Skip to main content

Al is het al meerdere keren hier op het forum voorbij gekomen, toch het volgende:

Ik heb een oude Telfort prepaid mobiel Sony Ericsson J120i.  Werkt prima, de accu is nog uitstekend.
Vorige week heb ik gedwongen een nieuwe KPN simkaart moeten plaatsen, die door de Telfort simlock niet werkt. Beter gezegd: de simkaart werkt wel neem ik aan, maar de mobiel niet met die kaart.

In alle topics is de teneur: koop maar een nieuwe mobiel of zoek een telefoonwinkel die de simlock verwijdert.

Het vreemde is dat het probleem door KPN wordt veroorzaakt en dat de oplossing bij de klant wordt gelegd, terwijl er volgens mij een wettelijke verplichting is dat de provider de simlock opheft. Dat het een oud toestel is doet er niet toe.

Dus KPN: ik zie graag een oplossing: of het mogelijk maken van de verwijdering van de simlock op mijn mobiel, of een andere oplossing.

Is dat niet mogelijk, dan verzoek ik restitutie van het beltegoed op de simkaart, die dan vervolgens gedeactiveerd kan worden.

Hoi @Ed W., niet fijn dat je nu tegen een simlock aan loopt. We zijn al geruime tijd gestopt met het verkopen van gesimlockte toestellen. Maar als je jouw toestel al een lange tijd hebt, kan je hier zoals we zien mee te maken krijgen. Goed dat je het aankaart.

We hebben helaas geen opties om de simlock te verwijderen, anders had ik dat graag voor je geregeld. Daarom is het meest gegeven advies inderdaad, kijk of je een telefoonwinkel in je buurt kunt vinden die de simlock kan verwijderen. Dan kan je het toestel gewoon blijven gebruiken, waarvan ik me goed kan voorstellen dat je dat wilt. Ik begrijp dat je het daar niet mee eens bent, heb je het al wel geprobeerd? 


@Alexandra : ik ben het wel eens met simlock verwijderen (graag zelfs), maar ik ben het er niet mee eens dat dan het probleem wat door KPN is veroorzaakt bij de klant wordt gelegd. En jazeker, ik heb al het een en ander geprobeerd, maar in mijn directe omgeving heb ik niets kunnen vinden. Ook niet in de door je collega van de chat aangeraden winkel in mijn woonplaats.

Buiten mijn woonplaats ben ik bereid mijn mobiel naar een winkel op te sturen (7 euro heen, 7 euro terug en daarbij nog de kosten van het unlocken) als iemand mij die winkel kan noemen en KPN de kosten vergoedt. Maar ik kan moeilijk elke telefoonwinkel die ik op internet kan vinden gaan contacten met de vraag of ze het kunnen.

Gaat het unlocken niet, dan zou ik het erg op prijs stellen als KPN me het beltegoed (en er staat volgens mij een aardig bedrag op, iets van ruim 80 euro) restitueert.


Hallo @Ed W. je telefoon moet al minstens 10 jaar oud zijn. KPN hoeft je beltegoed niet te restitueren. Als je een nieuwe telefoon koopt, dan kan voor zeer weinig vanaf ongeveer €18,-, plaats je daar je simkaart in en kun e alsnog bellen.

 


 Als je een nieuwe telefoon koopt, dan kan voor zeer weinig vanaf ongeveer €18,-, plaats je daar je simkaart in en kun e alsnog bellen.

 

Daar vertel je me echt niets nieuws mee!


@Ed W. Ik hoop dat je een winkel in je buurt vindt die de simlock voor je kan verwijderen. Anders is het denk ik een goed idee, en vooral makkelijker, om naar een ander toestel te kijken zoals JanD ook tipte. Ondanks dat het al geruime tijd geleden is sinds je dit toestel gekocht hebt, kijk ik even naar wat ik voor je kan doen in de kosten, aangezien je er door de simwissel tegen aan loopt. Ik stuur je een privébericht.