Skip to main content
Beantwoord

Prepaid beltegoed online niet meer in te zien

• February 8, 2026
  • 21 reacties
  • 199 keer bekeken

Ik heb een alarmhorloge met daarin een prepaid simkaart. Tot voor kort kon ik on line mijn tegoed controleren op mijn pc, maar sinds enige tijd kan dat niet meer. Gevolg is dus, dat ik mijn tegoed niet meer kan controleren. Super lastig, mág/kán gewoon niet, je hebt tenslotte niet voor niets een alarmhorloge!. Weet iemand of er een andere mogelijkheid is, om dit toch nog te kunnen controleren? BVD

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@NetjeB ,

Er zijn gelukkig alternatieven:

Beltegoed opvragen 

• Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)
  • Bel *101# voor je beltegoed of *107# voor je extra bonustegoed

Desnoods het simkaartje even in een mobiele telefoon plaatsen. 

bron:

21 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 8, 2026

Die storing zit er al maanden in. Heel vervelend. Met de simkaart 1244 bellen voor het saldo. Prepaid is eigenlijk bedoeld voor telefoon. 

Voor mijn oude mobiel heb ik Lebara prepaid. Daar is het wel online te zien. 

Dus overstappen is een mogelijkheid om het wel te zien. Tegoed bij kpn gaat daarmee verloren. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • February 8, 2026

Hallo ​@NetjeB ,

Beltegoed opvragen 

• Sms gratis het woord SALDO naar 1266 en ontvang een gratis sms met je beltegoed(en)

bron:

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo @NetjeB,

Helaas hebben wij dit probleem ook geconstateerd en we gaan ermee aan de slag! Voor nu zijn de stappen om je prepaid tóch goed te kunnen controleren inderdaad precies wat @Noordzee al heeft aangegeven! 😊

Hallo ​@NetjeB ,

Beltegoed opvragen 

bron:

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 10, 2026

Dank alle lieve mensen, die mij willen helpen. Ik kan geen sms sturen naar 1266, omdat de simkaart in mijn alarmhorloge zit. Het is dus ook niet de bedoeling om dat horloge open te maken, zoals Noordzee heel behulpzaam voorstelde. Ik heb toch geprobeerd met mijn mobieltje, andere provider, een sms te versturen en dat is uiteraard, zoals verwacht, niet gelukt. Ik kan nu dus gewoon niet meer inzien hoeveel geld ik nog op mijn prepaidkaart heb staan. Écht slecht. Blijf hopen, dat iemand mogelijk toch nog iets weet…...misschien KPN zelf wel??? Toch oprecht dank aan allen voor jullie adviezen

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 10, 2026

Enige opties op dit moment die ​@Noordzee al aangeeft.

Met de prepaid simkaart in een telefoon:

Sms saldo naar 1266 

Of

Bel *101#

Onzeker over je saldo, stort gewoon een tientje. 

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen

Beltegoed is steeds tot 6 maanden na laatste gebruik geldig. In een alarm horloge zal dat dan waarschijnlijk sms verzenden zijn.

Werkt dat horloge al via 4G.

Het oudere GSM (2G) stopt definitief per eind november 2027.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@NetjeB

Ik heb even rondgevraagd en krijg signalen dat de KPN Prepaid‑app gewoon naar behoren werkt. Misschien is het een idee om die toch eens te proberen, als dat voor jou mogelijk is. De app vraagt na het invoeren van het telefoonnummer van het horloge om een verificatiecode. Als jij deze code op het horloge kunt ontvangen, hoef je de simkaart er dus niet uit te halen.

Als dat niet mogelijk is, zou je inderdaad even in een ander toestel , naast de telefoon waarop je de app hebt staan de simkaart kunnen plaatsen om de code alsnog te ontvangen. Dit is eenmalig.

In de app zitten best wat handige functies, zoals:

Makkelijk opwaarderen

• Welkomsttegoed van € 7,50 opvragen

• Automatisch opwaarderen aan‑ of uitzetten

• Je opwaardeergeschiedenis bekijken

• Opwaarderen met een vouchercode

• Je pincode wijzigen

• Gratis bundels activeren na het opwaarderen

Alles voor je bundels

• Bundelgebruik inzien

• Bundels kopen uit je beltegoed

• Bundels kopen met iDEAL, incasso, creditcard of PayPal

Laat je het weten als dit lukt? 🙂

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 10, 2026

Dank alle lieve mensen, die mij willen helpen. Ik kan geen sms sturen naar 1266, omdat de simkaart in mijn alarmhorloge zit. Het is dus ook niet de bedoeling om dat horloge open te maken, zoals Noordzee heel behulpzaam voorstelde. Ik heb toch geprobeerd met mijn mobieltje, andere provider, een sms te versturen en dat is uiteraard, zoals verwacht, niet gelukt. Ik kan nu dus gewoon niet meer inzien hoeveel geld ik nog op mijn prepaidkaart heb staan. Écht slecht. Blijf hopen, dat iemand mogelijk toch nog iets weet…...misschien KPN zelf wel??? Toch oprecht dank aan allen voor jullie adviezen

Graag gedaan ​@NetjeB ,

Toch raad ik je aan om toch (eenmalig) het simkaartje in een andere telefoon te plaatsen. Om de opwaardering te doen en desgewenst de KPN Prepaid app meteen te downloaden. 

https://www.kpn.com/prepaid/app?campaignid=so:c=merk-community

Ik lees hierboven meer van dezelfde adviezen. Succes met het opwaarderen! 👍

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 11, 2026

Ik heb even rondgevraagd en krijg signalen dat de KPN Prepaid‑app gewoon naar behoren werkt. Misschien is het een idee om die toch eens te proberen, als dat voor jou mogelijk is. De app vraagt na het invoeren van het telefoonnummer van het horloge om een verificatiecode. Als jij deze code op het horloge kunt ontvangen, hoef je de simkaart er dus niet uit te halen.

Inderdaad, ​@NetjeB, ik lees net dat het in die app zelfs met meerdere nummers kan, hoewel dat voor jou niet belangrijk is. Moet je dus wel een smartphone hebben, en een code kunnen ontvangen op dat horloge. Om welk horloge gaat het?

Uit Kan ik twee prepaid nummers instellen in de KPN Prepaid app? van twee dagen geleden:

Ik heb twee prepaid nummers bij KPN waarvan 1 gebruikt wordt in een SOS alarm. Ik wil beide nummers graag in de KPN App zodat ik de beltegoeden kan controleren. Met name voor dat nummer in het SOS alarm is dat wenselijk.

Mijn kpn laat meteen beide nummers zien na inloggen. Top! Hartelijk dank voor deze tip!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Lieve helpers, hier ben ik weer. Heb alle voorgedragen opties geprobeerd (behalve die om de simkaart uit mijn alarmhorloge te halen, durf ik niet, heeft de leverancier ook ten stelligste ontraden!), maar geen enkele is gelukt. De optie van Ine E. zou een goede zijn, maar ik heb voor mijn gewone telefoon een andere provider. PeterG. vroeg me of het horloge al via 4G werkt en dat is Ja. Die van het tientje storten doe ik al geruime tijd, met grote regelmaat, maar ik zie hierdoor dus nog steeds niet mijn beltegoed. Zo frustrerend allemaal!!. Máár, nu heb ik het, via allerlei pogingen links en rechts, voor elkaar om een heuse belafspraak (geen chatbot dus) te krijgen met een fysieke medewerker van KPN. Ik ben benieuwd of het nú wel gaat lukken…...morgen (maandag 16-2) is het zover. Wederom hartelijk dank allemaal en een mooie zondag, groetjes Antoinette

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2026

Hou ons op de hoogte Antoinette. Succes morgen! 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • February 15, 2026

Tja, geldig houden. Hoe regelmatig stort je.

Vanaf elk moment dat het horloge een bericht verzend (sms?) gaat de 6 maanden teller weer lopen. Een sms verzenden kost € 0,23.

Ook vanaf een storting, minimum € 10, gaat een half jaar weer starten. Dat hoeft dus maar hooguit 1 × per 6 maanden. 

Het horloge zal waarschijnlijk minder dan € 10 per 6 maanden verbruiken.

Dat prepaid aansluitingen momenteel het saldo niet in app of website kunnen zien heeft de aandacht. Momenteel is het alleen met de simkaart in een telefoon op te vragen. 

*101# of 1266

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 15, 2026

Hallo Peter, ik waardeer mijn tegoed, sinds ik dit niet meer kan zien, elke 3 à 4 maanden met € 10,-- op. Tot nu toe gelukkig nog nooit in de problemen gekomen, is ook niet de bedoeling als je een alarmhorloge hebt!! Het geeft toch zeer regelmatig onrust bij mij, omdat ik het belangrijk vind, dat ik kan zien, wat mijn tegoed nog is, zodat ik, wat dát betreft, iig safe ben. De leverancier zegt, dat het horloge ongeveer € 3,-- per maand (data) gebruikt, dus dat in mijn hoofd houdend, waardeer ik maar steeds die € 10,-- op, maar het blijft gokken, ik ga liever voor zichtbare zekerheid. Groetjes Antoinette

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 15, 2026

De klantenservice gaat jou vast een opgave geven van jouw huidige beltegoed.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 15, 2026

De optie van Ine E. zou een goede zijn, maar ik heb voor mijn gewone telefoon een andere provider.

@NetjeB, ik weet dat je morgen gebeld gaat worden. Maar toch: dat je een andere provider hebt maakt denk ik niet uit. Want je krijgt bij het instellen van de KPN Prepaid app immers via sms een code op je horloge, die je dan op die andere telefoon in de app moet invullen.

Oh wacht, ik zie nu dat Ine E. de MijnKPN app gebruikt. Ik dacht dat die het ook over de Prepaid app had, die Serneay noemde. Ik bedoelde ook de Prepaid app.

Dus de vraagt blijft: kun je sms lezen op dat horloge? En: welk horloge heb je?

Vanaf elk moment dat het horloge een bericht verzend (sms?) [...]

Ter info: veel van dit soort horloges gebruiken voice en data. Het ding belt bij een alarm dan een lijst van ingestelde telefoonnummers (bijvoorbeeld bij Wuzzi Alert). Of stuurt via internet een alarm­locatie die dan bij alle contacten als pushbericht in een app te zien is (bijvoorbeeld bij Spotter GPS). Zodra iemand dat alarm accepteert, belt de app naar het horloge, en het horloge neemt dan automatisch binnenkomende gesprekken op. Of een combinatie van beide (bijvoor­beeld bij LifeWatcher). De contactenlijst kan soms ook een professionele alarmcentrale zijn.

Vaak kun je via zo’n app ook het batterijniveau zien, en actief de locatie opvragen. Dus het horloge zal regelmatig verbinding moeten maken met de server. Of een verbinding met die server openhouden (bijvoorbeeld WebSockets, WebTransport).

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hallo ​@NetjeB,

Ik wil toch nog even inhaken op wat ​@Arjan van B hierboven aangeeft, want dat zou inderdaad nog een goede oplossing kunnen zijn. Het maakt in principe niet uit dat je op je gewone telefoon een andere provider hebt. Bij het instellen van de KPN Prepaid-app ontvang je een verificatiecode via sms op het nummer van de prepaid simkaart. Die code hoef je alleen maar over te typen in de app op je eigen smartphone. De simkaart hoeft dan dus niet uit het horloge gehaald te worden, mits je die sms op het horloge kunt ontvangen en lezen.

Daarom ben ik ook benieuwd net als ​@Arjan van B :

• Kun je sms-berichten lezen op het alarmhorloge?
  • En welk merk/type horloge gebruik je precies?

Als het horloge sms kan ontvangen en weergeven, dan zou de Prepaid-app alsnog een structurele oplossing kunnen zijn om je saldo te bekijken.

Daarnaast ben ik ook benieuwd wat de klantenservice vandaag zegt. Hopelijk kunnen zij je huidige saldo direct doorgeven en misschien ook bevestigen wat in jouw situatie de beste vaste oplossing is.

Laat je ons weten hoe het gesprek verloopt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 18, 2026

Goedemorgen lieve helpers allemaal, De adviezen van ArjanvanB, PeterG en Serenay van KPN heb ik inmiddels bijna allemaal uitgeprobeerd (meeste lukken niet. Ligt mogelijk/wrs aan MIJ!) en gaan mij ook wel een beetje boven mijn petje, maar heb alles uitgedraaid en ga de resterende zeker nog uitproberen, máár…... heb het telefoontje met KPN gehad en warempel, ik kreeg gewoon een telefoonnummer, waarop ik te allen tijde kan bellen om te informeren naar mijn saldo, was door alle tientjes, die ik al had gestort, inmiddels € 50,00, dus kan even vooruit. Verder had degene, die ik aan de lijn had, geen concrete oplossingen om het op een andere manier te proberen. Voor nu ben ik iig uit de brand. Nogmaals heel hartelijk aan iedereen. Groetjes NetjeB

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@NetjeB, wat super fijn om te lezen dat je in ieder geval weer vooruit kunt! 😊 En ja jeetje… al die tientjes bij elkaar, dan zit je gewoon op € 50,00. Dat heeft zich mooi opgestapeld zeg! Voorlopig hoef je dus gelukkig even niet meer bij te storten. Super ook dat je nu een telefoonnummer hebt waarmee je je saldo kunt opvragen. Ik ben wel benieuwd: hebben ze je het algemene klantenservicenummer gegeven, of is het een speciaal (apart) nummer voor het saldo? Dat is misschien ook handig om te weten voor andere meelezers. Mocht er toch weer iets zijn, dan weet je ons te vinden!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Hoi Arjan van B, je vraagt of ik sms berichten kan lezen op mijn alarmhorloge, dat weet ik echt niet, nog nooit voorgekomen iig, sorry…..typisch vrouw?? Ik heb een Avium 4G Assist - GPS horloge, zegt dat jou iets?!

En hallo Serenay, ik heb als telefoonnummer gekregen: 0800 0402. Ik weet niet of dit het algemene nummer is, ben al lang blij, dat ik een nummer heb, waar ik het saldo telefonisch kan opvragen.

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 22, 2026

Ik heb een Avium 4G Assist - GPS horloge, zegt dat jou iets?!

In de handleiding via hun website lees ik niks over sms lezen. Het ding kan weliswaar via sms opdrachten ontvangen, en zulke sms-berichten zul je denk ik niet op het scherm zien. Of andere berichten wel getoond worden kun je iemand met een telefoon laten testen?

Trouwens, ik zie in een video dat de simkaart eruit halen niet heel moeilijk is.

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 22, 2026

Hé Arjan, dank voor jouw berichtje. Ik heb tot nu toe nog nóóít een sms bericht gezien op mijn horloge en ik moet toegeven, dat ik me nooit zo verdiep in de techn. details van de handleiding van een, in dit geval, alarmhorloge.

Je zult wel denken, hoezo durft ze dat simkaartje er niet uit te halen, voor een man mss heel simpel, maar voor een vrouw (en dan ook nog met een dwarslaesie!) wrs een onmogelijke opgave. Maar door jouw opmerking hierover, zal ik het toch maar eens aan een van mijn kinderen vragen, alhoewel die ook niet ál te technisch zijn!! Nog een prettige voortzetting van de avond

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@NetjeB, wat fijn dat je in ieder geval een nummer hebt gekregen (0800 0402) om je saldo telefonisch op te vragen. Dat is inderdaad het gratis algemene nummer van KPN. Mocht je het niet prettig vinden om eventueel in de wachtrij te staan als het wat drukker is, dan kun je ook een belafspraak maken. Je wordt dan teruggebeld op een dag en tijdstip dat jou het beste uitkomt!

En echt hoor, het heeft helemaal niets te maken met “typisch vrouw”.😉 Veel mensen halen liever geen simkaartje uit zo’n apparaat, zeker niet als het fysiek lastig is. Helemaal begrijpelijk! (Het is ook vervelend priegelwerk...)

Misschien is het inderdaad een goed idee om één van je kinderen even mee te laten kijken en het simkaartje tijdelijk in een gewone telefoon te plaatsen. Als je namelijk de Prepaid app van KPN wilt gebruiken, moet de simkaart eerst een sms kunnen ontvangen (bijvoorbeeld ter verificatie). Door het simkaartje even in een gewone telefoon te doen, kun je de verificatie-sms wél ontvangen en de app goed activeren. Daarna kan de simkaart gewoon weer terug in het horloge. Het filmpje hieronder is overigens ook heel handig om te laten zien aan je kinderen als extra ondersteuning! 

Trouwens, ik zie in een video dat de simkaart eruit halen niet heel moeilijk is.

Ik hoop dat het op die manier lukt, ik hoor graag van je hoe het is gegaan! 😊