Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100161 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 7, 2023

Hi @DaveFlash! Kijk hiervoor op onze website voor het instellen van je eigen apparatuur. Daar staat de SIP servicetool. Daarin staan alle gegevens die je nodig hebt. 

Lukt het hiermee niet, maak dan een eigen topic aan. Geef hierin zoveel mogelijk informatie over je huidige instellingen. 

yes, de sip tool al geprobeerd. geen soelaas. met een een voip/sip app kan ik wel bellen, met het kastje sinds de nieuwe router firmware niet meer.

@DaveFlash, test even of die Cisco PAP2T werkt als je hem in DMZ zet. Als dat niet zo is, geef dat even in een eigen topic aan. Dan kan dit getroubleshoot worden. Dit update topic is daar niet voor geschikt.

• July 7, 2023

Zie wat ik vetgedrukt hebt in de quote. Geen uiterlijke verschillen die je als klant merkt, alleen onder water dingen.

Let op: Als je op dit moment de .28 versie hebt, gebruik dan vooral niet de upgrade-knop in de interface. Die brengt je dan weer terug op .24.

Hallo @Erik_ ,

ik heb …..24 en er is (nog) geen update beschikbaar naar ….28 en …._HF1

• July 7, 2023

P.S. @Erik_ , kun jij of wil jij die update voor mij klaarzetten s.v.p.?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Dat zal naar verwachting in de loop van volgende week gebeuren, @JanD!

Forum|alt.badge.img+2

@Marcia_ 

Kan je mij uitleggen waarom mijn modem niet update?

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • July 9, 2023

Hi @Marcomestreech! @Nick83 heeft eerder al aangegeven dat dit om testsoftware gaat. Die gaat naar een kleine groep klanten. Voor andere klanten wordt deze op een later moment vrijgegeven. Hou hiervoor de product updates in de gaten!

Forum|alt.badge.img+2

@Bram_  

Ik hoeft niks in de gaten te houden.  Jullie oude software werk alleen nog maar met firefox en ik heb met acm nagevraagd en jullie zijn verplicht om alle browsers te ondersteunnen die er op dit moment zijn. 

Admin: bericht aangepast in verband met de huisregels

wjb
Wijsgeer
  • July 9, 2023

Ik weet niet welke versie van de firmware Jij hebt, maar ik kan mijn V12 met firmware 560E probleemloos benaderen via Edge, Chrome en Hermit.

Edge:

Chrome:

Hermit:

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

@Bram_  

Ik hoeft niks in de gaten te houden als mijn modem binnen vandaag en aanstaande vrijdag niet werk
dan zal KPN de gevolgen gaan zien, Jullie oude software werk alleen nog maar met firefox en ik heb met acm nagevraagd en jullie zijn verplicht om alle browsers te ondersteunnen die er op dit moment zijn. 

Heeft u een (eerder) aanmelding gedaan voor die nieuwe software? Want dat is de methode waarop de eerste groepen klanten op die software zijn gezet. Er loopt nog geen automatisch traject zoals dit normaal met updates gaat.

Forum|alt.badge.img+2

Ik weet niet welke versie van de firmware Jij hebt, maar ik kan mijn V12 met firmware 560E probleemloos benaderen via Edge, Chrome en Hermit.

Edge:

Chrome:

Hermit:

Ik zou moeten zoeken waar ik het zie hij ziet er wel zelfde uit de interface.

Forum|alt.badge.img+2

@Bram_  

Ik hoeft niks in de gaten te houden als mijn modem binnen vandaag en aanstaande vrijdag niet werk
dan zal KPN de gevolgen gaan zien, Jullie oude software werk alleen nog maar met firefox en ik heb met acm nagevraagd en jullie zijn verplicht om alle browsers te ondersteunnen die er op dit moment zijn. 

Heeft u een (eerder) aanmelding gedaan voor die nieuwe software? Want dat is de methode waarop de eerste groepen klanten op die software zijn gezet. Er loopt nog geen automatisch traject zoals dit normaal met updates gaat.

Nee niet aangevraagd omdat ik daar te laat mee was maar zoals ik zegt ga ervan uit service plus weet wat ze zeggen je betaald ervoor.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

@Bram_  

Nee niet aangevraagd omdat ik daar te laat mee was maar zoals ik zegt ga ervan uit service plus weet wat ze zeggen je betaald ervoor.

@Bram_  

Ik weet niet wat de hoofdmoot van de problemen zijn. Ik neem aan het inloggen en navigeren in de v12 of aanpassen van ip instellingen. Dat gaat nogal stroef gezien de vele reacties in dit forum. Ik zou het even kenbaar maken richting de forum moderators om eerder om te gaan richting deze nieuwe software. Dit wordt al enige tijd mondjesmaat verspreid bij kleine groepen maar zit nog niet opgenomen in automatische lopende updates zoals te lezen valt in het item over deze software. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 9, 2023

Ik heb nu de .24 versie. Maar het 2de telefoonnummer werkt volgens mij nog niet 😔

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

Ik heb nu de .24 versie. Maar het 2de telefoonnummer werkt volgens mij nog niet 😔

Is eigen apparatuur voor voice zoals bij @DaveFlash  in gebruik of gewoon de telefoon aansluiting op de v12 zelf?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 9, 2023

Is eigen apparatuur voor voice zoals bij @DaveFlash  in gebruik of gewoon de telefoon aansluiting op de v12 zelf?

Ik heb geen eigen voip apparatuur, ik gebruik gewoon de 2 poorten van de KPN Box. Ik heb ook 2 telefoonnummers bij KPN. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

Is eigen apparatuur voor voice zoals bij @DaveFlash  in gebruik of gewoon de telefoon aansluiting op de v12 zelf?

Ik heb geen eigen voip apparatuur, ik gebruik gewoon de 2 poorten van de KPN Box. Ik heb ook 2 telefoonnummers bij KPN. 

Let op dat de profielen voor voice eenvoudig ge-delete kunnen worden. Eenmaal weg zijn ze alleen terug te krijgen via een fabrieks reset procedure.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 9, 2023

Zo ziet het er bij mij uit:

Het 2de telefoonnummer staat uitgeschakeld en kan ik niet inschakelen. Dat schuifje reageert niet.

En kan iemand mij vertellen waarom de adresbalk een T-Mobile kleur heeft?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

Zo ziet het er bij mij uit:

Het 2de telefoonnummer staat uitgeschakeld en kan ik niet inschakelen. Dat schuifje reageert niet.

En kan iemand mij vertellen waarom de adresbalk een T-Mobile kleur heeft?

Lost een factory reset iets op. Want dat 2e nummer zal toch echt via de kpn management systemen moeten komen.

Lost een volledige browser cache delete het probleem met die kleur op. Misschien heeft het iets met die voorgaande softwareversies te maken wat nog in de browsercache hangt.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 10, 2023

@Nick83, ik heb hier naar je telefonie gekeken, en ik zag hier ook staan dat dit tweede nummer disabled is. Ik heb geprobeerd de boel te synchroniseren, maar dat wil niet pakken. Ik denk dan ook dat een fabrieksreset hier noodzakelijk gaat zijn.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 10, 2023

@Nick83, ik heb hier naar je telefonie gekeken, en ik zag hier ook staan dat dit tweede nummer disabled is. Ik heb geprobeerd de boel te synchroniseren, maar dat wil niet pakken. Ik denk dan ook dat een fabrieksreset hier noodzakelijk gaat zijn.

Ik heb hem opnieuw opgestart. Nu lijkt het te werken. Maar ik ga nu ook nog ff een reset uitvoeren. 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 10, 2023

Ok. Nu gereset. Ik kom er niet meer in met m'n ingestelde wachtwoord, dus de reset is gelukt. 

Ik moet nog eens testen met het alarmkastje, maar net lukte het nog niet om het alarmkastje uit te laten bellen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 10, 2023

Nu ff geen tijd, zal straks verder kijken.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 10, 2023

Nou fijn... inloggen op de webinterface met het originele wachtwoord wat achterop het modem staat lukt niet...

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 10, 2023

Ik ben toch niet kippig ofzo?

wjb
Wijsgeer
  • July 10, 2023

Dit hebben we vaker gezien bij de V12. 😕