Skip to main content
Antwoord

Vreemd voicemailnummer in de Prepaid App

• November 13, 2025
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Gisteren belde ik driemaal achter elkaar met het nummer 1233 naar mijn voicemail. In de prepaid app verschenen die belcontacten met het nummer 31149801233. Wat is dat voor raars?

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Spuki35. Welkom op de community! Goed dat je het even navraagt. Wat je ziet is niet vreemd, maar simpelweg de manier waarop het netwerk het nummer technisch weergeeft. Wanneer je 1233 belt, wordt dat in het mobiele netwerk omgezet naar een volledig nummer. Daardoor verschijnt in je belgeschiedenis soms een nummer als 31 14 980 1233. Dat is dus hetzelfde als 1233, maar dan in een netwerkformaat dat door sommige telefoons of apps letterlijk wordt getoond. Het heeft verder geen invloed op kosten of op de werking van je voicemail.

Je kunt 1233 gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • November 13, 2025

Ik denk dat het dezelfde reden heeft als hier wordt uitgelegd. 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • November 14, 2025

Hoi ​@Spuki35. Welkom op de community! Goed dat je het even navraagt. Wat je ziet is niet vreemd, maar simpelweg de manier waarop het netwerk het nummer technisch weergeeft. Wanneer je 1233 belt, wordt dat in het mobiele netwerk omgezet naar een volledig nummer. Daardoor verschijnt in je belgeschiedenis soms een nummer als 31 14 980 1233. Dat is dus hetzelfde als 1233, maar dan in een netwerkformaat dat door sommige telefoons of apps letterlijk wordt getoond. Het heeft verder geen invloed op kosten of op de werking van je voicemail.

Je kunt 1233 gewoon blijven gebruiken zoals je gewend bent.