Skip to main content
UPDATE

TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.3

Categorie:TV+ Box
  • 3 maart 2025
  • 53 reacties
  • 3077 keer bekeken
TV+ Box: Update naar launcher versie 1.180.3
Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

KPN TV+ Box: Update maart 2025

TV+ Box launcher versie 1.180.3

Wat zit er in?

Verder kijken is nu uitgebreid. 
Heb je een programma via Terugkijken halverwege bekeken? Vanaf nu  hoef je niet meer terug te zoeken via de tv gids! Je vindt het eenvoudig terug in de Verder Kijken-rij op het Startscherm van de KPN TV+ Box. 

Deze rij bevat nu niet alleen content van apps zoals Disney+, Videoland en Prime Video, maar ook:

• Terugkijken-programma's
  • Opnames
  • Films

Het eerste programma in de rij is altijd wat je als laatst hebt gekeken. Erotische content wordt hier niet getoond. Wil je iets uit de rij verwijderen? Houd dan de OK-knop lang ingedrukt. 

Let op: De items die je hebt afgekeken, blijven in sommige gevallen nog staan in de rij. We zijn ermee bezig om dat te verfijnen. Laat ons weten wat je ervan vindt!

Verder

•  Wij hebben onze Combivoordelen vernieuwd! Onder Entertainment hebben we de afbeeldingen en teksten een frisse, nieuwe uitstraling gegeven.

• Bij het herstarten van de Launcher tonen we nu een nieuwe melding: 'Momentje... We zetten nieuwe dingen voor je klaar!'
  • Daarnaast bevat deze update ook verbeteringen onder de motorkap voor een nog betere ervaring.

Wanneer komt ‘ie?

• Preselectie: 6 op 7 maart
    Dit bestaat uit een willekeurige groep klanten. Als alles goed gaat, gaan we door met de verdere uitrol.
  • Uitrol: naar verwachting 11 en 13 maart

Heb je hem na [wordt nog bekend gemaakt] nog niet, dan kun je de update zelf starten via: 

Menu > instellingen (wieltje) > Informatie > KPN TV+ Launcher

Meer informatie of hulp nodig met TV+?

• Heb je feedback of vragen over deze update, dan kun je dat in dit topic kwijt.
  • Ervaar je een probleem met TV+? Herstart dan altijd eerst de TV+ Box. Doe dit door de KPN-knop (rechtsboven op de afstandsbediening) ingedrukt te houden tot je een menu in beeld krijgt. Kies hier voor herstarten.
  • Helpt dit niet, check dan de KPN TV+ Kennisbank.
  • Lukt het niet je probleem op te lossen met de kennisbank artikelen? Maak dan een eigen topic aan. 

Nuttig om te weten: versienummers

De software van de TV+ Box bestaat uit een aantal onderdelen. Deze onderdelen krijgen apart van elkaar updates.

De KPN TV+ firmware is de kern. De KPN TV+ launcher is de jas daar omheen. Dit is wat je ziet als je de TV+ Box opstart en gebruikt. De meeste updates gaan over deze twee onderdelen. 

• De KPN TV+ firmware is degene met het versienummer dat begint met 0. Dit zal over het algemeen maandelijks een update krijgen.
  • KPN TV+ launcher begint met 1. Hier verwachten we ruwweg om de twee weken een update.

Daarnaast is er de Android OS versie. Dit is de kern van de kern, waarop de firmware verder bouwt. Op dit moment is dit Android OS versie 11. Dit zal bijna niet wijzigen.

53 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • 169 reacties
  • 3 maart 2025

Kan er ook iets aan de TV gids worden gedaan dat je kunt aanvinken s'morgens ,middag ,avond  .

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 3 maart 2025

@Shyrin van KPN betekend dit “heb je een programma via Terugkijken halverwege bekeken? Vanaf nu  hoef je niet meer terug te zoeken via de tv gids! Je vindt het eenvoudig terug in de Verder Kijken-rij op het Startscherm van de KPN TV+ Box” ook voor wanneer je bijvoorbeeld op een bepaalde zender zit en je zit op die bepaalde zender (bijvoorbeeld RTL 5) naar een serie van 5 wekelijkse afleveringen en je  kijkt die achterelkaar (bijvoorbeeld de normale uitzenddag is maandag en je kijkt het vrijdag)   en je wilt van aflevering naar aflevering gaan blijf je dan op die zender of ga je zoals nu terug naaf de dag…..in dat geval vrijdag en de juiste tijd? dit is dan voor terugkijken via de gids alsmede via opnamen.

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 3 maart 2025

JDD schreef:

Kan er ook iets aan de TV gids worden gedaan dat je kunt aanvinken s'morgens ,middag ,avond  .

Noteren we als wens en we houden bij hoe vaak het verzoek naar voren komt, voor nu is het door de gids heen scrollen, ​@JDD.

Hopelijk verduidelijkt het volgende voorbeeld het één en ander ​@marc1976:
Stel, je kijkt het programma “The Summit” terug en je besluit halverwege het programma lekker op tijd naar bed te gaan. Je sluit je TV en TV+ Box af, gaat slapen en wil de volgende dag het programma af kijken. Het programma hoef je dan niet meer op te zoeken via de TV gids, maar zie je nu staan in de “Verder Kijken”-rij op het Startscherm. Is dit zo duidelijker voor jou?

marc1976
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 43 reacties
  • 3 maart 2025

Die uitleg is duidelijk ​@Shyrin van KPN maar het zou echt een idee om in de gids of tijdens opnames van een serie te kunnen blijven op die zender/tijd/dag ipv terug te springen naar realtime/dag/zender.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 4 maart 2025

Wanneer komt ‘ie?

Daar stond 4 maart maar vrij vlot ineens: "wordt nog bekend gemaakt"

Zou fijn zijn als KPN even laat weten of en zo ja, wat het probleem is waardoor die 4 maart verdwenen is. Eventueel ook al iets te zeggen wanneer eea nog “ bekend wordt gemaakt” ? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6846 reacties
  • 4 maart 2025

Ik heb daar verder geen informatie over ​@2fast4u. Zodra we weten wanneer de update uitgerold gaat worden zullen we dat hier publiceren.

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2753 reacties
  • 6 maart 2025

Haal hem er dan af lijkt me beter

Shyrin van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Auteur
  • Community Manager
  • 7072 reacties
  • 6 maart 2025
2fast4u schreef:

Daar stond 4 maart maar vrij vlot ineens: "wordt nog bekend gemaakt"

Zou fijn zijn als KPN even laat weten of en zo ja, wat het probleem is waardoor die 4 maart verdwenen is. Eventueel ook al iets te zeggen wanneer eea nog “ bekend wordt gemaakt” ?

Soms lopen dingen anders dan verwacht en in dit geval is de uitrol iets verschoven. De preselectiegroep krijgt de update vannacht, en de verdere uitrol staat nu gepland voor 11 en 13 maart. We delen informatie wanneer dat kan en relevant is.

MennoG78 schreef:

Ons niet 😉
Omdat de update nog steeds doorgaat, zien we geen reden om de aankondiging te verwijderen. Dank voor jullie geduld, over een aantal dagen verwacht ik dat de update voor iedereen beschikbaar is. 

Forum|alt.badge.img

Kan ik mij opgeven om altijd de updates gelijk te kunnen installeren?

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14181 reacties
  • 8 maart 2025
Robert.Middel schreef:

Kan ik mij opgeven om altijd de updates gelijk te kunnen installeren?

Helaas ​@Robert.Middel dat gaat random, oftewel geheel willekeurig.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14181 reacties
  • 8 maart 2025
MennoG78 schreef:

De update is nog verder afgerond ​@MennoG78 
't Was 1.180.0 en inmiddels is het 1.180.3

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14181 reacties
  • 8 maart 2025

Overigens ben ik erg blij met die extra tegelrij 'Verder kijken'
Het systeem wordt steeds beter, stabieler en professioneler.

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 8 maart 2025

Hmm...ik heb sinds deze update soms last van missende afbeeldingen. Vooral bij het verlaten van apps. Niet als ik de ontvanger gewoon aanzet. Ik heb hierdoor de ontvanger al 3x even helemaal opnieuw opgestart.

Zo erg heb ik het nog nooit gehad na een update. (Of er moet iets anders aan de hand zijn)

Zie hieronder:

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Dank voor het melden ​@Sebas14, dat zijn inderdaad wel erg veel logo's. Gek dat dit alleen gebeurt als je uit apps komt, als je even blijft kijken laden de afbeeldingen ook niet opnieuw in?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 8 maart 2025

Bij mij idem dito ​@Sanne van KPN 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 8 maart 2025
Sanne van KPN schreef:

Dank voor het melden ​@Sebas14, dat zijn inderdaad wel erg veel logo's. Gek dat dit alleen gebeurt als je uit apps komt, als je even blijft kijken laden de afbeeldingen ook niet opnieuw in?

Ik blijf dan inderdaad even kijken, maar dan gebeurt er niks. Ik geef het meestal 10 a 15 seconden. Dan herstart ik hem. Doe ik vaker als er iets niet helemaal lekker loopt.

En vanavond gelijk na een herstart zie ik toch bij een aantal zenders bij 'Start' en 'Nu op TV' dat weer de afbeelding niet weergegeven wordt. Dus het is niet alleen bij het verlaten van een app.

Er gaat iets niet helemaal lekker. 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14181 reacties
  • 9 maart 2025

Dat klopt wel maar na een minuut of 5 zijn ze weer goed.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 9 maart 2025

Naast ​@Sebas14 en ​@JanD ervaar jij dit ook ​@huistijger en bij jou herstelt dit zich na 5 minuten? Laat je hem dan op dit scherm staan of kom je er 5 minuten later terug en merk je dat de afbeeldingen dan weer geladen zijn? 

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 14181 reacties
  • 9 maart 2025
Maja van KPN schreef:

Naast ​@Sebas14 en ​@JanD ervaar jij dit ook ​@huistijger en bij jou herstelt dit zich na 5 minuten? Laat je hem dan op dit scherm staan of kom je er 5 minuten later terug en merk je dat de afbeeldingen dan weer geladen zijn? 

Er was gisteravond slechts één plaatje wat niet geladen was, er stond KPN in ​@Maja van KPN 
Maar ik ging een andere opname even kijken en daarna was het plaatje geheel geladen.
Dus het zal zo'n 30 minuten geweest zijn en geen 5 zoals ik zei. (sorry)

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 9 maart 2025

Meer info bij een film zou erg prettig zijn.

Geen jaartal, acteurs, regisseur, land...het is erg schaars.

Ben zeer benieuwd wanneer dit eens komt.

Overgestapt van Ziggo (waar dit wel allemaal vermeld wordt) naar KPN...helaas.

Vincent Ettinger
Topper

Is er al een idee over wanneer ze profielen gaan maken? Er was bijna 2 jaar geleden een hele lijst met dingen die klanten wilden als verbetering ik heb nog niks hiervan terug gezien in de updates sinds die tijd. Het zou fijn zijn als kpn updates zou maken op basis van wat de klanten vragen en willen en niet kleine aanpassingen die eigenlijk alleen maar alles erger maken.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14717 reacties
  • 9 maart 2025

In een ander topic meldt een gebruiker dat de plaatjes/afbeeldingen nu weer terug zijn, is dit bij jullie ook zo ​@Sebas14 en ​@JanD?

Het kunnen aanmaken van profielen staat als punt 88 in de lijst waar jij het over hebt ​@Vincent Ettinger, en dit staat nog op de planning:

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8165 reacties
  • 9 maart 2025
Maja van KPN schreef:

In een ander topic meldt een gebruiker dat de plaatjes/afbeeldingen nu weer terug zijn, is dit bij jullie ook zo ​@Sebas14 en ​@JanD?

Alle plaatjes weer terug bij mij ​@Maja van KPN 

Sebas14
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • 612 reacties
  • 9 maart 2025
Maja van KPN schreef:

In een ander topic meldt een gebruiker dat de plaatjes/afbeeldingen nu weer terug zijn, is dit bij jullie ook zo ​@Sebas14 en ​@JanD?, 

Ik heb mijn Fritzbox opnieuw opgestart en het probleem is tot op heden verholpen. Alle afbeeldingen laden weer goed in. Ik kijk het even aan, maar denk dat het dus daar aan lag. 

MennoG78
Superuser
  • Superuser
  • 2753 reacties
  • 9 maart 2025

hier geen last van plaatjes laden normaal.

Reageer