Skip to main content
Beantwoord

Prepaid bundel bellen niet actief maar data wel

• February 22, 2026
  • 7 reacties
  • 95 keer bekeken

Beste,

Ik heb een bundel gekocht met data bundel van 1000mb en 120 min/sms. MIjn databundel werkt maar mijn beltegoed en/of sms tegoed niet. Als ik sms, wordt deze niet verstuurd. Als ik probeer te bellen krijg ik een ‘u kunt momenteel niet bellen. U moet opwaarderen’.

Hoe moet ik die bel/sms bundel activeren?

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@sofie2026, welkom op onze community, het had er wellicht wat duidelijker kunnen staan maar deze belminuten gelden niet voor bellen naar buitenlandse nummers omdat die een ander tarief hebben. 

Bellen naar buitenlandse nummers komt uit je reguliere beltegoed. De tarieven daarvoor kun je hier vinden: Alle prepaid tarieven van KPN op een rijtje | KPN

7 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 22, 2026

Hallo ​@sofie2026 ,

Ik ben bang dat jij de bundel hebt gekocht van 10,00. Die bundel is echter alleen internet (data).

De bundel incl. 120 minuten beltegoed kost 14,99.

Wat je nu kunt doen, is om jouw beltegoed op te waarderen. Dat kan ook via deze link hierboven. 

Ik ben bang dat jij de bundel hebt gekocht van 10,00. Die bundel is echter alleen internet (data).

https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen

Wat je nu kunt doen, is om jouw beltegoed op te waarderen. Dat kan ook via deze link hierboven.

Andere opwaardeer-mogelijkheden kun je terugvinden in dit topic:

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 22, 2026

ik heb een all in 1 zorgeloos gekocht van 15 euro.

Ik heb het probleem echter al gevonden: ik kan niet bellen naar buitenlandse nummers, dus ook niet naar Belgische nummers. Wat een joke… Is dit dan Europa?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 22, 2026

ik heb een all in 1 zorgeloos gekocht van 15 euro.

Ik heb het probleem echter al gevonden: ik kan niet bellen naar buitenlandse nummers, dus ook niet naar Belgische nummers. Wat een joke… Is dit dan Europa?

Je kunt de bundel wel gebruiken binnen de EU. 

Alles-in-1 Zorgeloos

120 min/sms

1 GB data (25 Mbit/s)

Stopt automatisch na 31 dagen

Geldig in NL, de hele EU, Andorra en Zwitserland

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2026

geldig in de hele EU? Niets van, ik kan niet bellen naar een Belgisch telefoonnummer.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 23, 2026

Als je wel de mogelijkheid hebt om naar 0900 nummers te bellen, dan is het mogelijk,

om via een omweg alsnog naar een Belgisch nummer  te bellen,  Voor info zie onderstaande link;

https://www.televergelijk.nl/

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • February 23, 2026

geldig in de hele EU? Niets van, ik kan niet bellen naar een Belgisch telefoonnummer.

Dat is wat anders dan geldig in de hele EU.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 24, 2026

Hoi ​@sofie2026, welkom op onze community, het had er wellicht wat duidelijker kunnen staan maar deze belminuten gelden niet voor bellen naar buitenlandse nummers omdat die een ander tarief hebben. 

Bellen naar buitenlandse nummers komt uit je reguliere beltegoed. De tarieven daarvoor kun je hier vinden: Alle prepaid tarieven van KPN op een rijtje | KPN