Skip to main content

Gisteren een prepaid 3GB 25mb/s gekocht. De snelheid laat echter wat te wensen over, volgens speedtest 0,11 mb/s.

Ik heb geen andere bundels oid.

 

Telefoon al herstart, maar ook hier geen verschil. Hoe kan uk zorgen dat het die 25mbs wordt waar ik 16euro voor betaald heb?!

Dat komt doordat KPN de 3G band niet meer gebruikt vanaf afgelopen Maart..

allleen 4g en 2g zijn nog actief op het netwerk…


Dus dan is het afhankelijk van waar ik mij bevindt hoe de kwaliteit is dan?


Ik las een beetje snel😉

ik zie nu staan 3gb

dat is dus de bundelgrote zoals het daar staat en die heeft niets met 3G te maken..

als je dat inderdaad bedoelt is het snelheidsprobleem iets anders

Als je een telefoon hebt die alleen 3G ondersteund zou het te begrijpen zijn


Nee ik bedoelde de bundelgrote van 3GB met een geadverteerde snelheid van 25mbps.

Maar als ik dus de snelheid meet kom ik niet hoger dan 0.11 mbps. 

Als ik bij het mobiele netwerk tekentje kijk zie ik ook een E staan ipv bijvoorbeeld 3G of 4G.

Maarja wel 16euro voor betaald. Schiet niet op zo. 


E is het goed old GSM netwerk met GPRS internet. Dat internet is iets van 300 Kb/s inderdaad. 

Maar... heb je misschien toevallig een iPhone 11 van voor medio 2021?

E is namelijk de iPhone aanduiding voor 2G…

De iPhone 11 werkt niet meer op het 4G netwerk van kpn en Apple heeft het met enkele fixes ook niet voor elkaar gekregen. 

Met prepaid zijn er dan alleen deze oplossingen:

1 prepaid sim bij Vodafone. Met T-mobile loop je de kans dat ie het ook niet doet namelijk. 

2 ander toestel aanschaffen. Geen 11 dus.


Geen iPhone een Samsung A13 uit 2022.


Oh, daar zou je toch 4G op moeten krijgen. (prepaid ondersteunt geen 5G en helaas ook geen '’bellen via wifi'’).

Staat de netwerk instelling “Netwerkmodus” wel op 2G/3G/4G ?

(instellingen - verbindingen - mobiele netwerken → netwerkmodus)


Ja daar staat ie op ingesteld, daarom snap ik het niet zo...


Blijft nog één optie over: Is het een OUDE simkaart? Ouder dan 3 jaar?


Ja SIMKAART is inmiddels denk 14jaar oud... 


Aha. Daar hebben we 'm!

Je kunt ook bij prepaid een simwissel doen met behoud van nummer.

Ikzelf geef altijd de voorkeur dit in een lokale belwinkel te doen. (m'n lokale vrienden bij Optie1 hier doen dat zo).
Maar het kan bv ook via een andere lokale belwinkel, Mediamarkt, BCC, ik denk zelfs een Coolblue. 

Kan ook via de website van kpn. Al heeft dat absoluut niet mijn voorkeur.

https://www.kpn.com/service/mobiel/simkaart-3/prepaid-sim-kaart.htm .


Hallo @Bumblebee90, welkom op het forum! Ik zie dat je hierboven al super goed bent geholpen. Ik vermoed inderdaad dat het ook aan de simkaart ligt. Als deze inderdaad is verouderd dan kan je de oude simkaart vervangen. Mocht dit niet lukken, wil je dan je profiel invullen met je 06-nummer en simkaartnummer (deze kan je plaatsen bij de persoonlijke opmerkingen) en hier een berichtje plaatsen? Je kan ook langs de kpn winkel gaan, mijn collega helpt je dan verder.