Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15 / V10.C25.01.05

Categorie:Experia Box V10
  • January 7, 2025
  • 221 reacties
  • 13662 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15 / V10.C25.01.05
Toon eerste bericht

221 reacties

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 22, 2025

Beste ​@JanIvor , daar doet KPN geen mededelingen over.

Updates zijn ook nooit klaar, er worden regelmatig weer nieuwere versies van de updates uitgebracht, zie maar de rubriek product-updates.

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • March 22, 2025

Beste ​@JanIvor , daar doet KPN geen mededelingen over.

Updates zijn ook nooit klaar, er worden regelmatig weer nieuwere versies van de updates uitgebracht, zie maar de rubriek product-updates.

Dat laatste snap ik, over het eerste heb ik wel mijn gedachten. Ze zullen toch wel iéts van een planning hebben?? 

Dat ze daar geen mededelingen over doen is een keuze. Maar als klantgericht bedrijf kan je daar op verzoek toch wel wat over zeggen lijkt mij. 

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 24, 2025

@JanD met  Fw V10.C25.01.04-P sinds kort op mijn Experiabox V10 zou ik het eerder een upGrade noemen … want er zijn ook meer mogelijkheden.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Ik heb de nieuwe firmware binnen:

V10.C.25.01.04-P

Maar als ik naar Verbonden apparaten ga

dan krijg ik de helft maar te zien:

Klik ik op 16 meer apparaten dan reageert die wel, maar dan kom ik weer op hetzelfde uit: 

Hopelijk is dit later op de dag verholpen. 👍🏼

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 26, 2025

hier is de update er ook na een jaar  en 5 smsjes je krijgt een update , eindelijk gelukt zonder problemen 

V10.C.25.01.04-P    

Forum|alt.badge.img

Weer sms’je gekregen voor de update. 
ivm late werkdag alleen even een reset uitgevoerd voor middennacht. 
helaas weer niks. al mijn instellingen net weer ingezet voor de familie. 

volgende keer proberen met stappenplan van Ledje om alles te disconnecten.

of zijn er nog andere adviezen?

• Deelnemer
  • March 26, 2025

Ook hier eindelijk de update vanaf de intermediate versie naar die nieuwe.

Wat wel opvalt is dat er ook al een volgende update plaats heeft gevonden naar: V10.C.25.01.05
Niet dat het de bovenstaande uitdaging oplost met de interface in verbonden apparaten maar dat mag de pret niet drukken. 

Wat wel een positieve vermelding waard is: De instellingen zijn behouden gebleven tijdens de upgrade van wachtwoord tot aan DHCP bindings en zelfs de portforwarding bestond nog :) 

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 26, 2025

Hier heb ik ook al Fw V10.C.25.01.05 / en met behoud van alle Portforwards ea !

@Dennis Overbeek : incl. Alle verbonden apparaten

Gaat nu goed.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 26, 2025

Ook hier eindelijk de update vanaf de intermediate versie naar die nieuwe.
Wat wel opvalt is dat er ook al een volgende update plaats heeft gevonden naar: V10.C.25.01.05

Ik heb zojuist de titel van deze update hierop aangevuld hierop ​@Niki_V.  Hij stond al in het startbericht zelf, maar omdat we hem voor deze week nog niet in grote getalen uitbrachten had ik hem nog niet in de titel gezet. Deze versie is 99% gelijk aan de 12.15 versie maar bevat een paar onder water verbeteringen. Eerder deze maand hebben we die versie, met 04 aan het eind in kleine groep uitgerold. Dat is naar wens verlopen dus we gebruiken die versie nu voor verdere updates. Maar, vanuit hoe het migratieproces verloopt, is er een tweede versie nodig.

Tijdens de migratie ga je namelijk eerst naar tussenversie, dat is nu de V10.C.25.01.04-P die hier ook al even genoemd is. En daarna rol je door naar V10.C.25.01.05. De 05 versie is verder identiek aan de 04 versie.

Betekent dat jullie, ​@Dennis Overbeek, ​@BernardHeuer en ​@oJy zijn blijven steken op de tussenversie. Is voor het functioneren van de Software geen probleem, maar dan kun je verwachten dat je de volgende nacht of anders binnenkort automatisch alsnog naar de .05 versie gaat.

Weer sms’je gekregen voor de update. 
ivm late werkdag alleen even een reset uitgevoerd voor middennacht. 
helaas weer niks. al mijn instellingen net weer ingezet voor de familie. 

volgende keer proberen met stappenplan van Ledje om alles te disconnecten.

of zijn er nog andere adviezen?

@Lostsnowflake, ik heb je even verplaatst naar de andere Product Update omdat het deze versie is die je gaat krijgen als de update wel lukt. Jammer dat het wederom niet gelukt is. Ik zou je dan inderdaad aanraden om bij de volgende aankondiging de boel los te koppelen.

oJy
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 26, 2025

@Erik van KPN 

was gisternacht, zie hierboven

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Betekent dat jullie, ​@Dennis Overbeek, ​@BernardHeuer en ​@oJy zijn blijven steken op de tussenversie. Is voor het functioneren van de Software geen probleem, maar dan kun je verwachten dat je de volgende nacht of anders binnenkort automatisch alsnog naar de .05 versie gaat.

@Erik van KPN ik zat nog steeds op: V1.01.00T04.3Intermediate, sinds vandaag zit ik dus op: V10.C.25.01.04-P.

Daarvoor heb ik altijd op V1.01.00T04.3Intermediate gestaan, maar heb wel een ander issue, ik heb daarvoor een filmpje gemaakt op YouTube, deze graag in z’n geheel afkijken:

Erwin van KPN
Moderator

@Erik van KPN ik zat nog steeds op: V1.01.00T04.3Intermediate, sinds vandaag zit ik dus op: V10.C.25.01.04-P.

Daarvoor heb ik altijd op V1.01.00T04.3Intermediate gestaan, maar heb wel een ander issue, ik heb daarvoor een filmpje gemaakt op YouTube, deze graag in z’n geheel afkijken.

Ja, dit is het issue wat je al eerder benoemde, ​@Dennis Overbeek .  Ik neem het mee als feedback.  Mochten andere gebruikers hetzelfde ervaren laat het hier even weten. 

Erwin van KPN
Moderator

@Dennis Overbeek  en doe voor de zekerheid nog even een herstart.  Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, 

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

@Erwin van KPN dit gebeurd ook op de PC, als ik op 17 meer apparaten klik dan blijft ie op het scherm wat je hieronder ziet: 

Alleen op de PC krijg ik die foutmelding niet wat je aan het eind van de video ziet.

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

@Dennis Overbeek  en doe voor de zekerheid nog even een herstart.  Mocht je dat nog niet geprobeerd hebben, 

Ik zal dit later bekijken, kan nu even niet van het internet af. 😉

Erwin van KPN
Moderator

Duidelijk, ​@Dennis Overbeek . Laat nog even weten of een herstart nog verschil maakt. Zo niet hebben we hier wel een legitieme bug te pakken, lijkt me. 

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

Duidelijk, ​@Dennis Overbeek . Laat nog even weten of een herstart nog verschil maakt. Zo niet hebben we hier wel een legitieme bug te pakken, lijkt me. 

@Erwin van KPN welke moet ik pakken:

• Herstart dit apparaat
  • Herstart thuisnetwerk

En wat is het verschil tussen die twee?

Heidehipper
Helper
Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • March 26, 2025

Na de update van de software naar versie ….05 afgelopen nacht wordt mijn Fritz! 2400 repeater niet meer herkent/gekoppeld aan het wifi netwerk van het V10 modem. Ik heb het nu tijdelijk opgelost met een netwerkkabel en een reset van Fritz!. Wel vreemd dat ineens, na een ‘minor’ update van de software van de V10, de Fritz! repeater niet meer werkt zoals hij tot en met gisterenavond wel deed 🤔

Hartelijke groet,

Erik

Erwin van KPN
Moderator

@Erwin van KPN welke moet ik pakken:

• Herstart dit apparaat
  • Herstart thuisnetwerk

En wat is het verschil tussen die twee?

Doe ze desnoods allebei. Maar ik zou beginnen met herstart thuisnetwerk

Erwin van KPN
Moderator

Na de update van de software naar versie ….05 afgelopen nacht wordt mijn Fritz! 2400 repeater niet meer herkent/gekoppeld aan het wifi netwerk van het V10 modem. Ik heb het nu tijdelijk opgelost met een internetkabelreset van Fritz!. Wel vreemd dat ineens, na een ‘minor’ update van de software van de V10, de Fritz! repeater niet meer werkt zoals hij tot en met gisterenavond wel deed 🤔

Hartelijke groet,

Erik

Dan zijn er instellingen verloren gegaan bij de reset en wist de v10 even niet meer van het bestaan van die repeater af.  Zo te lezen heb je het gelukkig zelf al kunnen oplossen.  

Je haalt trouwens het meeste rendement uit zo'n repeater als je die bekabeld aansluit. 

Dennis Overbeek
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23

@Erwin van KPN ik heb ze allebei gedaan, ik moet eerlijk zeggen dat ie hier lang over doet: (voortgang groene balk)

Als ik dan naar mijn status van mijn verbinding wil kijken krijg ik weer dit te zien: 

Ergens gaat het toch fout in de V10, omdat ik die vorige firmware niet heb gehad, maar gelijk van V1.01.00T04.3Intermediate naar V10.C.25.01.04-P ben gegaan. En daartussenin heb ik geen firmwares gehad. 

Erwin van KPN
Moderator

@Erwin van KPN ik heb ze allebei gedaan, ik moet eerlijk zeggen dat ie hier lang over doet: (voortgang groene balk)

Als ik dan naar mijn status van mijn verbinding wil kijken krijg ik weer dit te zien: 

Ergens gaat het toch fout in de V10, omdat ik die vorige firmware niet heb gehad, maar gelijk van V1.01.00T04.3Intermediate naar V10.C.25.01.04-P ben gegaan. En daartussenin heb ik geen firmwares gehad. 

Nee. Je hebt waarschijnlijk gewoon een bug gevonden.  We weten voorlopig genoeg, Dennis.  Ik neem het mee in de feedback. 

• Deelnemer
  • March 26, 2025

Daarvoor heb ik altijd op V1.01.00T04.3Intermediate gestaan, maar heb wel een ander issue, ik heb daarvoor een filmpje gemaakt op YouTube, deze graag in z’n geheel afkijken.

Ja, dit is het issue wat je al eerder benoemde, ​@Dennis Overbeek .  Ik neem het mee als feedback.  Mochten andere gebruikers hetzelfde ervaren laat het hier even weten. 

Als het gaat om het klikken op “meer apparaten” binnen “Home network” dan heb ik dat ook. Lijkt op een reload van dezelfde content. 

Maar als we dan toch al bezig zijn met kleine schoonheidsfoutjes: 
Mijn GUI staat in het engels en naar mijn weten is “meer apparaten” niet echt engels :D

Ook zegt hij in topology 33 connected devices, alleen als ik in het tab “connected devices” staat er een aantal van 31. Of wordt er iets niet meegenomen in de telling? 

Erwin van KPN
Moderator

@Niki_V . Nee, dat is juist mooi zo.  Die kleine foutjes zijn relatief makkelijk te fiksen en zonder jullie feedback wordt daar snel overheen gekeken.

Dat van die topologie lijkt dus generiek.  Dank voor de nuttige info,.

• Deelnemer
  • March 26, 2025

@Niki_V . Nee, dat is juist mooi zo.  Die kleine foutjes zijn relatief makkelijk te fiksen en zonder jullie feedback wordt daar snel overheen gekeken.

Dat van die topologie lijkt dus generiek.  Dank voor de nuttige info,.

Dan is de volgende vraag is het wachtwoord na wat je default krijgt na een reset afhankelijk van de taal? 
In het nederlands is het inloggen@v10:

Terwijl het in het engels login@v10 is: 

Ik heb het niet getest of het daadwerkelijk anders is, al vaak genoeg mijn wachtwoord gereset gehad door de mislukte updates :) 

Maar ik vermoed dat het een automatische vertaling is want in “What is the standard password” in het wel inloggen ipv login. 

En als kleine bonus: In de main.dart.js wordt er een poging gedaan een lettertype op te halen maar dat mag niet omdat de content source of default / self staat.

Refused to connect to 'https://fonts.gstatic.com/s/a/ecdb53099b1a68cd24c6900ea5beeafec81bd3c8cb9d0f3c51b9986583ba3982.ttf' because it violates the following Content Security Policy directive: "default-src 'self'". Note that 'connect-src' was not explicitly set, so 'default-src' is used as a fallback.