Skip to main content

Ik heb het abonnement van mijn overleden vrouw laten omzetten naar prepaid. Nu wil ik de esim omzetten naar een andere telefoon. Hoe moet ik dat doen?

e-sim en prepaid gaan niet samen @jeroen huisman 

zie ook onderstaande link over e-sim:

 


@JanD Je kan het i.d.d. niet bestellen maar @jeroen huisman heeft dus nu wel een prepaid e-sim.

Je kan dat echter niet overzetten naar een andere telefoon, de prepaid zal eerst omgezet moeten worden naar een fysieke simkaart.

Er is wel een aanvraagformulier voor maar daar moet je het simkaart nummer invullen en dat is er niet bij een e-sim, dat gaat dus niet werken.

 

@jeroen huisman 

Je zou kunnen proberen of een fysieke simkaart in een KPN winkel wel te krijgen is voor je prepaid of misschien lukt het ook via de klantenservice op 0800-0402.

De enige andere optie bij KPN is om er eerst weer een abonnement (daar zou je ook een maandelijks opzegbare kunnen kiezen) van te maken, dan de e-sim overzetten en dan weer teruggaan naar prepaid.

 

De beste optie lijkt mij om dat nummer over laten zetten naar Simyo, die hebben wel prepaid e-sim: https://www.simyo.nl/esim

Voordeel daar is dat je ook een mail krijgt als je er bijna 6 maanden geen gebruik hebt gemaakt van je prepaid zodat je er nog tijdig gebruik van kan maken en het nummer niet vervalt.

 


Een e-sim die van abonnement naar prepaid is omgezet kan niet over gezet. Dan moet het eerst weer naar een fysieke sim omgezet worden. Daarvoor is wel het '’simkaartnummer'’ van de e-sim nodig. (dat is dus wat anders dan het 06 nummer).

KPN ondersteunt e-sim activeren onder prepaid niet.