Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100158 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

Hallo @Paul_ , worden de mensen die de nieuwe firmware V12C230104 hebben ook weer bijgewerkt naar V12C230416 ?

Yes, binnenkort als er geen gekke dingen gebeuren de komende dagen.

Wat moet ik verwachten onder de komende dagen? We zijn nu zo een 8 dagen verder maar ik zit nog op die versie.

Misschien gaat de software versie omhoog na een factory reset via de sate prikker methode.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Hallo @Paul_ , worden de mensen die de nieuwe firmware V12C230104 hebben ook weer bijgewerkt naar V12C230416 ?

Yes, binnenkort als er geen gekke dingen gebeuren de komende dagen.

Wat moet ik verwachten onder de komende dagen? We zijn nu zo een 8 dagen verder maar ik zit nog op die versie.

Misschien gaat de software versie omhoog na een factory reset via de sate prikker methode.

Misschien dat ik dat van de week even doe, ik zit al weer een poosje langer te wachten en hij staat 24/7.aan.

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Zojuist een reset gedaan van de modem en ik zit nog altijd op de verouderde versie met een lastig probleem, ik kan mijn wachtwoord van de modem niet aanpassen… Ben dus verplicht die van de achterzijde van de modem te gebruiken.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wat rot! Kan je dan eens proberen in te loggen op het modem en dan via 'mijn modem’ proberen of je 'm op die manier naar de fabrieksinstellingen kunt zetten? 

Zo kom je in de webinterface:

1. Open een browser en ga naar 192.168.2.254 of mijnmodem.kpn
  2. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord
    De gebruikersnaam voor de Box 12 is Admin. Het standaard wachtwoord staat op de sticker achterop de Box [rood]. Na eerste keer inloggen moet je een nieuw, zelf gekozen, wachtwoord instellen.

Als het niet lukt, maak dan even een eigen topic met je vraag aan. Kan je daar ook in aangeven welke melding je krijgt als je probeert je wachtwoord aan te passen? We helpen je daar dan verder met beide problemen!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6

Er is duidelijk een bug met betrekking to het wachtwoord, bij een bepaalde combinatie van 2 karakters verwijderd de modem deze steeds. Ik zal een aparte eigen topic aanmaken hiervoor, bedankt alvast!

• Nieuwkomer
  • June 20, 2023

Ik zit vast op versie V12.C.22.23.06-D (wel nieuwe interface) en daar werkt helaas de DMZ of portforwarding niet, ook niet met een reset kan ik er iets aan veranderen, hoe kan ik de firmware (laten) update naar een nieuwe versie?

• Nieuwkomer
  • June 20, 2023

Jammer, dat Mesh nog niet werkt… Is er al zicht op wanneer deze klanten aan de beurt zijn?

Om mesh te laten werken moet deze nieuwe software ook op het betreffende wifipunt beschikbaar zijn. SuperWifi 2 zal de eerste zijn en daar zijn we al wel een eind mee op weg. De andere wifipunten en modems komen daarna. Dus als je een Box 12 met SuperWifi 2 hebt, zul je eerder aan de beurt zijn dan wanneer óók nog een SuperWifi 1 erbij hebt bijvoorbeeld. En zo zijn nog veel meel combinaties mogelijk natuurlijk.

We zijn op dit moment nog voorzichtig groepjes klanten aan het updaten met alleen een Box 12. Kijken wat er precies gebeurt qua problemen, vragen, of ze contact opnemen en of de migratie soepel gaat. En dan komt er een moment dat we steeds groter gaan.

Voor de beeldvorming: dit is een compleet nieuwe software en niet zoals in het verleden een update van de bestaande software. Dus voor ‘alle’ verschillende wifi-apparatuur moet dat worden geïmplementeerd. En voorzichtigheid is dan echt geboden. We willen jullie hierin zoveel mogelijk meenemen en hoe het in z'n werk gaat omdat die wens er vaak is bij het forum. Maar houd er dan wel rekening mee dat planningen nog verschuiven dus aan data waag ik me vooralsnog niet. 😊

Hallo, is er enig nieuws over de nieuwe update? Ik moet echt in staat zijn om het IP van het subnet te veranderen, of het IP van 37 apparaten te veranderen en de configuratie in mijn huisautomatiseringssysteem bij te werken, wat ik echt niet wil doen :( 
Mijn Experia 12 is via WAN verbonden met de vezel, en ik heb geen SuperWifi of TV, niets behalve de Experia box.

Dankje!

Jasper van KPN
Moderator

Hoi @plasmax, er is nog geen nieuws over de update. Als er nieuws is zullen wij dat aankondigen, tot die tijd heb je de huidige software. 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 21, 2023

Ik zit vast op versie V12.C.22.23.06-D (wel nieuwe interface) en daar werkt helaas de DMZ of portforwarding niet, ook niet met een reset kan ik er iets aan veranderen, hoe kan ik de firmware (laten) update naar een nieuwe versie?

@rbn1 Dit is een oudere versie waar je nog op zit. Je zult binnenkort een nieuwe versie krijgen (ik weet niet exact wanneer). Wil je jouw profiel invullen? Dan zal ik de gegevens voor de zekerheid doorgeven. 

• Nieuwkomer
  • June 21, 2023

@Paul_  gedaan, dankjewel alvast! Ik heb ondertussen een oude V10 er weer tussen gezet zodat ik in tussentijd wel gebruik kon blijven maken van portforwarding, zou geen probleem moeten zijn toch?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@rbn1 Om een modem van de laatste software voorzien zal deze wel aangesloten moeten zijn. Maar het is op zich geen probleem om de V10 aangesloten te laten. 

Rico Roodenburg
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Zelf vandaag de V12 ontvangen, valt mij een aantal dingen op:

• Inloggen is een DRAMA, je moet Firefox hebben, omdat het met Chrome en Edge niet kan;
  • Router/Modem benaderen via IP-adres is onmogelijk, je wordt direct geredirect naar http://mijnmodem.kpn/, heel leuk als je een eigen netwerk hebt met eigen DNS server, not. Oplossing: Host file aanpassen binnen Windows. Overigs werkt het inloggen daarna wel binnen Chrome / Edge, vreemd.
  • Webinterface is super traag in vergelijking tot de V10.
  • Webinterface is onoverzichtelijk, dus erg blij om te zien dat deze op de schop gaat.

Ben erg benieuwd of bovenstaande punten (gedeeltelijk) opgelost worden door de nieuwe firmware, ik kijk er dan ook naar uit! 

Zelf zal ik er niet heel veel gebruik van maken, mijn pfSense firewall staat in de DMZ. Maar wilde de feedback omtrent huidige firmware toch delen, voor andere klanten cq. gebruikers.

Rico Roodenburg
Helper
Forum|alt.badge.img+1

• Inloggen is een DRAMA, je moet Firefox hebben, omdat het met Chrome en Edge niet kan;
  • Router/Modem benaderen via IP-adres is onmogelijk, je wordt direct geredirect naar http://mijnmodem.kpn/, heel leuk als je een eigen netwerk hebt met eigen DNS server, not. Oplossing: Host file aanpassen binnen Windows. Overigs werkt het inloggen daarna wel binnen Chrome / Edge, vreemd.
  • Webinterface is onoverzichtelijk, dus erg blij om te zien dat deze op de schop gaat.

Ben erg benieuwd of bovenstaande punten (gedeeltelijk) opgelost worden door de nieuwe firmware, ik kijk er dan ook naar uit! 

Zelf zal ik er niet heel veel gebruik van maken, mijn pfSense firewall staat in de DMZ. Maar wilde de feedback omtrent huidige firmware toch delen, voor andere klanten cq. gebruikers.

Belangrijk om te vermelden: Ik heb nog de oude firmware!

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • June 29, 2023

Hi Rico. De punten die je noemt zijn inderdaad bekende issues met de huidige software en zal getackeld zijn met de nieuwe. Dus dat scheelt. Bedankt voor het delen van je bevindingen.🙂

Rico Roodenburg
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hi Rico. De punten die je noemt zijn inderdaad bekende issues met de huidige software en zal getackeld zijn met de nieuwe. Dus dat scheelt. Bedankt voor het delen van je bevindingen.🙂

Dat is fijn om te horen, ben erg benieuwd! 

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • June 29, 2023

Is er al zicht op het toelaten van nieuwe testers voor deze update? Want ik heb nu sinds enkele dagen weer een KPN Glasvezel verbinding, maar de huidige Box 12 software heeft toch wel z'n beperkingen zoals reeds genoemd met het moeilijk kunnen inloggen, en daarnaast ook geen mogelijkheid om een IPv6 DNS in te kunnen stellen...

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • June 29, 2023

Hi @Jeroen06 , de algemene uitrol van de nieuwe software is nog niet gaande, maar we zetten hier en daar wel groepen klanten over. Zodra de grote uitrol van start gaat laten we het hier weten!

Rico Roodenburg
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Als jullie nog iemand zoeken, kan ik mijn SN delen!

• Nieuwkomer
  • June 29, 2023

<gefrustreerde zeurmodus aan>

Wat een ongelofelijk gepruts betreft de router en firmware zeg. Wat is dit voor amateuristisch gedoe?!
Ik kan het amper geloven dat een brand als KPN zó lang moet doen om de problemen op te lossen.

Het is ook écht ongelofelijk dat er een router wordt ingezet waarbij je LAN IP niet kan aanpassen 🤦‍♂️

Dit gezeur helpt niet, weet ik, maar jeetje… Wat een aanfluiting.

1gig is wel snel, dat dan weer wel :-)

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 30, 2023

Heb je dat ook via de feedbackknop in de firmware laten weten @wf3mXn? Dan komt het meteen bij de ontwikkelaars. 

Of als je veel meer wilt instellen, is een eigen router dan niet iets voor je?

In ieder geval fijn te lezen dat de snelheid wel goed zit. :)

wjb
Wijsgeer
  • June 30, 2023

Heb je dat ook via de feedbackknop in de firmware laten weten @wf3mXn? Dan komt het meteen bij de ontwikkelaars. 

En wat als @wf3mXn helemaal geen feedbackknop heeft?

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • June 30, 2023

Dan nemen wij het mee, maar de knop zou er moeten zitten. 

• Nieuwkomer
  • June 30, 2023

Net KPN Helpdesk aan de lijn gehad. Ze geven aan dat volgende week Maandag  of Dinsdag deze nieuwe versie V12.C.23.04.16 wordt uitgerold.

Gisteren alles omgezet van ZIggo naar KPN, maar vervolgens ook tegen het probleem aangelopen van het vaste LAN subnet : 192.168.2.0

Daar ik net als zovelen een aantal devices op een vast IP adres heb staan in de 192.168.1.0 range, werken deze nu niet meer.

Ik wil graag de volgende setup zelf kunnen configureren

Router IP (Experia) : 192.168.1.1

LAN subnet : 192.168.1.0/24

DHCP start range : 192.168.1.40 

Ik wacht volgende week nog even af. 

• June 30, 2023

Hallo @Bart_Z , @wf3mXn kan de nieuwste software nog niet hebben, want hij schrijft dat de DHCP-pool niet is aan te passen, dan heb je dus nog de oude software en geen geen feedbackknop.

wjb
Wijsgeer
  • June 30, 2023

Hallo @Bart_Z , @wf3mXn kan de nieuwste software nog niet hebben, want hij schrijft dat de DHCP-pool niet is aan te passen, dan heb je dus nog de oude software en geen geen feedbackknop.

Hèhè, iemand die het wel begrijpt. 😎