Skip to main content

Hallo,

 

Ik ben zojuist uit de Chat met een medewerker gegooid en heb nu nog steeds geen antwoord op mijn vraag :(

Ik ben van abonnement naar PrePaid gegaan, omdat ik sinds begin deze maand in Canada woon en mijn nummer wilde behouden.

Nu is deze omgezet dus en kan helaas niet bellen en geen SMSjes ontvangen.

Mijn telefoon geeft aan dat de SIM niet geregistreerd is voor spraak. Hoe los ik dit op?

Welkom op het forum @jeepee1973, oei wat een toestand terwijl je in Canada zit. Ondanks dat het chatgesprek niet goed is gegaan, denk ik dat voor dit soort vragen je het snelst geholpen bent via de klantenservice. Uiteraard wil ik je ook via het forum helpen. Vul dan jouw profiel in en geef mij hier even een seintje. Dan duik ik de systemen in. Hou er wel rekening mee dat via het forum het minder snel gaat dan rechtstreeks via de klantenservice. 


Welkom op het forum @jeepee1973, oei wat een toestand terwijl je in Canada zit. Ondanks dat het chatgesprek niet goed is gegaan, denk ik dat voor dit soort vragen je het snelst geholpen bent via de klantenservice. Uiteraard wil ik je ook via het forum helpen. Vul dan jouw profiel in en geef mij hier even een seintje. Dan duik ik de systemen in. Hou er wel rekening mee dat via het forum het minder snel gaat dan rechtstreeks via de klantenservice. 

Wat wil je van me hebben qua profielgegevens?


Alle gegevens kun je invullen via: https://forum.kpn.com/settings/profile. O.a. het 06 nummer waar het omgaat is wel handig. 


Alle gegevens kun je invullen via: https://forum.kpn.com/settings/profile. O.a. het 06 nummer waar het omgaat is wel handig. 

ingevuld :thumbsup:


Dank voor het invullen. Ik ben even het systeem ingedoken. Jij hebt bij de omzetting naar Prepaid geen nieuwe simkaart opgestuurd gekregen? Ik zie tevens dat het wel is gelukt het nummer te koppelen aan MijnKPN, daardoor is het extra beltegoed bijgeschreven.  Dat is nog in Nederland gedaan? 

De huidige simkaart is wel actief zie ik trouwens. Wat je nog kunt proberen is het volgende: "Zet je telefoon uit, laat hem minstens tien minuten uitstaan, en zet hem dan weer aan. Zorg dat je op een plek bent met goed bereik. Op dat moment zou de simkaart zich goed moeten aanmelden. 


 


Dank voor het invullen. Ik ben even het systeem ingedoken. Jij hebt bij de omzetting naar Prepaid geen nieuwe simkaart opgestuurd gekregen? Ik zie tevens dat het wel is gelukt het nummer te koppelen aan MijnKPN, daardoor is het extra beltegoed bijgeschreven.  Dat is nog in Nederland gedaan? 

De huidige simkaart is wel actief zie ik trouwens. Wat je nog kunt proberen is het volgende: "Zet je telefoon uit, laat hem minstens tien minuten uitstaan, en zet hem dan weer aan. Zorg dat je op een plek bent met goed bereik. Op dat moment zou de simkaart zich goed moeten aanmelden. 


 

Nee, ik hoefde geen nieuwe simkaart te hebben, vertelde de medewerker bij de KPN winkel in Eindhoven, toen ik dit regelde. Mijn abonnement is via hem omgezet naar een Pre paid , zonder de SIM kaart te hoeven te vervangen. Dit geld trowuens voor al mijn gezinsleden. Alle nummers zijn op deze wijze omgezet. Bij mijn vrouw lukt het overigens wel.


Bedankt voor je toelichting @jeepee1973, de simkaart hoeft in principe ook niet vervangen te worden hoor bij deze omzetting.
Welke APN heb je ingesteld op je toestel? Dit hoort portalmmm.nl te zijn. 
Kun je de simkaart ook eens in een ander toestel proberen? en een andere simkaart eventueel in jouw toestel?


Bedankt voor je toelichting @jeepee1973, de simkaart hoeft in principe ook niet vervangen te worden hoor bij deze omzetting.
Welke APN heb je ingesteld op je toestel? Dit hoort portalmmm.nl te zijn. 
Kun je de simkaart ook eens in een ander toestel proberen? en een andere simkaart eventueel in jouw toestel?

Heb de APN verandert naar portalmmn.nl

Maar ook dit lukt niet… Ik zie bij instellingen dat mijn gsm KPN INTERNET heet, heb ik niet gewoon een data SIM kaart gekregen ( omgezet naar DATA sim kaart in dit geval ?)

 


Hoi @jeepee1973! Hmm.. ik zie dat de simkaart nog helemaal niets verbruikt heeft aan MB's/min/sms'jes. Ik zie dat het nog niet gevraagd is, dus ik vraag het voor de zekerheid. Heb je Roaming AAN staan in het toestel? Ik heb de simkaart zojuist geblokkeerd en gedeblokkeerd, misschien meldt mr. sim zich hierna wel aan op het netwerk (mits herstart en Roaming). Zoek eventueel handmatig naar een netwerk. Het kan zijn dat de antenne in jouw toestel beter signaal opvangt via een andere aanbieder! Ik vermoed dat ‘het niet aanmelden op het netwerk’ tevens de reden is dat je de APN instellingen niet kunt wijzigen. 

 

Er bestaat niet zoiets als Data only Prepaid, dus dat kan het niet zijn, helaas. Wel goed bedacht! Heb je al een kruistest geprobeerd? Jouw simkaart in het toestel van een gezinslid en simkaart van gezinslid in jouw toestel? Ben benieuwd of het probleem meeverhuisd met de simkaart. 

 

 


Hoi @jeepee1973! Hmm.. ik zie dat de simkaart nog helemaal niets verbruikt heeft aan MB's/min/sms'jes. Ik zie dat het nog niet gevraagd is, dus ik vraag het voor de zekerheid. Heb je Roaming AAN staan in het toestel? Ik heb de simkaart zojuist geblokkeerd en gedeblokkeerd, misschien meldt mr. sim zich hierna wel aan op het netwerk (mits herstart en Roaming). Zoek eventueel handmatig naar een netwerk. Het kan zijn dat de antenne in jouw toestel beter signaal opvangt via een andere aanbieder! Ik vermoed dat ‘het niet aanmelden op het netwerk’ tevens de reden is dat je de APN instellingen niet kunt wijzigen. 

 

Er bestaat niet zoiets als Data only Prepaid, dus dat kan het niet zijn, helaas. Wel goed bedacht! Heb je al een kruistest geprobeerd? Jouw simkaart in het toestel van een gezinslid en simkaart van gezinslid in jouw toestel? Ben benieuwd of het probleem meeverhuisd met de simkaart. 

 

 

Hey Lisa,

Bedankt dat je met me meekijkt. Ik heb het kaartje in mijn andere telefoon gedaan en zie hier ook dat de SIM niet gerigistreerd is. ( dit geeft de gsm aan door middel van een melding.)

Bij deze gsm ( Samsung S10) kan ik de roaming wel aanvinken, bij mijn eerste ( Samsung S9 ) kon dit namelijk niet. Hij geeft ook geen beschikbare netwerken aan. Mijn vrouw daarentegen, waarvan haar abonnement ook omgezet is naar een Pre-paid, geeft de netwerk TELUS … 

Mijn Samsung S10 geeft bij optie: Netwerkoperators een vinkje weer. Wanneer ik deze uit wil vinken, gaat dit niet. Hij blijft aan staan en kan dus niet zelf een netwerk vinden.

Mijn vrouw heeft een Iphone 10X en ook op deze lukt het niet. Ik krijg geen verbinding met een provider. Hieruit concludeer ik dat het niet aan het toestel ligt.

Wat ik zie bij het verwisselen van de kaartjes is dat mijn SIM kaartje een TELFORT kaartje betreft. Weet niet of dit er iets mee te maken heeft?

 


Duidelijk @jeepee1973,
Het toestel hebben we dan inderdaad wel uitgesloten, ik vrees dat het er toch een beetje op neerkomt dat we de simkaart moeten vervangen, met prepaid gaat dit alleen wat lastig vanuit het buitenland.
Je kunt via de onderstaande pagina een vervangende simkaart aanvragen, maar hoe we hem in Canada gaan krijgen wordt een beetje een uitdaging.
Prepaid vervangende SIM-kaart aanvragen


Duidelijk @jeepee1973,
Het toestel hebben we dan inderdaad wel uitgesloten, ik vrees dat het er toch een beetje op neerkomt dat we de simkaart moeten vervangen, met prepaid gaat dit alleen wat lastig vanuit het buitenland.
Je kunt via de onderstaande pagina een vervangende simkaart aanvragen, maar hoe we hem in Canada gaan krijgen wordt een beetje een uitdaging.
Prepaid vervangende SIM-kaart aanvragen

Ik zou hem naar mijn ouders kunnen opsturen, zodat zij hem doorsturen. Zoals ik al eerder vermeldde, ik heb hem nodig om smsjes te krijgen van de ING bank en andere websites om verificatie te doen.

Bedankt voor het meedenken allemaal, fijn dat er nog bedrijven zijn die service verlenen, top..


Dat lijkt me dan inderdaad de beste optie, @jeepee1973. De simkaart moet na ontvangst geactiveerd worden via kpn.com/simkaartactiveren. Het is het handigst als je dat je ouders in Nederland laat doen zodat hij zich goed op ons netwerk kan registeren.