Skip to main content
Antwoord

Prepaid verloopt zonder waarschuwing per mail of SMS

• October 28, 2025
  • 1 reactie
  • 45 keer bekeken

Vroeger was het nog zo dat je waarschuwings SMS-jes kreeg, wordt hier gezegd; 

maar dat is helaas niet langer het geval kwam ik vandaag achter. 

Als je het nummer alleen voor noodgevallen hebt kun je beter een andere provider kiezen, ik heb er enorm spijt van dat ik KPN prepaid had, want ben ook het nummer kwijt. Nu ben ik aan het googelen welke provider je wel netjes van tevoren waarschuwt, zodat ik nooit meer mijn nummer kwijt raak.

Dit is natuurlijk enorm pennywise poundfoolish van de KPN, ze jagen er vooral klanten mee weg. 

Beste antwoord door Jasper van KPN

Hoi ​@Bubbleblower, welkom op de community. Je hoort inderdaad nog steeds een sms te krijgen als het tegoed 6 maanden niet gebruikt is. Dat is niet veranderd. Als er 6 maanden geen gebruik is gemaakt van het prepaid tegoed wordt het bevroren, en heb je 90 dagen waarbinnen je kunt opwaarderen. Dan wordt de prepaidkaart weer actief. Als er na die periode, 9 maanden in totaal, geen opwaardering is gedaan zal het nummer vervallen. 

Heb je de simkaart in een telefoon zitten die, behalve voor noodgevallen, gebruikt wordt en aanstaat? Als een toestel uitstaat komen sms’jes niet binnen.

1 reactie

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 30, 2025

Hoi ​@Bubbleblower, welkom op de community. Je hoort inderdaad nog steeds een sms te krijgen als het tegoed 6 maanden niet gebruikt is. Dat is niet veranderd. Als er 6 maanden geen gebruik is gemaakt van het prepaid tegoed wordt het bevroren, en heb je 90 dagen waarbinnen je kunt opwaarderen. Dan wordt de prepaidkaart weer actief. Als er na die periode, 9 maanden in totaal, geen opwaardering is gedaan zal het nummer vervallen. 

Heb je de simkaart in een telefoon zitten die, behalve voor noodgevallen, gebruikt wordt en aanstaat? Als een toestel uitstaat komen sms’jes niet binnen.