Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24964 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 8 oktober 2024
Alex van KPN schreef:
SGG2 schreef:

Vandaag gebeld met KPN over haperende/uitvallende internetverbinding en het nog niet halen van de helft van de internetsnelheid (bekabeld). Antwoord KPN wacht op de update. Wanneer komt die? Binnenkort! Is er bekend wanneer die update uitgerold gaat worden voor Experia V10?. Nee.

Dus mijn vraag maar even hier, wanneer krijg ik die update (want als dat niet de oplossing is, wordt het modem vervangen). Werk vaak thuis en die verbinding is echt ellendig.

Hi @SGG2, welkom bij onze community. 

Een Experiabox V10 hoort op zichzelf ook zonder een aankomende update goed te werken. Dat moet dus onderzocht worden. Gebruik je bijvoorbeeld ook versterkers, routers of switches in je netwerk? Dat kan ook een oorzaak zijn. 
Om het hier overzichtelijk te houden en on-topic over deze update te houden verzoek ik je vriendelijk om een eigen topic aan te maken. Vermeld daarin welke andere apparatuur je hebt in je netwerk, ook het merk en modelnummer. Dan kunnen we het daar oppakken. 

Snap ik, helaas kwam ik telefonisch niet verder dan wachten op de update? Dus ben benieuwd wanneer die beschikbaar komt. Dan kan ik daarna weer bellen. (aanvullend heb via Glasvezelkastje ->Modem → Utp naar laptop. 1-op-1)

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 8 oktober 2024

@SGG2, zou je alsnog een eigen topic willen starten? Dan kunnen we daar troubleshooten.

splosh schreef:

Ik heb sinds de update vaak dat sommige apps op mijn telefoon niet willen verversen. En dan met name Buienradar en Strava. Anderen heb ik niet gecheckt.

Werkt het bij één van deze apps niet, check ik het gelijk bij de andere, waar het dan ook niet werkt. De app blijft maar laden. Verbreek ik dan de Wifi verbinding en schakel ik naar 5G dan ververst de inhoud van beide apps onmiddellijk. 

Edit: Ik zie ook dat apps als Google Drive en KPN's eigen “Mijn KPN” app niet werken op zo'n moment. Die laatste geeft dan ook een foutmelding. Tijdens het werken op laptop merk ik nooit van deze “hickups”. 

HIer hetzelfde. Apps laden niet of heel langzaam.

Bij een eerdere update was dit schijnbaar ook een probleem. Daar werkte toen ipv6 uitzetten en dan weer aanzetten.

Hier lijkt hetzelfde. Maar als ik hem weer aanzet doet hij het nog niet.

Bij mij lijkt de tijdelijke oplossing ipv6 uit te laten staan. Dan werken de apps.  

KPN wanneer wordt dit gefixt?

• Topper
  • 23 reacties
  • 9 oktober 2024

De hele interface vind ik sowieso te veel opgeleukt. Het is traag en hier en daar onbetrouwbaar. (Bij wie komen bijvoorbeeld de ledjes overeen met de werkelijkheid?) Dat doet bij mij verlangen naar "terug".

Ik zou graag duimpjes willen zien van ieder die de volgende vraag positief beantwoord:

"Ik wil graag terug naar de oude , niet KPN modem-software."

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8253 reacties
  • 9 oktober 2024
splosh schreef:

De hele interface vind ik sowieso te veel opgeleukt. Het is traag en hier en daar onbetrouwbaar. (Bij wie komen bijvoorbeeld de ledjes overeen met de werkelijkheid?) Dat doet bij mij verlangen naar "terug".

Ik zou graag duimpjes willen zien van ieder die de volgende vraag positief beantwoord:

Dat gaat definitief niet meer gebeuren @splosh , net zo al dat we definitief niet meer terug gaan naar het stenen tijdperk.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 9 oktober 2024
splosh schreef:

Als jouw interface traag is, dan raad ik je aan om de cookies eens te verwijderen in je browser, en je cache te legen. Als je vaker in de webinterface zit, dan kan het zijn dat er daarin nog wat restanten van de vorige zitten. Wat een negatief effect kan hebben. 

splosh schreef:

Dat gaat, zoals JanD al aangeeft, niet gebeuren, Splosh.

• Topper
  • 23 reacties
  • 15 oktober 2024

Zoals eerder aangegeven heb ik maar mondjesmaat internet op mijn Samsung mobiel. Om de haverklap ligt de internet verbinding eruit. Ik ben op zo'n moment wel verbonden met Wifi. 

Het resulteert in het uitzetten van wifi op mijn telefoon zodra ik thuiskom. Alleen dan heb ik betrouwbare verbinding. Via 5G (4G+) welteverstaan. 

Ik heb het modem via de online webservice van KPN laten resetten. Dit heeft echter geen effect gehad. Behalve 1 regel in de poort forwardings-tabel stel ik niks bijzonders in. 

Wat kan ik nog doen om dit probleem op te lossen?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@splosh Maak hierover je eigen topic aan, en leg zo uitgebreid mogelijk uit waar je tegen aan loopt, welke apparatuur je gebruikt en wat je al hebt geprobeerd. 

Op die manier kunnen we je het beste helpen, en houden we dit topic overzichtelijk voor specifieke vragen over de update.

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 266 reacties
  • 18 oktober 2024

De uitrol van de KPN software naar de V10 ligt momenteel stil denk ik??

Weinig reacties hier van klanten, of gaat het zó probleemloos dat de mensen het niet eens door hebben dat ze nieuwe, andere, software hebben gekregen?? 😊

Ik hoop het laatste, maar ik heb 'm in ieder geval nog niet. 

Prettig weekend!

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2024

Mijn ExperiaBox v10 heeft software V10.C.24.10.01.
Na een herstart zijn elke keer mijn zelf ingestelde wachtwoord, en mijn taalkeuze 'Dutch', gereset naar het standaard-wachtwoord en naar 'English'.
Hoe is dit te verhelpen?
Bedankt!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 19 oktober 2024
RobBerends schreef:

Mijn ExperiaBox v10 heeft software V10.C.24.10.01.
Na een herstart zijn elke keer mijn zelf ingestelde wachtwoord, en mijn taalkeuze 'Dutch', gereset naar het standaard-wachtwoord en naar 'English'.
Hoe is dit te verhelpen?
Bedankt!

Hi Rob, na alleen een herstart zou dit niet moeten gebeuren. Dit gebeurt wel bij een reset naar fabrieksinstellingen.

Bedoel je met een herstart alleen stroomloos maken/ uit- en weer aanzetten? Zo ja, maar dan even een nieuw topic aan, want dat hoort niet te gebeuren en staat ook los van de software. Dan blijft het hier overzichtelijk en kunnen we daar specifiek naar jouw geval kijken. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2024

Dank @Alex van KPN !
Met 'herstart' bedoel ik een gewone softwarematige 'Restart this device', vanuit de GUI van de Box. Dus geen (factory-)reset.
Ik snap alleen niet waarom dit los zou staan van de software?
Bedankt!

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • 23353 reacties
  • 19 oktober 2024
RobBerends schreef:

Dank @Alex van KPN !
Met 'herstart' bedoel ik een gewone softwarematige 'Restart this device', vanuit de GUI van de Box. Dus geen (factory-)reset.
Ik snap alleen niet waarom dit los zou staan van de software?
Bedankt!

Ik bedoel daarmee dat ongeacht welke software de modem heeft, een herstart hoort niet tot een reset van je wachtwoord en taal te leiden, vandaar mijn verzoek om een eigen topic aan te maken. 

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 19 oktober 2024

@Alex van KPN : apart topic aangemaakt!

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 21 oktober 2024

Krijg vannacht de update. Mail en sms kwamen gelijktijdig binnen.

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 22 oktober 2024
ITVkijker schreef:

Krijg vannacht de update. Mail en sms kwamen gelijktijdig binnen.

Update: heb geen update gekregen...

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 oktober 2024

@Erik van KPN Voor de update had ik de DNS Primaire DNS naar een lokale device/ip-adres staan. Na de update heeft mijn KPN modem het ip-adres van dit apparaat overgenomen (resulteerde in dubbele ip-adres) en werkte mijn verbinding zo goed als niet. Stroom van ander device gehaald, modem herstart en toen kon ik het ip-adres van mijn modem weer herstellen. Probleem nu is dat ik het Primaire en Secundaire DNS server waarden niet meer kan wijzigen in de nieuwe software op de modem. Kan dit weer worden ingeschakeld?

Verder ervaar ik af en toe bij het aanpassen van settings een blocking ‘Wijzigingen opgeslagen’ melding, waarna ik niets meer kan doen. De melding verdwijnt na ~12sec en dan kan ik weer verder, maar wat is het nut van de ‘Opslaan’ knop als op de achtergrond aanpassingen automatisch worden opgeslagen? Doe dan het een of het ander.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
  • Moderator
  • 16386 reacties
  • 22 oktober 2024

@ITVkijker Het gebeurt wel eens dat een update niet lukt. Wil je de ExperiaBox V10 eens resetten? Dan proberen we het op een later moment opnieuw om jouw modem te updaten.

@X-trace Het antwoord op jouw vraag vind je in het onderstaande topic.

X-trace schreef:

Verder ervaar ik af en toe bij het aanpassen van settings een blocking ‘Wijzigingen opgeslagen’ melding, waarna ik niets meer kan doen. De melding verdwijnt na ~12sec en dan kan ik weer verder, maar wat is het nut van de ‘Opslaan’ knop als op de achtergrond aanpassingen automatisch worden opgeslagen? Doe dan het een of het ander.

Bedankt voor jouw feedback. Bij welke aanpassingen gebeurt dit precies? Dan kunnen we dit intern doorgeven.

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 22 oktober 2024

@Vikash van KPN Dank voor je reactie.

De DNS optie had ik nog niet gespot, heb het ingesteld en het werkt nu naar behoren. Bij de update was mijn waarde niet overgenomen helaas.

De ‘Wijzigingen opgeslagen’ komt voor bij het toggelen van de ‘Wifinaam zichtbaar’ checkbox onder de verschillende Wifinetwerk tabbladen. Na het toggelen even paar seconden wachten, dan komt de melding.

Nieuwe issue: na een uur niet actief te zijn geweest in de instellingen blijft de omgeving werken. Pas na het doorvoeren van een wijziging wordt je doorgestuurd naar de login en zijn aanpassingen verloren gegaan. Wellicht on tab focus (of bij click event) even een session login check uitvoeren.

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 22 oktober 2024

Beste KPN,

Loop je een mailtje mis dan ligt dus je bedrijf de halve dag plat. We zijn gelukkig door een fijne medewerker geholpen en stappen over op een FritzBox.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 22 oktober 2024

@Alex van KPN @Vikash van KPN 

Net een sms ontvangen dat we komende nacht deze software krijgen.

Komen er dan geen problemen met  vastbellen ( telefoon) ?   dat was maanden geleden nog wel een probleem waardoor vaste lijn bellers achteraan de softwareuitrollenrij ( 3x woordwaarde)  moesten aansluiten.

Verder heb ik geen speciale instellingen op de V10, ben wel benieuwd naar de nieuwe interface.

Mocht ik morgen nog tijd en/of zin hebben zal ik mijn ervaringen met deze nieuwe software delen.

• 3176 reacties
  • 22 oktober 2024
Oberon 5 schreef:

@Alex van KPN @Vikash van KPN 

Net een sms ontvangen dat we komende nacht deze software krijgen.

Komen er dan geen problemen met  vastbellen ( telefoon) ? 

Heb jij vast bellen dan?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 22 oktober 2024

Hallo allemaal! Er is een nieuwe versie van de KPN Software voor de V10. Dit is geen grote update, maar een specifiek gericht op het verhelpen van het telefonieprobleem.

Ik heb zojuist het startbericht aangevuld met deze informatie:

Wat zit er in de update naar KPN Software V10.C.24.10.03?

De versie V10.C24.12.05 is een kleine update ten opzichte van de 10.01 versie die hieronder vermeld wordt. Deze verhelpt de telefoniebug die in de eerdere versie zat. Dus je kunt met deze update gewoon, zoals het hoort, uitbellen met een KPN vast nummer naar KPN mobiele nummers. 

Per komende nacht gebruiken we deze versie voor het migreren en updaten van klanten. Dus voor jouw vraag, @Oberon 5, is het antwoord dat er geen probleem meer is :)

In eerste instantie had ik een ander versienummer en aanvullende verbeteringen staan. Dit blijkt nog niet de versie te zijn die we op dit moment gebruiken, maar degene die voor binnenkort gepland staat. Dus ik heb dit nu (23-10) aangepast naar informatie die wel klopt ;)

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8253 reacties
  • 22 oktober 2024

Ik zie met belangstelling de mail/SMS voor de update van mijn V10 af.

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 23 oktober 2024

@Erik van KPN   Goede morgen Erik,

Vannacht de update ontvangen, 3 minuten ofline , daarna werkte internet , Wifi en Tv+ weer prima.

Toch vanmorgen inloggen bij het modem , inderdaad het nieuwe inlogscherm staat er nu.

En dan links “even” inloggen: dat lukte niet meer.

Het wachtwoord wat gisteren nog werkte bij de oude software werkt nu niet meer !

Modem uit / aan zetten gaf geen rescultaat.

Toen KPN gebeld , even blijven hangen ander krijg je een “chat bot”

Met de KPN medewerker eea doorgenomen ook met een “hulpwachtwoord” wat niet hielp

Na ruggespraak met een andere afdeling is nu de enige oplossing: het modem resetten, dus met de bekende paperclip

Dat vermoeden had ik al , dan moet wel wifi opnieuw ingesteld worden en wat MAC adressen invoeren.

Dat ga ik nu niet doen ,  heb nu even geen tijd voor ( of geen zin in)