Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C25.04.04 / 05

Categorie:Experia Box V10
  • May 7, 2025
  • 95 reacties
  • 4724 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C25.04.04 / 05
Toon eerste bericht

95 reacties

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Jammer. 😥 Wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op.

Mocht je bellen prettiger vinden dan is een belafspraak ook een optie!

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 24, 2025

Met 6 Mb/s DSL heb je geen KPN TV mag ik aannemen ​@Harold66 . Heb je dan Odido Klik&Klaar al eens overwogen? Of, indien aanwezig, glasvezel van mogelijk een andere provider? Of Ziggo.

Want eigenlijk is “4G buitengebied” een beetje een noodgreep naar mijn mening.

9 van de 10 keer adviseer ik (natuurlijk) een oplossing van/met kpn. Maar soms is kpn gewoon niet de juiste oplossing voor een adres.

• Deelnemer
  • May 25, 2025

Jammer. 😥 Wil je dan een eigen topic aanmaken? Dan pakken we het daar verder met je op.

Mocht je bellen prettiger vinden dan is een belafspraak ook een optie!

Goedemorgen,

Gister nog even verder zitten prutsen en in kunnen loggen in de 4g router. Daar heb ik deze kunnen resetten naar fabrieksinstellingen en toen werkte alles weer naar behoren. In de experia box word er nu ook aangegeven dat ik dsl + buitengebied heb en dat stond er eerst niet.

Dank voor het meedenken en misschien heeft iemand anders nog iets aan deze oplossing.

• Deelnemer
  • May 25, 2025

Met 6 Mb/s DSL heb je geen KPN TV mag ik aannemen ​@Harold66 . Heb je dan Odido Klik&Klaar al eens overwogen? Of, indien aanwezig, glasvezel van mogelijk een andere provider? Of Ziggo.

Want eigenlijk is “4G buitengebied” een beetje een noodgreep naar mijn mening.

9 van de 10 keer adviseer ik (natuurlijk) een oplossing van/met kpn. Maar soms is kpn gewoon niet de juiste oplossing voor een adres.

Ik heb gewoon tv van kan en dat werkt gewoon prima als de 4g router zijn werk goed doet. Andere providers bieden hier niet aan dus is dit voor mij de beste optie.

Hartelijk dank voor het meedenken.

• May 25, 2025

Met 6 Mb/s DSL heb je geen KPN TV mag ik aannemen ​@Harold66 

Ik heb gewoon tv van kan en dat werkt gewoon prima als de 4g router zijn werk goed doet.

TV van KPN werkt niet via 4G. Dat werkt alleen via het koperdraadje.

Als je met deze snelheid een nieuw abonnement af wilt sluiten krijg je niet eens tv. Want tegenwoordig is er een minimale snelheid via het koperdraadje vereist voor tv. Dat is 15 mbit ofzo. Ik weet niet precies.

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 26, 2025

Is de bekende IPV6 bug opgelost na deze update? (zie vorige draad)
Ik zou deze graag weer aanzetten (default waarde) zonder dat het problemen geeft.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 26, 2025

Ja, die is opgelost in deze versie, ​@leannejh 

Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • May 26, 2025

Ja, die is opgelost in deze versie, ​@leannejh 

Bedankt, dan hou ik in de gaten wanneer we de update krijgen :)

Nozdormu
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 27, 2025

Afgelopen nacht had ik een update gekregen V10.C.25.04.04-P UI Version 25-03-2025.

Nu heb ik het probleem dat ik het gastennetwerk van ethernet poort 4 niet werkende krijg.
Zodra ik Guest network aanzet en ik sluit het apparaat aan op poort 4 werkt de hele interface van de Experiabox niet meer naar behoren.
En in de Mijn KPN app op de telefoon bij Wifinetwerk beheren kan ik dan ook geen verbinding meer krijgen om mijn WiFi-instellingen te kunnen bekijken.
In de Experiabox V10 onder de optie Home network zie ik bij Topology dan geen apparaten meer staan en ook het DHCP overzicht is leeg bij DHCP.
Bij Reserve IP address is ook niks meer zichtbaar op dat moment.
Het gebeurt zelfs dat de Experiabox helemaal vastloopt met de interface.
Als ik dan weer kijk bij Port 4 staat het Guest network weer uit en kan deze niet aanzetten zodat het schuifje naar rechts staat en groen is.
Ik heb al een restart/factory settings gedaan van het home network, ook het modem zelf uiteindelijk.
Ook het modem met een paperclip een reset naar factory default gegeven met het reset knopje.
Het blijft niet functioneren.
Met een ander apparaat op poort 4 gebeurt hetzelfde.
Uiteindelijk het apparaat maar weer op poort 3 aangesloten, maar het was juist de bedoeling om het apparaat gescheiden te kunnen gebruiken met poort 4.
Zodra ik niks aansluit op poort 4 dan fuctioneert de Experiabox ineens weer goed en staat Guest network aan en is het schuifje groen.
Dan kan ik het gewoon weer aan en uitzetten.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 28, 2025

Tot op heden heb ik nog steeds V10.C.25.01.05

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 28, 2025

Tot op heden heb ik nog steeds V10.C.25.01.05

Hier ook hoor ​@BasT . Zo'n uitrol gaat langzaam. In kleine batches. Het duurde maanden voordat ik überhaupt van de intermediate software naar de V10.C…… software ging. 

Het werkt prima, dus hier geen probleem mee.

Nozdormu
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 28, 2025

Afgelopen nacht heb ik de update V10.C.25.04.05 gekregen.

Weet niet of er erg veel in is veranderd, maar de Experiabox V10 doet het weer goed op alleen de lege weergave van topology en het schuifje na dan.
In de afbeelding is het net of poort 4 met Guest network uit staat, maar het werkt verder goed.
Het apparaat wat ik op poort 4 wilde aansluiten werkt nu ook gescheiden van het normale netwerk wat het eerst niet deed.
Ook de via de KPN app kan ik het netwerk zien / beheren.
Ik vind het verder prima zo...

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Fijn dat het nu allemaal naar behoren werkt bij jou ​@Nozdormu!

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • May 28, 2025

Het zou fijn zijn, als er bij een volgende update er een backupmogelijk zou zijn.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • May 30, 2025

Fijn dat het nu werkt, ​@Nozdormu, maar het is wel gek dat het niet juist weergegeven wordt. De 04.04, met of zonder P versie is inhoudelijk hetzelfde aan de 04.05. De P-versie is er alleen een die we gebruiken tijdens de migratie omdat deze als een soort tweetrapsraket in fases gaat. Je krijgt dan eerste de P-versie, en dan daarna de eindversie. Soms gebeurt het dat die doorrol naar de eindversie niet lukt in dezelfde nacht. Dat geeft voor het functioneren van je modem verder niks, en dan trekken we hem binnen een dag of wat alsnog door naar de eindversie.

Heb jij je V0 al eens herstart? We zien dat dit vaak voldoende is om gekke dingen recht te trekken. Mocht het daarna nog steeds zo zijn, dan zou je een reset kunnen doen, als je dat wilt. 

Het zou fijn zijn, als er bij een volgende update er een backupmogelijk zou zijn.

Back-up mogelijkheid is niet iets wat op dit moment op de planning staat voor de KPN Software in het algemeen.

Nozdormu
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • May 31, 2025

@Erik van KPN, de Experiabox V10 had ik idd een herstart gegeven. Daarna had ik het modem ook een reset gegeven. De weergave blijft nog steeds zo, maar het werkt allemaal wel goed.

De weergave bij Home network onder Topology ziet er op dit moment zo uit…, zet ik Guest network op poort 4 uit door eerst het apparaat op poort 4 los te koppelen (anders lukt het uitzetten niet), dan zie ik bij Topology weer alles staan.

Overigens heb ik een extender minder aangesloten omdat dit nu kan met de nieuwe versie.

En het schuifje staat ook uit bij Guest network en bolletje voor Port 4 zwart i.p.v. groen, verder werkt het prima qua functionaliteit en staat het gastennetwerk gewoon aan 😃

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • June 1, 2025

Ik heb V10.c.24.12.15.

Wat is het schema voor de update?

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • June 2, 2025

Vanochtend om 08:30 (dus niet in de nacht) firmware update V10.C.25.04.05 binnen gekregen. Nu heb ik al sinds vorige week een probleem met de superwifi2 punten.

De eerste is al 2 jaar de master en nu “slave”. Lukt echter niet om deze zelfstandig te laten draaien. Is nu aangesloten met een data kabel en dat werkt.

Nog iets geks

de 2.4 band heb ik op een vastgesteld kaneel gezet maar ik zie dat 1 wifipunt de 2.4 band op “auto” heeft staan en dat klopt want dit wifipunt heeft de 2.4 op een ander kanaal gezet.

Ik heb de bosch thermosstaat die op de 2.4 band staat. Is denk ik laag geprogrammeerde software want ik krijg subiet storing als de 2.4 band op “auto” staat.

Alles al geprobeerd maar niets helpt. Dus van restarten wifi, apparaat, ontkoppelen koppelen, resetten niets helpt

Dus kan iemand mij helpen om de 2.4 band op een vastgesteld kanaal te krijgen voor de V10 en de 2 superwifi punten?

De 2e vraag is wat is nu de meest bekende firmware update? Ik zie door de bomen het bos niet meer…..

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • June 2, 2025

Ik ga 't even navragen, ​@Nozdormu.

Ik heb V10.c.24.12.15.

Wat is het schema voor de update?

Het schema is afwachten. We hebben geen openbaar beschikbare langere termijn uitrolplanning. Het hangt ook af van of je wel of niet SuperWifi in gebruik hebt.

@Marcthin, je V10 is met deze update helemaal bij. Je SuperWIfi 2 zouden minimaal op deze moeten zitten

De versie die we nu uitrollen is 

Ik raad aan om je V10 nog even een keer te herstarten, en de SuperWifi te resetten en opnieuw te installeren. Als dat niet werkt, dan is het handiger om een eigen topic aan te maken. Dan kunnen we er verder naar kijken.

Forum|alt.badge.img

Hehe na al die sms’jes met “je modem krijgt een upgrade” en dan niks gebeuren kreeg ik een update op maandag op dinsdag nacht van mijnhome assistant dat de uptime van de V10 was gereset. 
Met goeie hoop ging ik naar mijnmodem en zag dat er inderdaad een update van V1.01.00T04.3Intermediate  naar  V1.01.00T04.4 is geweest 

geen major update dus maar het was iets. 
na 5 minuten rondneuzen en kijken of alles weer werkte was ineens weer de v10 down. 
binnen enkele minuten weer up en is de versie V10.C.25.04.05 in de nieuwe ui staat voor mijn neus. 
en alle instellingen, eigen ssid en dhcp reserveringen stonden nog overeind:)!

echter wel al gelijk bugs 

1. Op mobiel (iPhone 12pro) na inloggen kan ik op die pagina wel alles doen maar in Hamburger menu naar andere pagina’s navigeren is niet mogelijk. Op Firefox op pc wel mogelijk. 
2. op mobiel lijken animaties traag en sloom. Som 10-15fps seconden. Voelt vloeiender op pc. 
3. feedback formulier werkt niet, dit bleek uiteindelijk mijn adblocker te zijn die de externe feedbackwebsite blokkeerde. 
4. de topologie laat 4 apparaten zien en dan een header met x meer apparaten. Er op klikken herlaad de pagina maar klapt de topologie niet ui en blijft maar 4 apparaten zien. 

heb geen tv in mijn abbonement maar op de main page staat wel pontificaal in beeld dat de interactieve Tv nu beschikbaar is op onderstaande IP. Beetje verwarrend maar begreep dat dit nu eenmaal standaard in zit uit een andere post. 

misschien nu toch maar kijken of ik als oud Telfort klant nog kan upgraden/verlengen naar die 200mb deal.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Het moest er een keer van komen dat je ook de update zou krijgen ​@Lostsnowflake. Gelukkig is het nu wel gelukt. 

En top dat je gelijk de bugs doorgeeft die je tegenkomt in de nieuwe interface. Het is wel bekend dat de interface wat matiger werkt via een mobiele browser. Daar zijn we mee bezig om de ervaring gelijk te trekken aan het werken via een browser op de PC. En wat betreft de Topologie weten we dat de weergave van de verbonden apparaten niet helemaal klopt. Als je klikt op ‘Verbonden apparaten’ onder Thuisnetwerk, dan zie je wel exact per Wifi punt welke apparaten verbonden zijn. De rest nemen we mee :) 

• Topper
  • June 5, 2025

Het reserveren van een ipadres voor een niet verbonden apparaat onder Thuisnetwerk werkt niet. Hij zegt dan “Succes” maar er wordt niets toegevoegd.

• Deelnemer
  • June 5, 2025

e modem krijgt de nieuwste KPN software. We voeren de update door in de nacht van 2 juni 2025 en 3 juni 2025 tussen 0.00 en 7.00 uur.

Modems Internet buitgebied modem gereset en Experia gereset. Eindelijk had ik redelijk snel internet na tig jaren ergenis. nu 1x update voor de helft terug naar af. 

had 78 mb dl en 6,2 upload zie de resultaten nu, geweldige update!

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Mark001 en ​@Johnm42 voor jullie beiden dit advies: 

Aandachtspunten van de overgang (migratie) naar KPN Software

In het algemeen geldt: merk je gekke dingen na de migratie, reset dan je V10. We zien dat dit over het algemeen raar gedrag van het modem oplost. 

Wil je alleen de wifi instellingen resetten dan is het niet meer nodig om je hele apparaat te resetten. Hiervoor is in de webinterface nu een aparte wifi reset optie beschikbaar (via Instellingen > Systeem).

Als het daarna ook niet werkt, willen jullie dan beiden een eigen topic aanmaken? Dan kunnen we het daar verder met jullie oppakken!

RonaldM01
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • June 7, 2025

Het is al weer 30 dagen geleden dat deze update is geïntroduceerd, ik zit nog op V10.C.24.12.15. Is de update al voor iedereen beschikbaar of geldt nog de gefaseerde uitrol?

Aanvullende vraag, is al te zeggen wanneer de V10 samen kan werken met de SuperWifi 2 punten zonder dat er een SuperWifi punt vast verbonden moet blijven?

Het gaat dan hier om 👇

De V10 mesht met SuperWifi 2 die voorzien zijn van de KPN Software. Je hebt de optie om wifi uit te zetten op de V10, en alleen de SuperWifi 2 te gebruiken. Je zult dan wel een van deze punten bekabeld aan moeten sluiten.

Als je dit doet, dan worden wijzigingen in de gastwifi en de extra wifi niet meer doorgegeven aan de Wifipunten. Als je dan ook gebruik maakt van gastwifi en/of extra wifi, dan kun je beter de wifi op de V10 aan laten staan. Dit wordt in een komende update opgelost.