Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24956 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@WimC Meestal is het niet nodig maar heel soms kan het gebeuren dat een reset nodig is. In het algemeen geldt: merk je gekke dingen na de migratie, reset dan je V10. We zien dat dit over het algemeen raar gedrag van het modem oplost. 

Probeer dat maar uit wanneer je tijd hebt, ik kan me voorstellen dat je daar even een rustige dag voor wilt pakken. We lezen graag je bevindingen daarna.

• 60 reacties
  • 20 december 2024
Remco van KPN schreef:

Goedemiddag ​@Drindel. Dat zou voor het binnenhalen van de update geen enkel effect mogen hebben. Zolang de verbinding naar buiten is ingeschakeld zou hij de updates gewoon moeten kunnen binnenhalen. Ik heb even gekeken en dat getal in het eerste overzicht is een indicatie van het aantal poorten dat op dat moment geopend zijn voor bepaalde applicaties. 

Bedankt, waar kunnen wij vinden welke poorten er open staan? De poorten onder beveiliging staan allen op disabled dus om die gaat het niet neem ik aan. 
wat is het aantal poorten dat open staat bij standaard instellingen? 

wjb
Superuser
  • 74479 reacties
  • 20 december 2024

Drindel schreef:

Bedankt, waar kunnen wij vinden welke poorten er open staan?

Standaard staat er inkomend uiteraard geen enkele poort open.

Uitgaand staat alles open behalve die paar genoemde poorten.

• 60 reacties
  • 20 december 2024
wjb schreef:

Drindel schreef:

Bedankt, waar kunnen wij vinden welke poorten er open staan?

Standaard staat er inkomend uiteraard geen enkele poort open.

Uitgaand staat alles open behalve die paar genoemde poorten.

dat lijkt mij ook, daaeom lijkt het mij vreemd en stel ik de vraag. Welke poorten staan er dan open? Als de poorten bij beveiliging allemaal op disabled staan? 

• 60 reacties
  • 20 december 2024
Marlon92 schreef:
Drindel schreef:

Maakt het uit voor evt. updates vd modem als wifi snachts uit staat (dmv tijdschema inactief wifinetwerk)? 

Nee. Want het WiFi gaat dan wel uit. Maar het modem blijft dan gewoon aan.

En na de update bestaat deze functie niet meer. In de nieuwe firmware is het volgens mij niet meer mogelijk om via een tijdschema WiFi 's nachts uit te schakelen. Er is wel Parental Control. Maar dat werkt anders.

Het bestaat bij ons wel, los van parental control. “Tijdschema” om in te stellen wanneer wifinetwerk actief is of niet. 

wjb
Superuser
  • 74479 reacties
  • 20 december 2024
Drindel schreef:

dat lijkt mij ook, daaeom lijkt het mij vreemd en stel ik de vraag. Welke poorten staan er dan open? Als de poorten bij beveiliging allemaal op disabled staan? 

Allemaal.

• 60 reacties
  • 20 december 2024

Anders gevraagd: wat is bij de v10 met standaardinstellingen het getal in het overzicht bij port forwarding active? Als dit het het aantal poorten inkomens geopend, en er bij standaardinstellingen geen poorten inkomend open zijn, zou dit dan niet 0 moeten zijn? 

wjb
Superuser
  • 74479 reacties
  • 20 december 2024
Drindel schreef:

Anders gevraagd: wat is bij de v10 met standaardinstellingen het getal in het overzicht bij port forwarding active? Als dit het het aantal poorten inkomens geopend, en er bij standaardinstellingen geen poorten inkomend open zijn, zou dit dan niet 0 moeten zijn? 

Klopt, dat zou dan 0 moeten zijn.

• 60 reacties
  • 20 december 2024
wjb schreef:
Drindel schreef:

Klopt, dat zou dan 0 moeten zijn.

Wij hebben geen poorten open gezet, toch staat dit bij ons niet op 0. Neem aan dat de update niet zomaar poorten heeft open gezet? 
Heb je idee waar wij kunnen kijken welke er dan open zouden zijn? enige die we zien onder beveiliging zijn disabled, dat lijkt mij niet open. 
Is er iemand met deze update en de v10 die dit kan kijken wat voor getal er bij hun staat? 

wjb
Superuser
  • 74479 reacties
  • 20 december 2024

Plaats eens screenshots?

Staat UPnP aan of uit op jouw V10?

• 60 reacties
  • 21 december 2024
wjb schreef:

Plaats eens screenshots?

Staat UPnP aan of uit op jouw V10?

UPnP is uit, staat nooit aan hier, en na update gekeken: was nog steeds uit. Ik kan nu geen screenshot sturen (tbc). Het gaat in ieder geval om overzichtpagina, kopje Filters->Port Forwarding met ‘port forwarding actief in het netwerk’ en aantal. Dit aanklikken verwijst naar beveiliging waar poorten staan vermeld, maar allen op ‘disabled’. 

• Topper
  • 14 reacties
  • 3 januari 2025
Erik van KPN schreef:

We updaten de KPN V10 naar de nieuwste software. Dat is nu KPN Software V10.C.24.10.03. In deze Product update lees je wat er is verbeterd en veranderd. Voor meer algemene uitleg over de KPN Software op de V10 kun je terecht in dit topic.

Let op:

Vanaf 10 december 2024 updaten we mensen die nieuw overgaan naar KPN Software naar de versie V10.C.24.12.11.

Informatie over die versie vind je hier:

Heb je vóór die tijd de update naar KPN Software gekregen? Dan heb je waarschijnlijk nog de versie V10.C.24.10.03. Die behandelen we in dit topic dat je nu leest. 

Je kunt zien welke versie jij hebt gekregen op de inlogpagina van je modem. Het versienummer staat onder de afbeelding.

Als je vragen of opmerkingen hebt over je update, plaats deze alsjeblieft in de juiste product update. We hebben niet de mogelijkheid om berichten te verplaatsen tussen product update artikelen.

In december meerdere keren een mail ontvangen met de mededeling dat de firmware van mijn Exp.Box 10 ge-update zal worden. echter tot op de dag van vandaag nog geen update gezien. wanneer krijg ik die update dan? ik heb vgl mij nog een oude versie…. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27442 reacties
  • 3 januari 2025

@Erwin-V . Dat is merkwaardig.  Is jouw experiabox de afgelopen periode wel aangesloten geweest en de hoofd router? (dus niet achter een ander modem)

En welke firmware zit er nu op?

• Topper
  • 14 reacties
  • 4 januari 2025
Erwin van KPN schreef:

@Erwin-V . Dat is merkwaardig.  Is jouw experiabox de afgelopen periode wel aangesloten geweest en de hoofd router? (dus niet achter een ander modem)

En welke firmware zit er nu op?

Uiteraard. Die staat permanent aan en is de enige router die ik gebruik. Op beginscherm staat:

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15418 reacties
  • 4 januari 2025

Wij kunnen niet per aansluiting zien wanneer ze aan de beurt zijn ​@Erwin-V, maar het wil nog wel een eind helpen je experiabox te resetten. Anders dan dat is het een kwestie van afwachten

• Topper
  • 14 reacties
  • 4 januari 2025
Thomas van KPN schreef:

Wij kunnen niet per aansluiting zien wanneer ze aan de beurt zijn ​@Erwin-V, maar het wil nog wel een eind helpen je experiabox te resetten. Anders dan dat is het een kwestie van afwachten

Hi Thomas,

Dat is wel “the magic word” bij KPN tegenwoordig hè “Wacht maar af…..” daar help je de klant dus niet mee. Ondertussen gebeurt er niets en stuur je de klant met een kluitje in het riet. Wordt tijd dat jullie je eens meer op de Customer Experience gaan richten en alle Customer Journeys significant gaan verbeteren. Zo’n software update is planbaar en kan dus ook beter gemanaged worden, met goede/correcte after care. In zo’n proces kunnen dan ook de customer service mederwerkers en forum moderators worden meegenomen en beter worden geïnformeerd zodat ze de klanten echt kunnen ondersteunen/helpen ipv hen alleen maar algemene dooddoeners te laten spuien. (No offense)

wjb
Superuser
  • 74479 reacties
  • 4 januari 2025

Ik dacht ook begrepen te hebben dat die "intermediate" versie juist de voorbereiding naar de nieuwe firmware was en dat die eigenlijk maar kort op een V10 zou moeten staan. Helaas lees ik hier wel vaker dat de V10 op deze firmware lijkt te blijven "hangen".

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 15418 reacties
  • 4 januari 2025

Bedankt voor je feedback ​@Erwin-V,ik snap ook dat je daar weinig hebt,  heb je je V10 ook al gereset?

Erik van KPN schreef:

We hebben dit artikel over vaste IP adressen toewijzen. De basisstappen daarvan heb je zelf al wel uitgevogeld.

Maar, je kunt een eenmaal aangemaakte reservering ook bewerken (potloodicoon), en dan kun je daar ook de hostnaam aanpassen.

Nog even terugkomend op dit onderwerp: is er een bepaald ontwikkeltraject voor deze firmware? Is er een mogelijkheid feature requests in te dienen (bijvoorbeeld voor het opnieuw implementeren van de DNS-functie die in de oorspronkelijke firmware aanwezig was)? 

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18

Je kunt jouw feedback altijd hier (of in toekomstige product updates) delen. Feedback wordt dan doorgezet naar modemteam.

• Topper
  • 14 reacties
  • 9 januari 2025

Zoek de verschillen 

linker kolom december 2024, rechter kolom 9 januari 2025

• Topper
  • 14 reacties
  • 10 januari 2025

@Thomas van KPN ​@Erwin van KPN ​@Alexandra van KPN zie vorige conversaties en jullie “adviezen” en mijn screenshots van december vs vanochtend. Vanavond maar eens het modem gereset. Wat schetst mijn verbazing: nog steeds dezelfde (intermediate) software versie?! Hoe zit dat, twee keer een update aankondigen maar toch niet uitvoeren! Is dit een prank of zo?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28345 reacties
  • 10 januari 2025
wjb schreef:

Ik dacht ook begrepen te hebben dat die "intermediate" versie juist de voorbereiding naar de nieuwe firmware was en dat die eigenlijk maar kort op een V10 zou moeten staan. Helaas lees ik hier wel vaker dat de V10 op deze firmware lijkt te blijven "hangen".

Nee, Intermediate is de laatste gewone versie van de oude firmware. Dus dat is een normale versie om te hebben. De versie waar jij aan refereert is de P-versie. TIjdens de update gaan de klanten eerst naar de P-versie. Dat is het reguliere KPN Softwareversienummer maar dan met P erbij. Direct daarna, wordt dan de update afgerond en eindigt de klant met het KPN Softwarenummer dat we op dat moment uitrollen.

Wat op dit moment van schrijven V10.C24.12.11 OF V10.C24.12.15 is.

@Erwin-V, we zien dat het soms niet lukt om een klant de update te geven. Kunnen verschillende redenen voor zijn. We proberen het dan altijd op een later moment weer. Soms lopen we echter herhaaldelijk tegen problemen aan, en lukt het ook dat latere moment, of momenten, niet. Dat lijkt bij jou het geval. Een reset kan in dat geval helpen om de connectie met ons beheersysteem opnieuw op te bouwen zodat de kans dat het lukt een volgende keer groter is. Maar ook dat is geen garantie.

Het enige wat ik je kan aangeven is dat wij het opnieuw blijven proberen, en dat je op een bepaald moment echt de update gaat krijgen. Maar dat zal dan dus niet meer deze 10.3 versie zijn maar een latere. 

Verder, voor mensen die nu Softwarevers V10.C24.0.03 hebben, waar dit topic over gaat: We zijn begonnen met het updaten van jullie modems naar een hogere versie. Dit is nu nog naar de versie  V10.C24.12.11. En hopelijk vanaf volgende week naar de versie V10.C24.12.15.

• Topper
  • 24 reacties
  • 10 januari 2025

Mijn modem heeft nog steeds versie V10.C.24.10.01.

Is het normaal?

Denise van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+18
  • Moderator
  • 7726 reacties
  • 10 januari 2025

Ja hoor, dat kan kloppen, ​@Frankkkk. Ook jij zal een update krijgen naar één van de nieuwere versies. Maar wanneer dit zal zijn, durf ik niet zeggen.