Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

• Helper
  • 29 augustus 2023

Ik weet niet of de vraag al eerder gesteld is maar kan ik me ook zelf aanmelden als beta-tester? Ik heb een 1e en 2e generatie Superwifi hangen hier maar ik ben ook bereid ze tijdelijk af te koppelen om de firmware op de box te kunnen testen. 

• 29 augustus 2023
NielsH83 schreef:

Ik weet niet of de vraag al eerder gesteld is maar kan ik me ook zelf aanmelden als beta-tester? Ik heb een 1e en 2e generatie Superwifi hangen hier maar ik ben ook bereid ze tijdelijk af te koppelen om de firmware op de box te kunnen testen. 

Nee, dat kan niet.

• Nieuwkomer
  • 31 augustus 2023

Vannacht is mijn KPN box 12 geudate naar v32. Ik was onaangenaam verrast toen bleek dat de modem helemaal terug is gegaan naar fabrieksinstellingen. Admin-wachtwoord, wifi-instellingen (incl wachtwoord), gereserveerde ip-adressen voor LA -- alles kwijt 😫

• Nieuwkomer
  • 31 augustus 2023

*Gereserveerde LAN ip-adressen

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 31 augustus 2023

@chrispin dat gebeurt wel vaker. Als u dat niet wilt: Fritzbox. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8

En let op dat er eerst wordt ge-updated naar .33 anders blijft elke opnieuw gezette instelling niet behouden.

Erik van KPN
Moderator

Ai, dat is een nare verrassing @chrispin. Dit is, helaas, iets dat we heel soms zien met de update naar de .32 versie van de software. Ik quote mezelf even:

Erik_ schreef:

Over de nieuwe versie: De .33 is precies hetzelfde als de .32. 

Op het moment dat iemand omgezet wordt van de oude firmware naar de KPN Software gebruiken we een script om de oude instellingen op te slaan, en deze in de nieuwe Software weer toe te passen. Zodat je dat zelf niet allemaal weer hoeft in te stellen.

Wat we alleen soms zien is dat dit script niet goed gaat. Wat er dan gebeurt is dat er een loop ontstaat waarbij de instellingen maar deels hersteld worden. En dat bij een herstart van het modem, het script weer gaat proberen de instellingen te herstellen. Wat dan weer niet lukt. Enzovoort. Dit is ook wat 5Guru ervaarde.

Deze loop stopt bij een update naar een hogere versie. Dus hebben we .33 gemaakt die verder een kopie is van .32. Zodat klanten die in zo'n loop zitten kunnen updaten om dit te stoppen. Waarna instellingen weer gewoon bewaard blijven zoals je ze zelf zet.

Zit je niet in zo'n loop, dan is updaten niet noodzakelijk, maar kan ook geen kwaad.

We kunnen de instellingen helaas niet voor je herstellen. Dus dat is iets wat je zelf even moet doen. Maar, zoals Bruistablet al tipt: als je zorgt dat je eerst handmatig update naar de .33 versie, dan blijven je aangepaste instellingen daarna wel bewaard.

• Nieuwkomer
  • 31 augustus 2023

Bedankt voor jullie reacties @Erik_@BruisTablet@Nick83 Het ging niet vlekkeloos maar de update naar .33 is inmiddels gelukt. Ik had idd gelezen van anderen die hun instellingen kwijt waren geraakt bij een update, maar het was mij nog niet eerder overkomen. Lijkt me echt iets dat KPN moet oplossen.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

@chrispin Dat staat op de radar. Fijn dat het updaten dan gelukt is!

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5

Ik ben er niet helemaal zeker van of het door een update komt, maar had problemen met inkomende gesprekken, maar kan mij niet herinneren dat ik zelf iets heb aangepast bij Vaste Telefonie.

Het probleem wat mij overkwam was dat er een vinkje uit stond, die gewoon aan had moeten staan, ik kan niet goed oordelen sinds wanneer dit voorgekomen is omdat ik nauwelijks gebeld wordt, maar toevallig afgelopen zondag een keer wel, waarbij er iemand een melding maakte dat ik niet bereikbaar was via een andere persoon.

De servicetool Vaste telefonie van de site werkte niet en uiteindelijk samen met de KPN Klantenservice een reset uit laten voeren van de modem, wat ik probeerde te vermijden.

Hierbij een screenshot van het vinkje dat uit stond:

De reden dat ik dit weet is omdat ik hier al over gesproken had met de KPN klantenservice Medewerker, die zei dat dat goed stond, waar ik zelf mijn twijfels bij had.

Ik draai momenteel op de versie .33

• 3 september 2023

Ik heb ‘topic volgen’ aanstaan en toch staat dit topic niet (meer) in mijn favorieten???

• 3 september 2023

De hele rubriek ‘product updates’ lijkt te zijn verdwenen, moet je handmatig opzoeken nu.

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@JanD Klopt, hier zijn inderdaad problemen mee. 

Het probleem is bekend en er wordt gewerkt aan een oplossing. 

• 4 september 2023

Het werkt weer @Rutger_ 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
MandersOnline schreef:

Ik ben er niet helemaal zeker van of het door een update komt, maar had problemen met inkomende gesprekken, maar kan mij niet herinneren dat ik zelf iets heb aangepast bij Vaste Telefonie.

…..

Ik draai momenteel op de versie .33

Waarschijnlijk heeft dit soort instellingen ook te maken met het niet verlies/niet vasthouden van instellingen na overgang naar de nieuwe software. Wat er sowieso gebeurt na een reset en contact met kpn management systemen is dat opnieuw de telefoniegegevens samen met de standaard telefoon poorten instellingen worden teruggezet.

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 11 september 2023

Wanneer komt die update voor box 12 en mijn 2 Wifi-2 ‘s ??? Wacht nu al bijna een half jaar, 1e wifi2 bedraad aangesloten op de box 12, werkte niet als ik het niet bedraad probeerde, wat voordien overigens wel het geval was! 
Net weer eens getracht in te loggen op mijn box 12; na lang,lang,lang wachten uiteindelijk gelukt, maar pagina’s binnen de interface laden lukte niet.

Daarom met smart te wachten op de update, als die nieuwe interface tenminste wel werkt……

Wanneer?????

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Hoi @rienm, helaas hebben we daar nog geen concrete datum voor. Het beste kun je daarom dit topic goed in de gaten houden. Zodra er meer bekend is, lees dat je hier meteen!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • 11 september 2023
JanZ_ schreef:

Hoi @rienm, helaas hebben we daar nog geen concrete datum voor. Het beste kun je daarom dit topic goed in de gaten houden. Zodra er meer bekend is, lees dat je hier meteen!

Helaas, JanZ, traag verlopend proces… zal dit topic in de gaten houden…..maar…zal voor mij het proces niet versnellen. Ik kan zelf immers niets doen of werkt een harde reset weer??

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 11 september 2023

@rienm ik vraag me af of u er in uw situatie wat mee opschiet. Als ik het goed begrijp lukt het niet om beide SuperWiFi's draadloos aan te sluiten. Dat zou gewoon moeten lukken met de 60E firmware.

Als dat desondanks niet lukt, dan is de kans groot dat da met de nieuwe firmware wel zou lukken. Want ik lees nergens dat de nieuwe firmware op dat vlak verbeterd is.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 11 september 2023

Ik bedoel natuurlijk:

Als dat desondanks niet lukt, dan is de kans groot dat da met de nieuwe firmware ook niet zal lukken. Want ik lees nergens dat de nieuwe firmware op dat vlak verbeterd is.

*zucht*

Wanneer gaat KPN het eindelijk weer eens mogelijk maken om reacties aan te passen in dit topic? 

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+21
  • Superuser
  • 11 september 2023
Nick83 schreef:

Wanneer gaat KPN het eindelijk weer eens mogelijk maken om reacties aan te passen in dit topic? 

Daar kan KPN niets aan doen, Gainsight moet de forumsoftware aanpassen
KPN kan er alleen om vragen, en dat hebben ze gedaan

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 11 september 2023
rienm schreef:

Wanneer komt die update voor box 12 en mijn 2 Wifi-2 ‘s ??? Wacht nu al bijna een half jaar, 1e wifi2 bedraad aangesloten op de box 12, werkte niet als ik het niet bedraad probeerde, wat voordien overigens wel het geval was! 
Net weer eens getracht in te loggen op mijn box 12; na lang,lang,lang wachten uiteindelijk gelukt, maar pagina’s binnen de interface laden lukte niet.

Daarom met smart te wachten op de update, als die nieuwe interface tenminste wel werkt……

Wanneer?????

Quickfix: Even je WiFi uit en weer aanzetten.
Dan blijft de GUI snel. Na een modem restart weer hetzelfde doen.

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+24
  • Wijsgeer
  • 12 september 2023
RBxx schreef:
Nick83 schreef:

Daar kan KPN niets aan doen, Gainsight moet de forumsoftware aanpassen
KPN kan er alleen om vragen, en dat hebben ze gedaan

Die maken er wel een verschrikkelijke puinhoop van. Want nu is de menustructuur weer helemaal om zeep geholpen... op de mobiel althans. 

Jasper van KPN
Moderator

De menustructuur is/was vandaag van slag doordat er aan onze kant een wijziging is gedaan, dat is niet iets van Gainsight. Er wordt hard aan gewerkt om dat te corrigeren. 

Laten we vanaf hier weer verder gaan over de Box 12 update, om ontopic te blijven 🙂

• Helper
  • 12 september 2023

Hehe na de update van vannacht geeft mijn Galaxy S21U eindelijk aan dat ik verbonden ben met wifi 6. Heeft even moeten duren