Skip to main content
Update

Experia Box V10: Update naar V10.C25.04.04 / 05

Categorie:Experia Box V10
  • May 7, 2025
  • 95 reacties
  • 4724 keer bekeken
Experia Box V10: Update naar V10.C25.04.04 / 05
Toon eerste bericht

95 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • July 23, 2025

Hier ook nog steeds V1.01.00T04.3Intermediate. Ik heb er geen moeite mee want alles werkt hier perfect en daar kon wel eens verandering in komen na de update gezien alle ellende die overal in de community te lezen is.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Is het updaten van de v10 modem nog bezig. Ik heb nog steeds niks.

De update is nog steeds bezig. Heb je nog geen update ontvangen? Dan is jouw modem waarschijnlijk nog niet aan de beurt geweest. Geen zorgen, dat gebeurt vanzelf nog.

• Topper
  • August 2, 2025

Ok, dus de “Update is nog steeds bezig”… Is er een overzicht van wanneer de update afgerond zou moeten zijn? Ik krijg nu sterk het gevoel dat het verspreiden van de update iets is van “och, jij hebt dit weekend niks te doen, wil jij er weer een paar voorzien van de update?”. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 2, 2025

@ewalstra Ik vermoed, wanneer er een nieuwe update uitkomt en je hebt de vorige nog niet gehad, je weer onderaan de lijst staat.

• Topper
  • August 2, 2025

@ewalstra Ik vermoed, wanneer er een nieuwe update uitkomt en je hebt de vorige nog niet gehad, je weer onderaan de lijst staat.

Wat is het criterium… gesorteerd op achternaam? Dan snap ik dat, postcode snap ik dan weer niet, bouwjaar V10? Of in gebruikname V10? Dan zou ik alle updates allang gehad moeten hebben. Kortom, hier is geen pijl op te trekken.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 2, 2025

@ewalstra Ik denk op achternaam. Die van mij begint met een T en die van jou zo te zien met een W. We zitten dus in het staartje.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 2, 2025

We rollen uit met deze versie inmiddels:

Dit is niet het geval. En er is ook geen vaste sortering van wie wanneer aan de beurt is. De criteria zijn wisselend, gebaseerd op verschillende factoren. Maar in het algemeen gaat het in de volgorde van eerst mensen met alleen een modem, daarna mensen met een modem in combinatie met SuperWifi 2. Daarna de rest. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 2, 2025

@Erik van KPN Ik heb alleen een modem en wacht nog op de vorige update. 

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 2, 2025

Ik heb ook alleen een modem en ook niks.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 2, 2025

Vervolgvraag: zijn jullie al wel over naar KPN Software? Of zitten jullie nog op de oude firmware? Want migratie en update zijn ook weer verschillende groepen en verschillende planning.

• Topper
  • August 2, 2025

Vervolgvraag: zijn jullie al wel over naar KPN Software? Of zitten jullie nog op de oude firmware? Want migratie en update zijn ook weer verschillende groepen en verschillende planning.

Ik heb de V10 en 5 swp2 versterkers. Juist vanwege de versterkers heb ik veel “zin” in de update. Ik was in de veronderstelling dat juist vanwege de versterkers die update hard nodig is. Ik begrijp dan niet dat gebruikers met alleen een modem voorgaan… 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 3, 2025

@Erik van KPN Ik zit al op V10.C25.01.05.

michael0072
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • August 3, 2025

Firmware

Ik heb firmware V10.C25.01.05

• Topper
  • August 3, 2025

Nou ja zeg… zit mijn V10 ineens op V10.C.25.08.02-P  !  Toppie!

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • August 3, 2025

Ik heb de V10 en 5 swp2 versterkers. Juist vanwege de versterkers heb ik veel “zin” in de update. Ik was in de veronderstelling dat juist vanwege de versterkers die update hard nodig is. Ik begrijp dan niet dat gebruikers met alleen een modem voorgaan… 

Situaties met alleen een modem zijn makkelijker om te doen, dus kunnen we dat sneller en in grotere groepen doen. 

Top. Dan ben jij erg recentelijk gedaan, gebaseerd op die P die jij er nog bij ziet. Dat is namelijk een stap in de update. Je gaat van vorige versie naar P, en dan door naar de eindversie. Dus die P zal nog verdwijnen in de komende dag of twee.

Degenen van jullie die nog op 01.05 zitten, jullie komen zeker nog aan de beurt. Wel kan het zijn dat je in die groep valt waar wij problemen hebben met het beheer van je apparaten. Het kan dan ook helpen om je modem een reset te geven. Zodat het ook daadwerkelijk lukt om je te updaten als je aan de beurt bent.

• Topper
  • August 3, 2025

Situaties met alleen een modem zijn makkelijker om te doen, dus kunnen we dat sneller en in grotere groepen doen. 

Top. Dan ben jij erg recentelijk gedaan, gebaseerd op die P die jij er nog bij ziet. Dat is namelijk een stap in de update. Je gaat van vorige versie naar P, en dan door naar de eindversie. Dus die P zal nog verdwijnen in de komende dag of twee.

Mooi. Zelfs met die P zie ik al mijn WiFi versterkers en die functioneren nu ook prima. Blij mee.

Mooi. Zelfs met die P zie ik al mijn WiFi versterkers en die functioneren nu ook prima. Blij mee. 

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 3, 2025

@Erik van KPN Ik ga pas een reset doen, wanneer er en backupmogelijkheid gaat komen. Ik heb teveel afwijkende en extra instellingen om zomaar een reset te doen.

• Topper
  • August 6, 2025

Ik kreeg een ca. een maand geleden geleden op mijn tv-ontvanger (DIW7022) de melding dat er een firmware update was voor mijn v10 en dat ik mijn modem eerst moest resetten. Omdat ik extra instellingen heb, was dat een gedoe (screenshots gemaakt van de webinterface en na de reset de instellingen weer doorvoeren), maar inmiddels is er nog altijd geen update geweest en ook geen nieuwe melding daarvan.

BasT
Helper
Forum|alt.badge.img+3
  • Helper
  • August 6, 2025

@kevdb Hier precies hetzelfde.
Een boekwerk aan screen shots, maar na alles weer ingesteld te hebben nog steeds geen resultaat.

• Topper
  • August 17, 2025

Inmiddels is mijn v10 een kleine week geleden - zonder aankondiging trouwens - geüpdate naar V10.C.25.08.03. Lijkt erop dat mijn extra instellingen zijn meegenomen, prima. De update heeft helaas mijn sync-issue i.c.m. multicast niet opgelost, jammer.