Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100158 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

wjb
Wijsgeer
  • July 6, 2023

Als jij op jouw LAN geen SLAAC wilt gebruiken voor IPv6 maar DHCPv6 dan moet je daarvoor kiezen.

Mijn advies: Gebruik gewoon SLAAC.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 6, 2023

Waarom staat er in het tijdschema de tijd in Amerikaanse notatie vermeld i.p.v. Europese? Zie onderstaand screendump:

Waarom geen Europese tijdnotatie?

Dit soort feedback, @JanD, is trouwens ideaal om via de feedbackknop door te geven. Het komt op die manier rechtstreeks bij het modemteam uit. Vragen waar je een antwoord op zou willen die zijn prima voor hier op het forum, dan schakelen wij met het modemteam voor antwoorden. Maar feedback die niet echt een vraag kan juist beter met de feedbackknop.

Even wat simpele vragen tussendoor als het kan:

1. Wordt Mesh (zodra SuperWifi2 is geactiveerd) ook beter? Zijn er hierover al wat resultaten te vermelden?
  2. Is het bereik ook groter of stabieler geworden? Ook met SuperWifi2
  3. Is de beperking van de downloadsnelheid voor gasten ook opgeheven?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

• July 6, 2023

Waarom staat er in het tijdschema de tijd in Amerikaanse notatie vermeld i.p.v. Europese? Zie onderstaand screendump:

Waarom geen Europese tijdnotatie?

Dit soort feedback, @JanD, is trouwens ideaal om via de feedbackknop door te geven. Het komt op die manier rechtstreeks bij het modemteam uit. Vragen waar je een antwoord op zou willen die zijn prima voor hier op het forum, dan schakelen wij met het modemteam voor antwoorden. Maar feedback die niet echt een vraag kan juist beter met de feedbackknop.

Hallo @Erik_ iets eerder in dit topic vroeg ik of vragen in de feedback beantwoord worden, eenrichtingsverkeer werd geantwoord. Bovenstaande 3 vragen zijn dus niet geschikt voor de feedback omdat ik daar antwoorden op wil hebben.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 6, 2023

Je andere twee vragen nemen we mee, @JanD . Maar de waarom van de tijd is niet een vraag die per sé een antwoord hoeft. Het zal de standaard instelling van de software zijn.

Wat je wilt bereiken is niet een antwoord op de waarom, maar dat het aangepast wordt naar 24-uurs tijd, of een optie om te kunnen kiezen. En dat gaat dan het makkelijkst door het in te dienen via de feedbackknop.

Even wat simpele vragen tussendoor als het kan:

1. Wordt Mesh (zodra SuperWifi2 is geactiveerd) ook beter? Zijn er hierover al wat resultaten te vermelden?
  2. Is het bereik ook groter of stabieler geworden? Ook met SuperWifi2
  3. Is de beperking van de downloadsnelheid voor gasten ook opgeheven?

Ik ben benieuwd naar de antwoorden.

De KPN Software gebruikt een andere manier van mesh dan in de oude situatie. We verwachten wel dat die beter werkt. 

Beperking op bandbreedte voor gastwifi is naar keuze in te stellen. Dit kan ook ongelimiteerd. 

We zijn ondertussen ook bezig met het voorbereiden van Kennisbank artikelen over verschillende instellingen van de KPN Software. Zodra de uitrol wat groter verder gaat, waar Paul al een beetje wat over zei, zullen we ook die artikelen publiceren. 

De klanten die nu op .16 zitten gaan we de komende tijd zoveel mogelijk omzetten naar .24. Duurt het je te lang? Dan kun je de upgrade-knop gebruiken om de update zelf op te halen. Handig.

Daarna zal er waarschijnlijk al snel een nieuwe versie aankomen die vrijwel identiek is, maar flink wat stabiliteit verbeteringen brengt voor ons beheersysteem.

SuperWifi 2 is er ook zo goed als klaar voor zodat die in de mesh kunnen gaan samenwerken. Maar op dit moment rollen we die nog niet actief uit. Duurt niet al te lang meer vermoed ik.

@Erik_  Dank je wel voor de antwoorden. Ik heb veel apparaten op Apple’s HomeKit. Een andere manier van Mesh die beter wordt verwacht, klinkt alsof er nog veel getest moet worden. Ik ben benieuwd  en ik hoop dat jullie ook testers zoeken die ook HomeKit gebruiken.

wjb
Wijsgeer
  • July 6, 2023

Ik heb veel apparaten op Apple’s HomeKit.

Wat wil je hiermee zeggen?

Ik heb veel apparaten op Apple’s HomeKit.

Wat wil je hiermee zeggen?

Hi @wjb Dat ik het liefst zie dat er ook getest wordt met Apple HomeKit gebruikers met SW 2 punten want een aantal merken/apparaten verliezen vaak de verbinding door het Meshnetwerk van KPN. 

• July 7, 2023

Hallo @Erik_ , bedankt voor je reactie, ik heb via feedback de am/pm notatie aangekaard. Ik zie de correctie in een volgende update wel weer terug.

Forum|alt.badge.img+2

@Paul_  en @Erik_ 

Gisteren de klantenservice gebeld omdat ik weer eens de v12 box had aangesloten jufvrouw zei dat als ik een reset doe hij de nieuwe software zou ophalen wat echter niet zo is want hij haalt hem maar niet op. Mijn vraag aan jullie is kan ik hem wel al krijgen? We zijn ondertussen al op versie 24 zie ik.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 7, 2023

@Marcomestreech de software die in dit topic besproken word is testsoftware die alleen maar bij een select groepje klanten uitgerold. Andere klanten kunnen resetten wat ze willen maar krijgen hem nog niet.

Admin: typo hersteld

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 7, 2023

Tot mijn verbijstering kan ik in dit topic m'n eigen reactie niet corrigeren 😖

Forum|alt.badge.img+2

@Nick83 

volgens mij is dat al een paar maanden niet meer zie ik tenminste nergens meer staan.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 7, 2023

@Nick83

volgens mij is dat al een paar maanden niet meer zie ik tenminste nergens meer staan.

Wat staat er niet meer? 

Het 2de telefoonnummer werkte niet met deze firmware. En ook de SuperWiFi's werkten er nog niet mee samen. Als je dat weet, dan is het wel duidelijk dat het een test versie is toch? Het is ook wel duidelijk dat zo'n versie absoluut niet geschikt is om naar alle klanten uit te rollen toch?

Nu met de laaste .24 versie zijn deze punten misschien opgelost. Maar dat moet ook eerst nog meer even een paar weeken of maanden uitvoering getest worden.

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 7, 2023

Tot mijn verbijstering kan ik in dit topic m'n eigen reactie niet corrigeren 😖

Dat is in de sectie "Product updates" een bekende beperking.

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 7, 2023

Nou @JanD, komt ‘ie.

De klanten die nu op .16 zitten gaan we de komende tijd zoveel mogelijk omzetten naar .24. Duurt het je te lang? Dan kun je de upgrade-knop gebruiken om de update zelf op te halen. Handig.

Daarna zal er waarschijnlijk al snel een nieuwe versie aankomen die vrijwel identiek is, maar flink wat stabiliteit verbeteringen brengt voor ons beheersysteem.

SuperWifi 2 is er ook zo goed als klaar voor zodat die in de mesh kunnen gaan samenwerken. Maar op dit moment rollen we die nog niet actief uit. Duurt niet al te lang meer vermoed ik.

Verbeteringen in V12.C.23.04.24

(...)

bedankt voor je privé bericht en je aanbod om mij vooraan te zetten. ik heb gereageerd in dm, maar ik had heel gek eerder vanochtend opeens ook even geen internet en wifi meer, nu ik deze berichten zie, heb ik net gecheckt op de modem-pagina. ik lijk nu al de nieuwe interface / firmware te hebben:

dus wellicht hoef je niks te doen meer. het was wel lang wachten hierop...

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 7, 2023

idd ja, die reboot van begin van de middag zal het geweest zijn: 

Tijd actief
2 uren 45 minuten

Vraag me nu toch af of het opnieuw instellen van de volledige wifi instellingen, naar mijn hand, eerder deze week, ivm eerder in dit topic benoemde problemen met specifieke macOS functies, incl voor het eerst nu een zelf gekozen wifi wachtwoord en SSID ipv de defaults van kpn, de doorslag heeft gegeven binnen het systeem van kpn om de modem te updaten...

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 7, 2023

mijn voip met kpn vaste lijn ligt er wel uit nu, m’n cisco PAP2T  meldt “Can't connect to login server”

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 7, 2023

'k Heb even gekeken, @DaveFlash, en heb de boel een synchronisatie gegeven. Wil je kijken of het nu weer werkt?

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 7, 2023

'k Heb even gekeken, @DaveFlash, en heb de boel een synchronisatie gegeven. Wil je kijken of het nu weer werkt?

telefonie werkt idd met de kpn box. maar ik gebruik een eigen voip/sip kastje, de Cisco Linksys PAP2T dat werkt nog niet. kun jij anders in dm mij de hele waslijst aan instellingen, server adressen, proxy adressen en andere technische gegevens doen toekomen voor sip/voip, zodat ik alles op de cisco kan na gaan? Want die geeft nog altijd aan, nadat ik telefonie in de kpn box weer uitschakel, dat die niet kan verbinden met de server, wellicht moet ik ook opnieuw een port forwarding in de kpn box instellen? Zo ja dan ontvang ik daar ook graag de volledige info van.

Tevens meldt de kpn box 12 dat er inmiddels weer een nieuwe firmware versie klaar staat: 23.04.24.0

Is het raadzaam die ook eerste te installeren, voor we verder gaan met telefonie werkend krijgen??

Nou ik hoor het graag, ik ben vrij, volg nu de tour de france, dus kan ondertussen mooi dit doen.

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 7, 2023

heel raar, heb net als test voip ingesteld op iphone met de Zoiper app, werkt het wel, maar eenmaal weer proberen in de cisco, doet het het niet...

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • July 7, 2023

Hi @DaveFlash! Kijk hiervoor op onze website voor het instellen van je eigen apparatuur. Daar staat de SIP servicetool. Daarin staan alle gegevens die je nodig hebt. 

Lukt het hiermee niet, maak dan een eigen topic aan. Geef hierin zoveel mogelijk informatie over je huidige instellingen. 

• July 7, 2023

Nou @JanD, komt ‘ie.

Verbeteringen in V12.C.23.04.24

(...)

bedankt voor je privé bericht en je aanbod om mij vooraan te zetten. ik heb gereageerd in dm, maar ik had heel gek eerder vanochtend opeens ook even geen internet en wifi meer, nu ik deze berichten zie, heb ik net gecheckt op de modem-pagina. ik lijk nu al de nieuwe interface / firmware te hebben:

dus wellicht hoef je niks te doen meer. het was wel lang wachten hierop...

Hallo @Erik_ wat is het verschil tussen V12C230424 en V12C230428 ?

En UI versie 06-06-2023 en 06-06-2023_HF1 ?

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 7, 2023

Hi @DaveFlash! Kijk hiervoor op onze website voor het instellen van je eigen apparatuur. Daar staat de SIP servicetool. Daarin staan alle gegevens die je nodig hebt. 

Lukt het hiermee niet, maak dan een eigen topic aan. Geef hierin zoveel mogelijk informatie over je huidige instellingen. 

yes, de sip tool al geprobeerd. geen soelaas. met een een voip/sip app kan ik wel bellen, met het kastje sinds de nieuwe router firmware niet meer.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 7, 2023

Nou @JanD, komt ‘ie.

Hallo @Erik_ wat is het verschil tussen V12C230424 en V12C230428 ?

En UI versie 06-06-2023 en 06-06-2023_HF1 ?

Zie wat ik vetgedrukt hebt in de quote. Geen uiterlijke verschillen die je als klant merkt, alleen onder water dingen.

Let op: Als je op dit moment de .28 versie hebt, gebruik dan vooral niet de upgrade-knop in de interface. Die brengt je dan weer terug op .24.