Skip to main content

Recent hebben we het nummer opgewaardeerd met beltegoed. Regelmatig bellen wij met het nummer om hem in de lucht te houden. Alleen werkt het nummer niet meer. Wat kunnen we doen om het weer werkzaam te krijgen?

Beste @Dian Dammers, wat gek dat het niet meer werkt! Kan het zijn dat de simkaart defect is? Werkt de simkaart wel in een ander toestel? Als het nummer opgeheven wordt, krijg je sowieso een sms dat dit gebeurt. Die heb je niet gehad? Zou je je forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer en simkaartnummer en even laten weten dat je dat gedaan hebt? Dan kijk ik met je mee. 


@Marcia_ ik heb als het goed is de gegevens ingevuld. Laat maar weten als het niet juist is ingevuld. 

Als ik beltegoed opvraag geeft hij de melding USSD-code en MMI-code als opmerking. Als ik naar een nummer van ons bel, is dat een privé nummer.


Bedankt @Dian Dammers! Ik heb het 06-nummer gecontroleerd, en de verbinding is actief. Er staat ook nog €9,28 aan tegoed op, dus alles moet werken. Wat als je de simkaart in een ander toestel plaatst, hoe gaat het dan? 


@Sanne_M als de Sim-kaart in een andere telefoon zit, dan doet hij het wel goed. 


@Dian Dammers , heeft die SIM kaart in het telefoon, waarin die nu niet werkt, eerder wel gewerkt? Of is het een 'nieuwe' telefoon, waarin die nu niet werkt?


@Sanne_M als de Sim-kaart in een andere telefoon zit, dan doet hij het wel goed. 

Ah heel fijn, dan is er in ieder geval niets mis met de simkaart of het nummer! Dan ben ik nu net als @Joris62 wel benieuwd hoe het zit met het toestel waarin de simkaart níét werkt. Werkt een andere simkaart wel in dat toestel? Zo nee, dan gaat er iets niet helemaal goed met dat toestel. 


Een andere sim werkt niet in de telefoon.


Dan zit ik spontaan aan twee dingen te denken: of het toestel is echt stuk of er zit een SIM lock op het toestel. Zou dat misschien kunnen?


@Joris62 EEN SIM-lock zou gek zijn. Hij heeft het met beide SIM-kaarten gewoon gedaan. Zou een reset helpen?


@Joris62 EEN SIM-lock zou gek zijn. Hij heeft het met beide SIM-kaarten gewoon gedaan. Zou een reset helpen?

Het kan op elk geval geen kwaad. Een fabrieks reset doet soms wonderen. Dus ja, probeer het eens een laat het resultaat weten.


Als het toestel het eerder met beide simkaarten heeft gedaan en nu met beide niet meer, is het wel overduidelijk dat er iets mis is met het toestel. Een reset kan zeker helpen, maar ik wil je aanraden om hem eerst nog even helemaal uit en daarna weer aan te zetten, en goed alle instellingen bij langs te gaan. De kans bestaat dat het daarna weer in orde is!


Helaas, toestel kan wel bellen en het nummer wordt herkend. Enkel is het mogelijk om via WiFi te bellen. Hij lijkt geen verbinding te maken met het netwerk van KPN. 


Jammer dat het niet geholpen heeft 🙁

Aangezien het een probleem van het toestel zelf is, kan ik dit niet voor je oplossen. Ik weet niet wanneer en waar je het toestel aan hebt geschaft, maar wil je adviseren om te kijken of het toestel (hopelijk nog onder garantie) gerepareerd kan worden! Mocht je het toestel bij ons hebben gekocht, dan kan je hem via onze website aanmelden voor reparatie!


@Maja_ Dan gaat het waarschijnlijk een andere oplossing worden. Het is een ouder toestel. 


Ah, als het al een ouder toestel is zal garantie niet meer van toepassing zijn 🙁

Wel kan je hem nog steeds aanbieden ter reparatie, dit kan ook zonder dat er nog garantie van toepassing is, echter worden er dan kosten in rekening gebracht.

Even ter controle: gaat hier hier om een iPhone 11? Of betreft het een ander toestel?


@Maja_ wij zijn geen Applefans. Het is een Samsung A-serie. Welke het precies is durf ik niet te zeggen


Ok duidelijk, ik vroeg het even omdat er momenteel een issue speelt waarbij meerdere iPhone 11 gebruikers niet kunnen bellen of internetten. Dat speelt hier dus niet!

Dat je kunt bellen via de wifi geeft aan dat er nog wel een connectie met het KPN netwerk is, als je toestel helemaal niet verbonden zou zijn, zou je niet kunnen bellen. Daarom begin ik het vermoeden te krijgen dat de antenne van je toestel het niet meer goed doet. Gelukkig zijn die te vervangen!