Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24964 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 26 november 2024

Via sms en mail geïnformeerd dat de update zou plaatsvinden, en dat die heeft plaatsgevonden. Maar na inloggen zie ik nog versie  V1.01.00T04.3Intermediate. Modem herstart, maar blijkbaar werkt dat ook niet. Hier is duidelijk iets misgegaan in de communicatie. Dus is de vraag: wanneer komt dan wel de update? 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 27 november 2024

Op een later moment dan, ​@the.wimster. Het kan gebeuren dat het niet lukt om de update uit te voeren, ondanks de aankondiging. We nemen je dan automatisch op een later moment opnieuw mee. Je krijgt dan opnieuw bericht. 

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 27 november 2024

Thnx, wacht ik het lekker af. Alles werkt nu ook prima. 

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 27 november 2024
MandersOnline schreef:
sebsoft schreef:

Dat zou inderdaad handig zijn maar klopt het dat de port forwarding rules een reboot door een stroomstoring niet overleven ?

ALs ik het goed heb is dit een bekend probleem, de restore is niet goed gegaan en steeds als jij opnieuw de modem start wil die die afronden en wordt alles verwijderd. Enigste optie is een reset naar fabrieksinstellingen van de modem en alles nog 1x opnieuw instellen.

Dit is inderdaad een bekende bug die kan optreden ​@sebsoft, en ​@JoeDeRos. Maar, een reset is hierin niet een permanente oplossing. We lossen deze bug op in de volgende versie van de Software.

In de tussentijd kun je dan een keer resetten, je instellingen zetten zoals je wilt, en dan niet meer herstarten. Maar, als je dan een stroomstoring zou hebben, dan moet je de instellingen wel weer overnieuw doen. Bij de volgende update ben je hier dan weer vanaf. Hebben we nog geen datum voor, maar is wel iets dat we graag zo snel mogelijk willen uitbrengen. Houd deze Product Updates sectie in de gaten.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 28 november 2024

@Erik van KPN 

Het V10 modem heeft zo'n 4-5 geleden de laatste versie firmware gekregen.

We hebben geen “moeilijke” instellingen , alleen Wifi ingesteld.

Vanmorgen is het modem 1,5 uur spanningsloos geweest voor het plaatsen van een nieuwe groepenkast.

Nadat alles weer was ingeschakeld hadden we internet, tv/radio

Maar Wifi bleek niet te werken , wifi id was niet te vinden wel was de V10 zelf zichtbaar.

Toen maar bij het modem inloggen , dat ging dus niet met het wachtwoord

inloggen kon alleen met : inloggen@v10  daarna ons eigen wachtwoord ingevuld als “nieuw

Daarna de Wifiid / naam aangepast en het eigen wachtwoord.

Toen werkte alles weer.

Het modem is dus na spanningsuitval het eea kwijtgeraakt, vreemd hoor.

Komt dit door de laatste firmware update en is dit al bekend?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 29 november 2024

@Erik van KPN 

firmware update naar laatste versie was 4-5  weken geleden.

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7726 reacties
  • 29 november 2024

In principe zouden de wifi gegevens wel behouden moeten blijven na het stroomloos maken. Maar blijkbaar is het bij jou even mis gegaan. Kan gebeuren, helaas. Gelukkig heb je het snel weer kunnen oplossen.

• Helper
  • 47 reacties
  • 1 december 2024

Ik heb alleen maar problemen na de update van de box 10 sinds november.

Val de hele tijd weg,slechte verbinding,mijn telefoon deed het niet meer goed,en ben 164mb kwijt.

Eerst had ik altijd constant 866mb via AC. kanaal 36 wifi5.

Met mijn Tp Link usb antenne Archer TX20UH.

Ook geen bandstering meer?

Nu 702mb van over, en een zwakker signaal,van maar de helft.

Ik erger me geel en groen,zou het liefst terug willen naar de oude software,nu betaal ik ook te veel voor iets wat ik niet krijg,en het niet goed meer doet.

Nieuw is niet altijd goed en beter he?!

Al 8 jaar klant.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 1 december 2024

@Uit Meijel, ik snap de frustratie. 

Misschien een inkoppertje, maar heb je de modem ook een reset gegeven? De ervaring leert dat dit het oplost. Zie hieronder voor de stappen. Is het echt specifiek zijn voor je apparatuur? Maak dan een eigen topic aan, dan pakken we het daar op. 

• Helper
  • 47 reacties
  • 1 december 2024

Allemaal al gedaan,en alles geprobeerd,maar dat werkt niet.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 1 december 2024
Uit Meijel schreef:

Allemaal al gedaan,en alles geprobeerd,maar dat werkt niet.

Ik zie dat je een topic hebt aangemaakt. Erg fijn en dankjewel! We pakken het daar zo snel mogelijk op.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 3 december 2024

Let op:

In de nacht van 2 op 3 december hebben we een eerste groep klanten omgezet naar de versie V10.C.24.12.11.

Als we daar geen gekke dingen in zien dan krijgt iedereen die vanaf 9 december de update naar KPN Software krijgt, deze versie.

Betekent dat er ook een groep klanten is die tussen 2 en 9 december nog de versie V10.C.24.10.03 krijgen, waar deze product update over gaat. 

Je kunt zien welke versie jij hebt gekregen op de inlogpagina van je modem. Het versienummer staat onder de afbeelding.

Als je vragen of opmerkingen hebt over je update, plaats deze alsjeblieft in de juiste product update 😊

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024

In de nacht van mandag 2 op op dinsdag 3 december een update gehad van mijn Experia box V10 naar V10.C.24.10.03. Alle instellingen waren weg. SSID en wachtwoorden waren aangepast enz. Alles kunnen herstellen. Het administator ww teruggezet naar een veilig ww. Na een poweroff / poweron van het  modem was alles weer weg.  Samengevat: De instellingen worden niet vastgehouden. Ook het administrator wachtwoord  wordt teruggezet naar inloggen@v10. Niet echt veilig lijkt mij

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 december 2024
DGRAS schreef:

In de nacht van mandag 2 op op dinsdag 3 december een update gehad van mijn Experia box V10 naar V10.C.24.10.03. Alle instellingen waren weg. SSID en wachtwoorden waren aangepast enz. Alles kunnen herstellen. Het administator ww teruggezet naar een veilig ww. Na een poweroff / poweron van het  modem was alles weer weg.  Samengevat: De instellingen worden niet vastgehouden. Ook het administrator wachtwoord  wordt teruggezet naar inloggen@v10. Niet echt veilig lijkt mij

Merk hetzelfde wat DGRAS stuurt. Instellingen zijn na de update niet persistent, kan ook niet IPv6 prefix delegation aan zetten. Zegt dat die het is ingesteld maar op het netwerk veranderd niets. Beiden na herstart en ongeveer een uur vergeet die instellingen & het ingestelde wachtwoord weer. Enige instellingen die blijven zijn de wifi, DHCP en DNS instellingen zover ik heb gemerkt.

Toevallig zijn WiFi en DNS instellingen die automatisch overgenomen zijn. Zonder de andere instellingen nu helaas tijdelijk mijn homelab neer.

Zie bij ons ook dat de thuis telefoons niet meer herkent worden in deze update vannacht.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024

Na V10 modem update vannacht geen internet met een wel online modem. Exp. V10 met 24.10.03 update.

Modem al hersteld, gereset, verbinding naar wijkcentrale glasvezel van de stroom gehaald, en na 1 uur gereset modem weer aangezet. Ethernet kaart pc gedeïnstalleerd, uiteindelijk weer internet.

Nu is mijn 200/200mbit naar 200/19mbit gedaald. Was toch 200/200, upload was altijd hoger dan download zelfs.

Wat nu te doen?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16386 reacties
  • 4 december 2024

@DGRAS en ​@Liera Dus als ik het goed begrijp hebben jullie na de update instellingen gewijzigd die vervolgens na een herstart weer verloren zijn gegaan?

@Fra_D Het werkt nog niet zoals het zou moeten. Je upload zou weer rond de 200 moeten liggen. Kun je het glasvezelkastje nogmaals 2 minuten spanningsloos maken?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024

Zal het vanavond nog eens proberen Vikash.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 4 december 2024
Vikash van KPN schreef:

@DGRAS en ​@Liera Dus als ik het goed begrijp hebben jullie na de update instellingen gewijzigd die vervolgens na een herstart weer verloren zijn gegaan?

@Fra_D Het werkt nog niet zoals het zou moeten. Je upload zou weer rond de 200 moeten liggen. Kun je het glasvezelkastje nogmaals 2 minuten spanningsloos maken?

Ja klopt. Niet alleen na herstart maar ook als ik even niet edit. Niet bijgehouden maar waarschijnlijk minstens een half uurtje.

Heb zonet de router eens naar fabrieksinstellingen gezet en lijkt het nu wel te doen. Leek bij in geval nodig te zijn. Telefoon lijkt het te doen en het opslaan van dingen zoals het wachtwoord lijkt nu onthouden te worden. Kon dit zonet alleen pas aangezien er mensen thuis zaten te werken op het net dat nog wel actief was.

IPv6 prefix delegation lijkt hiermee ook te werken. Al heb ik wel de instelling in de DHCP cliënt van m’n machine die dat aanvraagt moeten veranderen van “adres + prefix” aanvragen naar het alleen aanvragen van een “prefix” met dat request.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16386 reacties
  • 4 december 2024

@Liera Goed om te horen dat het nu wel wordt opgeslagen en de telefoon ook weer werkt. ​@DGRAS Geldt dit ook voor jouw V10?

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024

@Vikash van KPN : 

Klopt Instellingen worden niet onthouden na een reboot.  Om het nog erger te maken. Sinds de update is het modem al 3x keer spontaan gaan rebooten. Dus 3 keer alle instellingen opnieuw in moeten tikken.   

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024
Vikash van KPN schreef:

Gedaan, een 10 minuten. speedtest kpn 196,7/19,7mbit helaas.

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024

@Vikash van KPN:

Jij vroeg: “Geldt dit ook voor jouw V10?” Dat ga ik morgen uitproberen.  Wil nu doorgaan met werken. Veel tijd verloren vandaag en gisteren. Ik hou je op de hoogte. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 4 december 2024
Fra_D schreef:
Vikash van KPN schreef:

Gedaan, een 10 minuten. speedtest kpn 196,7/19,7mbit helaas.

Een volgende test 171/245mbit. Nog een keer en weer 196,7/19mbit.

Even later 171/242, paar minuten later 195,5/18,9mbit, raar?

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16386 reacties
  • 4 december 2024

@Fra_D Vreemd dat het steeds wisselt qua uploadsnelheid. Misschien even verstandig om een terugbelafspraak in te plannen met onze klantenservice zodat mijn collega's jouw verbinding kunnen doormeten. 

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 5 december 2024

@Vikash van KPN 
Jij vroeg mij of het terugzetten naar fabrieksinstellingen  een oplossing voor mijn problemen zou kunnen zijn.  Helaas terugzetten naar fabrieksinstellingen heeft niet geholpen. Ik denk dat alleen een andere firmware versie  of een nieuw modem mijn problemen oplost.