Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1157 reacties

• Deelnemer
  • 6 reacties
  • 16 augustus 2023
wjb schreef:

Tiebe schreef:

Deze heb ik helemaal uit staan, maar onder de DHCP instellingen staat hij er nog wel bij. Hierdoor kan ik het subnet niet aanpassen naar 255.255.0.0, aangezien daar het gastnetwerk ook ondervalt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat je het subnet niet mag vergroten m.b.v het netmask 255.255.0.0 waardoor het gastnetwerk daar ook onder gaat vallen, zelfs als deze uit staat.

Ik denk namelijk dat de DHCP server voor het gastnetwerk gewoon actief blijft ookal is het gastnetwerk niet in gebruik.

Stel je wijzigt het subnet van het gastnetwerk naar bijvoorbeeld 172.16.0.0/24, lukt dat dan wel om het subnet van je gewone netwerk te veranderen in 192.168.0.0/16?

Dit werkt wel, bedankt!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 17 augustus 2023

Ik weet niet of het aan de firmware update ligt, maar mijn box 12.zet telkens zijn wifi weer aan en lijkt zich elke dag opnieuw op te starten. Ik heb de wifi uit staan in verband met mijn eigen mesh systeem achter de modem. Had vorige keer al contact met kpn opgenomen maar heb toen een nieuwe voeding gekregen maar probleem. Is er nog steeds. 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Oud-Moderator
  • 15905 reacties
  • 17 augustus 2023
Kaasie schreef:

Ik weet niet of het aan de firmware update ligt, maar mijn box 12.zet telkens zijn wifi weer aan en lijkt zich elke dag opnieuw op te starten. Ik heb de wifi uit staan in verband met mijn eigen mesh systeem achter de modem. Had vorige keer al contact met kpn opgenomen maar heb toen een nieuwe voeding gekregen maar probleem. Is er nog steeds. 

Hi @Kaasie. Ook ik weet niet of dit met de update te maken heeft, maar ik ga je signaal in ieder geval doorzetten naar m'n collega's. Ik herken het vooralsnog niet als ‘bekend probleem’.

Als je wil dat we jouw verbinding gaan uitlezen en trouble shooten wil ik je vragen om een eigen topic aan te maken. Dan denkt de community graag met je mee!

Erik van KPN
Moderator
  • Auteur
  • Moderator
  • 28406 reacties
  • 17 augustus 2023

@Tiebe, ik heb een update over het gastnetwerk en de dhcp. Er hoort een aan/uit optie te zijn voor de gast DHCP. Alleen zagen we dat er bij het uitzetten van de gast DHCP een bug kan optreden. Die konden we nog niet verhelpen, vandaar dat we er nu eerst voor gekozen hebben om de optie weg te halen. Ondertussen is die bug verholpen en zal bij de volgende update waarbij ook de interface een update krijgt, de knop beschikbaar komen.

Ook zien we een bug bij het vergroten van de IP range via het subnet masker. Verkleinen werkt wel. Hier verwachten we ook in de komende update een oplossing voor.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Goedemorgen allemaal,

Al een paar dagen weer wegvallende verbindingen. De extra 2.4 lijn die blijft het gewoon doen en de normale WiFi valt steeds weg. Apparatuur probeert verbinding te maken en krijgen dan de melding dat het wachtwoord niet klopt. Na 5 minuten proberen de apparaten het weer en de verbinding wordt weer gelegd. Sinds de update is er een erg onstabiele situatie bij mij thuis ontstaan en zelfs mijn geduld  begint nu op te raken.

Graag hulp.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Update: er wordt een nieuwe modem opgestuurd.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 18 augustus 2023
Noway Dude schreef:

Goedemorgen allemaal,

Al een paar dagen weer wegvallende verbindingen. De extra 2.4 lijn die blijft het gewoon doen en de normale WiFi valt steeds weg. Apparatuur probeert verbinding te maken en krijgen dan de melding dat het wachtwoord niet klopt. Na 5 minuten proberen de apparaten het weer en de verbinding wordt weer gelegd. Sinds de update is er een erg onstabiele situatie bij mij thuis ontstaan en zelfs mijn geduld  begint nu op te raken.

Graag hulp.

Zijn hier Superwifis 2 bij betrokken. Zijn deze allemaal voorzien van de aangepaste software en zijn deze allemaal  in synced status in de v12?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Goedemorgen @BruisTablet,

Ze stonden in sync. Ik kan nu niets meer zien doordat hij continu de verbonden apparaten blijft laden maar niet laat zien. Op het overzicht scherm zie ik ook niet meer het aantal verbonden apparaten. Diverse browsers geprobeerd. 

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik lees dat je een nieuw modem krijgt @Noway Dude. Mochten de problemen blijven, open dan even een eigen topic. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

@Jeroen_dB Ik ga dat zeker doen, maar als de problemen zich blijven voordoen dan heeft het wel met deze upgrade te maken. Het enige dat er anders is, dat ik voor deze upgrade 1 SW2 bekabeld aan de modem had, WiFi uit en de overige 3 via deze SW2 en ik nu enkel draadloze verbindingen heb en WiFi aan. Als ik weer terug zou moeten naar weer 1 bekabeld etc, wat is dan de nut van deze upgrade (op andere gewenste functionaliteiten na en betere GUI)? De bedoeling is toch dat het modem en de SW2 goed/perfect met elkaar communiceren?

• 0 reacties
  • 18 augustus 2023

Ik zie dat er een nieuwe versie van de firmware te downloaden is.

Ga ik straks doen.

De versie s.v.p. updaten in de topic-titel etc.

Wat zijn de verbeteringen?

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 18 augustus 2023

Hi @JanD! Wil je na de update voor de zekerheid doorgeven welke versie je hebt gekregen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Tot 2 x toe op upgrade geklikt en 2 x een foutmelding.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Via het menu een restart gedaan en daarna update. Helaas. Daarna 2 minuten stroom van de modem. 20 minuten gewachten en via menu update laten uitvoeren , maar weer foutmelding.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 18 augustus 2023
Noway Dude schreef:

Via het menu een restart gedaan en daarna update. Helaas. Daarna 2 minuten stroom van de modem. 20 minuten gewachten en via menu update laten uitvoeren , maar weer foutmelding.

Ik heb dezelfde foutmelding maar uiteindelijk is het apparaat wel doorgestapt.

Misschien een harde reset en dan nogmaals proberen?

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Krijg een nieuwe modem morgen, maar “Why Not”. Tot straks 😄. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

@BruisTablet Modem wil zelfs geen harde reset (7 seconden en zelfs langer). Het gaat me te ver om nu op fabrieksinstellingen te drukken. Morgen kan ik het allemaal nog een keer doen en ik denk dat als ik zo hier een beetje om me heen kijk, ik al “de blik” krijg. Ben al 8 dagen aan het “#h#]$ “ om het zo maar even te zeggen. 

Mocht er een andere tip zijn dan hoor ik het graag.

Als ik morgen een nieuwe modem krijg, dan installeert hij toch zelf deze nieuwe versie?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 18 augustus 2023

Ja als kpn heeft gezien dat de nieuwe software erop heeft gestaan krijgt een opvolg v12 dezelfde software.

Jasper van KPN
Moderator

Dan is het het beste om het nieuwe modem even af te wachten @Noway Dude. Mocht het met het nieuwe modem toch ook niet lukken kan je daar het beste een nieuw topic voor aanmaken.

In de Product Updates, waar we we nu reageren, gaat het vooral over de update zelf en over issues met de update. Die horen we natuurlijk heel graag, zodat we ze kunnen doorgeven. Voor situaties die voor 1 persoon spelen, zoals jouw situatie, is het het beste om een eigen topic te hebben. Zo blijft de Product Update overzichtelijk over de update en kan jij jouw vraag (en de antwoorden) ook altijd weer terugvinden. Als hier meerdere berichten en vragen langskomen wordt dat al snel lastiger.

Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 237 reacties
  • 18 augustus 2023

Heren,

Jullie hebben gelijk, excuses. 

Blijft de vraag van @JanD openstaan: Wat zijn de verbeteringen?

Jasper van KPN
Moderator

Bram had hem nog gevraagd welk versienummer het is na de update, het is nog even wachten op het antwoord daarop. In deze Product Update gaat het over de versies 24 en 32, er is (bij mijn weten) nog geen nieuwere versie dan dat. Daarom is het interessant om te weten welke versie hij precies heeft.

• 0 reacties
  • 18 augustus 2023
Bram_ schreef:

Hi @JanD! Wil je na de update voor de zekerheid doorgeven welke versie je hebt gekregen?

Hallo @Bram_ , versie V12.C.23.04.33

De getoonde foutmeldingen zie ik ook steeds, maar de update werkt gewoon goed.

Jasper van KPN
Moderator

Dat versienummer ken ik ook nog niet @JanD, ik ga navragen wat er met dat versienummer is gewijzigd. Het zou kunnen dat het bijvoorbeeld kleine stabiliteitsverbeteringen zijn op de achtergrond, maar ik heb niets om dat mee te bevestigen of ontkrachten. 

Als we een terugkoppeling op de vraag zullen we het met je delen en bijwerken! Ik verwacht dat dat na het weekend zal zijn.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 174 reacties
  • 18 augustus 2023
Alex_P schreef:

@5Guru, dankjewel voor het melden hier. Ik geeft dit door om het te laten onderzoeken, ik heb zelf niet de Box12 om dit te testen. 

V12.C.23.04.33 lijkt dit probleem te hebben opgelost en/of in de achtergrond worden de settings nu goed opgeslagen

@BruisTablet 

Dank voor de info!
Alle settings blijven nu behouden. Ook na een extra herstart via de modem gui.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • 1351 reacties
  • 18 augustus 2023
5Guru schreef:
Alex_P schreef:

@5Guru, dankjewel voor het melden hier. Ik geeft dit door om het te laten onderzoeken, ik heb zelf niet de Box12 om dit te testen. 

V12.C.23.04.33 lijkt dit probleem te hebben opgelost en/of in de achtergrond worden de settings nu goed opgeslagen

@BruisTablet 

Dank voor de info!
Alle settings blijven nu behouden. Ook na een extra herstart via de modem gui.

Klinkt goed. Ik had dit specifieke probleem niet hier thuis dat instellingen wegraken na herstarten.

Blijkbaar is er een mini fix gemaakt want de web interface versie UI-versie 06-06-2023_HF1 is bij de .33 nog exact hetzelfde.

Probleem waar @Noway Dude mee te maken heeft dat het helemaal niet meer reageert lijkt iets anders te zijn. Denk wel dat het verstandig is om als die vervangende v12 box binnen is om deze dan door te laten stappen naar deze .33 versie.