Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11

Categorie:Experia Box V10
  • December 3, 2024
  • 163 reacties
  • 12624 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

163 reacties

Na de update van deze week kan ik niet meer casten naar de tv. Geeft aan dat firmware niet correct is. Tot vorige week geen last gehad. Kan dit door de update komen?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Dat zijn geen signalen die ik herken ​@Jan Kersbergen maar ik noteer hem wel even. Ik zou je ook willen adviseren om even een eigen topic aan te maken. Dan kunnen we daar samen met de community naar kijken.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • December 7, 2024

Ik heb nu 24.10.03

Het is mij onduidelijk of en wanneer deze groep naar deze versie 24.12.11 gaat.

• Nieuwkomer
  • December 8, 2024

Sinds de update blijven mijn eigen instellingen niet bewaard bij een reboot. Ik heb een aantal port-forwarding instellingen naar mijn vpn router en die zijn verdwenen na een reboot. Ook als ik devices een naam geef in mijn thuis netwerk zijn die na de reboot allemaal weg.

• Deelnemer
  • December 8, 2024

Ik heb de update nog niet maar mensen die hier komen worden wel een beetje op het verkeerde been gezet... De zaken waar hier over wordt geklaagd hebben niks met de update zelf vandoen maar met zaken die aan het modem zijn gehangen of zaken die niks met de basis software van doen hebben. Misschien is het verstandig een apart topic te maken voor deze gevallen ipv dit topic vol te spammen met zaken die gevolg zijn van zelf sleutelen.

Dit topic zou moeten gaan over problemen met de update zelf lijkt me.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Xander1986 daar heb je gelijk in dit topic is puur ingericht voor feedback op de huidige update. Voor individuele zaken, zoals bijvoorbeeld de portforwarding is het verzoek om dan een los topic aan te maken.

@Romke S dat is natuurlijk niet praktisch en dit is een bekend probleem en we werken aan een oplossing!

V1.01.00T04.3Intermediate ?

• Deelnemer
  • December 9, 2024

V1.01.00T04.3Intermediate ?

Ik heb ook nog V1.01.00T04.3Intermediate.

Kom ik komende dagen ook aan de beurt voor de updates?

Jasper van KPN
Moderator

Iedereen komt aan de beurt, de vraag is wanneer. Zoals eerder gezegd wordt de update in batches uitgerold. Je krijgt bericht voordat je overgezet zult worden.

DJ MvT
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • December 9, 2024

Helaas vorige week de update gekregen waarna mijn modem niet meer bereikbaar was. Na overleg met de helpdesk bleek inderdaad dat het modem geen goede internet connectie meer kon opzetten. Resetten naar fabrieksinstellingen ging ook niet. Uiteindelijk is besloten om een nieuw modem op te halen, 25KM van mijn woonplaats want ze waren niet op voorraad bij de dichtsbijzijnde kpn winkel.

Deze aangesloten en mijn settings er in gezet en alles draaide weer.

Helaas kreeg ik net weer een melding dat komende nacht de update wordt gepusht, ik trek vanavond de stekker er uit. Heb morgen iemand die een thuiswerkdag heeft, kan het niet veroorloven dat het modem weer niet werkt. Daarnaast heb ik morgenochtend vroeg geen tijd om, als de update wel is gelukt, mijn instellingen (ik gebruik het modem enkel als modem, geen dhcp, geen dns server enz) weer goed te zetten.

Komende dagen zal ik (als dit komende nacht werkt) het modem automatisch laten uitschakelen in de nacht zodat ik zelf kan bepalen wanneer deze update binnenkomt. Gaat wel ten koste van de beveiliging in huis maar zonder de juiste settings in het modem gaat dat toch niet werken.

Simoneh75
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 9, 2024

In de nacht van 3 December 2024 heeft er een update plaatsgevonden voor de Eperiabox V10. Hierna zijn de problemen ontstaan. Ik heb meerdere keren met medewerkers van KPN aan de telefoor gehangen om het probleem op te lossen van het wegvallen van de wifi netwerk. 

Zelf  ben ik er nu achter gekomen dat als ik op 1 device ga uploaden dat alle andere devices geen of beperkt wifi signaal ontvangen, zoals tv, mobiel of PC.

Dit is zeer hinderlijk en ik hoop dat dit snel opgelost wordt aangezien we al een aantal dagen verder zijn na deze update.

Voor deze update had ik namelijk nergens last van dus er is iets misgegaan tijdens deze update. 

Mvg,

Simone

Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 10, 2024

Ik kreeg gisteren (9 december 2024) een mail + sms voor update van de V10

Maar ik heb een versie gekregen die nergens wordt vernoemd:
Niet de laatste versie, maar deze   V10.C.24.10.02-P   (dus met een P op het eind).

Heeft dat misschien te maken dat ik nog niet eerder een versie “nieuwe stijl” firmware heb gehad?
Doorgaans heb ik mijn eigen router aangesloten, maar speciaal om die KPN melding
heb ik de V10 "tijdelijk” weer aangesloten.

-

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 10, 2024

Ik heb nu 24.10.03

Het is mij onduidelijk of en wanneer deze groep naar deze versie 24.12.11 gaat.

Wanneer, daar hebben we op dit moment ook nog geen definitief antwoord op.

Sinds de update blijven mijn eigen instellingen niet bewaard bij een reboot. Ik heb een aantal port-forwarding instellingen naar mijn vpn router en die zijn verdwenen na een reboot. Ook als ik devices een naam geef in mijn thuis netwerk zijn die na de reboot allemaal weg.

Dit is, helaas, een bug die kan voorkomen bij de versie die eindigt op 10.03, ​@Romke S. Het wordt opgelost in de versie die eindigt op 12.11, waar dit topic over gaat. Voor nu is het advies om niet te herstarten tot je de update naar 12.11 ook hebt gehad.

Helaas vorige week de update gekregen waarna mijn modem niet meer bereikbaar was. Na overleg met de helpdesk bleek inderdaad dat het modem geen goede internet connectie meer kon opzetten. Resetten naar fabrieksinstellingen ging ook niet. Uiteindelijk is besloten om een nieuw modem op te halen, 25KM van mijn woonplaats want ze waren niet op voorraad bij de dichtsbijzijnde kpn winkel.

Deze aangesloten en mijn settings er in gezet en alles draaide weer.

Helaas kreeg ik net weer een melding dat komende nacht de update wordt gepusht, ik trek vanavond de stekker er uit. Heb morgen iemand die een thuiswerkdag heeft, kan het niet veroorloven dat het modem weer niet werkt. Daarnaast heb ik morgenochtend vroeg geen tijd om, als de update wel is gelukt, mijn instellingen (ik gebruik het modem enkel als modem, geen dhcp, geen dns server enz) weer goed te zetten.

Komende dagen zal ik (als dit komende nacht werkt) het modem automatisch laten uitschakelen in de nacht zodat ik zelf kan bepalen wanneer deze update binnenkomt. Gaat wel ten koste van de beveiliging in huis maar zonder de juiste settings in het modem gaat dat toch niet werken.

Als jij je modem in de nacht uit hebt staan, dan ga je de update inderdaad niet krijgen, ​@DJ MvT. In principe nemen we je dan op een later moment weer mee. Daar krijg je dan ook weer een bericht over. Dat gezegd hebbende, het niet werken van je modem na de update vorige week, wil niet zeggen dat dit nu weer zou gebeuren. 

In de nacht van 3 December 2024 heeft er een update plaatsgevonden voor de Eperiabox V10. Hierna zijn de problemen ontstaan. Ik heb meerdere keren met medewerkers van KPN aan de telefoor gehangen om het probleem op te lossen van het wegvallen van de wifi netwerk. 

Zelf  ben ik er nu achter gekomen dat als ik op 1 device ga uploaden dat alle andere devices geen of beperkt wifi signaal ontvangen, zoals tv, mobiel of PC.

Dit is zeer hinderlijk en ik hoop dat dit snel opgelost wordt aangezien we al een aantal dagen verder zijn na deze update.

Voor deze update had ik namelijk nergens last van dus er is iets misgegaan tijdens deze update.

Hiervoor kun je het beste een eigen topic aanmaken, ​@Simoneh75. Ik vermoed dat hier met wat aanpassingen van instellingen oplossing of verbetering gebracht kan worden. Maar om daar naar te kijken is dit topic niet geschikt,  

Ik kreeg gisteren (9 december 2024) een mail + sms voor update van de V10

Maar ik heb een versie gekregen die nergens wordt vernoemd:
Niet de laatste versie, maar deze   V10.C.24.10.02-P   (dus met een P op het eind).

Heeft dat misschien te maken dat ik nog niet eerder een versie “nieuwe stijl” firmware heb gehad?
Doorgaans heb ik mijn eigen router aangesloten, maar speciaal om die KPN melding
heb ik de V10 "tijdelijk” weer aangesloten.

Laat hem ook aangesloten, ​@Babylonia. De P-versie is een stap in de migratie. Als we je updaten naar de KPN Software dan ga je eigenlijk in twee stappen. Eerst naar een P-versie, en daarna door naar de uiteindelijke versie. Normaal gaat dit direct achter elkaar. Maar soms lukt die tweede stap niet. Dan blijf je eerst hangen op P. In die gevallen doen we de volgende nacht de rest.

Simoneh75
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • December 10, 2024

Je zegt dat ik een eigen topic moet aanmaken, maar dit gaat wel degelijk over de update van de KPN experiabox V10.C24.12.11. Na Jullie SOFTWARE UPDATE op 3 December heb ik problemen met de wifi. Ik hoef niks aan te passen, KPN behoort iets aant te passen in de software.

Niemand van de KPN medewerkers kan mij hierbij helpen of begrijpen niet wat het probleem is. Ik leg dat hier dus netjes uit dus ik verwacht graag een oplossing vanuit KPN. Dit bericht is dus NIET offtopic maar juist aansluitend na aanleiding van die software update.

Het probleem ligt bij het upload signaal, als ik ga uploaden dan zou de rest in het huis gewoon sterke wifi moeten behouden, zoals het was VOOR de update van 3 December.

*Wat ik lees aan klachten bij heel veel mensen (niet alleen hier) na de update is dat ze allemaal wifi verlies hebben. Dus wat kunnen wij hier aan doen??? Ik werk vanuit huis en upload dus meerdere keren per dag, het zou toch niet zo moeten zijn dat ik dan niet op mijn andere aparaten geen wifi meer hebt.

Ik hoop dat jullie kunnen kijken waar dat dan aan ligt, want het heeft duidelijk met UPLOADEN te maken en dat je de tijd neemt mijn bericht volledig te lezen en te zien dat dit juist met deze topic te maken heeft.

Ik heb nooit eerder problemen bij KPN ervaren en ben altijd zeer tevreden geweest, maar na deze update ligt hier alles op zijn gat.

Mvg,

Simone

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het is ook niet uit te sluiten dat het aan de update ligt ​@Simoneh75 , maar helaas is er niet gelijk een nieuwe softwareversie voor handen die jouw probleem gaat oplossen. Je feedback wordt natuurlijk wel meegenomen en blijft hier gewoon staan. Alleen om je probleem voor nu op te lossen, is het beter dat je een nieuw topic aanmaakt. Het is niet handig dat dat hier besproken wordt, want dan loopt jouw individuele probleem door de feedback heen op de modemupdate. Dan wordt jouw probleem niet sneller van verholpen en wordt dit topic niet overzichtelijker van :)

Dus het verzoek blijft staan om een nieuw topic aan te maken, dan kunnen we je daar verder helpen. 

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • December 11, 2024

Ik heb bericht gehad dat afgelopen nacht mijn moden geupdate zou worden. 
Nu kijk ik vanochtend, en zie ik dat er geen update uitgevoerd is, terwijl hij gewoon aan stond.

Wat kan ik nu verwachten? Kan deze nu elk moment uitgerold worden?

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

@Martijn_ Dat kan soms gebeuren inderdaad. Goed dat je modem aan stond. Je krijgt de update natuurlijk alsnog. We proberen het binnenkort opnieuw, hoe snel is moeilijk te zeggen, dat kan ik niet voor je bespoedigen of beïnvloeden. Je krijgt opnieuw een mail zodra de update er weer aan komt, zodat je op de hoogte bent.

• Nieuwkomer
  • December 12, 2024

Bij mij werd net de update gedaan.

Dit ging niet goed: 

- Na de update werkte DHCP niet meer. Modem kon ik ook niet meer: Alleen een APIPA-adres.

- Ik geef mijn apparaat handmatig 192.168.2.100/24

- Probeer opnieuw modem in te komen: 192.168.2.254

- Werkt ook niet.

- Ik denk dus zelfs het modem heeft een APIPA-adres? Verklaart een hoop. DHCP gaat het niet doen als het modem DHCP-offers stuurt naar een verkeerd subnet.

- Dus dan maar modem resetten.

- Reset knop werkt ook niet. Apart.

- Dan maar modem rebooten.

En ja hoor alles werkt opeens weer. Zonder factory reset.

Er gaat iets mis na de upgrade waarbij het modem een verkeerd IP aan de LAN-zijde krijgt. Dit is opgelost na een handmatige reboot.

Maar dus wel handig om misschien mee te nemen naar het softwareteam om te kijken wat er mis gaat. Ik kom van voor de nieuwe software vanaf de ouderwetse ZTE-besturingssysteem.

P.S.: Pair-bonding handshake gaat ook niet vlekkeloos bij nieuwe software. Maar dat zou wellicht kunnen komen door de vele reboots.

Ook werkt het kleine beetje DSL-informatie die je nog maar krijgt niet correct: Maximum rate, Noise-margin, attenuation staan allemaal op 0. Dat klopt niet.

wjb
Wijsgeer
  • December 12, 2024

@Erik van KPN , In het startbericht staat expliciet vermeld dat abonnees die overgaan naar de KPN software vanaf 10 december versie V10.C.24.12.11 zullen gaan krijgen.

Wanneer zijn de abonnees aan de beurt die nu versie V10.C.24.10.03 hebben en daarmee flinke problemen ervaren?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 12, 2024

@Erik van KPN , In het startbericht staat expliciet vermeld dat abonnees die overgaan naar de KPN software vanaf 10 december versie V10.C.24.12.11 zullen gaan krijgen.

Wanneer zijn de abonnees aan de beurt die nu versie V10.C.24.12.11 hebben en daarmee flinke problemen ervaren?

Ik neem aan dat je de 10.03 versie bedoeld. En daar heb ik nog geen antwoord op. Natuurlijk willen we hen ook zo snel mogelijk over hebben op de 12.11 versie, maar we moeten laveren rondom de feestdagen en met andere geplande zaken. Zodra ik daar wel duidelijke informatie over heb zal ik dat ook gelijk delen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • December 12, 2024

...

Er gaat iets mis na de upgrade waarbij het modem een verkeerd IP aan de LAN-zijde krijgt. Dit is opgelost na een handmatige reboot.

...

P.S.: Pair-bonding handshake gaat ook niet vlekkeloos bij nieuwe software. Maar dat zou wellicht kunnen komen door de vele reboots.

We raden ook een herstart (of in het ergste geval een reset) aan als je gekke dingen ervaart. Dit is echt een migratie van het systeem naar een compleet andere. Dan kunnen er soms wat onverklaarbare dingen gebeuren waarbij er niet echt wat stuk-stuk is, maar gewoon even in de war. 

Gaat je pairbonding handshake inmiddels wel weer goed?

• Nieuwkomer
  • December 12, 2024

...

...

We raden ook een herstart (of in het ergste geval een reset) aan als je gekke dingen ervaart. Dit is echt een migratie van het systeem naar een compleet andere. Dan kunnen er soms wat onverklaarbare dingen gebeuren waarbij er niet echt wat stuk-stuk is, maar gewoon even in de war. 

Gaat je pairbonding handshake inmiddels wel weer goed?

Nadat de modem later zomaar weer een reboot kreeg is het wel goed gegaan ja.

• Nieuwkomer
  • December 12, 2024

na de update vannacht ( Winsum, Groningen ) kan ik geen mails meer verzenden. ik gebruik KPN Live Mail. Ontvangen gaat prima, ook mijn vrouw, gebruikmakend van dit mailsysteem heeft dezelfde problemen.

Graag uw oplossing 

Hallo, ik had hetzelfde. Ik heb het opgelost (althans, het werkt weer). Kostte wel een stuk of 10 pogingen, dus ik weet niet zeker meer hoe het stond.

De uitgaande instellingen heb ik nu als volgt staan. 

server: smtp.kpnmail.nl

poort 587 

security STARTTLS

authentication: normal password

Usernaam: gewoon het mail-adres met het bijbehorende wachtwoord.

Succes!

Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • December 12, 2024

Ik heb toch geen standaard installatie en gebruik pairbonding. De upgrade was gisternacht met succes uitgevoerd en ik heb tot nu toe geen problemen ervaren. De nieuwe interface is wel wat traag maar het lijkt zelfs meer opties te hebben dan eerst.

Metal Henkie
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Na de update 's nachts kwam ik er 's morgens achter dat ik geen internetverbinding meer had, ondanks dat alle leds gewoon branden op het modem. Ik heb de modem 2x opnieuw opgestart (stekker eruit en na 10 seconden er weer in), maar nog steeds geen internetverbinding. Ik heb de modem toen moeten resetten, middels de resetbutton. Daarna wel weer internetverbinding, maar al mijn instellingen waren natuurlijk verloren. Ook werkt de bediening via de MijnKPN app niet. Ik krijg iedere keer de melding: Er ging iets mis… Probeer het later nog een keer. Via de webbrowser kan ik wel gewoon inloggen en de modem bedienen/aanpassen.