Skip to main content
UPDATE

Update 08.64.03: TV+ App voor Smart TV voor Android

Categorie:TV+ Smart TV App
  • 27 februari 2025
  • 32 reacties
  • 985 keer bekeken
Update 08.64.03: TV+ App voor Smart TV voor Android
Jasper van KPN
Moderator

KPN TV+ Smart TV App [Android TV] Update februari #2 2025

KPN TV+ App 08.64.03

Wat zit er in?

• Stabiliteit verbeteringen
    De stabiliteit van de app, op met name Sony en Philips toestellen, is verbeterd. De app zal niet meer crashen bij het starten van een zender
  • Zaptijden zijn verbeterd
    Het zappen gaat met deze update sneller
  • Items bij ‘verder kijken’ verwijderen
    Je kunt items nu uit de ‘verder kijken’-lijst verwijderen

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.64.03 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

Automatische Updates en Versie-informatie voor de KPN TV+ App
Als automatische updates aanstaat op je TV, wordt de nieuwste versie van de app automatisch geïnstalleerd zodra deze beschikbaar is.

Hoe zie ik welke versie ik heb?
Om te controleren welke versie je van de app hebt, klik je op je profiel in de linker bovenhoek van het scherm. Het versienummer wordt dan linksonder op het scherm weergegeven. Zo kun je altijd gemakkelijk zien of je de nieuwste versie van de app hebt!  

Ik heb de update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem

Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen over deze update.
Heb je andere vragen of lukt het niet om je probleem op te lossen? Maak dan een eigen topic aan. 

32 reacties

• Topper
  • 24 reacties
  • 27 februari 2025

Kan het zijn, dat ik door deze update slechte WiFi op alle apparaten heb? 

Op de Philips tv krijg ik melding ( KBX-APK-9050). 

Moet steeds van alles af sluiten en opnieuw opstarten om vervolgens opeens weer slechte verbindingen te hebben.  

Ik heb dit soort ellende vaker na of tijden uitrollen van een update 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 27 februari 2025

Hoi ​@debkla, dat kan niet. Deze update heeft alleen invloed op de Smart TV app. Het doet niets met Wifi of andere apparaten. Je kunt daar beter een eigen topic voor aanmaken, zodat daar met je meegekeken kan worden.

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 27 februari 2025

Wat voorheen niet lukte nu wel

KPN+ via Long Press gestart-->Details-->updaten. Geen probleem heb nu 08.64.03

rogererens
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025
Kaljo schreef:

Wat voorheen niet lukte nu wel

KPN+ via Long Press gestart-->Details-->updaten. Geen probleem heb nu 08.64.03

Wat is Long Press?

Kaljo
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 224 reacties
  • 28 februari 2025

Het startlogo van de app niet klikken maar langdurig drukken.

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 28 februari 2025

Daarvoor kan je de OK-knop ongeveer een seconden ingedrukt houden. Dat werkt ook binnen de app trouwens, je kunt via het startscherm en de tv gids via die optie bijvoorbeeld opnames inplannen 😉

rogererens
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Waar/hoe kan ik automatische updates aan/uit-zetten: is dat een instelling binnen de KPN TV+ Smart TV app, of op de TV zelf?

Ik heb een Sony Bravia XH8096.

rogererens
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025
Kaljo schreef:

Het startlogo van de app niet klikken maar langdurig drukken.

Bedankt; ik krijg dan echter geen menu-optie ‘Details’ maar ‘Informatie’ te zien.

Daarna echter geen optie ‘updaten’. Is die optie wellicht alleen zichtbaar als mijn geïnstalleerde versie niet de meest recente is, of heb je hem nu ook, ondanks dat je al op 08.64.03 zit?

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 28 februari 2025
rogererens schreef:

Waar/hoe kan ik automatische updates aan/uit-zetten: is dat een instelling binnen de KPN TV+ Smart TV app, of op de TV zelf?

Als je die instelling nooit zelf hebt aangepast zal die aanstaan.

De update is niet voor iedereen direct beschikbaar. Dat je 'm nog niet ziet is geen ramp. Die zal de komende dagen alsnog voor jou beschikbaar worden:

Jasper van KPN schreef:

Wie krijgt de update en wanneer?

De uitrol van de update 08.64.03 is gestart. De update wordt in de loop van de komende dagen beschikbaar voor alle apparaten met Android TV.

rogererens
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025
Jasper van KPN schreef:

De update is niet voor iedereen direct beschikbaar. Dat je 'm nog niet ziet is geen ramp. Die zal de komende dagen alsnog voor jou beschikbaar worden

Ik heb hem inmiddels door de app te verwijderen en opnieuw uit de Google Play Store op te halen.

rogererens
Deelnemer
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 28 februari 2025

Fijn dat met deze update de app niet opnieuw gestart hoeft te worden als mijn TV uit stand-by wordt gewekt. Ik krijg de zenderpagina te zien van de zender die ik bekeek toen ik de TV op stand-by zette, met de ‘Nu kijken’-knop al geselecteerd. Dus nog slechts 1 klikje op de OK-knop nodig om weer op dezelfde zender verder te kijken.

Wat mij betreft zou het nóg fijner zijn als ik de TV uit stand-by haal en dat dan de zender direct in de ‘Nu kijken’ modus wordt getoond (ben ik gewend van de Delta-app, en van ouderwetse non-IP TV).

• Topper
  • 18 reacties
  • 1 maart 2025

@Jasper van KPN 
Zojuist handmatig versie 08.64.03 geïnstalleerd op mijn Philips 32PFS6402/12 met Android 7.1.2.

Mijn bevindingen:
• Beeld blijft haperen op alle live zenders (van begin tot eind).
• Beeld blijft haperen op alle opgenomen programma's.
• Geluid loopt wel soepel (gelijk aan vorige versie).
• Beeldresolutie lijkt flink te zijn verlaagd. Je ziet nu duidelijk de gekartelde randen van bijv. logo's in beeld.
Ook het verwijderen van de cache en data van de app en opnieuw inloggen hebben geen verbetering gebracht.

Verder is er een probleem bijgekomen:
• Voorheen gebruikte ik mijn Chromecast om nog via de telefoon te kunnen streaming naar de tv, echter sinds enkele dagen lukt dit niet meer. Via de app op mijn telefoon speelt alles goed af, maar zodra je cast naar de tv start deze de tv app op, maar blijft deze tijdens het laden hangen (blauw cirkeltje blijft draaien).
• Ik nu dus geen enkele manier meer om KPN te kijken op mijn Philips TV 😡.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 1 maart 2025

Hmm, de nieuwe versie zorgt bij jou dus voor een minder prettige ervaring ​@Bob.K 😕 Je hebt zelf al het één en ander geprobeerd zie ik, maar zonder een goed resultaat. Zou je de app eens helemaal willen verwijderen, en daarna opnieuw willen installeren? 

Dat het casten nu ook niet meer lukt via de mobiele app, dat helpt natuurlijk niet mee. Die app staat echter helemaal los van deze app. Zou je ook de mobiele app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Mocht dat niet helpen, zou je daar dan een eigen topic voor aan willen maken zodat je daar gericht mee verder geholpen kan worden?

• Topper
  • 18 reacties
  • 1 maart 2025
Maja van KPN schreef:

Hmm, de nieuwe versie zorgt bij jou dus voor een minder prettige ervaring ​@Bob.K 😕 Je hebt zelf al het één en ander geprobeerd zie ik, maar zonder een goed resultaat. Zou je de app eens helemaal willen verwijderen, en daarna opnieuw willen installeren? 

Dat het casten nu ook niet meer lukt via de mobiele app, dat helpt natuurlijk niet mee. Die app staat echter helemaal los van deze app. Zou je ook de mobiele app eens willen verwijderen en opnieuw installeren? Mocht dat niet helpen, zou je daar dan een eigen topic voor aan willen maken zodat je daar gericht mee verder geholpen kan worden?

Minder prettig inderdaad. Dit speelt al maanden en we zijn nu 3 versies verder maar het ziet er niet naar uit dat KPN dit opgelost krijgt.

Ik heb de app zojuist nog eens gedeinstalleerd en daarna weer opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder merkbaar verschil.

@Maja van KPN 

@Jasper van KPN 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7451 reacties
  • 1 maart 2025

Helaas. Dank voor het laten weten! Wil je dan een eigen topic aanmaken hiervoor ​@Bob.K? Dan pakken we het daar verder met je op.

Forum|alt.badge.img+3
  • KPN TV+ App QA/Dev
  • 106 reacties
  • 3 maart 2025
Bob.K schreef:

Minder prettig inderdaad. Dit speelt al maanden en we zijn nu 3 versies verder maar het ziet er niet naar uit dat KPN dit opgelost krijgt.

Ik heb de app zojuist nog eens gedeinstalleerd en daarna weer opnieuw geïnstalleerd, helaas zonder merkbaar verschil.

@Maja van KPN 

@Jasper van KPN 

Zou je dit eens kunnen proberen: Linksboven naar profiel, dan op “Apparaat instellingen” en dan tunneling aan zetten. Kijken of de haperingen nu minder zijn.

• Topper
  • 13 reacties
  • 4 maart 2025

Wanneer komt deze update voor Samsung smart tv's

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 4 maart 2025
Mr-Wico schreef:

Wanneer komt deze update voor Samsung smart tv's

Deze update is alleen voor tv's met Android TV. Voor Samsung (Tizen) is de nieuwe TV+ app nog niet beschikbaar. Die is nog in ontwikkeling en als die beschikbaar wordt zullen we dat delen. 

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 4 maart 2025

Hier ook een Samsung. En diverse Android-TV en Google-TV apparaten. 

Je hoeft er helemaal niet rouwig om te zijn dat op Samsung nog de vorige versie is. ​@Mr-Wico 

Op Samsung verwacht ik 'm pas als de huidige ontwikkeling wat verder is. Onder andere ontbreekt de minigids nog.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

De KPN+ app functioneert sinds kort niet meer via mijn Google TV Streamer. En dit is de enige route die ik gebruik om TV te kijken. Bij het aanklikken van de KPN app verschijnt een zwart beeld terwijl alle andere apps het wel goed doen. Opnieuw de app installeren werkt 1x, de volgende dag weer hetzelfde zwarte scherm.

Ik heb een wat oudere LG TV maar verwacht dat dat niet uit mag maken. Verder is de TV streamer aangesloten via Ethernet.

Komt er een oplossing hiervoor?

• 362 reacties
  • 5 maart 2025
SL1976 schreef:

De KPN+ app functioneert sinds kort niet meer via mijn Google TV Streamer. En dit is de enige route die ik gebruik om TV te kijken. Bij het aanklikken van de KPN app verschijnt een zwart beeld terwijl alle andere apps het wel goed doen. Opnieuw de app installeren werkt 1x, de volgende dag weer hetzelfde zwarte scherm.

Ik heb een wat oudere LG TV maar verwacht dat dat niet uit mag maken. Verder is de TV streamer aangesloten via Ethernet.

Komt er een oplossing hiervoor?

Dat probleem had ik gisteren ook op de Google TV streamer. Na een bepaalde tijd als je de TV+ app weer opstart krijg je een zwart beeld. Vanmorgen ging het opeens wel goed hier. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 16111 reacties
  • 5 maart 2025

Jouw tv staat daar los van ​@SL1976, LG heeft WebOS als besturingssysteem en daar is deze nieuwe app nog niet voor. Op dit moment is deze app er alleen voor Android TV. Jouw Google Streamer heeft dat. We zien de laatste dagen een aantal vergelijkbare meldingen, dit is doorgegeven aan de ontwikkelaars en er wordt naar gekeken om het in een van de volgende updates te verbeteren.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 maart 2025

Bedankt voor de reactie. Hoe vaak worden er updates uitgebracht? In de tussentijd zal ik nl. voor een andere oplossing moeten zorgen

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Er is geen vast ritme van updaten. Ik zou zeggen: Hou de KPN Community in de gaten, zodra er een update is voor LG WebOS lees je het hier als eerste. 

PeterG
Superuser
  • 60890 reacties
  • 5 maart 2025

2 weken zit er steeds wel tussen ​@SL1976 . Langer kan dus ook. Zie deze rubriek.