Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100167 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

• October 9, 2023

@Remco_ Zou je als moderator dan mijn 2 berichten willen verplaatsen en wel de feedback meenemen mbt de workaround? Lijkt me wel van toepassing in dit topic. Alvast bedankt.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Remco_ Zou je als moderator dan mijn 2 berichten willen verplaatsen en wel de feedback meenemen mbt de workaround? Lijkt me wel van toepassing in dit topic. Alvast bedankt.

Sorry, door de aard van dit topic kan ik dat helaas niet, ik neem de feedback mee! Zou je zelf even willen copy/pasten?

• October 9, 2023

Geen idee of het hier mag staan excuus als het apart had moeten zijn.
Gister besloten om eens een weer een keer in het modem te gaan checken voor updates omdat ik er geen berichten van zie of krijg en ook niet krijg gevonden.
Om vervolgens 5x een andere versie te installeren.
Eindigend bij V12.C.23.04.39

Dus ik liep x versies installeren achter, welke allemaal 1 voor 1 werden geinstalleerd omdat het nu handmatig installeren is, dit is zo onhandig en vervelend als je net als ik amper in je modem komt maar wel je modem up to date wil houden.

Ben bijna 2 uur bezig geweest om alle updates af te handelen, dit is geen doen om te blijven herhalen, ook het gebrek aan bericht krijgen dat er weer een update voor de v12 is werkt niet echt mee om te weten of er weer en nieuwere versie is.

Is er een mogelijkheid dat als je de login pagina krijgt dat daar wordt aangegeven of er een update is sinds je laatste bezoek?
Aangezien daar staat welke je versie je hebt en ik niet elke week of elke maand in het modem kom.
En om niet alle gemiste updates ook apart te installeren want als ik er 15 mis dan ben ik wel een dag bezig om bij te komen als dit elke keer zo gaat.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 9, 2023

Normaal worden reguliere updates wel gewoon meegepakt. Maar niet altijd voor iedereen dan op hetzelfde moment. Dus ik zou verwachten dat jouw modem al wel op 36 ofzo zou zitten. En dat je dan handmatig de update naar 38 pakt in plaats van afwachten, dat is dan prima. Waardoor ik dan denk dat jouw modem niet helemaal goed praat met ons beheersysteem. En daardoor achter is komen te liggen. Houd hem even in de gaten de komende tijd of nieuwe updates wel uit zichzelf komen. Als je weer tegen dit aanloopt, reset je modem dan eens. 

De 39 is verder een kopie van 38 mocht het toch nog voorkomen dat mensen last hebben van de bug dat instellingen niet goed worden meegenomen bij een update waardoor het in een een instellingen resetloop kan komen. Updaten naar een hogere versie stopt dit dan. Vandaar dat 39 daarvoor beschikbaar is. 

• Topper
  • October 9, 2023

Ik heb een topic geopend zoals is aangegeven, maar zou ook netjes zijn als ik dan een antwoord op mijn vraag krijg.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 9, 2023

We pakken topics ruwweg chronologisch op, @Gewoon_Rev. Betekent dat het even kan duren voor je vanuit ons moderators een antwoord krijgt. 

• October 9, 2023

@Erik_ Ik vraag in topics in sommige gevallen naar het modem-log. Op welke wijze is deze te vinden in de nieuwe webinterface?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 9, 2023

@Erik_ Ik vraag in topics in sommige gevallen naar het modem-log. Op welke wijze is deze te vinden in de nieuwe webinterface?

Niet.Zit er simpelweg niet in. Komt met een latere update.

• October 9, 2023

Sorry, door de aard van dit topic kan ik dat helaas niet, ik neem de feedback mee! Zou je zelf even willen copy/pasten?

@Remco_  ik ben vanmiddag gebeld en mijn bevindingen neergelegd. Dit zal worden voorgelegd aan de developers. Er is een ticket aangemaakt die langer als normaal open blijft, zodat als er een update aan komt, men direct mee kan kijken. Nu is het wachten op de update . Het mooiste zou zijn dat je hier een melding van krijgt, want dan kan ik er op gaan wachten. Ik zal dit geen nieuwe topic plaatsen.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 10, 2023

Top dat mijn collega's er meer aan de slag gaan! Dan komt het allemaal bij de juiste mensen en is een topic inderdaad niet meer nodig denk ik. 

• Deelnemer
  • October 10, 2023

Gisteren sms ontvangen dat vannacht nieuwe update komt op het modem, echter stond vanmorgen nog de oude versie erop.

Krijg je weer een sms wanneer er een nieuwe poging komt?

• Topper
  • October 10, 2023

Hallo! 

Ik heb sinds een week of zo deze update, maar ik heb sinds die tijd last van een instabiele verbinding. Op compleet willekeurige momenten.. Uiteraard alle standaard stappen geprobeerd, zoals powercycle en reset, maar niets helpt. Ook het handmatig anpassen van het wifikanaal werkt niet. Iemand nog meer tips?

• Topper
  • October 10, 2023

Sinds vorige week heb ik een KPN Box 12, blijkbaar met oude firmware. Wifi staat uit, omdat ik een Ubiquity Dream Machine Pro met switch en een aantal accesspoints heb.

De Box 12 blijft voor mij waarschijnlijk nog wel even noodzaak, omdat ik een onmisbare vaste telefoonlijn heb, maar anders zou ik overwegen om de udmp direct aan te sluiten op de Network Termination Unit en de Box 12 terugsturen.

Wat ik zou willen is dat het mogelijk is om IPv6 prefix delegation te doen, zodat al mijn subnets en hosts achter de udmp naast een IPv4(NAT) een globaal IPv6 adres krijgen. Het zou bijvoorbeeld mooi zijn als je per poort op de KPN box een subnet en prefix delegation kunt instellen.

Op dit moment heb ik de TV+box op unicast gezet, omdat multicast een schokkend beeld geeft  (terwijl ik op de switches ertussen overal IGMP-snooping aan heb staan). Mogelijk heeft dat ook te maken met de verbinding tussen de udmp en box12.

Waar ik verder met de huidige firmware tegen aan loop:

• onbegrijpelijk trage gui, uitgelogd voor je het in de gaten hebt :-(
  • friendly names in DHCP verschijnen niet in DNS
  • Mijn udmp, met DHCPv6 enabled, krijgt geen IPv6 adres, andere linux/windows machines wel. Altijd met subnet  xxxx:xxxx:xxxx:1:.../64.  Dus waarschijnlijk moet de odhcp6c config aangepast worden (hoe??).

Graag advies!

wjb
Wijsgeer
  • October 10, 2023

joshu schreef:

De Box 12 blijft voor mij waarschijnlijk nog wel even noodzaak, omdat ik een onmisbare vaste telefoonlijn heb, maar anders zou ik overwegen om de udmp direct aan te sluiten op de Network Termination Unit en de Box 12 terugsturen.

Je kunt ook een eigen VoIP ATA gebruiken voor telefonie.

Zelf gebruik ik een Gigaset N300A IP voor telefonie via zowel KPN als CheapConnect.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 10, 2023

Gisteren sms ontvangen dat vannacht nieuwe update komt op het modem, echter stond vanmorgen nog de oude versie erop.

Krijg je weer een sms wanneer er een nieuwe poging komt?

Het kan soms een paar dagen duren, @heijmasa

Ik heb sinds een week of zo deze update, maar ik heb sinds die tijd last van een instabiele verbinding. Op compleet willekeurige momenten.. Uiteraard alle standaard stappen geprobeerd, zoals powercycle en reset, maar niets helpt. Ook het handmatig anpassen van het wifikanaal werkt niet. Iemand nog meer tips?

Maak hiervoor even een eigen topic aan, @Martin_W? Beschrijf je probleem en thuisnetwerk zo uitgebreid mogelijk. Dan kan de community met je meedenken.  

@joshu, in het algemeen raad ik ook jou aan een eigen topic te starten. Dan kan er meegedacht worden met je tv probleem, en het eventueel aanpassen van instellingen in je eigen apparatuur. Wat betreft de firmware, als jij nog de 60E versie hebt, dan zal daarin niets meer veranderen. Het is dan afwachten tot jij ook de nieuwe KPN Software krijgt.

• Topper
  • October 10, 2023

Maak hiervoor even een eigen topic aan, @Martin_W? Beschrijf je probleem en thuisnetwerk zo uitgebreid mogelijk. Dan kan de community met je meedenken.  

Done!

Hi dit werd enkele maanden geleden ook al aangegeven; is er al zicht of dit alsnog op korte termijn wordt geimplementeerd? 

• Nieuwkomer
  • October 11, 2023

@Erik_ Ik heb een jaar lang geen gebruik gemaakt van de KPN Box 12. Nu erachter gekomen dat mijn prive USG waarschijnlijk problemen heeft met de verwerking van PPPoE omdat ie de CPU power niet heeft. Ik krijg slechts 200Mbps down en 900Mbps up. 

Vanochtend Box 12 er tussen gezet, PPPoE op de USG uitgezet en nu als “domme” router laten fungeren want ik kan op de Box 12 het LAN adres niet aanpassen en dan zou ik alle apparaten in huis een nieuw IP moeten gaan geven. De Box 12 draait momenteel nog op SGEJ1000060E. 

Aan de hand van jouw info KPN helpdesk gebeld om te vragen of er mogelijkheden zijn om al de nieuwe firmware te krijgen waarbij dit wel kan, maar zij geven aan dat er helemaal niks nieuws is en mijn firmware de laatste versie is, bovendien dat info uit het forum geen KPN info is. 

Zijn er echt geen andere mogelijkheden om de nieuwe firmware te krijgen?
Gr
Gabrie

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 11, 2023

Hi dit werd enkele maanden geleden ook al aangegeven; is er al zicht of dit alsnog op korte termijn wordt geimplementeerd? 

Datum hiervoor is nog niet bekend.

Aan de hand van jouw info KPN helpdesk gebeld om te vragen of er mogelijkheden zijn om al de nieuwe firmware te krijgen waarbij dit wel kan, maar zij geven aan dat er helemaal niks nieuws is en mijn firmware de laatste versie is, bovendien dat info uit het forum geen KPN info is. 
Zijn er echt geen andere mogelijkheden om de nieuwe firmware te krijgen?

Ai, @GabrieVZ, jammer te horen dat de collega die je sprak niet op de hoogte was van deze update. Zoals je leest is deze er wel degelijk. Kan alleen niet zeggen wanneer je precies aan de beurt bent. Zaak is in ieder geval om je Box 12 aangesloten te laten. Als deze niet aangesloten is, dan herkennen wij ook niet dat jouw aansluiting deze update moet krijgen. Verder hangt het ervan af of je ook Wifipunten van ons in gebruik hebt. De update wordt namelijk alleen nog uitgerold bij mensen zonder Wifipunten.

• October 12, 2023

Ik ontving gisteren een SMS dat mijn Box 12 afgelopen nacht de update zou moeten krijgen.

Dit is echter niet gebeurd. Heeft resetten dan nut?

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • October 12, 2023

Ik ontving gisteren een SMS dat mijn Box 12 afgelopen nacht de update zou moeten krijgen.

Nee, resetten werkt sowieso niet. Het kan zijn dat er wel een poging is geweest, maar dat het niet is gelukt omdat we je modem niet konden bereiken. Of de migratie van deze batch is uiteindelijk toch uitgesteld. Ik check het even.

• Helper
  • October 12, 2023

“De update wordt alleen nog uitgerold bij mensen zonder Wifipunten. “
Hoe snel zou ik de update dan kunnen verwachten als ik mijn wifipunten reset vanaf de Box12 en daarna direct uit zet? Oftewel: Ik zorg dat ik binnen de target audience beland? 

En als mijn Box12 naar de nieuwe firmware is en ik installeer daarna het wifipunt (met nog de oude firmware)? Krijgt het wifipunt dan wel de nieuwe firmware gepushed? 

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • October 12, 2023

Nee, resetten werkt sowieso niet. Het kan zijn dat er wel een poging is geweest, maar dat het niet is gelukt omdat we je modem niet konden bereiken. Of de migratie van deze batch is uiteindelijk toch uitgesteld. Ik check het even.

@martijn197108 De migratie is wel gewoon doorgegaan, maar blijkbaar was jouw modem niet te bereiken door het beheersysteem (om wat voor reden dan ook). Dus we moeten even afwachten tot de volgende poging. Ik verwacht binnen 2 weken.

“De update wordt alleen nog uitgerold bij mensen zonder Wifipunten. “
Hoe snel zou ik de update dan kunnen verwachten als ik mijn wifipunten reset vanaf de Box12 en daarna direct uit zet? Oftewel: Ik zorg dat ik binnen de target audience beland? 

Welke SuperWifi punten heb je precies? Witte of zwarte? Het is onmogelijk voor mij om te zeggen wanneer je in de batch meegaat als je jouw SuperWifi punten afkoppelt. Ik zou het gewoonweg niet aanraden, al helemaal als het de witte zijn.

En als mijn Box12 naar de nieuwe firmware is en ik installeer daarna het wifipunt (met nog de oude firmware)? Krijgt het wifipunt dan wel de nieuwe firmware gepushed? 

Ja, dat geldt alleen voor de zwarte SuperWifi 2 punten op dit moment. Dan reset je ze, sluit je ze bekabeld aan en dan halen ze de nieuwe software op.

• October 12, 2023

Dankjewel @Paul_ !

Ik heb het modem voor de zekerheid gereset, de netwerknaam uit het beheersysteem werd opgehaald, ik ga er vanuit dat de koppeling nu ook goed is.

• Helper
  • October 12, 2023

Ik had een wit superwifi punt en een zwarte variant (beide bekabeld). De witte heb ik een tijd geleden al gerest en niet meer verbonden.  O.b,v. bovenstaand antwoord twijfel ik nog of ik hetzelfde met die zwarte zal doen. 

Bedankt iig.