Skip to main content

Ik ontving een mail van KPN om mijn oude (Telfort) simkaart gratis te vervangen voor een nieuwe. Er stond ook in dat ik hier al eerder over benaderd was, maar heb nog nooit eerder hier enig bericht van KPN over gehad. Maar dit terzijde.

Het probleem is, dat na het invullen van mijn telefoonnummer ik een sms bericht zou krijgen ter verificatie, maar …… geen sms bericht ontvangen.
Procedure enige malen (na controle of ik het telefoonnummer wel correct had ingevuld) herhaald, maar steeds geen sms bericht.
Tot er een bericht op mijn computerscherm verscheen: “Er is iets fout gegaan. Bel 0800-0402”. Dit gedaan. Echter: de e-mail kon niet gereproduceerd worden, er kon geen oplossing worden geboden, ga maar naar een KPN winkel. Uitgelegd dat ik dat niet kon door omstandigheden. Oplossing: ga maar naar een KPN winkel. Uitgelegd, dat etc. Er is totaal geen poging verder gedaan om tot een oplossing te komen.

Ik wil mijn sim kaart vervangen, ik kan niet naar een KPN winkel, dus hoe lossen we dit op?

 

 

Hallo @Ed W. ,

Het advies van de telefonische klantenservice is natuurlijk gewoon prima. In de winkel krijg je direct een simkaart mee en dan wordt er meteen gecheckt of het kaartje werkt. 

Heb je niemand anders in je omgeving die voor jou dit kan oplossen? 

 

Je kunt het ook nog even via de chat proberen.   

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

 

 Maar of dit de oplossing gaat geven? 


@Noordzee 

Bedankt voor je reactie.

Natuurlijk kan iemand anders dat voor me doen: even 11 kilometer heen, 11 kilometer terug, tijd in de winkel. Schat een anderhalf uur totaal. Zou jij dat aan een ander willen vragen?

Komt bij: vergoeding benzine, parkeergeld en een bloemetje of wijntje voor de moeite. Totaal een euro of 20? Dat is dan wel een gratis vervanging voor KPN, maar niet voor mij.
Chatten is een mogelijkheid, maar voegt echt niets meer toe dan bellen. Daarom kies ik voor het forum in de verwachting dat een moderator iets kan betekenen voor mij.


Prima Ed,

Ik verwacht niet dat een moderator hierin meer voor jou kan betekenen dan de telefonische klantenservice, maar wie weet.

 


Nee, misschien niet. Maar wellicht kan die wel een onderzoek starten waarom ik via een geautomatiseerd KPN systeem geen sms ontvang als dat wel zou moeten. Dan gaat er dus bij KPN iets fout. De telefonische klantenservice schijnt dit doodnormaal te vinden en schuift dit door naar de klant. Probleem opgelost denken ze dan, terwijl er binnenkort een andere klant hetzelfde treft.

KPN kan het ook op prijs stellen dat ik dit aankaart, zodat het probleem opgelost kan worden. Hebben ze tenminste een reden om het abonnementsgeld weer te verhogen: “Om onze service te blijven verbeteren en u nog beter van dienst te kunnen zijn”.  😊


Hallo @Ed W. , via MijnKPN kun je ook gratis een andere SIM-kaart aanvragen, die krijg je dan per post thuisgestuurd als winkelbezoek voor jou niet mogelijk is.

 


@JanD

Bedankt voor je antwoord. Dit kan inderdaad, maar is niet gratis en kost € 4,99
Het zou wel een optie zijn inderdaad, als andere oplossingen niet mogelijk zijn.


@JanD

Bedankt voor je antwoord. Dit kan inderdaad, maar is niet gratis en kost € 4,99
Het zou wel een optie zijn inderdaad, als andere oplossingen niet mogelijk zijn.

Hallo @Ed W. , dat is nieuw voor mij, dat ga ik ook .eens in MijnKPN nazien.

Ik zie nergens staan dat dat geld gaat kosten, maar nu heb ik de bestelling niet doorgezet.

Dan had KPN meteen al bij de eerste aanvraag moeten vermelden dan het geld gaat kosten.

 


@JanD: ik zie het verder ook niet vermeld staan, maar baseer het op:

Overigens is deze optie bij nader inzien voor mij ook niet  mogelijk, omdat er ook nu een sms gestuurd wordt met een verificatiecode.


Probleem is inmiddels opgelost. Ieder op dit forum bedankt voor het meedenken.


Hoe heb je dit geregeld. Via de chat? 


Nee, een keer of tien nogmaals geprobeerd een SMS te ontvangen en bij de laatste keer (vanmorgen) is dat gelukt. Vraag me niet waarom nu wel en de vorige keren niet, ik weet het gewoon niet.