Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100167 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

• Helper
  • September 29, 2023

Als je hem een tijdje niet hebt gebruikt dan zou die hem snel moeten binnenhalen @Telfort4Life. De meest recente updates worden meestal in batches uitgerold om overbelasting te voorkomen.

Ik neem aan mits hij al aan de beurt is geweest met de uitrollen van de firmware. Anders moet hij net als ik wachten tot hij en ik hem krijg.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 29, 2023

Er zit geen default beleid op dat de v12 naar de nieuwe software overgaat omdat ze in specifieke groepen v12 modems aanspreken. Het is dus zaak dat de v12 aangesloten staat en blijft totdat deze aan de beurt is anders komt de nieuwe versie er niet zomaar op.

wjb
Wijsgeer
  • September 29, 2023

Er zit geen default beleid op dat de v12 naar de nieuwe software overgaat omdat ze in specifieke groepen v12 modems aanspreken. Het is dus zaak dat de v12 aangesloten staat en blijft totdat deze aan de beurt is anders komt de nieuwe versie er niet zomaar op.

En dat is jammer want dat is nu net wat abonnees die een ander subnet gebruiken niet willen of zelfs kunnen omdat ze VPN verbindingen hebben naar andere netwerken waar hetzelfde subnet gebruikt wordt. Het zou mooi zijn als je je in zo'n situatie ergens zou kunnen aanmelden voor het forceren van die firmware update.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • September 29, 2023

Ja, je zou verwachten dat als ik X versies achterloopt hij deze gewoon direct binnen haalt.

Ik wil hem er best een nachtje aan hangen maar veel langer gaat niet lukken, idd omdat ik overlappende subnetten heb. In de v8 kon je al je DHCP server zelf aanpassen, dat deze optie eruit gehaald is is gewoon absurd. En dan aangeven dat je ook je eigen router kan draaien....jup. 

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • September 29, 2023

Ja, je zou verwachten dat als ik X versies achterloopt hij deze gewoon direct binnen haalt.

Ik wil hem er best een nachtje aan hangen maar veel langer gaat niet lukken, idd omdat ik overlappende subnetten heb. In de v8 kon je al je DHCP server zelf aanpassen, dat deze optie eruit gehaald is is gewoon absurd. En dan aangeven dat je ook je eigen router kan draaien....jup. 

Dat is al eerder voorbij gekomen. Dat komt omdat dit geen gewone software update is. Ze gaan echt over naar een andere leverancier van software en daarbij wordt echt alle software vervangen en de parameters uitgelezen en geconverteerd. Dat willen ze dus op een gecontroleerde manier uitbrengen.

• October 2, 2023

Ik ben vandaag gebeld geworden op de vaste telefoon om 9u11, maar in de historie staat 7u11, dat klopt dus niet.

Ik heb dit ook via de feedback-knop binnen het modem doorgegeven.

• October 3, 2023

Ik heb een Box 12 en voorheen Experia Wifi's gehad, zijn deze automatisch afgemeld of moet dit handmatig gebeuren?

M.a.w. krijg ik de software update pas zodra die ook voor de Experia Wifi's beschikbaar is, of word ik gewoon als klant gezien zonder wifi versterkers?

​​​​​​

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • October 3, 2023

Ik heb een Box 12 en voorheen Experia Wifi's gehad, zijn deze automatisch afgemeld of moet dit handmatig gebeuren?

M.a.w. krijg ik de software update pas zodra die ook voor de Experia Wifi's beschikbaar is, of word ik gewoon als klant gezien zonder wifi versterkers?

​​​​

Goede vraag, @Anoniem09. Dit gaat automatisch. We kijken zo recent mogelijk bij het selecteren van klanten die we gaan migreren. Stel dat het net andersom zou zijn. Je hebt alleen een Box 12 en koopt bijv. SuperWifi 1 punten. Die klanten willen we vooralsnog zoveel mogelijk uitsluiten dus moeten we een zo recent mogelijke klantsituatie in beeld hebben. 

Lang verhaal kort: je wordt gezien als klant zonder wifiversterkers.

• October 3, 2023

Bedankt voor je snelle reactie Paul, dan wacht ik de update af.

• Topper
  • October 3, 2023

Hoe weet ik dat de software update heeft plaats gevonden?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Karel AMS, dit kun je zien bij het inlogscherm op http://192.168.2.254/ en je krijgt er ook een e-mail en sms over!

• Topper
  • October 3, 2023

Volgens de sms zou ik afgelopen weekend de update krijgen, maar ik heb software versie: SGEJ1000060E en volgens deze pagina moet dat v12.c.23.04.36 zijn.

Kan dat betekenen dat de update nog niet heeft plaatsgevonden?

Kan ik de update  zelf initiëren?

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 3, 2023

Hoi @Karel AMS, als je een sms hebt ontvangen dan zit je wel in de selectie, maar misschien is het dan niet gelukt. Of komt het nog. Ik kan je alleen maar aanraden om dit even af te wachten. Je zou voor de zekerheid je modem eens kunnen herstarten door deze eventjes stroomloos te maken.

Update: de update zal donderdag alsnog worden uitgerold. Wacht dat eventjes af!

Forum|alt.badge.img
  • Slimmerik
  • October 4, 2023

Het valt me op dat ik vaak een versie nieuwer heb dan wat op het forum staat. Ik heb gisteren een update gedaan naar v12.c.23.04.39, maar ik zie daar hier nog geen info over. Zit ik soms in een beta kanaal of iets, en hoe zou ik dat kunnen zien?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • October 4, 2023

Het valt me op dat ik vaak een versie nieuwer heb dan wat op het forum staat. Ik heb gisteren een update gedaan naar v12.c.23.04.39, maar ik zie daar hier nog geen info over. Zit ik soms in een beta kanaal of iets, en hoe zou ik dat kunnen zien?

Nee hoor.

• .36 is de grote update waarvan je de release notes kan lezen in het startbericht.
  • .38 is inhoudelijk hetzelfde maar met een nieuw certificaat.
  • .39 is een 100% kopie van .38. In dit geval hebben we de .39 erop gezet omdat we misschien nog steeds enkele gevallen hebben die met dat probleem zitten dat ze een doorstap moeten maken van de nieuwe Software naar nieuwe Software om van het probleem af te komen waar de instellingen niet netjes worden overgenomen.

• Nieuwkomer
  • October 6, 2023

Ook ik heb nog firmware versie SGEJ1000060E. Is er een mogelijkheid om eerder (?) te worden meegenomen in een selectie die een update ontvangt? Wellicht heb ik niet goed gezocht maar ik kan er niets over vinden. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 6, 2023

Is niet mogelijk Mark’oh. Afwachten, helaas.

• Topper
  • October 8, 2023

Goedenavond,

Na de software update V12.C.23.04.36/V12.C.23.04.39, lukt het niet meer om porten open te zetten. Voor de update had ik gene problemen met het open zetten van poorten. Sinds de update zet ik een aantal poorten open zoals ik gewend ben, maar lijkt geen effect te hebben. Via port checker staan de poorten die ik open zet ook nog steeds op closed. Iemand die mij kan helpen?

• Nieuwkomer
  • October 8, 2023

Na de modem update kan mijn robot stofzuiger geen verbinding meer maken met het netwerk. Werkt wel via een hotspot, dus lijkt niet aan de stofzuiger te liggen. 

Ik heb de modem al herstart en ook al reset, maar zelfde resultaat.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 8, 2023

Goedenavond,

Na de software update V12.C.23.04.36/V12.C.23.04.39, lukt het niet meer om porten open te zetten. Voor de update had ik gene problemen met het open zetten van poorten. Sinds de update zet ik een aantal poorten open zoals ik gewend ben, maar lijkt geen effect te hebben. Via port checker staan de poorten die ik open zet ook nog steeds op closed. Iemand die mij kan helpen?

Verdwijnen de instellingen na een herstart van het modem. is er een screenshot te delen hoe dit eruit ziet?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 8, 2023

Na de modem update kan mijn robot stofzuiger geen verbinding meer maken met het netwerk. Werkt wel via een hotspot, dus lijkt niet aan de stofzuiger te liggen. 

Is er iets te zeggen over het type en merk stofzuiger? Alle andere apparaten werken wel?

• October 8, 2023

Goedenavond,

2 weken gelden de monteur gehad die mijn box 12 tijdelijk heeft vervangen voor een box 10. Paar dagen later werd toch de box 12 weer ingezet en dat heeft de beste monteur ook gedaan. ‘s ochtends geïnstalleerd en ‘s middags kon hij weer terugkomen omdat Wifi uit bleef vallen. Hij heeft alles weer opnieuw gedaan en samen afgesproken dat we het een week in de gaten zouden houden. Na 1 week een belletje gehad (Top!!) en samen afgesproken dat de servicecall afgemeld kon worden: geen uitval. Afgelopen donderdag ging het weer helemaal mis. Blijkbaar werd versie .38 uit zichzelf geïnstalleerd en heb ik continue resets van de modem. KPN weer gebeld en de instructie weer gevolgd: 2 minuten voeding van de glasvezel en daarna ook modem en uiteraard kreeg ik versie .39 , maar ook dit maakte niet uit. Al vanaf donderdag steeds wegvallende wifi, waarbij ik steeds bovenstaande instructie moet volgen. Door KPN zelf aangegeven dat mijn modem meerdere ip-adressen krijgt, waardoor de modem steeds reset. Door mijn problemen die ik nu al tijden heb, volg ik al tijden dit topic. Het is echt niet goed te praten dat versie .39 en exacte kopie is van .38. Het is een workaround. Maar bij elke update heb ik dit probleem en de workaround werkt op deze manier niet meer. En voor de goede orde: ik heb afgelopen donderdag niet zelf op een update geklikt of gevraagd, dat gebeurt blijkbaar vanzelf. Erg mooi allemaal, maar blijkbaar werkt het nog niet. Ben ik de enige met deze klachten?

• October 8, 2023

Oja, en vergeten te melden: nieuwe box 12 gekregen en als de wifi werkt heb ik een zeer goed bereik in mijn huis. Daarnaast alle  complimenten voor de KPN- medewerkers. Ik moet er wel bij zeggen dat het geduld van mijn gezin inmiddels op is en die van mij raakt ook op. Ben benieuwd of er meer mensen zijn met dit probleem. Enfin, wacht de reacties wel af.

• Nieuwkomer
  • October 9, 2023

Is er iets te zeggen over het type en merk stofzuiger? Alle andere apparaten werken wel?

Het is een Xiaomi robot+dwijl. Hij geeft aan alleen over 2.4 ghz te werken. Dus ook nog geprobeerd met het extra 2.4 netwerk erbij. Andere apparaten lijken te werken.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedenavond,

Goedenavond,

2 weken gelden de monteur gehad die mijn box 12 tijdelijk heeft vervangen voor een box 10. Paar dagen later werd toch de box 12 weer ingezet en dat heeft de beste monteur ook gedaan. ‘s ochtends geïnstalleerd en ‘s ………….

Goedemorgen @Gewoon_Rev@Noway Dude en @MrTambourine! Bedankt voor de feedback op onze laatste update. Helaas is dit topic niet ingericht voor individuele trouble shoots en alleen bedoeld voor feedback. Als jullie problemen aanhouden zouden jullie dan een los topic kunnen aanmaken? Dan kijkt de community daar dan even na.