Skip to main content

Ik heb een prepaid telefoon waarbij de ontvangen stem steeds wegvalt. Inmiddels heb ik al een nieuw toestel en een nieuwe simkaart. Het probleem is daarmee niet opgelost. Kan de storing verband houden met mijn telefoonnummer  ? Een ander toestel heeft wel een goede ontvangst.

Merkwaardig, is die andere telefoon bij dezelfde aanbieder ?

In dit soort gevallen is een wisseltest voor de hand liggend, in dit geval, de sim kaartjes wisselen.


Welkom op ons Forum @Mar2020! Mocht jouw simkaartje in het toestel van de ander passen, dan ben ik inderdaad erg benieuwd wat er dan gebeurt met dit probleem. Heb je hier trouwens ook last van op meerdere locaties, of bijvoorbeeld alleen in huis? Als je wil mag je jouw Forumprofiel zo volledig mogelijk invullen. Dan kan ik je straks direct helpen. 


Inmiddels ben ik er achter dat op de G2-netwerkkaart mijn positie "wit” ipv grijs is. Het is een slechte zaak dat de conclusie van de KPN-helpers (o.a. chat en klachtenkontakt) telkens is "het is prepaid, daarvan kan ik niets zien daar moet je mee naar de winkel.”     Al vele jaren gebruik ik mijn prepaid. Blijkbaar heeft de KPN besloten deze gebruikers en het G2 netwerk af te knijpen. Overigens, mijn plaats is De Weere 1662BE.


Ik begrijp dat het probleem locatiegebonden is en je dit dus niet overal hebt. Klopt dat? Het simkaartje in een ander toestel stoppen heeft geen resultaat?

Ik zie dat de 4G-dekking in De Weere wel in orde is, dus misschien dat een goedkoop sim only abonnement een goede oplossing is? Prepaid maakt namelijk alleen gebruik van 2G en 3G. Je zult ongetwijfeld een reden hebben om gebruik te maken van prepaid, maar het is inderdaad een stukje minder qua netwerk dan 4G/5G.  


Reageer