Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02

Categorie:Experia Box V10
  • June 10, 2024
  • 115 reacties
  • 18965 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

115 reacties

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • June 12, 2024

Hoi @ITVkijker 

KPN zet dezelfde software op de V10, V10A, KPN Box 12 en de Experia Wifi- en SuperWifi punten. Hierdoor werken deze onder water op dezelfde manier. En ziet ook op alle modems de webinterface er hetzelfde uit. Lees er alles over in de productupdate van de KPN Box 12 waar KPN als eerste mee is begonnen. Daar staan ook een stel screenshots.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 12, 2024

Hebben KPN ook een screenshot van de nieuwe interface? Wel zo handig.

Zie onderstaand @ITVkijker :

Startpagina KPN Box 10 voorheen V10

Deze afbeelding is ook te zien in het starttopic, daar heb ik dit plaatje van gekopieerd.

• Topper
  • June 15, 2024

Duidelijke uitleg over de toekomstige software. 

En ik kwam een paar dagen geleden bij toeval op deze pagina nadat ik erg veel problemen heb ondervonden om een derde wifiversterker op mijn netwerk bij te prikken. Dat werkte ook niet meer met (thuis) maar is uiteindelijk gelukt via de webpagina installeer hulp.

Anyway, Met de nieuwere versie kan ik dus ook mijn modem wifi point gebruiken. En dat werkt super weet ik omdat ik dat bij mijn ouders ook zo ondervonden heb bij het installeren.  Mijn derde wifiversterker wordt hiermee dus wellicht overbodig. 

Mijn vraag is nu dus, is er een mogelijkheid om deze software eerder in huis te hebben om dat te testen. Nu kan ik immers nog mijn derde wifiversterker terugsturen. 11 juni pas in huis gehaald. Of beter nu gelijk terugsturen en afwachten wat deze update voor mij gaat betekenen. Gevolg is tot die tijd slechte wifi!!

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • June 15, 2024

En ik kwam een paar dagen geleden bij toeval op deze pagina nadat ik erg veel problemen heb ondervonden om een derde wifiversterker op mijn netwerk bij te prikken. Dat werkte ook niet meer met (thuis) maar is uiteindelijk gelukt via de webpagina installeer hulp.

Anyway, Met de nieuwere versie kan ik dus ook mijn modem wifi point gebruiken. En dat werkt super weet ik omdat ik dat bij mijn ouders ook zo ondervonden heb bij het installeren.  Mijn derde wifiversterker komt wordt hiermee dus ook bij mij wellicht overbodig.

Mijn vraag is nu dus, is er een mogelijkheid om deze software eerder in huis te hebben om dat te testen. Nu kan ik immers nog mijn derde wifiversterker terugsturen. 11 juni pas in huis gehaald. Of beter nu gelijk terugsturen en afwachten wat deze update voor mij gaat betekenen. Gevolg is tot die tijd slechte wifi!!

Op dit moment wordt de software enkel uitgerold op de V10 bij klanten welke geen superwifi punten hebben. Dus als jij er 2 of 3 hebt zal je nog geen nieuwe kpn software kunnen krijgen tot dat ook wordt uitgerold. KPN heeft openbaar geen tijdlijn wanneer wat wordt uitgerold dus het is aan u of u een tijd met minder goede wifi wilt zitten. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 15, 2024

Met 3 SuperWiFi's, bij voorkeur alle 3 bekabeld aangesloten, zou u gewoon goed WiFi moeten hebben. Als u dat niet heeft, dan gaat dat waarschijnlijk met 2 SuperWiFi's en de nieuwe firmware ook niet lukken. 

• Topper
  • June 15, 2024

De extra versterker is nodig om wifi in mijn tuin te krijgen. De wifi is dus prima in orde met draadloos verbonden versterkers. 

Ik ga dus nu ook de gok nemen en de derde versterker terug sturen. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Anyway, Met de nieuwere versie kan ik dus ook mijn modem wifi point gebruiken. En dat werkt super weet ik omdat ik dat bij mijn ouders ook zo ondervonden heb bij het installeren.  Mijn derde wifiversterker wordt hiermee dus wellicht overbodig. 

Dit klinkt erg specifiek, zou je in dit geval een eigen topic aan willen maken zodat we hier naar kunnen kijken, dan blijft het hier overzichtelijk.

De extra versterker is nodig om wifi in mijn tuin te krijgen. De wifi is dus prima in orde met draadloos verbonden versterkers. 

Zou je in je eigen topic ook willen aangeven hoe de situatie er precies uitziet? Wat is de afstand tussen de tuin (waar je zit) en de modem? 

We pakken het daar verder op! 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 15, 2024

Tis toch klote weer. In de tuin zitten komt voorlopig niks van 😉

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Tis toch klote weer. In de tuin zitten komt voorlopig niks van 😉

Regen of zonneschijn, een goede verbinding is wel fijn. 😉

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 15, 2024

Zijn er inmiddels al klanten die deze update hebben op hun v10? Werkt het goed?

• Helper
  • June 19, 2024

Hoi,

Ik lees: “Mesh werkt nog niet met SuperWifi 1 en Experia Wifi”.

Mag ik hier uit concluderen dat Mesh support voor de combinatie V10 modem en SuperWifi1 punten wel op de roadmap staat? 

Merci,

Jeroen

Jasper van KPN
Moderator

Hoi @jvandun, het is inderdaad de planning dat dat ook komt. Wanneer is niet bekend, maar het staat er op.

• June 19, 2024

Zijn er inmiddels al klanten die deze update hebben op hun v10? Werkt het goed?

@Nick83, Ik ben inmiddels ook wel benieuwd. Heb geen KPN WiFi punten en verwacht dus bij de eerste updates te zitten.
Maar ik wacht geduldig af want juni duurt nog 1,5 week. Aan de andere kant werkt de v10 al jaren heel prima. Ik hoop dat dit zo blijft.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 19, 2024

Ik heb ook nog geen update gehad en heb na de aankondiging van de komende update van de V10 meteen de Experia Wifi en de Super Wifi II afgekoppeld in afwachting van.😉

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 24, 2024

@Jasper van KPN 

2 vragen: 

wordt de software inmiddels ( deels ) uitgerold?

waarom wel een update voor een modem uitrollen tijdens het EK voetballen?

de updates voor TV+ liggen mede doordat EK 4 weken stil.

Als het fout gaat met deze  modem update  dan heb je geen internet en ook geen TV meer

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 24, 2024

@Jasper van KPN

2 vragen: 

wordt de software inmiddels ( deels ) uitgerold?

waarom wel een update voor een modem uitrollen tijdens het EK voetballen?

de updates voor TV+ liggen mede doordat EK 4 weken stil.

Als het fout gaat met deze  modem update  dan heb je geen internet en ook geen TV meer

De software wordt 's nachts uitgerold, zoals je in het starttopic kunt lezen @Oberon 5 , dan is er geen voetbal en vóór 1 juli 2024 zouden alle V10-bezitters zonder versterkers de software in hun bezit kunnen hebben, ik heb de nieuwste software ook nog niet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • June 24, 2024

@N.N.    ja ik heb alles al gelezen hoor  , het gaat ook niet over voetbal het gaat erom dat KPN updates voor het ,modem uitrolt.

En geen TV+  updates uitrolt n (en die gaan ook 's nachts)  , dat was de insteek.

• June 24, 2024

@N.N. ik denk dat @Oberon 5 bedoelt dat als er iets mis is met de update van de v10 die nacht dat vervolgens de volgende dag mensen problemen kunnen hebben met internet en dus ook televisie. Ik deel die mening wel. Bij mij werkt de v10 op dit moment prima en wil dat graag zo houden totdat de EK voetbal en de olympische spelen voorbij zijn.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 24, 2024

@N.N. ik denk dat @Oberon 5 bedoelt dat als er iets mis is met de update van die nacht dat vervolgens de volgende dag mensen problemen kunnen hebben met internet en dus ook televisie. Ik deel die mening wel. 

Updates voor het tv platform worden in relatief korte periode naar heel veel klanten uitgerold. Daarbij kan het dus goed fout gaan met grote gevolgen.

De update van de Experiabox v10 treft veel minder klanten denk ik. Zeker als deze ook nog eens alleen uitgerold word naar klanten zonder WiFi versterkers. Als het daarbij fout gaat zijn de gevolgen wat meer beperkt. 

• June 24, 2024

Dat hoop ik van harte @Nick83 maar omdat we toch al best ver in juni zijn en blijkbaar nog steeds niemand de v10 update heeft ontvangen is KPN wellicht heel voorzichtig en geheel terecht met het uitrollen van deze update. Ik weet dat het gaat om een modem update maar dit hangt samen met TV. Zonder goed internet geen goede TV en dat in deze periode met grote sportevenementen is dat best een risico. Maar misschien ben ik een beetje te pessimistisch….

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

hier ook nog niks ontvangen , hoop dat ik geen problemen krijg ,  snap er nu af en toe  al niks van  😂

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

De update wordt gefaseerd uitgerold! Nog even geduld ;-).

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • June 25, 2024

De update wordt gefaseerd uitgerold! Nog even geduld ;-).

Hoe lang duurt gefaseerd @Marcia van KPN , deze maand nog of voor eind juli of anderszins?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 25, 2024

Valt niet te zeggen, er zijn veel factoren waar we rekening mee moeten houden. Het enige wat ik wel kan zeggen is ‘afwachten’. Je krijgt vanzelf bericht als je aan de beurt bent.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 25, 2024

Ik vraag me af wat de rede is waarom mensen graag zo snel die nieuwe software willen hebben. De tijd heeft geleerd dat de v10 gewoon een uitstekend modem is geweest. Beter dan dit wordt het gewoon niet. Ik ben benieuwd naar de reacties 😉.