Skip to main content
Antwoord

Waar vind ik de Puk code van mijn prepaid simkaart?

• October 24, 2025
  • 9 reacties
  • 112 keer bekeken

Goedendag,

Ik ben de puk-code van mijn prepaid sim-kaart kwijt en heb deze nodig.

Ik heb het online formulier ingevuld, maar krijg de melding ‘dit is geen geldig simkaartnummer’ terwijl het zeker het nummer is wat op mijn sim-kaart staat. Het betreft een oudere sim-kaart.

Is er een andere manier om de pukcode aan te vragen?

Beste antwoord door PeterG

Je zou het nog kunnen proberen via de klantenservice. 

Maar handigste is, denk ik, bij een kpn winkel binnen gaan. 

Je gebruikt ook de prepaid app niet? Mits al gekoppeld zou het daar ook te vinden zijn! Nu aanmelden is te laat, je kunt de sms met de koppelcode niet ontvangen. (Verwijder de simkaart even om je apps te kunnen gebruiken via wifi)

De PUK staat verder ook op het kaartje, formaat bankpas, waar de simkaart in geleverd is.

Contact mogelijkheden klantenservice 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

Succes!

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 24, 2025

Je zou het nog kunnen proberen via de klantenservice. 

Maar handigste is, denk ik, bij een kpn winkel binnen gaan. 

Je gebruikt ook de prepaid app niet? Mits al gekoppeld zou het daar ook te vinden zijn! Nu aanmelden is te laat, je kunt de sms met de koppelcode niet ontvangen. (Verwijder de simkaart even om je apps te kunnen gebruiken via wifi)

De PUK staat verder ook op het kaartje, formaat bankpas, waar de simkaart in geleverd is.

Contact mogelijkheden klantenservice 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- aantikken op mobiel)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com. Ook Bluesky is nu een optie.
Of bezoek een winkel.

Succes!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 25, 2025

Ik ga even met de klantenservice bellen, bedankt.

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@AKroon, vaak is het nog te vinden op het kaartje zoals Peter al noemt. Als je die niet meer hebt is het telefonisch contact de snelste weg. Is het daarmee gelukt? 🙂

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 28, 2025

Nee helaas niet. Betreft een zeer oude simkaart. Het kaartje heb ik niet meer en de klantenservice kon mij ook niet helpen met de pukcode. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoe oud is jouw simkaart ongeveer ​@AKroon? We zijn bezig met het vervangen van oudere simkaarten, het kan zijn dat je daar een brief, e-mail of sms over hebt gekregen. Anders zal je die later nog krijgen, maar als jouw simkaart nog actief is kan je alvast zelf een nieuwe kaart aanvragen. Dit leggen we uit op onze website: Vervang je simkaart.

Daarbij is het belangrijk dat jouw prepaid simkaart nog wel actief is. Prepaid moet eens per 6 maanden gebruikt worden, anders wordt het op een gegeven moment geblokkeerd. Als dat het geval is werkt bovenstaande niet. Dan kan er alleen een volledig nieuw prepaid nummer aangevraagd worden. Als de klantenservice dat niet genoemd heeft toen je hen sprak denk ik dat dat niet van toepassing was, maar voor de zekerheid wilde ik het wel even noemen.

Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • October 29, 2025

@AKroon 

Check:

https://www.kpn.com/service/mobiel/pukcode

Het simkaartnummer staat op je simkaart.

Zie ook topics:

Ik kan mijn telefoon niet gebruiken, want ik kan mijn pukcode niet vinden

De Pukcode op het pasje werkt niet, de site herkent m ook niet

Ik ben eruit gekomen, breakdown afgeketst!

Het simkaartnummer wat als zodanig aangegeven op het pasje staat is niet het nummer wat men vraagt. Dat nummer wat gevraagd wordt staat op de simkaart zelf en bevat 19 cijfers.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 29, 2025

Simkaart was ongeveer 15-20 jaar oud en was nog actief. Ik heb ondertussen een nieuwe aangevraagd. Bedankt voor de reacties. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 29, 2025

Poeh, dat die nog werkte. Simkaarten ouder dan 8 jaar worden afgeschaald. Bij velen zijn de oude simkaarten al uitgeschakeld. 

Dit omdat ze geen 4G ondersteunen en 2G (GSM) wordt beëindigd. Ook oude GSM telefoons werken dan niet meer.

Er zijn al een tijdje 4G 'GSM' telefoons te krijgen. Je kunt daarmee alleen bellen en sms'en. 

Jasper van KPN
Moderator

Dat is bijna een klassieke simkaart inmiddels inderdaad 😉

Laat je weten of het met de nieuwe kaart gelukt is ​@AKroon?