Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100167 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 13, 2023

Ouderlijk toezicht doe je via Thuisnetwerk > Verbonden apparaten. Zie dit artikel voor meer uitleg:

• Helper
  • October 13, 2023

dank voor die link, maar dit geeft, zo te zien, alleen maar aan wanneer en verbonden apparaat mag verbinden of niet, dit houdt dan toch geen nog niet verbonden apparaten tegen te verbinden ?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 13, 2023

Klopt, dat laatste is inderdaad op dit moment, helaas, nog niet mogelijk. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • October 13, 2023

Bij vroegere versie is ook mijn switches te zien in clients list, now alleen nog echte clients (pc,smartphone,tv...). Ik moet weer eerst zoeken naar de ip om in switch in te loggen.

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 13, 2023

@TDN dat had ik hier in het begin ook. Later verscheen het IP ineens weer en is daarna altijd gebleven.

Geen idee waarom.

• Helper
  • October 13, 2023

Er zijn nu 2 ios devices die niet meer kunnen verbinden met Wifi Netwerk, alleen nog maar met het gast netwerk.

de V12 al een keer geherstart.

er is verder geen wifi versterker of iets anders wat daarop lijkt aangesloten, we zitten ca. 3 meter van het modem dat in de meterkast hangt en voorheen altijd heeft gewerkt

Andere ios devices en ook een windows 11 laptop hebben vooraslsnog geen problemen,

Zelf heb ik na de update geen aanpassingen gedaan, behalve de update naar .39 vanaf .38.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

@Peter6P Dat is vervelend natuurlijk. Ik hoop dat je het inmiddels opgelost hebt. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je het beste even een nieuw topic aanmaken en dan kijkt de community even met je mee. 

• Helper
  • October 14, 2023

@Peter6P Dat is vervelend natuurlijk. Ik hoop dat je het inmiddels opgelost hebt. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je het beste even een nieuw topic aanmaken en dan kijkt de community even met je mee. 

@Remco_ 
gedaan:
eXperiabox v12 wifi kan alleen met gastnetwerk verbinden na update naar KPN Software V12.C.23.04.38

• Helper
  • October 15, 2023

Email gehad op 29 september 2023 dat mijn modem "in 1 van de komende nachten de update door tussen 0.00 en 6.00 uur" zou worden ge-update.

Het is nu 15 oktober en ik zit nog steeds op V60E

Wanneer kan iets verwachten?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 15, 2023

Email gehad op 29 september 2023 dat mijn modem "in 1 van de komende nachten de update door tussen 0.00 en 6.00 uur" zou worden ge-update.

Het is nu 15 oktober en ik zit nog steeds op V60E

Wanneer kan iets verwachten?

Hi @cjjdool, dat is inderdaad een oudere versie. Raar dat je de update niet hebt gekregen. Zou je een nieuw topic willen aanmaken en ook je profiel willen invullen? Dan kunnen we dit uitzoeken en blijft het hier overzichtelijk. 

Dankjewel alvast. 

• Helper
  • October 15, 2023

Hi @cjjdool, dat is inderdaad een oudere versie. Raar dat je de update niet hebt gekregen. Zou je een nieuw topic willen aanmaken en ook je profiel willen invullen? Dan kunnen we dit uitzoeken en blijft het hier overzichtelijk. 

Dankjewel alvast. 

Gedaan

• Nieuwkomer
  • October 16, 2023

Ik heb BOX12 en 2x SW2, geen van allen voorzien van de KPN software.

Wanneer verwachten jullie te beginnen met uitrollen voor deze configuratie?

Komt er ook weer een optie om je aan te kunnen melden voor een update? Zo ja wanneer?

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 17, 2023

Hi @cjjdool, dat is inderdaad een oudere versie. Raar dat je de update niet hebt gekregen. Zou je een nieuw topic willen aanmaken en ook je profiel willen invullen? Dan kunnen we dit uitzoeken en blijft het hier overzichtelijk. 

Dankjewel alvast. 

Gedaan

Sorry voor de verwarring hierin, @cjjdool. Hiervoor was een nieuw topic niet echt nodig, dus ik heb je losse topic even weer verwijderd. Er kunnen twee redenen zijn dat je de update nog niet hebt. De eerste is dat jouw batch is uitgesteld. Maar meestal gaat het dan een paar dagen later alsnog. En met een sms van 29 september had ik dan verwacht dat dit dan alsnog al gedaan was. Dus ik denk niet dat dit de reden is bij jou.

De tweede reden is dat ons beheersysteem je modem niet heeft kunnen bereiken. Zou je jouw Box 12 willen resetten? Ik verwacht dat je dan binnen een paar dagen alsnog de update krijgt.

Nog onbekend. Is wel de groep die volgt als we met de Box 12 only klaar zijn. Dus in die zin ben je wel bijna aan de beurt, maar data kan ik helaas niet geven. 

Komt er ook weer een optie om je aan te kunnen melden voor een update? Zo ja wanneer?

Staat op het moment (nog?) niet weer op de planning.

• Nieuwkomer
  • October 17, 2023

Nog onbekend. Is wel de groep die volgt als we met de Box 12 only klaar zijn. Dus in die zin ben je wel bijna aan de beurt, maar data kan ik helaas niet geven. 

Aan het begin van dit jaar heb ik 2 Experia WiFi’s vervangen door 2 SuperWiFi’s. Hoe lang blijft de registratie van de Experia WiFi’s staan? Sindsdien is de BOX12 wel een keer een factory reset gehad.

JosdV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 17, 2023

Vannacht is het KPN 12 modem automatisch geupgrade naar firmware versie V12.C.23.04.38

Voorheen kon ik een back-up maken van de modeminstellingen en deze opslaan op mijn PC.
In deze nieuw GUI zie ik nergens meer de mogelijk om dit te doen. Is dit een feature die nog door KPN gaat worden toegevoegd of kan ik dat op een andere manier realiseren?

• Helper
  • October 17, 2023

Dankjewel alvast. 

Gedaan

Sorry voor de verwarring hierin, @cjjdool. Hiervoor was een nieuw topic niet echt nodig, dus ik heb je losse topic even weer verwijderd. Er kunnen twee redenen zijn dat je de update nog niet hebt. De eerste is dat jouw batch is uitgesteld. Maar meestal gaat het dan een paar dagen later alsnog. En met een sms van 29 september had ik dan verwacht dat dit dan alsnog al gedaan was. Dus ik denk niet dat dit de reden is bij jou.

De tweede reden is dat ons beheersysteem je modem niet heeft kunnen bereiken. Zou je jouw Box 12 willen resetten? Ik verwacht dat je dan binnen een paar dagen alsnog de update krijgt.

Staat op het moment (nog?) niet weer op de planning.

@Alex_P : Ik had mijn modem al herstart 1 dag geleden en hij heeft nog steeds op SGEJ1000060E

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Vannacht is het KPN 12 modem automatisch geupgrade naar firmware versie V12.C.23.04.38

Voorheen kon ik een back-up maken van de modeminstellingen en deze opslaan op mijn PC.
In deze nieuw GUI zie ik nergens meer de mogelijk om dit te doen. Is dit een feature die nog door KPN gaat worden toegevoegd of kan ik dat op een andere manier realiseren?

Wat we al doen aan back-up is de wifigegevens en telefoonprofielen opslaan aan onze kant. Deze worden dan, na een reset, automatisch teruggezet.

Wat we nog willen toevoegen is dat ook gereserveerde IP's (DHCP bindings) en port forwards automatisch worden opgeslagen en teruggezet. Datum hiervoor is nog niet bekend.

We zijn niet van plan lokale opslag back-up toe te voegen.

JosdV
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Topper
  • October 17, 2023

Wat we al doen aan back-up is de wifigegevens en telefoonprofielen opslaan aan onze kant. Deze worden dan, na een reset, automatisch teruggezet.

Wat we nog willen toevoegen is dat ook gereserveerde IP's (DHCP bindings) en port forwards automatisch worden opgeslagen en teruggezet. Datum hiervoor is nog niet bekend.

Als er geen plan is voor lokale opslag van de configuratie kan ik KPN dan bellen om de configuratie terug te zetten als ik iets aan de configuratie veranderd heb en ik de vorige configuratie zelf wil terugzetten?

Jeroen van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Nee, wij hebben die optie dan ook niet. Enige back-up die er zal komen is bij een harde reset van het modem, worden de laatst bekende instellingen weer teruggezet. 

• Topper
  • October 17, 2023

Hoe komt het dat een bedrijf als KPN al vanaf februari dit jaar bezig is met het introduceren van een nieuwe firmware voor de Exp 12? Misschien is deze vraag al meerdere keren gesteld maar het ontbreekt mij de moed om alle 32 pagina’s door te lezen. Moet ik overstappen op de fritzbox?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 17, 2023

Voordat ik de vraag stel, moet ik toegeven dat ik niet de 32 forum pagina's hiervoor heb doorgelezen (wel even op het forum gezocht). Gisteren de laatste software versie mogen ontvangen, ziet er beter en sneller uit dan daarvoor, da's mooi. 

Nu de vraag: zit er een bug in het uitzetten van de wifi? Als ik die grote groen knop achter ‘Wifi staat aan’ in het overzicht, dan gaat deze even tijdelijk naar grijs en sprint dan weer naar groen. Hetzelfde in tab: Wifisignaal. Ook zo'n mooi groenen knop welke ook weer terugspringt naar groen als ik deze wil uitzetten.

Er komt wel even een melding in de trant van: vanwege wettelijke regelingen duurt het even dat de weergave in de GUI is aangepast, maar ook na een aantal minuten blijft de WIFI aanstaan.

Ik heb was Asus AP's in huis staan, dus geen behoefte aan wifi van de modem.

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • October 17, 2023

Helaas ja dat met die wifi die niet uit wil schijnt nog een bug in deze versie te zijn. Misschien dat het wel lukt door de fysieke wifi knop langere tijd ingedrukt te houden totdat de wifi uitgaat ipv de web interface hiervoor te gebruiken.

Paul van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+26
  • Oud-Moderator
  • October 18, 2023

Als er geen plan is voor lokale opslag van de configuratie kan ik KPN dan bellen om de configuratie terug te zetten als ik iets aan de configuratie veranderd heb en ik de vorige configuratie zelf wil terugzetten?

@JosdV Dit is heel vers van de pers. Jeroen had dit niet kunnen weten. We zijn wel van plan om een back-up & herstel optie te gaan introduceren. Wel is het zo dat deze functie nog even op zich zal laten wachten puur vanwege het feit dat er op dit moment nog veel andere opties bijkomen en wijzigen. Bij een functie als back-up & herstel zou dat betekenen dat je dan ook van alles weer moet aanpassen bij elke update. 

Het komt dus wel, maar zal nog wel even duren.

Hoe komt het dat een bedrijf als KPN al vanaf februari dit jaar bezig is met het introduceren van een nieuwe firmware voor de Exp 12? Misschien is deze vraag al meerdere keren gesteld maar het ontbreekt mij de moed om alle 32 pagina’s door te lezen. Moet ik overstappen op de fritzbox?

@Berg62. Ten eerste omdat het om een compleet nieuwe software gaat en niet om aanpassingen op een bestaande.

Ten tweede omdat je een enorme klantenbase over gaat zetten naar nieuwe software zonder dat je wil dat zij er hinder van ondervinden. Je hebt oneindig veel verschillende thuisnetwerken/apparaten waar je onmogelijk van tevoren alles kan testen etc.

Ten derde omdat het niet alleen nieuwe software is voor de Box 12, maar ook voor de andere modems + wifiversterkers. En ze moeten ook samenwerken in de mesh en dergelijke.

En uiteindelijk denk ik dat je veel beter “slow and steady” kan gaan, dan zo snel mogelijk met veel risico. Ik heb dat tweede al vaak genoeg meegemaakt en ik kan je vertellen dat dat geen pretje is (voor niemand). Ik ben juist blij hoe dit gaat eerlijk gezegd.

Helaas ja dat met die wifi die niet uit wil schijnt nog een bug in deze versie te zijn. Misschien dat het wel lukt door de fysieke wifi knop langere tijd ingedrukt te houden totdat de wifi uitgaat ipv de web interface hiervoor te gebruiken.

@Barry1974 Wat Bruistablet hier zegt klopt. Lijkt een bug te zijn die alle aandacht heeft. Werkt het wel met zijn tip?

Forum|alt.badge.img+2
  • Helper
  • October 18, 2023

@BruisTablet @Paul_  Bedankt voor de tip, het uitzetten van de wifi via de knop aan de zijkant van de modem werkt inderdaad.

• Deelnemer
  • October 18, 2023

Maandag sms gehad dat de update 's nachts zou plaatsvinden. Echter, zit het modem vandaag nog op 60E. Is er wat mis met mijn configuratie?