouden komen: https://forum.kpn.com/prepaid-16/prepaid-automatisch-opwaarderen-453520

Maar inmiddels zijn we ruim 2 jaar verder en is het er niet van gekomen, geen idee dus of dat nog echt gaat komen.


vooral een gsm hebt om eigenlijk bereikbaar te zijn?

Dat is zo jaren '90.

Bellen met een GSM is, met abonnement, STUKKEN goedkoper dan met een vaste telefoon. En je kan binnen je bundel heel Nederland en de E.U.* gratis bellen. Dus ook zolang je wilt.

*E.U. alleen als het abonnement na september 2016 is afgesloten.

Via vast:

Nederlands nummer (vast en mobiel) bellen:  starttarief € 0,15 + € 0,15 per minuut

Naar buitenlands nummer (vast en mobiel) binnen E.U.: € 0,23 per minuut


PeterG, ik ben het helemaal met  Misja20 eens: “maar wat heb je er aan als je maar af en toe belt en vooral een gsm hebt om eigenlijk bereikbaar te zijn? Ik zie niet in hoe je dan goedkoper uit kan zijn door elke maand 15 euro te betalen voor iets wat je toch niet gebruikt….” echter in het geval van mijn vader is het niet zozeer dat hij bereikbaar moet zijn (want hij heeft thuis ook gewoon een vaste aansluiting) als wel dat hij zelf weg kan bellen als er tijdens het fietsen, wandelen, autorijden iets gebeurt...Met een abo zou hij veel duurder uit zijn dan met prepaid...


En thuis dan?

Een vaste telefoon is pittig aan de prijs, via een mobiel abonnement bel je gratis (E.U. !) voor dat geld (€ 15).

Voor € 14 heb heb je een mobiel abonnement met 150 belminuten (E.U. !).

Maar ik hou erover op. Zeker met de combi vaste telefoon en mobiel prepaid met maandelijkse opwaardering is je vader duur uit.

Mijn moeder (82) is voor haar telefoon maar één tientje* per maand kwijt terwijl ze veel en lang belt; ook naar Zweden en Duitsland. Ze heeft geen vaste meer in gebruik.

*ze heeft € 5 korting op het mobiele abo omdat ze ook een thuis-aansluiting van kpn heeft.


En thuis dan?

Een vaste telefoon is pittig aan de prijs, via een mobiel abonnement bel je gratis (E.U. !) voor dat geld (€ 15).

Voor € 14 heb heb je een mobiel abonnement met 150 belminuten (E.U. !).

Maar ik hou erover op. Zeker met de combi vaste telefoon en mobiel prepaid met maandelijkse opwaardering is je vader duur uit.

Mijn moeder (82) is voor haar telefoon maar één tientje* per maand kwijt terwijl ze veel en lang belt; ook naar Zweden en Duitsland. Ze heeft geen vaste meer in gebruik.

*ze heeft € 5 korting op het mobiele abo omdat ze ook een thuis-aansluiting van kpn heeft.

Tegenwoordig is de korting bij de instap sim only's nog maar 2,50 per maand.

Daarom zeg ik ook je bent niet per definitie goedkoper of duurder uit met een abonnement of Prepaid, het ligt aan het verbruik van de persoon.

Jou moeder belt veel en lang, dan lijkt het mij duidelijk dat het in dat geval wel voordeliger is om aan een abonnement te denken.

Maar het geval van Harrie is toch heel anders, hij geeft al aan dat het vooral bedoeld is voor als er iets zou gebeuren tijdens het autorijden, wandelen, fietsen, dan is gewoon een prepaid kaartje echt meer dan genoeg.

Ik zie echt 0 reden om daarvoor elke maand 15 euro neer te tellen. Maar goed, laten we er inderdaad maar over ophouden. Harrie had denk ik sowieso al zijn eigen keuze gemaakt.

:smiley: