Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15 / V10.C25.01.05

Categorie:Experia Box V10
  • January 7, 2025
  • 221 reacties
  • 13662 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C24.12.15 / V10.C25.01.05
Toon eerste bericht

221 reacties

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • March 26, 2025

Het lijkt mij ook dat dit om een ongelukkige automatische vertaling gaat ​@Niki_V, heel scherp opgemerkt, geven we even door! Zelfde geldt voor je laatste opmerking. 

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • March 27, 2025

nou heb ik ook deze update V10.C.25.01.05 

maar merk dat mijn wifi nu geregeld een paar seconde weg valt ? ,  en dan eentjes wachten en komt dan alweer terug dit is niet erg maar wel irritant hahahahahh  , iemand een idee ? 

Zojuist viel mijn modem weer eens uit, blijkt dat ik van versie V10.C.24.12.15 naar V10.C.25.01.05 ben gegaan.

Sinds de update, eindigend op .15 is mijn wifi dramatisch en aangezien er zo goed als niets over de versie eindigend op .05 staat, weet ik niet wat ik nu weer kan verwachten.

Maar het meest vervelende vind ik dat de klantenservice niet op de hoogte is van alle updates die er zijn geweest sinds november 2024, in mijn geval is dit nu de 6e update en ik wordt keihard voor leugenaar uitgemaakt> " U heeft maar 1 update gehad in november, als U problemen ervaart kan ik een monteur sturen, maar dat kan U veel geld kosten".

Door de keuze te maken> mensen geen mail cq sms meer te sturen bij iedere update> na de "perfect werkende" intermediate te wijzigen in "kpn software", zegt de klantenservice nu doodleuk dat er ooit maar 1 update is geweest.

Al had ik mij op deze site geabonneerd, had ik denk ik geen bericht gehad van deze laatste vage update, omdat deze onder dezelfde noemer wordt gezet, en dan ook nog zeggen dat je de klantenservice kunt bellen…

Deze zijn niet op de hoogte van alle updates (de .-P, de .02, de .03, de .11, de .15 en nu dus .05, dus 6 x en ook 6 x ellende in mijn geval... of laat ik zeggen 5 x tot nu toe, want deze 05 heb ik net) en ik ga niet het risico van een dure monteur nemen, als de kpn zelf niet eens weet, waar ze mee bezig zijn!

Graag toelichting over wat er zogenaamd "onder water" is verbeterd, en waarin deze V10.C.25.01.05 verschilt van de versie V10.C.24.12.15, waar ik al op zat, want de klantenservice ontkend iedere update die na de -P versie in november is gekomen, "U krijgt mail over iedere update", en U heeft maar 1 mail ontvangen> ik weet niet wie de keuze heeft gemaakt  mensen geen bericht meer te sturen, over alle volgende updates, maar het werkt op alle fronten nu tegen mij en zou graag weer over iedere update bericht ontvangen, zoals het m.i. hoort.

Groet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • March 28, 2025

En weer wordt door KPN de ‘eigen software’ door de strot gedouwd… Kunnen ze ons nog beter in de gaten houden, want dat is het idee erachter. Terwijl de ZTE-software prima was en lekker soepel en snel… moeten we het nu weer met een trage KPN-schil doen en zijn er ook nog tal van instel-opties verdwenen. Bovendien valt de wifi regelmatig uit, zoals hierboven beschreven. Ook kan je de 5 Ghz niet meer uitschakelen voor minder wifi-straling in je huis... Geweldig, KPN… ga zo door!

molier
Topper
Forum|alt.badge.img+1
  • Topper
  • March 28, 2025

Heb sinds kort ook deze update gekregen. Zonder problemen verlopen overigens. Maak nu gebruik van een oude dualband wifi versterker.

Kan ik na de update met 2 superwifi2-punten alle drie verdiepingen bestrijken? Modem staat op de begane grond. 

• March 28, 2025

@molier Dat is wel de bedoeling: op iedere verdieping een Wi-Fi punt, beneden de V10 en op iedere verdieping een SuperWifi. Ik ben ook van plan het zo te gaan doen, zodra ik de updates van de V10 en - in mijn geval - de SW1's binnen heb. Maar dat zal nog wel even duren, want zgn huishoudmigraties worden met de V10 blijkbaar nog niet gedaan. Ik heb wel overal kabels, dus ik heb de beide SW1's bekabeld aangesloten, nu dus nog eentje in de meterkast naast de V10; maar het is de bedoeling dat die uiteindelijk op de 1ste verdieping komt, de andere staat al op de 2de verdieping. 

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 28, 2025

Na 7x sinds december 2024 een bericht te hebben gehad dat er een modemupdate wordt uitgevoerd is dit nu eindelijk gelukt en nu staat versie V10.C.25.01.04-P op het V10 modem.

De update ging zonder problemen, ook fijn.

Nu dacht ik dat met de nieuwe modemfirmware met de MijnKPN app direct de modeminstellingen kunnen worden bekeken en desgewenst kunnen worden aangepast maar de knop “Wifi netwerk beheren” schakelt nog steeds door naar de Appstore om daar de “KPN Thuis” app te downloaden terwijl de info van deze app vermeld dat de app niet meer wordt bijgewerkt en dat in plaats daarvan de “MijnKPN” app kan worden gebruikt, eh dat heb ik gedaan dus…

Het modem kan gelukkig wel net als vanouds in de webbrowser worden benaderd en dan valt direct de nieuwe frisse look en enkele nieuwe opties op, zoals oa de mogelijkheid om een eigen DNS ipv6 server te gebruiken maar als ik het ipv6 adres van een eigen DNS server invoer en opsla dan is het adres later weer verdwenen.

Niet zo heel erg maar wellicht kan er door KPN nog even naar gekeken worden.

KPN bedankt.

• Deelnemer
  • March 30, 2025

nou heb ik ook deze update V10.C.25.01.05 

maar merk dat mijn wifi nu geregeld een paar seconde weg valt ? ,  en dan eentjes wachten en komt dan alweer terug dit is niet erg maar wel irritant hahahahahh  , iemand een idee ? 

Dat heb ik ook, ik vindt het overigens wel hoogst irritant ;)

Van alles geprobeerd, maar krijg het niet gefixed, enkel met probleemoplosser van Chrome, dan stelt hij de netwerkadapter weer opnieuw in.
Dan werkt het weer ff om vervolgens weer geen wifi signaal te hebben.

Dit is echt na de V10.C.25.01.05 update ontstaan.

Ravensbos
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 31, 2025

Dag of wat geleden de update naar 01.05 gekregen. Allemaal prima verlopen terwijl het hier in huis vol zit van de witte wifiversterkers met aangesloten apparaten, zowel bedraad als via wifi. Geen enkele snatch tot nu toe, en de nieuwe layout is een verademing bij die van ZTE. Was niet meer van deze tijd.

De verandering naar “extra wifi” zie ik als een verbetering i.v.m. de vele apparaten die gebruik maken van wifi en die ik los wil koppelen van de vele smartphones en macbooks hier in huis. Het zal een klusje worden ze over te zetten, maar de keukenapparaten, thermostaten enz. waren vaak een crime om aan te melden in de oude situatie en ik hoop zo dat ze een stabielere verbinding krijgen in de nieuwe situatie. Jammer te zien dat je in het thuisnetwerk de verbonden apparaten in de ongelooflijke waslijst van soorten dus geen icoontje kan meegeven van een home appliance, dus gaat mijn oven e.a. maar door het leven als een “domestic robot” 😁. Ach, kniesoor die daar op let…

Tot nu toe alleen maar complimenten, hoop dat het zo blijft!

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 31, 2025

Ook hier problemen met de nieuwe software op V10. Ergeren ons al langer aan de nieuwe user interface downgrade, zo kan je bijvoorbeeld niet meer snel gegevens kopiëren en plakken, niet meer USB poorten handmatig uitzetten, en is het vooral veel trager en minder overzichtelijk als de voorgaande perfect werkende ZTE software. Irritant maar het is niet anders,

Echter sinds firmware versie V10.C.25.01.05 is daar nog een groter probleem bij gekomen. Tijdens het browsen komt het met grote regelmaat voor dat websites niet willen laden voor ongeveer 5-10 seconden, ook al zit je al een pagina te bekijken. Zie eerdere berichtgeving van andere gebruikers. Ter aanvulling wil ik melden dat de verbinding bekabeld is dus staat los van eventuele wifi problemen (sporadisch wifi gebruik hier). Al lange tijd bij KPN, voorheen zowel Lijbrandt als Telfort en dit probleem nog niet eerder meegemaakt. Betalen overigens zon 4.5 euro te veel per maand als oude klant, maar dit geheel ter zijde.
Als jullie oudere hardware gaan updaten met moderne inefficiënte software dan graag ook de hardware vervangen, zodat deze beter op elkaar aansluiten om problemen te voorkomen.

Met vriendelijke groet,
Leanne.

• Topper
  • March 31, 2025

voor de zoveelste keer upgrade zonder BERICHT, goed bezig kpn, hopeloos

als het jullie beleid is, laat het dan weten!!!

Nou, je kunt wel merken dat ze van kpn nu zelf mogen bepalen hoeveel vakantiedagen men neemt> wordt niet meer gereageerd op de vele problemen hier!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • March 31, 2025

Zojuist viel mijn modem weer eens uit, blijkt dat ik van versie V10.C.24.12.15 naar V10.C.25.01.05 ben gegaan.

Sinds de update, eindigend op .15 is mijn wifi dramatisch en aangezien er zo goed als niets over de versie eindigend op .05 staat, weet ik niet wat ik nu weer kan verwachten.

De 01.05 versie is inhoudelijk zo goed als identiek aan de 12.15. Dus ik verwacht geen merkbare veranderingen voor jou in deze update.

Maar het meest vervelende vind ik dat de klantenservice niet op de hoogte is van alle updates die er zijn geweest sinds november 2024, in mijn geval is dit nu de 6e update en ik wordt keihard voor leugenaar uitgemaakt> " U heeft maar 1 update gehad in november, als U problemen ervaart kan ik een monteur sturen, maar dat kan U veel geld kosten".

Door de keuze te maken> mensen geen mail cq sms meer te sturen bij iedere update> na de "perfect werkende" intermediate te wijzigen in "kpn software", zegt de klantenservice nu doodleuk dat er ooit maar 1 update is geweest.

Al had ik mij op deze site geabonneerd, had ik denk ik geen bericht gehad van deze laatste vage update, omdat deze onder dezelfde noemer wordt gezet, en dan ook nog zeggen dat je de klantenservice kunt bellen…

Deze zijn niet op de hoogte van alle updates (de .-P, de .02, de .03, de .11, de .15 en nu dus .05, dus 6 x

De P-versie en de 02 versie die jij hebt gehad, ​@LoveCatsOnly, zijn doorloopversies. Ik heb het daar wel eens eerder over gehad, maar een update gaat in twee keer. Waarbij je dan eerst een doorloopversie krijgt, en dan de echte. Ze zijn inhoudelijk hetzelfde, dus het zorgt (in de basis) niet voor een probleem als je op een doorloopversie blijft zitten. Maar dat zijn dan versienummers die de klantenservice verder niets zeggen. Dus vanuit dat perspectief heb jij 4 updates gehad: de 03, de 11, de 15 en nu de 05.

Maar, gezien jij blijkbaar twee keer bent blijven zitten op een doorloopversie en ook aangeeft dat je bij alle updates problemen hebt ervaren vermoed ik dat er in het algemeen iets niet helemaal lekker loopt in jouw situatie. Want van updates naar hogere versies van de KPN Software zou je in principe niets moeten merken. Dat is ook waarom we je niet per mail informeren. Voor dat wij met deze migratie begonnen informeerden we je ook niet als we je modem een update gaven. Dit is juist de uitzondering.

Graag toelichting over wat er zogenaamd "onder water" is verbeterd, en waarin deze V10.C.25.01.05 verschilt van de versie V10.C.24.12.15, 

Die informatie heb ik niet voor je.

voor de zoveelste keer upgrade zonder BERICHT, goed bezig kpn, hopeloos

als het jullie beleid is, laat het dan weten!!!

@Berto-G, het wel een mail krijgen bij de migratie naar de KPN Software is juist de uitzondering op de situatie. Voorheen gaven we geen bericht bij een update. En als je eenmaal over bent naar de KPN Software, dan krijg je van verdere updates ook geen bericht. Die hebben niet de impact die de migratie heeft. Bij sommige mensen kan het gebeuren dat het bij zo'n latere update niet helemaal soepeltjes loopt. Maar dat zijn dan echt uitzonderingen.

Na 7x sinds december 2024 een bericht te hebben gehad dat er een modemupdate wordt uitgevoerd is dit nu eindelijk gelukt en nu staat versie V10.C.25.01.04-P op het V10 modem.

De update ging zonder problemen, ook fijn.

Ha, fijn dat het nu eindelijk gelukt is, ​@Old Geezer

Nu dacht ik dat met de nieuwe modemfirmware met de MijnKPN app direct de modeminstellingen kunnen worden bekeken en desgewenst kunnen worden aangepast maar de knop “Wifi netwerk beheren” schakelt nog steeds door naar de Appstore om daar de “KPN Thuis” app te downloaden terwijl de info van deze app vermeld dat de app niet meer wordt bijgewerkt en dat in plaats daarvan de “MijnKPN” app kan worden gebruikt, eh dat heb ik gedaan dus…

We zien dat het soms voorkomt dat aan onze kant het ‘vlaggetje’ dat aangeeft op welke software je zit en dus welke app je zou moeten hebben niet helemaal goed staat. Dan krijg je dat de beide apps naar elkaar gaan verwijzen. Het kan zichzelf herstellen, maar ik heb ook navraag uitstaan of daar actief iets aan gedaan kan worden door jou of ons.

Het modem kan gelukkig wel net als vanouds in de webbrowser worden benaderd en dan valt direct de nieuwe frisse look en enkele nieuwe opties op, zoals oa de mogelijkheid om een eigen DNS ipv6 server te gebruiken maar als ik het ipv6 adres van een eigen DNS server invoer en opsla dan is het adres later weer verdwenen.

Even voor de volledigheid, je hebt de aanpassing gedaan volgens de stappen zoals ze hier staan?

Zo ja, als je dan wat meer tijd laat zitten en een half uurtje later ofzo weer in je modem kijkt. Is het IPv6 DNS adres dan nog steeds weg?

En weer wordt door KPN de ‘eigen software’ door de strot gedouwd… Kunnen ze ons nog beter in de gaten houden, want dat is het idee erachter. Terwijl de ZTE-software prima was en lekker soepel en snel… moeten we het nu weer met een trage KPN-schil doen en zijn er ook nog tal van instel-opties verdwenen. Bovendien valt de wifi regelmatig uit, zoals hierboven beschreven. Ook kan je de 5 Ghz niet meer uitschakelen voor minder wifi-straling in je huis... Geweldig, KPN… ga zo door!

De KPN Software is juist sneller en heeft over het algemeen genomen meer opties om dingen aan te passen dan de oude firmware. Wel kan het zijn dat je dingen op een andere manier moet doen. Info over instellingen vind je hier: 

En als jij ervaart dat de webinterface traag is, leeg dan eens je browsercache om zeker te zijn dat er geen oude dingen in de weg zitten, ​@wiigamer.

Deze tips ook voor jou, ​@leannejh voor de traagheid die je aangeeft te hebben. 

Voor degenen die uitval van de wifi ervaren, ​@BernardHeuer, ​@Eha101, ​@wiigamer, het is me uit jullie beschrijvingen niet helemaal duidelijk wat er precies gebeurt. Zijn het je eindapparaten die de verbinding verliezen, of echt je modem waar de wifi op uitvalt. 

Als het je eindapparaten zijn, wil je dan eens testen of het beter wordt als je IPv6 uitzet in het modem? Dit doe je via Internetverbinding > IPv6.

Als dat niet helpt, dan is het handig om dit in een los, eigen topic aan te kaarten zodat we kunnen meekijken ook met wat je verder thuis hebt aan apparaten en dingen die van invloed kunnen zijn.

Echter sinds firmware versie V10.C.25.01.05 is daar nog een groter probleem bij gekomen. Tijdens het browsen komt het met grote regelmaat voor dat websites niet willen laden voor ongeveer 5-10 seconden, ook al zit je al een pagina te bekijken. Zie eerdere berichtgeving van andere gebruikers. Ter aanvulling wil ik melden dat de verbinding bekabeld is dus staat los van eventuele wifi problemen (sporadisch wifi gebruik hier). 

Wil jij hiervoor ook eens testen of dit beter gaat als je IPv6 uitzet, ​@leannejh? Dit doe je via Internetverbinding > IPv6.

• Deelnemer
  • March 31, 2025

@

• Erik van KPN

WIFI werkt vanaf modem naar bv telefoon, Google Home etc

Enkel op mijn Dell desktop (Chrome, Windows 10 64bit) werkt na de update naar V10.C.25.01.05 de WIFI niet meer.

Tot de dag van voor de laatste update werkte alles zoals het hoort..

Nu valt om de haverklap de WIFI uit, waarna ik in Chrome weer de probleemoplosser / netwerkcontrole moet gebruiken.

IPv6 aan / uit maakt geen verschil

Dit zijn de meeste problemen:

er zijn connectiviteitsproblemen met uw breedbandmodem

netwerk adapter werkt niet en wordt opnieuw ingesteld

zie foto

Old Geezer
Helper
Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • March 31, 2025

Voor ​@Erik van KPN 

De oorzaak en oplossing voor het verdwijnende IPv6 DNS adres zijn inmiddels gevonden.
Als slechts 1 IPv4 DNS adres is opgegeven dan verdwijnt het IPv6 DNS adres uit het veld, pas als in de beide IPv4 DNS velden een adres is ingevoerd blijft het IPv6 DNS adres staan.

Misschien een bug maar gelukkig eentje die eenvoudig is te omzeilen.

JanD
Superuser
Forum|alt.badge.img+19
  • Superuser
  • March 31, 2025

Beste ​@Erik van KPN , ik heb ook een -P achter de firmwareversie staan.

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Dank voor de uitgebreide terugkoppeling ​@Eha101! Maak in dat geval even een los, eigen topic aan, dan kijken we daar verder naar wat er aan de hand is.

Goed om te weten ​@Old Geezer, dankjewel voor de input, dat nemen we mee.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • March 31, 2025

Echter sinds firmware versie V10.C.25.01.05 is daar nog een groter probleem bij gekomen. Tijdens het browsen komt het met grote regelmaat voor dat websites niet willen laden voor ongeveer 5-10 seconden, ook al zit je al een pagina te bekijken. Zie eerdere berichtgeving van andere gebruikers. Ter aanvulling wil ik melden dat de verbinding bekabeld is dus staat los van eventuele wifi problemen (sporadisch wifi gebruik hier). 

Wil jij hiervoor ook eens testen of dit beter gaat als je IPv6 uitzet, ​@leannejh? Dit doe je via Internetverbinding > IPv6.

@Erik van KPN Dit lijkt het probleem opgelost te hebben, bedankt voor de hulp.
Is hier een logische verklaring voor? En zijn er andere nadelen aan het uitzetten van IPv6? Aangezien ik geen problemen ervaarde met IPv6 voorheen graag op de hoogte gehouden worden wanneer dit weer aangezet kan worden 👍

Met vriendelijke groet,
Leanne.

• Deelnemer
  • March 31, 2025

Dank voor de uitgebreide terugkoppeling ​@Eha101! Maak in dat geval even een los, eigen topic aan, dan kijken we daar verder naar wat er aan de hand is.

Kleine update, begin avond de modem terug gezet naar fabrieksinstellingen, iets wat ik nog niet gedaan had en nu lijkt de telkens wegvallende WIFI opgelost te zijn.

Misschien het proberen waard voor diegene die ook tegen de WIFI problemen aanlopen na de laatste update.

Nu staat IPv6 ook aan, hiervoor stond dit uit in de wifi manager

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 1, 2025

@Erik van KPN   :  heb vannacht   mijn IPV 6   uit gezet en heb tot nu toe nog geen uitval gehad , mijn vrouw ook niet 

zelfs mijn down en up  zijn nu ineens een stuk meer 

210  down  190 up .  

dus hoop dat het hier aan ligt  🤞

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • April 1, 2025

Goed om te lezen ​@BernardHeuer en ook bedankt voor deze terugkoppeling :)

wjb
Wijsgeer
  • April 1, 2025

Goed om te lezen ​@BernardHeuer en ook bedankt voor deze terugkoppeling :)

Ik hoop wel dat je dit bij het developmentteam neerlegt. Er zijn meerdere meldingen waarbij het uitzetten van IPv6 de “oplossing” lijkt te zijn maar zo’n “oplossing” is natuurlijk niets anders dan een work-around, het moet nog wel echt verholpen gaan worden.

@Erik van KPN 

Voor de duidelijkheid, ik heb het over de -P versie in november> waar niemand destijds informatie over had (!) en mij meer dan 24 uur heeft gekost m.n vaste telefonie etc.in het weekend weer werkend te krijgen, niet wetende dat AL dat werk> de nacht erop teniet gedaan werd door een versie; eindigend op 01, daarna 02, en daarna pas 03 (was er dus nog een paar vergeten) weet echt exact alle nummers niet meer.

Daar heb ik ooit inderdaad 1 mail van gehad, daarvoor had ik nooit updates inderdaad (en dus geen problemen), er is in de mail nooit aangekondigd, dat de update in batches gaat en die batch is zeker niet goed gegaan, niemand wist destijds op wat voor versie ik had…

Desalniettemin of ik nou 1, 4 of 6 updates krijg> vind ik het onterecht dat je niet meer geïnformeerd wordt, ik werk WEL vaak 's nachts, en vind het handig om te weten cq voorbereid zijn op updates/ batches of hoe je ze ook noemt, het heeft mij in het begin dagen werk gekost en nu, afgelopen keer> lag alles er zeker een half uur uit.

Tevens vond ik de klantenservice tekort schieten, als zij NIETS van de opvolgende updates weten; die nou eenmaal niet bij iedereen vlekkeloos verlopen en beweren dat je niet meer dan 1 update in november hebt gehad> 1 mail = gelijk aan 1 update, zo simpel denken ze!

Dus dan graag de klantenservice beter informeren of mij wèl een mail of sms sturen, alhoewel het in deze geen zin heeft> aangezien niemand (tnt) dus kan vertellen wat er veranderd is aan de laatste versie .05?!

Verder vind ik het persoonlijk geen verbetering "deze kpn interface", krijg continue een knipperend beeld met "oeps er ging iets mis" en dergelijke, en alhoewel het een voordeel is dat mijn wachtwoord niet steeds weer verdwenen is (zoals in het begin) log ik nu niet eens meer in, mijn apparaten worden niet goed omschreven/ wijzigen kan niet en wifi hapert omdat je nu gescheiden wifi's hebt, het werkt niet meer zoals voorheen> dus apparatuur zoekt continue naar de zg beste verbinding, vaste kanalen zijn na iedere update weer verdwenen etc etc etc.

Ik heb op de gekste tijden dat het services lampje oranje is, krijg het niet via de probleemoplossers opgelost en moet dan de klantenservice bellen, die "iets" op afstand doet> wat weten ze niet of willen ze niet zeggen.

Voor deze updates werkte het modem prima, dus ik ga geen monteur laten komen (met de dreiging dat het veel geld kan gaan kosten) omdat ik weet dat het door al deze software updates komt, daarom zou een ander modem ook zinloos zijn, want die krijgt dezelfde sofware, enige reden dat ik nog bij kpn ben, als oud Telfort klant, is omdat ik niet geloof het bij de concurrent beter is en zij leveren geen glasvezel vanuit het "in mijn woonkamer staande" glasvezel kastje en dan vrees ik nog meer signaal verlies!

Maar het is wel duidelijk dat je geen kritiek op deze "kpn software" mag hebben, alsof ik dat voor mijn lol doe> ik heb echt heel veel problemen en ellende gehad, sinds dit update-gebeuren begon afgelopen november, maar het is "take it or leave it" bij kpn, fijn voor iedereen waar geen problemen zijn geweest.

Maar dit forum staat vol met mensen, die problemen ervaren sinds deze migratie en het is niet meer te doen om ALLES door te nemen, in de zoek naar oplossingen en de "klantenservice bellen" bij problemen> vind ik dus NIET onderaan het verhaal van deze laatste 2 gekoppelde updates passen, ze weten van niets> zelfs niet van de kpn "software interface"!!!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • April 1, 2025

@Erik van KPN Dit lijkt het probleem opgelost te hebben, bedankt voor de hulp.
Is hier een logische verklaring voor? En zijn er andere nadelen aan het uitzetten van IPv6? Aangezien ik geen problemen ervaarde met IPv6 voorheen graag op de hoogte gehouden worden wanneer dit weer aangezet kan worden 👍

Die is er, waarschijnlijk ​@leannejh. We zien in de Box 12 een bug waarbij het modem twee ipv één IPv6 modemadres uitdeelt aan een eindapparaat. Waarvan dan eentje niet valide is. En als je eindapparaat dan via dat adres op internet wil gaan, dan lukt dat niet. Sommige eindapparaten kunnen dan zelf switchen naar het andere adres. Maar sommige ook niet. En dan wil een webpagina, of app, niet laden. 

Deze bug zat ook in de V10, maar voor zover ik weet zou die in de huidige versies vanaf de 12.11 verholpen moeten zijn. Maar misschien zijn er toch nog situaties waarbij dit wel voorkomt. Ik neem het mee!

( ​@BernardHeuer, ook voor jou relevant, dit)

Het uit hebben staan van IPv6 kan verder geen kwaad. Het enige is dat je dan geen websites zou kunnen bezoeken die alleen via IPv6 bereikbaar zijn. Maar dat komt nog bijna niet voor. En als je dat wel merkt kun je in dat geval de IPv6 ook weer aanzetten.

Duidelijke feedback, ​@LoveCatsOnly, en we nemen dit soort meldingen ook zeker mee! Kritiek op de nieuwe Software mag ook zeker. Maar een deel van de problemen die jij ervaart of hebt ervaren hebben weliswaar te maken met de migratie of updates, maar liggen qua oorzaak ergens anders. En dat is voor jou natuurlijk niet relevant. Maar voor ons wel, en daarom proberen wij daar onderscheid in te maken. Zodat we weten wat we waar moeten neerleggen.

Ik zie dat jij geen eigen topic hebt. Het zou handig zijn om de verschillende inhoudelijke dingen die je op dit moment ervaart in de webinterface, maar ook in het gebruik van de V10 (en eventuele wifipunten) in een eigen topic noteert. Dan kunnen we deze dingen stap voor stap bekijken om te zien wat opgelost kan worden en wat er doorgegeven moet of kan worden aan feedback.

BernardHeuer
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7
  • Slimmerik
  • April 1, 2025

@Erik van KPN   ik lees alles mee heb nog steeds geen problemen dus het gaat goed in ieder geval alvast bedankt voor de goede feedback