Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100167 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • October 18, 2023

Goedemorgen @werty9021 en welkom hier op ons forum :)

Het lijkt erop dat ons beheersysteem jouw modem niet heeft kunnen bereiken. In dat geval wil ik je aanraden om de Box 12 een reset te geven zodat het de volgende keer wel lukt als we je proberen over te zetten. Deze 'ronde' heb je dan helaas gemist.

• Deelnemer
  • October 18, 2023

@JanZ_  Hmm bijzonder; zit niks bijzonders aan mijn kant. Heb in ieder geval het modem gereset, en dan wachten we af.

Komt er weer een aankondiging per sms, of gebeurd het per toeval?

• Helper
  • October 18, 2023

@JanZ_  Hmm bijzonder; zit niks bijzonders aan mijn kant. Heb in ieder geval het modem gereset, en dan wachten we af.

Komt er weer een aankondiging per sms, of gebeurd het per toeval?

Bij mij kwam de update vrij snel na de reset. Echter ik had vooraf helemaal geen sms ontvangen.  Normaal gesproken krijg ik die wel. Dus het is mij ook niet helemaal helder wat de selectiecriteria zijn voor de “batches” maar een reset kan wel een extra trigger zijn.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 18, 2023

@werty9021, dan is het inderdaad even weer afwachten. 

• Helper
  • October 18, 2023

Volgens mij is er meer aan de hand met de update procedure. Zoals eerder al aangegeven wordt mijn V12 modem nog steeds niet meegenomen voor een update naar de nieuwe software. Reset helpt blijkbaar ook niet.

Kan de KPN dit niet handmatig initiëren?

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 18, 2023

Hi @cjjdool, las in je eerdere post dat de modem ook gereset is. Nu moeten we nog een paar dagen wachten tot de update doorgevoerd wordt. Nog even geduld dus. 

• Deelnemer
  • October 19, 2023

Goedemorgen @werty9021 en welkom hier op ons forum :)

Het lijkt erop dat ons beheersysteem jouw modem niet heeft kunnen bereiken. In dat geval wil ik je aanraden om de Box 12 een reset te geven zodat het de volgende keer wel lukt als we je proberen over te zetten. Deze 'ronde' heb je dan helaas gemist.

Hier voor de 2e keer SMS ontvangen “Beste klant, vannacht krijgt je modem een update. Laat je modem aan staan. Problemen morgen? Kijk op kpn.com/update. Groet, KPN” 

Maar volgende ochtend nog steeds de oude versie. Had het modem onlangs nog herstart.

Zal jullie update proces ook last hebben van de trage login?

Wat doet die reset precies? Hopelijk niet al mijn DHCP reserveringen verwijderen.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 19, 2023

@heijmasa, een reset verwijdert al je eigen instellingen en zet het modem terug naar de fabrieksinstellingen. Als je dat niet wilt, dan kun je ook alleen een herstart doen. Alleen is dat niet altijd voldoende om de connectie met ons beheerssysteem te herstellen als die niet lekker gaat. En die connectie gaat inderdaad niet lekker. Ik kan hier op dit moment jouw Box 12 niet uitlezen. En als ik dat niet kan, kan ons beheersysteem dat ook niet. Dus van daaruit zou ik wel een reset adviseren. En zorg ervoor dat je Box 12 rechtstreeks met je aansluitpunt is verbonden.

• Topper
  • October 19, 2023

Afgelopen nacht de update van exp12 ontvangen. Vanmorgen werkte alles naar behoren. Nieuwsgierig naar de webpagina van het modem om te kijken wat er allemaal verbetert was bleek ik geen verbinding te kunnen maken. Scherm blijft leeg…. Server niet gevonden! Nu werk ik over het algemeen met safari op mijn iPad. Even overgestapt naar edge. Nu wel verbinding met Experia. Weet iemand waarom ik geen verbinding kan maken met safari? 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • October 19, 2023

Zou gewoon moeten werken via http://192.168.2.254 of via http;//mijnmodem.kpn. Leeg voor de zekerheid cache en verwijder cookies, @Berg62

• Nieuwkomer
  • October 21, 2023

Wanneer krijgt de superwifi 1 versterker de update zodat de 1ste versterker los van de modem gebruikt kan worden? 

• Topper
  • October 21, 2023

Afgelopen nacht de update van exp12 ontvangen. Vanmorgen werkte alles naar behoren. Nieuwsgierig naar de webpagina van het modem om te kijken wat er allemaal verbetert was bleek ik geen verbinding te kunnen maken. Scherm blijft leeg…. Server niet gevonden! Nu werk ik over het algemeen met safari op mijn iPad. Even overgestapt naar edge. Nu wel verbinding met Experia. Weet iemand waarom ik geen verbinding kan maken met safari? 

Oplossing gevonden, het werkt goed met mijnmodem.kpn/#/

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Wanneer krijgt de superwifi 1 versterker de update zodat de 1ste versterker los van de modem gebruikt kan worden? 

Dat gaat nog wel even duren. We focussen ons nu eerst op de KPN Box 12 en SuperWifi 2. Zodra we meer nieuws hebben, lees je dit natuurlijk in de Product Updates.

• Nieuwkomer
  • October 21, 2023

Dat gaat nog wel even duren. We focussen ons nu eerst op de KPN Box 12 en SuperWifi 2. Zodra we meer nieuws hebben, lees je dit natuurlijk in de Product Updates.

Het jammere is, dat na de update mijn eerste wifipunt  terug aan de modem moest waardoor ik nu veel minder WiFi in mijn huis heb. Ik snap niet waarom het eerst wel zou kunnen en nu niet meer ? Voorheen werkte het wel. Na de laatste update niet meer. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Het jammere is, dat na de update mijn eerste wifipunt  terug aan de modem moest waardoor ik nu veel minder WiFi in mijn huis heb. Ik snap niet waarom het eerst wel zou kunnen en nu niet meer ? Voorheen werkte het wel. Na de laatste update niet meer. 

@Marijn_86 jij hebt de update al binnen, maar maakt gebruik van SuperWifi 1 punten? Maak even een eigen topic aan, we helpen je dan graag verder.

• Topper
  • October 21, 2023

Ik heb ook 2 wifi 1 punten (de witte) . Voordat de update hiervoor gaat werken duurt met jullie snelheid en wat ik hierover lees in het forum nog zeker maanden. Als het er ooit komt. 

Kan ik niet goedkoop overstappen naar WiFi 2 punten (met inruil van mijn WiFi 1 punten) ? Zou wel een fijn gebaar zijn voor al dit wachten. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • October 21, 2023

Ik heb ook 2 wifi 1 punten (de witte) . Voordat de update hiervoor gaat werken duurt met jullie snelheid en wat ik hierover lees in het forum nog zeker maanden. Als het er ooit komt. 

Kan ik niet goedkoop overstappen naar WiFi 2 punten (met inruil van mijn WiFi 1 punten) ? Zou wel een fijn gebaar zijn voor al dit wachten. 

Dat komt er zeker. Maar jij hebt de update dus ook binnen? En je gebruikt de SuperWiFi 1? 

Maak dan ook even een eigen topic aan, dan helpen je daar verder. 

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 21, 2023

Hoe kan ik zelf zorgen dat deze update wordt geinstalleerd?

Ik hoor het graag.

Alvast dank en groet,

Steven

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @sschot! Als je nog geen bericht hebt ontvangen over dat je de update krijgt dan is het afwachten. We doen de updates in kleine batches, dus je ontvangt vanzelf bericht wanneer het bij jou zover is. 

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 21, 2023

Wat een waardeloze "piep" zooi. Ik wil gewoon de update kunnen uitvoeren, zoals bij ieder ander apparaat.

Waardeloos systeem hoe dit is geregeld en hoe de update functie niet beschikbaar is voor de gebruiker.

Maak dan een update knop zichtbaar, waarbij deze aangeeft, geen update beschikbaar. Zou heel wat meer van deze tijd zijn.

• Topper
  • October 21, 2023

1

Dat komt er zeker. Maar jij hebt de update dus ook binnen? En je gebruikt de SuperWiFi 1? 

Maak dan ook even een eigen topic aan, dan helpen je daar verder. 

Hallo Alex, 

Dank voor je reactie. Nee ik heb nog geen update op mijn Box12 ontvangen. Zou ook vreemd zijn want ik gebruik de witte WiFi 1 punten. 

Maar zoals ik schreef zou het fijn zijn deze goedkoop te kunnen vervangen omdat de update voor de WiFi 2 punten er wel is, of sneller schijnt te komen. 

Als KPN de witte uitfaseert helpt jullie dat ook. 

5Guru
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+5
  • Slimmerik
  • October 21, 2023

Wat een waardeloze "piep" zooi. Ik wil gewoon de update kunnen uitvoeren, zoals bij ieder ander apparaat.

Waardeloos systeem hoe dit is geregeld en hoe de update functie niet beschikbaar is voor de gebruiker.

Maak dan een update knop zichtbaar, waarbij deze aangeeft, geen update beschikbaar. Zou heel wat meer van deze tijd zijn.

Die is er, ironisch, met de nieuwe software, Even geduld hebben nog!

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 21, 2023

Ja, terwijl in nu bezig met met de configuratie, graag niet alles dubbel doe en in 1 x zou willen klaar zijn.

Maar vooralsnog overgeleverd aan de grollen van KPN.

Dan breek ik alles maar af, tot na de update.

Wat ik raar vind is dat mensen die al eens zijn geupdatet eerder dit jaar, nu doodleuk wéér een update krijgen, terwijl er ook nog een hele zooi mensen zijn die helemaal nog geen update hebben gehad.

Ik heb de update zogenaamd ook aangekondigd gehad, al twee keer, maar als ik dan kijk, is er helemaal niets veranderd.  Maandag 9 oktober en Maandag 16 oktober.