Skip to main content
Updates

Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03

Categorie:Experia Box V10
  • 4 september 2024
  • 459 reacties
  • 24993 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar KPN Software V10.C.24.10.03
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

459 reacties

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @Oberon 5, dank voor jouw terugkoppeling en delen van je bevindingen!

Wat je aangeeft klopt. Bij de migratie naar de KPN Software doen we ons uiterste best om alle instellingen van je V10 over te nemen. Het kan gebeuren dat dit niet volledig lukt. Bij ‘gekke’ dingen is het advies inderdaad: reset dan je V10.

• Topper
  • 19 reacties
  • 23 oktober 2024

ik ben vannacht overgegaan volgens sms van gisteren.

vanmorgen werkte mijn home assistant niet meer en waren alle port forwarding instellingen weg.

na terug zetten werkt het nog steeds helemaal niet.

heb 0800-0402 gebeld en die weten echt nergens van.

Snapte ook niet waar het over ging en zei dat ze daar geen support op hadden.

Zeer frustrerend dit. niks werkt en geen hulp!

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • 1080 reacties
  • 23 oktober 2024
mourmeer schreef:

ik ben vannacht overgegaan volgens sms van gisteren.

vanmorgen werkte mijn home assistant niet meer en waren alle port forwarding instellingen weg.

na terug zetten werkt het nog steeds helemaal niet.

heb 0800-0402 gebeld en die weten echt nergens van.

Snapte ook niet waar het over ging en zei dat ze daar geen support op hadden.

Zeer frustrerend dit. niks werkt en geen hulp!

@mourmeer misschien is het handig om een eigen topic aan te maken met je hulp vraag er zij op de Community genoeg mensen die u kan helpen met u hulp vraag 

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 88 reacties
  • 23 oktober 2024

@Alexandra van KPN 

Nou KPN , na het resetten van het modem en opnieuw inloggen  , kwam de interface tevoorschijn

Complimenten daarvoor , zeer overzichtelijk , mooie indeling.

Ook mooi : MAC filtering gaat ook een stuk makkelijker:

Tabblad Beveiliging  , WiFi afschermen  , , 1 toestel uit de lijst kiezen , dan daaronder kan je nog

toestellen toevoegen , sommige zijn al voorzien van het juiste MAC adres

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 23 oktober 2024

Top dat het nu gelukt is @Oberon 5 en dank voor de complimenten; fijn dat het bevalt!

• Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 oktober 2024

Top, onwijs bedankt voor deze update weer… nog geen dag van te voren een melding en kan alles weer opnieuw instellen hier. Kan de rekening naar KPN?

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • 14762 reacties
  • 23 oktober 2024

Hi @KPNKlant369, wat jammer dat de update naar onze nieuwe software jou zo te horen aardig wat werk op heeft geleverd 😕 Wij doen ons best om zoveel mogelijk instellingen over te nemen bij de omzetting, maar dat lukt niet altijd/met alles, excuus voor het ongemak!

Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 1017 reacties
  • 24 oktober 2024
Vikash van KPN schreef:

@ITVkijker Het gebeurt wel eens dat een update niet lukt. Wil je de ExperiaBox V10 eens resetten? Dan proberen we het op een later moment opnieuw om jouw modem te updaten.

Twee nachtjes verder sinds de reset nog niks.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • 299 reacties
  • 24 oktober 2024
ITVkijker schreef:

Twee nachtjes verder sinds de reset nog niks.

Ik denk zoals ik wel vaker lees dat je niet meteen alsnog aan de beurt bent na de reset, maar dat je opnieuw ingepland wordt.

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 25 oktober 2024

Klopt, en dat kan wel even duren. De groepen voor de komende periode zijn al geselecteerd, dus daar wordt je dan niet in meegenomen. Wacht af, je krijgt opnieuw een sms als je weer aan de beurt bent in dit geval. 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+16
  • Superuser
  • 8294 reacties
  • 25 oktober 2024

Hoor ik ook bij de groep @Erik van KPN ???😉😎

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 51 reacties
  • 25 oktober 2024

@Erik van KPN @Henk2304 @wjb 

Net een jaar geleden een update gehad zonder waarschuwing via sms of mail vooraf. Alles weg met name de portforwards. Net in de vakantie. Wat een ellende en een werk ervan gehad.

De recente Intermediate update niks van gehoord en gemerkt, wel gekregen. Gelukkig dus ook geen problemen mee gehad.

Nu vrees ik met de komende update die eigenlijk meer een upgrade is, dat weer alles in ons netwerk opgebouwd moet worden…

Vraag:  hebben we straks dan eindelijk wel de mogelijkheid om een backup van de instellingen te maken?

Een backup kunnen maken is tegenwoordig toch gewoon normaal ?!!

• 3215 reacties
  • 25 oktober 2024

Volgens mij heeft de nieuwe firmware nog steeds geen backup mogelijkheid.

wjb
Superuser
  • 74522 reacties
  • 25 oktober 2024

Ook de nieuwe firmware heeft helaas (nog) geen mogelijkheid om een backup te maken.

• Topper
  • 10 reacties
  • 26 oktober 2024

Deze week is mij een modem update uitgevoerd. Helaas lijkt nu ftp niet meer te werken. Blijkbaar zijn de firewall regels bij de update aangepast. Helaas staat dat nergens vermeld.

Volgens het artikel Modems met KPN Software: Firewall instellingen | KPN Community moet ik inloggen op de V10 modem om de  firewall instellingen weer goed te zetten. Ik kan echter via mijnmodem.kpn niet in de modem komen. Ik heb het wachtwoord nooit aangepast. Op de modem zit ook geen sticker met een wachtwoord. Het wachtwoord veld leeg laten of inloggen met het standaard wachtwoord "inloggen@V10” werkt ook niet. Is nu echt de enige mogelijkheid om een volledige reset van de modem uit te voeren (wat is dan het wachtwoord na reset ?) of kunnen kunnen jullie op afstand het wachtwoord aanpassen, of als dat niet mogelijk is de ftp instellingen aanpassen ?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6915 reacties
  • 26 oktober 2024

Hoi @Rinusl! Welkom op de KPN Community. Dit topic is echt bedoelt voor specifieke feedback op de update. In dit geval lijkt me een troubleshoot meer op zijn plaats. Zou je hier voor een nieuw topic willen aanmaken? Dan denkt de community graag met je mee!

• Topper
  • 10 reacties
  • 26 oktober 2024

@Remco van KPN 
Door de update heb ik nu een probleem (ftp werkt niet meer) en vind ik het vreemd dat je me vraagt een nieuw topic te starten. Boven aan deze topic staat duidelijk vermeld "Ik heb een update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem. Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart." 

• 13272 reacties
  • 26 oktober 2024

Wat is nu het juiste versienummer van de meest recente update: ....10.03 of ....12.05. In de klachten van de afgelopen paar dagen zie ik eigenlijk alleen ....10.03 langs komen, maar die versie zou eigenlijk helemaal niet (meer?) uitgerold worden. En in het startbericht worden de nummers door elkaar gebruikt. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 26 oktober 2024

@Henk2304 Ik heb een update (volgens de e-mail) gekregen in de nacht van 23 op 24 oktober. 
Bij "mijnmodem.kpn” staat vermeld als firmware versie V10.C.24.10.03 (UI-versie 27-06-2024)

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 28 oktober 2024

Vorige week een email en SMS gehad dat de modem een update zou krijgen. Tot vandaag is dat nog niet gebeurd. Volgt er een nieuwe poging of moet ik aan mijn kant wat doen?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 28 oktober 2024

Even resetten kan geen kwaad, @Langeeri. Als het update niet lukt dan kan dit komen omdat ons beheersysteem jouw modem niet kan bereiken, of door een error aan onze kant. Een reset zorgt er over het algemeen voor dat de eerste oorzaak wordt verholpen.

Je wordt op een later automatisch opnieuw aan een batch toegevoegd, maar wanneer dat dan precies is durf ik niet te zeggen. Je krijgt dan tegen die tijd opnieuw een sms.

Henk2304 schreef:

Wat is nu het juiste versienummer van de meest recente update: ....10.03 of ....12.05. In de klachten van de afgelopen paar dagen zie ik eigenlijk alleen ....10.03 langs komen, maar die versie zou eigenlijk helemaal niet (meer?) uitgerold worden. En in het startbericht worden de nummers door elkaar gebruikt. 

Het was 10.01, het is nu 10.03 om het telefoonprobleem te verhelpen. Deze is verder hetzelfde als de 10.01. De 12.05 was een foutje van mij. 

Rinusl schreef:

@Remco van KPN 
Door de update heb ik nu een probleem (ftp werkt niet meer) en vind ik het vreemd dat je me vraagt een nieuw topic te starten. Boven aan deze topic staat duidelijk vermeld "Ik heb een update gekregen en ik heb een vraag, opmerking of probleem. Je mag hieronder reageren met je feedback en vragen. Ook als je problemen ervaart." 

Je mag je problemen hier zeker melden, @Rinusl! Het is alleen zo dat als we denken dat er een wat uitgebreidere troubleshoot achterweg komt, we wel altijd doorverwijzen naar het maken van een eigen topic. Dan kunnen we namelijk gerichter met jou in gesprek zonder dat het wegvalt tussen andere berichten over de update.

• Slimmerik
  • 76 reacties
  • 28 oktober 2024

@Erik van KPN  Bedankt voor de tip. Na een reset en later nog herstart zit ik nog steeds op V1.01.00T04.3Intermediate

Ik wacht verder wel af.

• Nieuwkomer
  • 3 reacties
  • 29 oktober 2024

In de nacht van 23-10-2024 op 24-10-2024 de upgrade doorgevoerd. De gebruikersinterface ziet er inzichtelijk uit. Werkt prettig. TV, Telefonie, NAS, Smart-devices werken naar behoren.

Ik ervaar een niet stabiele WiFi na deze upgrade. Ik had een zgn gesplitste WiFi (5Ghz en 2.4Ghz) en had gelezen dat de V10 dit na de upgrade niet op dezelfde wijze ondersteund. De 5Ghz zou HoofdWiFi worden en 2.4Ghz ExtraWiFi. Bij mij blijkt het andersom te zijn. Alles doorlopen en uiteindelijk gekozen voor een Reset via de WiFi manager. Het resultaat was dat ik weer gesplitste (?) WiFi (5Ghz en 2.4 Ghz) heb naast de ExtraWiFi_2G en ExtraWiFi_5G (en GastNetwerk). De HoofdWifi (SSID) is nog steeds 2.4Ghz. De 5Ghz (SSID) wordt niet getoond in de modem-GUI; kan wel worden gekozen en gebruikt op apparaten.

De SpeedTest(en) geven aan dat de upload-snelheid wezenlijk anders is voor de 5 WiFi netwerken. Alleen ExtraWiFi_5G levert dezelfde waarden als voor de update (119Mbps down / 209Mbps up).

De andere 4 leveren upload-waarden welke tussen 40 en 70Mbps liggen. 

De stabiliteit op de bovenste verdieping is er niet meer. Apparaten die alleen op 2.4Ghz moeten werken verliezen de verbinding en die komt niet automatisch terug.

Vraag 1: hoe krijg op de HoofdWiFi op 5Ghz en gaat het andere "gesplitste” SSID dan weg ?

Vraag 2: kan ik de stabiliteit verbeteren zonder naar de fabrieksinstellingen terug te gaan ?

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28362 reacties
  • 29 oktober 2024

Hmm, da's wel een beetje gek, @PaulK32. Kan zijn dat de oude gegevens toch nog ergens zijn achtergebleven en dat de boel nu een beetje door elkaar loopt. 

Wat je kunt doen is de aparte wifireset doen. Deze vind je in de webinterface via Instellingen > Systeem. Deze reset alle wifi dingen terug naar fabrieksinstelling maar laat de rest met rust. 

Mocht dat ook niet helpen, dan is mijn advies toch een volledige reset. 

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 51 reacties
  • 29 oktober 2024

@Erik van KPN 

Wil je svp nog reageren op mijn vraag: hebben we straks wel de mogelijkheid om een backup van de instellingen te maken, ivm alle portforwards?