Skip to main content

Kunnen jullie uitzoeken waarom de prepaid simkaart van mijn schoonvader geblokkeerd is. Telefoon is 6 maanden niet meer gebruikt. Het nummer is nu al totaal afgesloten ipv 90 dagen extra.

Hallo @gineke4 

Kan jouw schoonvader ook niet meer gebeld worden? Na 6 maanden niet gebruiken wordt uitgaand bellen bevroren, maar in de volgende 90 dagen is ontvangen van gesprekken nog wel mogelijk. Pas daarna wordt het nummer helemaal geblokkeerd en afgesloten.

Plaats het 06-nummer en het simkaartnummer in jouw forumprofiel, Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen”, dan kan een KPN medewerker de status bekijken.


Nee ik kan hem ook niet meer bellen.Als hij er mee wil bellen wordt ergezegd dat hij contact moet opnemen met de provider.

Ik zal je advies opvolgen.


Heeft je schoonvader er nog zelf mee gebeld iets meer dan 6 maanden geleden? 

Want gebeld worden of een sms ontvangen telt niet om 'm geldig te houden. 


Ai @gineke4 , dan moet het toch te lang geleden zijn dat jouw schoonvader de telefoon heeft gebruikt.

Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (zelf bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Een KPN medewerker zal hier binnen een aantal dagen reageren (het is druk), maar het ziet er niet goed uit. Na 6 maanden plus 90 dagen is het over en uit met het prepaid nummer.


Vandaag simkaart omgewisseld bij kpn winkel maar de activatie is denk ik mislukt want hij doet het niet. Ook niet in een ander toestel.

Laatste opwaardering was 18 februari.

Laatste gebruik onbekend.


Laatste opwaardering was 18 februari.

Laatste gebruik onbekend.

Oei. Als er na 18 februari niet meer zelf mee is gebeld door je schoonvader (of gesms't of data gebruikt) dan is ie naar ik vrees helemaal verlopen.
Het is 180 + 90 dagen. Dus net geen 9 maanden. 

Die nieuwe sim, zou die hetzelfde nummer moeten hebben?


Er zit nu een nieuwe simkaart in met nieuw nummer. Oude nummer vervallen. De medewerker van de kpn winkel heeft dat vanochtend verkeerd gedaan. Gelukkig vanmiddag iemand die er wel verstand van had.

Bedankt voor de reacties.