Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02

Categorie:Experia Box V10
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.06.02
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

115 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 23 augustus 2024

De update wordt uitgerold @JanIvor , sommigen hebben de update al gezien de vragen en opmerkingen over de update.

Ik kom ook nog aan de beurt, maar het modem werkt nu ook gewoon goed.

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 23 augustus 2024
JanD schreef:

De update wordt uitgerold @JanIvor , sommigen hebben de update al gezien de vragen en opmerkingen over de update.

Ik kom ook nog aan de beurt, maar het modem werkt nu ook gewoon goed.

Ik weet dat ze de update aan het uitrollen zijn Jan, maar zag hier verder geen commentaren over,  positief of negatief. En ik dacht bij mezelf, er zullen nu toch wel al klanten zijn die 'm binnen hebben? Ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van die klanten. 

P.S. mijn V10 werkt nu ook prima, hoop dat hij dat na de update ook blijft doen. 

Persoonlijk gaat het mij om het stukje dat je een Superwifi kan aansluiten, en dat je wifi op de V10 dan óók blijft aanstaan. Dit in tegenstelling tot nu, als ik nu een SW er op aansluit (bekabeld uiteraard) gaat de wifi op de V10 uit. 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • 8369 reacties
  • 23 augustus 2024

Ik sluit de Experia Wifi en de Super Wifi bewust niet meer aan, anders duurt het nog langer voordat je de update krijgt las ik ergens @JanIvor 

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 270 reacties
  • 23 augustus 2024
JanD schreef:

Ik sluit de Experia Wifi en de Super Wifi bewust niet meer aan, anders duurt het nog langer voordat je de update krijgt las ik ergens @JanIvor 

Klopt, ik heb ook alleen de V10 zonder SW's. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 23 augustus 2024

Ik heb wel de SuperWiFi's en Experia WiFi's in gebruik, maar achter een 2de router die achter de v10 zit. Dus ik vraag me af welk effect dat heeft 😁

En ik het 2 zwarte SuperWiFi's die de nieuwe KPN firmware al hebben 😬

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 september 2024

Gisternacht heb ik de update gekregen. Helaas geen SMS of e-mail ontvangen dat dit ging gebeuren. Ik heb meerdere acces points en andere devices met vaste DHCP verbinding aangesloten. Dit werkt allemaal niet meer. Als ik van te voren een bericht had gekregen had ik hier rekening mee kunnen houden.

Mijn hele Wifi netwerk zal opnieuw ingesteld moeten worden. Dit is vooral vervelend als je er een half uur voordat je thuis wil werken achter komt.  Ook werkte WiFi in zijn geheel niet meer, het was niet mogelijk om devices uberhaupt met internet te verbinden. Dit heb ik zelf op kunnen lossen.

Gelukkig hebben we de KPN Klantenservice aan de telefoon gehad. De oplossing was een eigen modem aanschaffen of Care Plus te nemen. Dat zijn in mijn ogen geen oplossingen. Dat zijn methodes om nog wat meer geld te verdienen aan de klanten. Na enig aandringen, omdat ik toch aan het werk moet heb ik 100 GB gekregen om een WiFi hotspot te maken. Ook zit ik volgens de KPN medewerker in een pilot groep. Ik weet niet wie die piloot is, maar het vliegtuig is neergestort.

Erg jammer dat de communicatie niet goed gaat, ik hoorde voor het eerst van deze update toen het al op mijn V10 Box stond. Ook een rollback naar de oude situatie is volgens de KPN medewerker niet mogelijk. Dit betekent dat ik weer een hele dag kwijt ben aan alle devices en acces points opnieuw configureren.

Dank je wel KPN voor deze topservice en een hippere GUI op mijn router. Jammer dat mijn WiFi nergens meer werkt, maar het ziet er wel een stuk gelikter uit. Dus dat is fijn.

Ik hoop voor de andere klanten dat ze wel een berichtje krijgen. Dan kan je in ieder geval een en ander voorbereiden.

• Helper
  • 37 reacties
  • 6 september 2024

Ik heb een V10 met 2 SW's en het werkt prima! Het lijkt er weer op dat KPN de firmware pusht en het een “hail Mary” is. Waarom moet de consument altijd weer het slachtoffer worden van een grote firma die niet meer weet wat SERVICE is? KPN doe je werk nu eens goed en verleen de service waar wij iedere maand weer voor betalen!

Als je iets beloofd KPN (zoals van tevoren informeren) DOE DAT DAN OOK!!!!!

Jullie lezen dit dus aan de slag!

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2024

Lang niet iedereen krijgt een smsje voor de update. Volgens mij moet je daarvoor aangemeld zijn. 

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 6 september 2024
Nick83 schreef:

Lang niet iedereen krijgt een smsje voor de update. Volgens mij moet je daarvoor aangemeld zijn. 

Zie openingsbericht van dit topic.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7744 reacties
  • 6 september 2024

In principe zou iedereen een sms en/of e-mail moeten ontvangen vóór de update wordt uitgevoerd. Als je deze niet hebt gekregen, dan raad ik je aan in MijnKPN te controleren of we jouw contactgegevens hebben en of je ons toestemming hebt gegeven om je te benaderen.

Ik snap dat de update rauw op je dak komt vallen zo, @ViMo. Een rollback is inderdaad geen optie. En zelfs als een rollback naar de oude software mogelijk was, had je alsnog alles opnieuw in moeten stellen. Maar goed, dat je helemaal geen wifi hebt, dat is niet de bedoeling. Je kunt het modem eens resetten, vaak lost dit het probleem op.

wjb
Superuser
  • 74610 reacties
  • 6 september 2024
ViMo schreef:

Dit betekent dat ik weer een hele dag kwijt ben aan alle devices en acces points opnieuw configureren.

Wat moet je dan allemaal opnieuw configureren aan jouw devices en accesspoints?

Ik mag hopen dat je de IP adressen laat uitdelen door de DHCP server op de V10 en dat je een paar DHCP bindings/reservations hebt voor apparaten waarvan het IP adres niet mag wijzigen.

Daarnaast heb je wellicht een paar port-forwardings maar het herstellen van de configuratie zou mijns inziens met een paar minuten wel geregeld moeten kunnen zijn.

Laat onverlet dat het upgrade proces van KPN enorm slecht is doordat deze niet zelf de configuratie terugplaatst. Zelf gebruik ik een eigen router (EdgeRouter) en, zoals het hoort, overleeft de configuratie van router uiteraard een firmware upgrade. Het is mijns inziens belachelijk dat dat bij de Experia/KPN boxen niet het geval is. Ook het feit dat je geen backup kunt maken van de configuratie is mij een doorn in het oog.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 39483 reacties
  • 6 september 2024
Denise van KPN schreef:

In principe zou iedereen een sms en/of e-mail moeten ontvangen vóór de update wordt uitgevoerd. Als je deze niet hebt gekregen, dan raad ik je aan in MijnKPN te controleren of we jouw contactgegevens hebben en of je ons toestemming hebt gegeven om je te benaderen.

Wat betreft dat laatste: als je dat nooit gedaan hebt, dan krijg je dus niets. Ik vermoed dat da misschien wel bij heel veel klanten het geval zal zijn.

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 6 september 2024

Dit topic betreft alweer oude(re) software. Inmiddels is tijdens de uitrol de software gewijzigd. @Nick83 , @Marcthin , @Denise van KPN , ...

Ze zijn nu bezig met deze:

• Helper
  • 37 reacties
  • 6 september 2024

Ik heb voor de zekerheid maar eens even gekeken naar de instellingen van mijn kpn account. Mijn mobielnummer alsmede mijn e-mail adres staan vermeld alsmede mijn toestemming voor de maand brief c.q. e-mail. Ik denk dat dat voldoende zou moeten zijn om mij van tevoren in te lichten.

Wat ik niet zie is een expliciete toestemming om verandering c.q. update van software of firmware in of uit te schakelen.

Afijn nu maar afwachten wanneer de “bijl” gaat vallen…….

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28406 reacties
  • 6 september 2024

Over de berichtgeving rondom updates: dit staat los van je privacy instellingen. Dus je hoort de sms altijd te krijgen. Wel gaat dit op het bij ons bekende 06-nummer. Dus controleer of dat een nummer is dat (nog) klopt. Voor e-mail geldt hetzelfde, maar daar kan het nog zijn dat de mail in je spam beland, dus check dat ook af en toe.

Ik sluit dit topic nu, aangezien de huidige update inderdaad deze is:

PeterG schreef:

Dit topic betreft alweer oude(re) software. 

Ze zijn nu bezig met deze:

Problemen met, rondom of na de V10 update kun je daar melden :)