Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100161 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Rico Roodenburg
Helper
Forum|alt.badge.img+1

In de nacht is mijn Experiabox geüpdatet naar 23.04.28. Echter, als ik naar de Systeem pagina gaat, denkt de Experiabox dat er een update beschikbaar is: 23.04.24. Klopt natuurlijk niet. Is dit een bekend probleem?

• July 12, 2023

Firmware update gelukt.

@Rico Roodenburg , bij mij idem dito, was ook al bij de overgang van ….16 naar ….24, toen bleef ….16 in de updatemogelijkheid staan.

Zijn er nog zichtbare veranderingen moderatie-team, of alleen onderhuids?

wjb
Wijsgeer
  • July 12, 2023

Persoonlijk denk ik dat dit een simpel administratief of procedureel probleempje is.

De laatste firmware moet waarschijnlijk centraal ergens vastgelegd/geregistreerd worden om op de V12 als "nieuwe" firmware getoond te worden. Als men dat nog niet gedaan heeft dan staat de vorige firmware daar dus nog geregistreerd en voilà, dke wordt dan dus nog getoond.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • July 12, 2023

Komt de inzage in het log weer terug in het modem?

Ik mis het.

Ja. Wanneer weet ik niet, maar het komt wel terug.

In de nacht is mijn Experiabox geüpdatet naar 23.04.28. Echter, als ik naar de Systeem pagina gaat, denkt de Experiabox dat er een update beschikbaar is: 23.04.24. Klopt natuurlijk niet. Is dit een bekend probleem?

Klopt, ik zou niet upgraden want het is eigenlijk een downgrade. Zal spoedig worden aangepast naar .28. We zitten nog een beetje in een overgangsfase qua versies. En uiteindelijk zal het alleen zichtbaar zijn als er echt een upgrade beschikbaar is.

Firmware update gelukt.

@Rico Roodenburg , bij mij idem dito, was ook al bij de overgang van ….16 naar ….24, toen bleef ….16 in de updatemogelijkheid staan.

Zijn er nog zichtbare veranderingen moderatie-team, of alleen onderhuids?

Van .24 naar .28 is alleen onderhuids.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 12, 2023

Waarom geen pfsense..?

Dat moet ook ergens op staan, dus dat moet je nog steeds bestellen 😁

Ligt eraan, als je een virtualisatie platform hebt niet. Als ik zo lees wat @rdev247 gebruikt, zou me dat niet verbazen. En anders wel direct een aanrader!

Dat heb ik ook. Maar daar heb ik pfsense niet op staan. Als ik er namelijk wat mee aant rommelen ben, bijvoorbeeld updaten of nieuwe versie installeren. Of de hardware wat aanpassen, dan ligt mn ganse netwerk plat. Niet handig.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 12, 2023

Waarschijnlijk is de paarse kleur een specifiek effect van Samsung internet browsers op de telefoons en tablets. We gaan het aanpassen in een volgende update. Workaround is voorlopig om een andere browser te gebruiken of door de paarse kleur heen te kijken.

Maar ik kan met een andere browser of op de desktop ook niet inloggen. Ik gebruik nu maar weer de Experiabox v9...

@Nick83, wil je even naar je PB's kijken :) 

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 12, 2023

Waarschijnlijk is de paarse kleur een specifiek effect van Samsung internet browsers op de telefoons en tablets. We gaan het aanpassen in een volgende update. Workaround is voorlopig om een andere browser te gebruiken of door de paarse kleur heen te kijken.

Maar ik kan met een andere browser of op de desktop ook niet inloggen. Ik gebruik nu maar weer de Experiabox v9...

@Nick83, wil je even naar je PB's kijken :) 

Gezien. Ik zal aan het einde van de middag er even wat beter naar kijken.

• July 12, 2023

Kan de topictitel aangepast worden s.v.p. i.v.m. de nieuwe firmwareversie?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Kan de topictitel aangepast worden s.v.p. i.v.m. de nieuwe firmwareversie?

Yes, dankje Jan. Is aangepast. 

• Helper
  • July 13, 2023

Hallo allemaal. Wanneer wordt de nieuwe firmware voor iedereen die alleen de box 12 heeft zonder andere apparaten geïnstalleerd? Of is dat te gevaarlijk vanwege alle problemen zoals hierboven zijn vermeld? 

• July 13, 2023

Hallo allemaal. Wanneer wordt de nieuwe firmware voor iedereen die alleen de box 12 heeft zonder andere apparaten geïnstalleerd? Of is dat te gevaarlijk vanwege alle problemen zoals hierboven zijn vermeld? 

Dat gebeurt geleidelijk.

• Helper
  • July 13, 2023

Heel aardig van JanD, maar dit is geen helder en concreet  antwoord.  Eerder werd gezegd dat klanten met alleen box 12 het eerst aan de beurt zouden komen. Concreet: zou het lukken om dit uiterlijk vóór maart 2024 voor elkaar te krijgen? Of is hierop het antwoord: we doen ons best en zullen het wel zien? 

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@Waarom-niet We hebben geen concrete data. Zie ook dit kopje in het startbericht:

Wie krijgt de update en wanneer?

De update bevat nieuwe software en een volledig nieuwe webinterface. Hierdoor willen we de software niet te snel bij alle klanten updaten. We beginnen dan ook heel voorzichtig met een hele kleine groep klanten in februari 2023.

Dit zijn allemaal klanten die, op moment van selectie door ons, alleen een KPN Box 12 gebruiken zonder wifiversterkers. Het kan voorkomen dat je inmiddels wel wifiversterkers gebruikt. Als dat zo is, neem dan het stuk hierboven over Mesh even door.

Voordat de software wordt geüpdatet ontvang je van ons een sms en/of e-mail, met ook een link naar een informatiepagina op onze website.

Je ontvangt dus vanzelf bericht wanneer het zover is!

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • July 13, 2023

Heel aardig van JanD, maar dit is geen helder en concreet  antwoord.  Eerder werd gezegd dat klanten met alleen box 12 het eerst aan de beurt zouden komen. Concreet: zou het lukken om dit uiterlijk vóór maart 2024 voor elkaar te krijgen? Of is hierop het antwoord: we doen ons best en zullen het wel zien? 

Voor maart 2024 moet wel lukken lijkt me. Dat duurt nog 8 maanden.

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 14, 2023

de laatste update .28 is wel dramatisch: ik heb nu klapperende wifi, haperende tv diensten, dit heb ik nog nooit mee gemaakt!

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 14, 2023

update: de problemen bij de tv zouden niet door de box12 update komen, want ik heb er alleen sinds gisteren/vandaag last van en inmiddels wordt er voor de tv dienst dan ook een storing gemeld op kpn’s servicepagina: https://www.kpn.com/service/storingen.htm  

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 14, 2023

We hebben deze week weer een groep klanten voorzien van de KPN Software. Voor komende week staat er ook nog wat gepland. Het gaat dan nog steeds om klanten die alleen een Box 12 hebben. Als dat voor jou geldt, en je zit in een van die groepen, dan krijg je bericht. En anders kunnen we alleen maar ‘afwachten’ meegeven.

update: de problemen bij de tv zouden niet door de box12 update komen, want ik heb er alleen sinds gisteren/vandaag last van en inmiddels wordt er voor de tv dienst dan ook een storing gemeld op kpn’s servicepagina: https://www.kpn.com/service/storingen.htm  

Klopt, het ging hier specifiek om een tv probleem: 

DaveFlash
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • July 15, 2023

Klopt, het ging hier specifiek om een tv probleem: 

nou het ging bij mij niet om de tv ontvanger in dit geval, die stond uit, want sinds een tijdje kijk ik via de browser op tv.kpn.com en dat werkt in iedere browser op mac, ook in die van chromium in 1080p zelfs, die ik getest hebt en dat bevalt mij wel prima, dat was jaren terug wel anders met de web apps, maar het lijkt iig bij kpn een inhaalslag gemaakt te hebben qua gebruiksgemak en stabiliteit en prestatiegebruik van cpu/gpu. bij m’n vorige provider, t-mobile thuis was de web app wel minder/ondermaats in vergelijking met het tv platform van kpn. maar dus ook de webapp had bij kpn gisteren kuren met opstarten en stabiel houden van de live tv streams, terugkijken leek grotendeels wel nog te werken, vandaag werkt alles weer top.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 18, 2023

Waarschijnlijk had het online platform wat last van extra drukte van mensen die last hadden van de storing op de TV ontvanger en daarom via een van de apps of via tv.kpn.com gingen kijken :)

wjb
Wijsgeer
  • July 18, 2023

Waarschijnlijk had het online platform wat last van extra drukte van mensen die last hadden van de storing op de TV ontvanger en daarom via een van de apps of via tv.kpn.com gingen kijken :)

Dat zou niet best zijn want dat betekent dat of het online TV platform aan zo'n limiet zit, of dat de performance monitoring niet goed is waardoor er niet of te laat capaciteit bijgeschakeld is.

• Nieuwkomer
  • July 18, 2023

Even een melding: Ik had na de update geen internet verbinding maar het modem gaf wel gewoon groen op alle vlakken. Bleek dat op mijn NT het Ethernet lampje niet brandde na de update. Even je NT opnieuw opstarten en alles werkt weer. Misschien goed om dat in het berichtje te plaatsen die jullie sturen (zie hieronder) anders denkt men dat er iets aan de hand is met de bekabeling tussen het modem en de NT.

'Werkt er hierna iets niet zoals je gewend bent? Herstart dan je modem en/of tv-ontvanger. Kijk op kpn.com/update. Groet, KPN'

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 19, 2023

De KPN Software begint inmiddels beschikbaar te komen voor SuperWifi 2 die aangesloten worden op een Box 12 met KPN Software. Daarvoor hebben we een aparte Product Update gemaakt.

Verder heb ik hier het startbericht ook wat aangepast. Want! Als je zowel Box 12 als SuperWifi 2 hebt op de KPN Software, dan mesht de wifi weer. 

Forum|alt.badge.img+2

@Erik_ 

dus als ik het goed begrijp worden beide nu ge-update? houd dit in dat als ik de box 12 aansluit hij gaat updaten of dit nog niet? het is nogal best verwarrend.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • July 20, 2023

Nee, voor de Box 12 verandert er verder niets, @Marcomestreech. Het gaat erom dat als je een Box 12 hebt die de nieuwe KPN Software heeft, en je sluit daar een SuperWIfi 2 op aan, dan zal die SuperWifi 2 ook de nieuwe software krijgen.

• Helper
  • July 21, 2023

Een vraag. Welke problemen zijn er aan het licht gekomen na de firmwareupdate bij degenen die alleen een box 12 hebben? En zijn die inmiddels opgelost? We zijn inmiddels 5 maanden onderweg.