Skip to main content

Vandaag plotseling simkaart ongeldig, gebruik weinig, maar afgelopen maand wel sms ontvangen. wat te doen

 

Ik heb hetzelfde probleem. Graag het nummer nog reaktivieren als het mogelijk is. Simkaart nummer en toestel in het profiel.

Met vriendelijke groet 

 

Admin: eigen topic voor bericht aangemaakt

Hoi @Gedupeerd, welkom op het forum! Over het algemeen raakt een simkaart ongeldig als deze te lang niet gebruikt is. 

Je KPN Prepaid wordt automatisch geblokkeerd als je 6 maanden niet belt of opwaardeert. Dan kun je alleen nog gebeld en ge-sms't worden. Je kunt zelf niet meer bellen, sms'en of internetten. Na die blokkade wordt je tegoed nog 90 dagen bevroren. Als je in deze periode opwaardeert, komt de blokkade te vervallen en is je simkaart en nummer weer gewoon te gebruiken. Na die 90 dagen komt je tegoed te vervallen en ben je je nummer kwijt. Dit is niet terug te draaien. Als het zover is gekomen, dan is de enige oplossing een nieuwe KPN Prepaid simkaart/nummer bestellen.

Ik heb gekeken naar het 06-nummer in je profiel. Deze is al sinds december 2016 beëindigd. Dit nummer is helaas niet meer te herstellen.


Bedankt voor het snelle antwoord. Maar dat het nummer in 2016 al geblokkeerd is, klopt niet. Ik heb het in ieder geval nog verleden jaar gebruikt voor sms'n voor bankgegevens.  En de prepaidkaart vermoedelijk twee jaar geleden gekocht bij AH. 

Afijn ik ben bang, dat ik het anders moet oplossen. 

Met vriendelijke groet


Dan denk ik dat je prepaid bij een andere provider hebt, @Gedupeerd. In onze systemen komt het 06-nummer uit je profiel alleen voor als zijnde geactiveerd in 2013, en beëindigd in 2016.

Bij gewoon beëindigen word een nummer na bepaalde periode weer vrijgegeven. Waardoor een andere klant het nummer kan krijgen. Maar als het geval was, dan zou het nummer nu alsnog in ons systeem staan.

Wat ook kan is dat het nummer in 2016 is overgezet naar een andere provider. Als het nummer vervolgens bij die provider weer beëindigd wordt, komt hij bij heb beschikbaar voor andere klanten. En dat kan dan ook prepaid zijn. Waarbij het dan heel goed kan dat jij een jaar of twee geleden een simkaart met dit nummer hebt aangeschaft.

Maar, dan moet je nu ook bij die provider zijn om te kijken of het nummer nog hersteld kan worden.