Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11

Categorie:Experia Box V10
  • December 3, 2024
  • 163 reacties
  • 12624 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

163 reacties

• Deelnemer
  • January 4, 2025

Goedemiddag,

Na de update vind ik mijn netwerkprinter wel in het thuisnetwerk maar is de printer niet meer te benaderen door mijn laptop en mobiel die verbonden zijn met het zelfde netwerk. Het ip adres van de printer wordt niet gevonden bij het opnieuw verbinden van de printer met de laptop. Voor deze update was de printer met alle aangesloten apparaten in het thuisnetwerk te bereiken.

Heeft iemand tips of is het wachten op een nieuwe update van de software waar deze bug mee verholpen wordt?

aama
Deelnemer
  • January 4, 2025

Wanneer wordt mijn Experia Box v10 met softwarepakket ‘V1.01.00T04.3Intermediate’ voorzien van (de nieuwste) KPN-Software?

Ik lees al maanden over de upgrade op de KPN-weksite, maar er gebeurt miets ! 

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 4, 2025

Beste ​@aama in verband met de feestdagen liggen de updates tot 6 januari a.s. stil. Daarna worden er weer actief updates uitgerold.

Je krijgt daar via SMS en/of mail van wanneer je aan de beurt bent.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 4, 2025

Na de update vind ik mijn netwerkprinter wel in het thuisnetwerk maar is de printer niet meer te benaderen door mijn laptop en mobiel die verbonden zijn met het zelfde netwerk. Het ip adres van de printer wordt niet gevonden bij het opnieuw verbinden van de printer met de laptop. Voor deze update was de printer met alle aangesloten apparaten in het thuisnetwerk te bereiken.

Heeft iemand tips of is het wachten op een nieuwe update van de software waar deze bug mee verholpen wordt?

Ik raad in eerste instantie aan om je printer eens te resetten en de installatie opnieuw te doen. Eventueel kun je ook je V10 een keer resetten. Dit verhelpt vaak gekke dingen na de update. Wel moet je dan eventuele aangepast instellingen weer opnieuw aanpassen.

Welke printer heb je? Eventueel kun je nog proberen een Extra Wifi in te stellen en de printer daarmee te verbinden, en dan te kijken of de andere apparaten er dan wel mee willen verbinden.

• Deelnemer
  • January 5, 2025

Erik, dank je wel voor je reactie, de door jou genoemde opties heb ik al getest maar zonder positief resultaat, ik heb een hp deskjet printer 3059a.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 5, 2025

Beste ​@DonkeyW kijk ook eens in je modem bij de wifibeveiliging of daar WPA2, WPA2/3 of WPA3 staat.

Zet de beveiliging dan op uitsluitend WPA2.

Succes.

• January 7, 2025

Wanneer kan ik de update van mijn Experiabox V10 verwachten? De huidige versie is namelijk nog V1.01.00T04.3Intermediate. Postcode gebied 5271.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 7, 2025

Waar je woont heeft er niets mee te maken, ​@PcvG. We updaten klanten die alleen een V10 hebben, zonder wifipunten. Tijdens de feestdagen hebben we geen updates gedaan, dat doen we expres niet. Dus we gaan nu weer verder. Als jij geen wifipunten hebt, dan ben je snel aan de beurt. Heb je SuperWIfi 2, dan ben je daarna aan de beurt. Dat is namelijk de volgende groep die gaat. Heb je SuperWifi 1 en/of Experia Wifi, dan zul je langer moeten wachten. Voor die wifipunten is de nieuwe Software nog niet beschikbaar. 

wjb
Wijsgeer
  • January 7, 2025

Heb je SuperWifi 1 en/of Experia Wifi, dan zul je langer moeten wachten. Voor die wifipunten is de nieuwe Software nog niet beschikbaar. 

Gaat de Experia WiFi de nieuwe software dan nog wel krijgen?

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • January 7, 2025

Heb je SuperWifi 1 en/of Experia Wifi, dan zul je langer moeten wachten. Voor die wifipunten is de nieuwe Software nog niet beschikbaar. 

Gaat de Experia WiFi de nieuwe software dan nog wel krijgen?

Jazeker ​@wjb staat in de planning, heb ik een keer gelezen binnen het 1e topic over het updaten van de V10

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 7, 2025

Is nog wel steeds de planning, maar is wel het wifipunt dat als laatste aan de beurt is.

• Deelnemer
  • January 7, 2025

Beste ​@DonkeyW kijk ook eens in je modem bij de wifibeveiliging of daar WPA2, WPA2/3 of WPA3 staat.

Zet de beveiliging dan op uitsluitend WPA2.

Succes.

Dank je wel @Jand, de beveiliging staat op wpa2 -ersonal en kan niet gewijzigd worden.

Forum|alt.badge.img

8,13,14 december sms gehad, volgende week gaat je modem een update krijgen

Gisteren 7 Jan weer 2 sms’jes dat het vannacht gaat gebeuren.

Maar vanmorgen nog steeds V1.01.00T04.3Intermediate…

is melden waarom het niet gelukt is teveel gevraagd? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 10, 2025

Jammer dit te horen, ​@Lostsnowflake. Ik heb net in de andere Product Update hierover uitleg gegeven aan iemand anders. Dus vergeef me alsjeblieft dat ik even makkelijk doe en dat stuk tekst hier kopieer:

We zien dat het soms niet lukt om een klant de update te geven. Kunnen verschillende redenen voor zijn. We proberen het dan altijd op een later moment weer. Soms lopen we echter herhaaldelijk tegen problemen aan, en lukt het ook dat latere moment, of momenten, niet. Dat lijkt bij jou het geval. Een reset kan in dat geval helpen om de connectie met ons beheersysteem opnieuw op te bouwen zodat de kans dat het lukt een volgende keer groter is. Maar ook dat is geen garantie.

Het enige wat ik je kan aangeven is dat wij het opnieuw blijven proberen, en dat je op een bepaald moment echt de update gaat krijgen. 

In aanvulling daarop nog: ik geef aan dat er verschillende redenen kunnen zijn waarom een update niet lukt. En dat merken we ook pas achteraf, nadat de updaterun gedaan is. De update aankondiging is een geautomatiseerd bericht. En als we zien dat er een specifiek iets is geweest waardoor veel niet gelukt is, dan kunnen we ook wel die groep geautomatiseerd een bericht sturen dat het niet gelukt is en we het later opnieuw proberen. Maar het is helaas niet haalbaar om voor iedereen waar het niet gelukt is uit te zoeken wat de reden was en dat door te geven.

Forum|alt.badge.img

@Erik van KPN dank voor je reactie

ik wacht geduldig af, een reset moet eerst even langs onderdeel changemanagement in de familie met mogelijke downtime implicaties ;)

Vulpen
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+10
  • KPN Medewerker
  • January 13, 2025

Just checking:

ook ik gebruik een eigen router, maar heb de v10 “in geval van issues en mn collega’s moeten kunnen testen” nog in de meterkast liggen. Daarom waarschijnlijk niet op de huidige radar voor welke update dan ook. 

Er is nog geen manier om de V10 online te brengen achter een andere router en dan te laten updaten? ​ooit een post van @wjb (geloof ik maar kan ook wens denken zijn :)) gezien dat er iets niet goed gaat met het meegegeven IP aan het TR-069 proces. dus ik vermoed dat dat nog steeds geld…. maar Just checking :)

wjb
Wijsgeer
  • January 13, 2025

Er is nog geen manier om de V10 online te brengen achter een andere router en dan te laten updaten? ​

Dat zal met de oude firmware niet gaan, dan zal je hem echt als primaire router op jouw internet-aansluiting moeten aansluiten om die firmware update te krijgen en vervolgens is de vraag wanneer je hem gaat krijgen. Je zou hem natuurlijk ook kunnen ruilen met een andere V10 die al wel een update gehad heeft. Let op, ook daarna kan je hem alleen achter een eigen router gebruiken als je op die eigen router een pppoe server kunt laten draaien.

• January 13, 2025

Ik heb mijn eigen router achter de v10 hangen. Opnsense. En daar achter witte SuperWiFi's en Experia WiFi's. De v10 heeft een paar weken geleden gewoon de nieuwe update gehad. Ondanks dat da bij klanten met witte SuperWiFi's/Experia WiFi's niet zou gebeuren. Maar in mijn geval is dat prima natuurlijk. 

wjb
Wijsgeer
  • January 13, 2025

Ik heb mijn eigen router achter de v10 hangen. Opnsense. En daar achter witte SuperWiFi's en Experia WiFi's. De v10 heeft een paar weken geleden gewoon de nieuwe update gehad. 

Dat klopt immers jouw V10 ziet die "super"WiFi punten niet omdat ze achter jouw Opnsense router staan.

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • January 21, 2025

Gisteren weer een sms gehad en zowaar rond middernacht, geen wifi meer, de experiabox heeft zichzelf gereset. Inderdaad alle instellingen weer opnieuw moeten configureren maar helaas nog steeds dezelfde versie. Misschien lukt het de volgende keer?

LEDje
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+3
  • Slimmerik
  • January 21, 2025

Bij mij is de gisteren netjes per mail en SMS aangekondigde update afgelopen nacht (nacht van 20 op 21 januari) nu bij de 3e keer wel gelukt.

Misschien is het nu wel gelukt omdat ik zo eigenwijs was om gisteravond voor de zekerheid ook zelf een hard reset uit voeren, naast de automatische reset voorafgaand aan de update, en àlle apparaten los te koppelen van de Experiabox V10. En dan bedoel ik niet SuperWiFi o.i.d. loskoppelen (want die heb ik niet), maar alle apparaten die verbonden waren via WiFi, en bekabeld (powerline-adapters voor verbinding naar TV-ontvanger en de TV-ontvanger zelf + de vaste telefoon).

Ik heb nu de versie V10.C24.12.11 op de V10.

De meeste instellingen in de V10 zijn bij mij overgezet/ behouden naar de nieuwe software, zoals de instellingen voor de vaste telefoon. De instellingen voor WiFi moest ik wel opnieuw instellen, en dan specifiek de WiFi-standaard/ -kanalen en bandbreedte.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 21, 2025

Wat fijn dat het bij jou nu wel gelukt is, ​@LEDje! Ik denk dat het loskoppelen van je eigen apparatuur zeker een factor kan zijn geweest in het nu wel lukken. Ik ga dit ook terugkoppelen aan het modemteam, misschien kunnen zij nog wat met deze informatie. 

Hopelijk lukt het de volgende keer bij jou ook, ​@Lostsnowflake. Je zou kunnen proberen of LEDje's methode bij jou ook werkt. 

• Topper
  • January 21, 2025

Na update doet zich het volgende voor. Om de paar uur valt de V10 volledig dood. Zowel internet, tv en telefoon stopt en de lichtjes op de V10 zijn dan uit. Ik ben er achter gekomen dat het komt door de aanwezigheid van de tp-link range extender voor WIFI. Wanneer deze uit staat werkt alles naar behoren. Ik heb zowel de V10 als de tp-link gereset maar het probleem blijft bestaan. Voor de update werkte alles jaren prima. Zit er misschien een bug in de update?   

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • January 21, 2025

Na update doet zich het volgende voor. Om de paar uur valt de V10 volledig dood. Zowel internet, tv en telefoon stopt en de lichtjes op de V10 zijn dan uit. Ik ben er achter gekomen dat het komt door de aanwezigheid van de tp-link range extender voor WIFI. Wanneer deze uit staat werkt alles naar behoren. Ik heb zowel de V10 als de tp-link gereset maar het probleem blijft bestaan. Voor de update werkte alles jaren prima. Zit er misschien een bug in de update?   

Kan het zijn dat er netwerk lus situatie ontstaat via de TP-link. Er zit een STP optie onder menu ethernetpoorten. Helpt dit als dat protocol aanstaat?

• Topper
  • January 21, 2025

En wederom geen update van mijn modem met versie: V1.01.00T04.3Intermediate.

Deze stond voor de tweede keer vannacht gepland.
KPN is binnen geweest want de tv was er1-2 min uit en het ww moest worden aangepast.
@Erik van KPN jij zij vorige week dat er door jullie dan een reset zou worden uitgevoerd.

@Erwin van KPN ?