Skip to main content

@KPN @Thomas van KPN  @Jasper van KPN @Jan van KPN  @Rutger van KPN 

beste KPN,

 volgens de prepaid app zou mijn sim kaart t/m vandaag, 15 september, geldig zijn. Echter, toen ik vandaag een sms wilde sturen / bellen om de geldigheid te verlengen, bleek het dat het reeds geblokkeerd is en ik moet verplicht opwaarderen om de geldigheid te verlengen. Dit is natuurlijk misinformatie aan de kant van KPN: “t/m” is niet hetzelfde als “tot”. Zou u de kaart kunnen deblokkeren a.u.b.? Bij voorbaat dank!

Hallo @GoUA ,

Niemand kan voor jou die kaart deblokkeren. Alleen jijzelf kan dat doen door middel van een opwaardering. 
 

Wat ook mogelijk is, is dat jij nog een oudere simkaart hebt. Die moet nu (met enige spoed) vervangen worden om jouw nummer te behouden. 

https://mijn-bestelling.kpn.com/simwissel/


bron: 

Veel KPN klanten gebruiken nog een oude simkaart. Deze verouderde simkaarten moeten vervangen worden voor 1 juli 2024. In de maanden april, mei en juni 2024 worden deze simkaarten gefaseerd uitgezet. Heb je hier bericht over ontvangen met een datum? Wissel je simkaart dan om voor die datum. Anders kun je niet meer bellen, sms'en en internetten.
 


@Noordzee 

 bedankt voor uw reactie, mijn sim is nog nieuw en niet aan vervanging toe.

 Het gaat erom dat kpn mij foutief informeert in de app waardoor ik de termijn voor het (gratis) verlengen van de sim gemist heb:

 


Wat ik heb lijkt hier op. Kreeg ook een berichtje dat ik moet bellen / sms-en, maar ging al niet meer. Opwaarderen lukte zelf wel, maar bellen / sms-en nog steeds niet.

Maar ik heb de oplossing nog niet gevonden helaas.


Hallo @GoUA, in de administratie zie ik inderdaad op 14 september een bericht dat naar is gestuurd ter info over de blokkade van de simkaart. Op die dag waren namelijk de 30 dagen voorbij zoals gemeld in het bericht van augustus 2024. Het is dan wel erg slordig dat de app een dag lager aanhoudt, daar ligt dan een verbeterpunt voor in de toekomst. 


Reageer