Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02

Categorie:Experia Box V10
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

115 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 4 juli 2024
N.N. schreef:

duurt het nog wel 5 jaar jaar voordat alle modems en WiFi punten de nieuwe firmware hebben. Dat gaat aardig in de buurt komen vrees ik.

En dan is de boel weer aan vervanging toe en kan alles weer opnieuw beginnen 😎😉 @Nick83 

Ik vrees het 😁

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 juli 2024

Gisteren is mijn experiabox bijgewerkt en nu heb ik haperingen in mijn verbindingen op mijn werkplek en op mijn internetradio (allemaal via kabel verbonden)

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 4 juli 2024

Hoi @Drekus. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik zou de Experia Box nog eens herstarten en mocht dat niet helpen dan kan je het beste even een nieuw topic aanmaken, dan kijken we even mee.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 5 juli 2024
Drekus schreef:

Gisteren is mijn experiabox bijgewerkt en nu heb ik haperingen in mijn verbindingen op mijn werkplek en op mijn internetradio (allemaal via kabel verbonden)

Heb jij voor de update wel een mail of SMS gehad dat de update er aan kwam @Drekus ???

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 193 reacties
  • 5 juli 2024

bij mij zou de update komen maandag op dinsdag nacht , er is bij niks veranderd gisteren een keer de modem op nieuw opgestart en nog niks  ,   das ook iets moois  . 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27498 reacties
  • 5 juli 2024

@BernardHeuer ik heb even snel gespiekt. Je zit nu op een intermediate firmware. Die zitten tussen de oude en nieuwe in. 

Heb je je modem ook al een harde reset gegeven? (met een paperclip in het reset gaatje en dan 10 seconden indrukken? )

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 5 juli 2024
Remco van KPN schreef:

Hoi @Drekus. Dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik zou de Experia Box nog eens herstarten en mocht dat niet helpen dan kan je het beste even een nieuw topic aanmaken, dan kijken we even mee.

Het probleem is inmiddels gevonden en opgelost door wijziging van een instelling van mijn TP link router die nu in de NAT instelling IPv6 uit heeft staan. Wel vreemd dat dit nu moet sinds de laatste update.

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • 193 reacties
  • 5 juli 2024
Erwin van KPN schreef:

@BernardHeuer ik heb even snel gespiekt. Je zit nu op een intermediate firmware. Die zitten tussen de oude en nieuwe in. 

Heb je je modem ook al een harde reset gegeven? (met een paperclip in het reset gaatje en dan 10 seconden indrukken? )

@Erwin van KPN   nee dat niet zal morgen eens kijken hoe dat werkt  ben er niet zo in thuis 

molier
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 14 juli 2024

Ik heb een V10 met een KPN WiFi Versterker DualBand (Arcadyan). Wordt deze V10 ook meegenomen?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 14 juli 2024
molier schreef:

Ik heb een V10 met een KPN WiFi Versterker DualBand (Arcadyan). Wordt deze V10 ook meegenomen?

Die komt inderdaad een keer aan de beurt dit jaar @molier 

als het goed is heb je nu firmwareversie:  V1.01.00T04.3Intermediate, 

als voorbereiding op de nieuwe update.

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 14 juli 2024

Alle v10's komen aan de beurt. De hele uitrol duurt wel een aantal maanden, dus geduld.

Na de vernieuwing werken de v10’s beter samen met de KPN Superwifi 2. Maar ja, die heb je niet.

molier
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 14 juli 2024

Heb inderdaad nu firmware V1.01.00T04.3Intermediate. Ik wacht geduldig af. 

molier
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • 14 reacties
  • 14 juli 2024

@PeterG Die super wifi punten ben ik voornemens aan te schaffen na de update. Heb ik er maar 2 ipv 3 nodig als ik het goed heb begrepen. 😉

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 90 reacties
  • 14 juli 2024

@Erwin van KPN  hoe verloopt de uitrol inmiddels?

Het is  inmiddels al bijna half juli, zijn jullie op rit wat planning betreft?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 14 juli 2024
Oberon 5 schreef:

Het jaar is nog niet om @Oberon 5 

Ik heb ook nog niets ontvangen, maar mijn modem werkt wel goed en dat is het belangrijkste denk ik.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 17 juli 2024
Oberon 5 schreef:

@Oberon 5 We zitten nu midden in de zomerperiode met het EK en de Olympische Spelen. Tijdens zulke grote evenementen voeren we zo min mogelijk updates uit. Ik verwacht de komende weken geen grote aantallen die geüpdatet worden.

JacqyB
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 41 reacties
  • 9 augustus 2024
Henk2304 schreef:

Mooi, pairbonding én 2 * Experia WiFi. Dus ik kom hopelijk pas aan de beurt als de kinderziektes eruit zijn. 😇🤔😉

Zelfs als het komende half jaar of zo de glasvezel van Glaspoort binnengebracht en geactiveerd wordt heb ik nog alle tijd voordat ook de Experia WiFi's aan de beurt zijn. Hopelijk worden tegen die tijd DHCP-bindings ook automatisch overgezet.

Opmerkelijk ook dat na de Box 12 nu eerst de V10 aan de beurt is en niet de nieuwere V10a. 

Dag Henk, heb jij toevallig portforwarding ingesteld? Bij ons zijn alle instellingen uit het modem door een stupiditeit van KPN en we krijgen het er met geen mogelijkheid meer in. Zou jij kunnen helpen?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23397 reacties
  • 9 augustus 2024

Hi @JacqyB, wat is er precies aan de hand?

Zou je dit willen uitleggen in een nieuw topic? Dan kunnen we je daar verder helpen en blijft het hier overzichtelijk. 

Forum|alt.badge.img

Ik heb nu ook 2 dagen de box 10 en krijg de update niet binnen hoe zit dit?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 13 augustus 2024

Hoi @Marcomestreech, de update zal in fases worden uitgerold het kan dus even duren voor dat je deze ontvangt. Heb je al bericht ontvangen dat de update zal worden geïnstalleerd?  

Forum|alt.badge.img

Hoi @Remco van KPN  Nog niks gezien maar monteur die had vervangen gaft aan ik de update binnen paar uur wel zou krijgen onze box 12 was defect.

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2334 reacties
  • 14 augustus 2024
Marcomestreech schreef:

Hoi @Remco van KPN  Nog niks gezien maar monteur die had vervangen gaft aan ik de update binnen paar uur wel zou krijgen onze box 12 was defect.

Dat is onjuiste informatie geweest, dit kan zo nog een paar maanden duren.

Forum|alt.badge.img

Laten we hopen van niet anders mogen ze een box 12 of 14 terugplaatsen

bnh
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 2334 reacties
  • 14 augustus 2024
Marcomestreech schreef:

Laten we hopen van niet anders mogen ze een box 12 of 14 terugplaatsen

Ik snap je reactie, maar dat gaan ze niet doen. 
Overigens, de V14 krijg je alleen bij 4 Gigabit. 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 22 augustus 2024

Is er überhaupt al iemand hier die de update al op zijn V10 heeft gekregen?

Angstvallig stil hier..... 

Ik wil 'm ergens wel graag hebben, want er zitten voor mij wel wat positieve veranderingen in, en dan maar duimen dat ze ook werken en niet nog allerlei bugs en fouten inzitten natuurlijk…