Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100167 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

wjb
Wijsgeer
  • September 22, 2023

Ik ben benieuwd wat het verschil is tussen de .38 versie en de .39 versie. 😉

• September 22, 2023

Ik ook.

• September 22, 2023

En het gaat maar door met die box 12 update's en hier nog niks uiteraard vanwege de Experiawifi maar klein beetje ongeduldig wordt ik nu wel eerlijk gezegd.

• Helper
  • September 22, 2023

Ja ik heb alleen box 12 en ik krijg de update ook niet. Het gaat zeer langzaam met de uitrollen van de updates.

wjb
Wijsgeer
  • September 22, 2023

Ja ik heb alleen box 12 en ik krijg de update ook niet. Het gaat zeer langzaam met de uitrollen van de updates.

Heb jij ooit Experia WiFi's of '"super"WiFi's gehad?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Ik ook.

ik vermoed dat je het al wel wist maar deze versies zijn hetzelfde 😉

• Helper
  • September 22, 2023

Nee, dat heb ik niet.

wjb
Wijsgeer
  • September 22, 2023

Ik ook.

ik vermoed dat je het al wel wist maar deze versies zijn hetzelfde 😉

Gaat dit de standaard worden bij KPN?

Telkens een versie voor automatische uitrol en een één hogere versie met exact dezelfde functionaliteit voor de handmatige uitrol?

wjb
Wijsgeer
  • September 22, 2023

Nee, dat heb ik niet.

@Thomas, Hoe zit het nu eigenlijk met de uitrol van de nieuwe firmware naar de V12?

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 23, 2023

Ik heb de changelog toegevoegd aan het topic. Ik hoop dat iedereen de leesbril meegenomen heeft. 🤓

@Paul_, Ik hoop dat die link gaat werken. 🤔

Bij mij werkt ‘ie wel..🤔

Maar het staat gewoon in het startbericht, dus als je daar kijkt vind je het.

.39 update gedaan.

Wederom wordt de Extra WiFinetwerk naam aangepast.
En wordt _ExtraWiFi2G en _ExtraWiFi5G weer toegevoegd aan de extra WiFinetwerk naam SSID.

Het begint nu vervelend en amateuristisch te worden.

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • September 23, 2023

Ik heb de changelog toegevoegd aan het topic. Ik hoop dat iedereen de leesbril meegenomen heeft. 🤓

@5Guru ik zet er hier 1 neer die bij jou van toepassing is.

• Er bestond de kans dat bij overgang naar de nieuwe software oude instellingen verloren raakten. Dit specifieke probleem is in deze nieuwe versie aangepast. Dit geldt voor situaties waarin men van oud software naar nieuwe gaat. Modems die al eerder op deze nieuwe versie zijn overgegaan en nu naar deze laatste versie upgraden wordt bij problemen geadviseerd om een fabriek reset uit te voeren alvorens verder te gaan.

Sorry, moest deze quote zijn. Andere bericht mag gewist worden.

.39 update gedaan.

En wordt _ExtraWiFi2G en _ExtraWiFi5G weer toegevoegd aan de extra WiFinetwerk naam SSID.

wjb
Wijsgeer
  • September 23, 2023

Inderdaad zijn de namen van de Extra Wifi netwerken weer aangepast.

Voor de update:

Na de update:

• September 23, 2023

Dus nu is er weer een patch nodig omdat de ,4 is weggevallen. V12_EXTRAWIFI2G is uiteraard niet correct. Er zullen niet genoeg character plekken zijn. 

wjb
Wijsgeer
  • September 23, 2023

Dus nu is er weer een patch nodig omdat de ,4 is weggevallen. V12_EXTRAWIFI2G is uiteraard niet correct. Er zullen niet genoeg character plekken zijn. 

Waar heb je het over @Galdor68?

Voor de update waren de SSID's door mij handmatig als in het bovenste screenshot ingesteld en werkte alles uiteraard prima. Na de update waren de SSID's voor de extra wifi netwerken weer teruggezet naar hun default naamgeving zijnde de SSID voor het gewone wifi netwerk gevolgd door _ExtraWiFi2G voor 2.4GHz en _ExtraWiFi5G voor 5GHz. KPN moet bij een upgrade afblijven van de instellingen van de V12 en alles zo laten als door de abonnee ingesteld.

• Helper
  • September 23, 2023

ik snap niet dat mijn modem al V12.C.23.04.38 heeft, terwijl dit niet op het forum staat.

het lijkt niet helemaal lekker te gaan; Clients kregen een dhcp meer, inloggen in het modem ging ook niet,

Na herstart kregen clients weer DHCP toegewezen en kon ik ook weer inloggen in het modem.

Raar in deze versie is dat je je wifi niet eens meer kunt uitschakelen. Morgen maar eens proberen het modem (na de update) eens te resetten naar factory settings en dan eens kijken of ik het wifi uit kan zetten. (draai me eigen wifi)

• September 24, 2023

ik snap niet dat mijn modem al V12.C.23.04.38 heeft, terwijl dit niet op het forum staat.

het lijkt niet helemaal lekker te gaan; Clients kregen een dhcp meer, inloggen in het modem ging ook niet,

Na herstart kregen clients weer DHCP toegewezen en kon ik ook weer inloggen in het modem.

Raar in deze versie is dat je je wifi niet eens meer kunt uitschakelen. Morgen maar eens proberen het modem (na de update) eens te resetten naar factory settings en dan eens kijken of ik het wifi uit kan zetten. (draai me eigen wifi)

Hallo @GuidoR82 de wifi kan nog steeds uitgeschakeld worden, die knop zit nu op een andere plek.

Onder de rubriek [wifisignaal]

MandersOnline
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • September 24, 2023

Zelf op de overzicht pagina, wat eigenlijk de startpagina is na inloggen kan je hem uitzetten.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • September 25, 2023

Ik snap de verwarring wel. Binnenkort zullen we hier geen last meer van hebben. In het kort:

• .36 is de grote update waarvan je de release notes kan lezen in het startbericht.
  • .38 is inhoudelijk hetzelfde maar met een nieuw certificaat.
  • .39 is een 100% kopie van .38. In dit geval hebben we de .39 erop gezet omdat we misschien nog steeds enkele gevallen hebben die met dat probleem zitten dat ze een doorstap moeten maken van de nieuwe Software naar nieuwe Software om van het probleem af te komen waar de instellingen niet netjes worden overgenomen.

Sorry, moest deze quote zijn. Andere bericht mag gewist worden

.39 update gedaan.

Specifiek deze bug zit er nog in inderdaad. Was niet op tijd gereed om in .36 mee te gaan, maar heeft de aandacht en is hopelijk snel opgelost.

Nee, dat heb ik niet.

@Thomas, Hoe zit het nu eigenlijk met de uitrol van de nieuwe firmware naar de V12?

Goede vraag. Er waren de afgelopen tijd ‘IT-freezes’ tijdens bijv. het WK voetbal en dergelijke. Ook is het niet zoals eerdere updates van modems. Omdat het een geheel nieuwe software is zijn er, zoals jullie wel merken, veel tussentijdse updates. De Software is voor zover ik het begrijp inmiddels wel zo robuust dat er met echt grote aantallen gewerkt kan gaan worden, maar zo'n ding als dat de Extra Wifi namen veranderen is niet wat we willen. Er wordt bij elke uitrol van een batch gekeken hoeveel klanten hierover contact opnemen en er wordt gekeken naar de technische impact. We willen natuurlijk ook niet dat veel klanten gaan bellen omdat iets niet werkt zoals gewenst. Want het is druk bij de klantenservice. Daar moet ook rekening mee gehouden worden. En dan heb je ook nog de veel verschillende thuissituaties. Klanten met een SuperWifi 1 (en Experia Wifi) moet je uitsluiten (wat we hier en daar af en toe toch fout zien gaan). In hele kleine aantallen is dat wel op te lossen, maar het beheersysteem is daar ontzettend belangrijk in en wordt constant gemonitord. SuperWifi 2 werkt nu in slave modus, maar nog niet in master modus. Dus daar is ook nog werk te verzetten.  En zo zijn er nog wel wat meer zaken.

Better safe than sorry… Maar op dit moment gaan elke week vele duizenden klanten over naar de nieuwe Software. Dat wel.

Een heel verhaal, maar dat geeft een beetje inzicht in hoe dit in z'n werk gaat. Veel specifieker dan dat kan ik niet zijn vermoed ik.

• Helper
  • September 26, 2023

Sinds 3 dagen deze update en al 2 keer het kpn modem moeten herstarten.

ook weet ik van de schakelaar om wifi uit te schakelen, maar blijft constant aanstaan..

misschien maar een keer een hard reset geven, (voor de update nergens last van)

Jasper van KPN
Moderator

Een harde reset kan daarvoor geen kwaad inderdaad @GuidoR82. Hou het daarna even in de gaten, mocht het toch terugkomen kan je het beste een eigen topic aanmaken zodat we met jou mee kunnen denken.

• Nieuwkomer
  • September 27, 2023

Ik kan niet meer inloggen op de games Genshin Impact of Honkai Star Rail

Dit geldt ook voor andere games en ik kan ook bepaalde websites, op verschillende browsers (en soms werken ze wel in verschillende browsers), niet meer betreden.

Ik ben naar mijn gevoel wel oké als het gaat om troubleshooten, heb dus ook veel geprobeerd. Ik heb alles volledig reset, meerdere malen. 

Als ik de DNS verander naar Googles DNS lost het website probleem op maar kan ik nog steeds geen verbinding met bepaalde game servers vastleggen. 

Dit is super irritant. Enig idee wat ik hier aan kan doen?

Dit gebeurt ook overigens met de 5G connectie (niet wifi dus) op mijn mobiel. 

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • September 27, 2023

Ik kan niet meer inloggen op de games Genshin Impact of Honkai Star Rail

Wat gek dat het zo ineens niet meer werkt. Ik wil je vragen om een eigen topic voor jouw vraag aan te maken. Dan kunnen wij, de community samen met jou uitzoeken wat er aan de hand is. 

• Topper
  • September 27, 2023

heb ook gedoe gehad na deze update. 

heb al jaren een extra router aangesloten (huawei wifi ax3)

allerlei rare dingen sinds de update. vooral als ik verbind met de huawei router. zowel bekabeld als WiFi.
apps op mijn smartphone reageerden niet of enorm traag vergeleken met mobiele data.

en een Authenticator app werkte al helemaal niet, alleen via mobiele data

van alles geprobeerd, dns aangepast op de Box 12 en de router naar Cloudfare / Google. gedacht dat de huawei router defect is.

oplossing is geweest om ipv6 op Box 12 en router uit te zetten.

nu gaat het weer als een trein.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 29, 2023

Ik heb de v12 al tijden in de kast liggen omdat de DHCP server niet aangepast kon worden. Dit schijnt in de nieuwe versie wel te kunnen?

Hoe snel krijg ik de update binnen als ik het modem weer aansluit? Is er iets van een schedule bij KPN ofzo? 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16
  • Moderator
  • September 29, 2023

Als je hem een tijdje niet hebt gebruikt dan zou die hem snel moeten binnenhalen @Telfort4Life. De meest recente updates worden meestal in batches uitgerold om overbelasting te voorkomen.