Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11

Categorie:Experia Box V10
  • December 3, 2024
  • 163 reacties
  • 12624 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.11
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

163 reacties

• Deelnemer
  • February 5, 2025

ik heb een paar maanden geleden al contact gehad over mijn modem dat heel erg rare dingen deed zoals het veranderde wachtwoord niet onthouden en eigen instellingen bij een herstart van het modem weer terugzette op de standaard instellingen.

De aangekondigde update die volgens u in december uitgerold is heb ik nog steeds niet.

Wanneer mag ik deze verwachten?

Alvast bedankt voor uw moeite.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • February 6, 2025

Welke versie van de software draai je nu dan ​@Passatwind? Heb je al wel een versie van de KPN Software op dit moment actief staan? Die wordt in fases uitgerold en het kan nog even duren voordat je deze binnenkrijgt.

• Deelnemer
  • February 6, 2025

Goedemorgen Remco,

ik weet niet of het toeval is of niet maar vannacht is mijn modem geupdate naar versie V10.C.24.12.15

Ik hoop dat ik nu van alle problemen af ben.

Alvast bedankt weer voor je reactie.

• Topper
  • February 20, 2025

In de nacht van 7 febr. heeft er een update plaatsgevonden van het netwerk. 's Morgens was het een grote puinhoop op de apparatuur welke verbonden zijn met de wifi. Na dik drie kwartier met klantenservice aan de lijn deed alles het weer, behalve mijn vaste telefoon. Zou een paar uur duren werd mij verteld. Inderdaad de dag erna werkte hij weer. Echter toen ik in mijn Thuis app van KPN keek bleken er verschillende apparaten niet meer op het Thuisnetwerk te zitten. Ik heb een Experia V10 en twee Super wifi punten. In de Wifi analyzer zie ik nu ook ineens twee dezelfde netwerken echter op verschillende kanalen. Dit was voorheen niet zo, alles werkte prima en ik kon precies zien wat er allemaal op mijn wifi zit. Schijnbaar heeft de V10 een update gehad en werkt nu wel weer. Het liefst wil ik weer terug naar voorheen (twee Super wifi punten). Of de thuis app van KPN moet worden aangepast zodat ik kan zien wie of wat er op mijn totale netwerk zit. Mijn voorkeur gaat uit naar voorheen, maar hoe krijg ik dat voor elkaar?

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Op 8 januari dit jaar kreeg ik een mail dat mijn modem(Experia Box V10 model H369A ) geupdate zou worden in de nacht van 8 januari 2025 en 9 januari 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur. 

Maar 2 maanden later is er nog niets veranderd, ik heb nog steeds  V1.01.00T04.3Intermediate. Mijn model al een paar keer geherstart.

Omdat instellingen weg kunnen vallen wacht ik eigenlijk op deze update zodat ik nieuwe instellingen niet opnieuw moet uitvoeren. 

Hebben jullie enig idee hoe lang ik nog moet wachten?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Als je de update nog niet binnen hebt gehad dan kun je de Experia Box V10 reset het beste uitvoeren ​@Nopje. Als hij daarna niet binnen wordt gehaald dan zou je modem in elk geval weer met een volgende updateronde meegenomen moeten worden. 🙂

Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • March 6, 2025

Als je de update nog niet binnen hebt gehad dan kun je de Experia Box V10 reset het beste uitvoeren ​@Nopje. Als hij daarna niet binnen wordt gehaald dan zou je modem in elk geval weer met een volgende updateronde meegenomen moeten worden. 🙂

Bedankt voor je snelle reactie. Een fabrieksreset zie ik nu niet zitten, en de herstelknop heeft geen effect. Ik ga dan maar hopen dat ik niet teveel nieuwe instellingen kwijt raak en wacht voor de rest rustig af tot de  volgende updateronde.

• Deelnemer
  • March 6, 2025

Er is komende nacht onderhoud gepland waarbij ik verwacht dat mijn modem (Experia Box V10 model H369A) wordt geüpdatet van V1.01.00T04.3Intermediate naar V10.C24.12.11.
Het onderhoud op 19 februari j.l. leverde geen resultaat op.

Mocht morgenochtend het modem nog steeds de Intermediate versie hebben, is het dan raadzaam de Experia Box V10 reset uit te voeren? Of moet ik dat juist straks al doen?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Geeft het bericht aan dat het onderhoud is of dat je een update krijgt ​@Martain? Als het om onderhoud gaat dan is dit namelijk het netwerk zelf, niet je modem. Als je modem een update krijgt dan zal dit specifiek benoemd worden in de berichten. 🙂

Een reset is dan niet per se nodig, vaak gaat het goed. Alleen in de gevallen dat de update niet binnen is gekomen is een reset de oplossing. 

• Deelnemer
  • March 6, 2025

Nee, ​@Sanne van KPN.
Het bericht luidt:

‘Gepland onderhoud in je regio:
We verbeteren ons netwerk elke dag. Daarmee zorgen we ervoor dat de kwaliteit van internet, tv-kijken en bellen hoog blijft. Op 7 maart 2025 tussen 0.01 en 7.00 uur hebben we in je buurt werkzaamheden gepland aan ons netwerk.’ 

Het gaat dus niet over onderhoud van het modem maar ik heb slechts één bericht specifiek over de onderhoud van het modem gekregen. Dat was in augustus 2021. Anders luidde het bericht steeds zoals bovengenoemd en toch is het modem vorig jaar naar de Intermediate versie gegaan, na aankondiging van onderhoud.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Dat kan, als het om een kleinere update gaat. Dit is een grote update, dus hierbij zal altijd specifiek per SMS en e-mail vermeld worden dat het om een update van je modem gaat. Zolang je dat bericht nog niet hebt gehad zou hij niet naar de V10 versie moeten gaan. 🙂
Dan gaat het puur om onderhoud aan het netwerk.

• Deelnemer
  • March 6, 2025

Dat kan, als het om een kleinere update gaat. Dit is een grote update, dus hierbij zal altijd specifiek per SMS en e-mail vermeld worden dat het om een update van je modem gaat. Zolang je dat bericht nog niet hebt gehad zou hij niet naar de V10 versie moeten gaan. 🙂
Dan gaat het puur om onderhoud aan het netwerk.

Helder!

Dank voor je antwoord ​@Sanne van KPN .

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 26, 2025

Deze versie wordt niet meer gebruikt voor uitrol. Om het overzichtelijker te houden heb ik daarom deze Product Update nu gesloten. 

Als je een update krijgt op je V10, dan moet je bij deze Product Update zijn: