Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100167 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

• Nieuwkomer
  • October 21, 2023

Sinds de nieuwe update heb ik geen stabiele internetverbinding meer. Ik gebruik een eigen router (USG PRO 4 van Ubiquiti). Om de 40/50 minuten vliegt mijn verbinding eruit. Pingen naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8 werkt nog prima. Maar alle HTTP/HTTPS sessies worden verbroken, en nieuwe sessies krijgen een timeout. Na een minuutje of 10 werkt het verkeer weer prima.

Modem al meerdere keren gereset. En mijn eigen hardware meerde keren een reboot gegeven.

Is dit een bekend probleem?...

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @rickmoonen! Dat lijkt me niet de bedoeling. Wil je hier een eigen topic voor aanmaken? Dan kunnen we daar alles met je doorlopen. 

@niquedegraaff De verschillende momenten van het updaten hebben ook te maken met apparatuur die op het modem aangesloten is. SuperWifi e.d. die moeten dan ook mee in het update proces en verschillende apparatuur = verschillende groepen. Als jij de update nog niet binnen hebt kun je het modem een reset geven.

Hi @rickmoonen! Dat lijkt me niet de bedoeling. Wil je hier een eigen topic voor aanmaken? Dan kunnen we daar alles met je doorlopen. 

@niquedegraaff De verschillende momenten van het updaten hebben ook te maken met apparatuur die op het modem aangesloten is. SuperWifi e.d. die moeten dan ook mee in het update proces en verschillende apparatuur = verschillende groepen. Als jij de update nog niet binnen hebt kun je het modem een reset geven.

Ik heb WIFI uit staan. Bij mij gaat alles over ethernet.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Heb je het modem een reset gegeven, zoals Sanne hierboven aangeeft? Heb je in de webinterface gekeken welke versie je nu hebt, @niquedegraaff?

• Nieuwkomer
  • October 22, 2023

Ik heb woensdag 4 oktober het bericht ontvangen dat mijn modem de komende dagen een update krijgt en vervolgens op woensdag 18 oktober het bericht dat die nacht de update zou plaatsvinden.
Helaas heb ik nog geen update gehad. Moet ik zelf iets doen?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ha @FredW66, hier kunnen 2 redenen voor zijn:

1. update is uitgesteld. In dat geval wordt het meestal een paar dagen later alsnog gedaan. 
  2. het modem kon niet bereikt worden door het beheersysteem. Wil je eens een reset doen van het modem en toch nog even afwachten?

• Nieuwkomer
  • October 22, 2023

Ha @FredW66, hier kunnen 2 redenen voor zijn:

1. update is uitgesteld. In dat geval wordt het meestal een paar dagen later alsnog gedaan. 
  2. het modem kon niet bereikt worden door het beheersysteem. Wil je eens een reset doen van het modem en toch nog even afwachten?

Factory reset zojuist gedaan… ik wacht af.
Dank voor je snelle antwoord.

• Deelnemer
  • October 22, 2023

Sinds de nieuwe update heb ik geen stabiele internetverbinding meer. Ik gebruik een eigen router (USG PRO 4 van Ubiquiti). Om de 40/50 minuten vliegt mijn verbinding eruit. Pingen naar 1.1.1.1 en 8.8.8.8 werkt nog prima. Maar alle HTTP/HTTPS sessies worden verbroken, en nieuwe sessies krijgen een timeout. Na een minuutje of 10 werkt het verkeer weer prima.

Modem al meerdere keren gereset. En mijn eigen hardware meerde keren een reboot gegeven.

Is dit een bekend probleem?...

Zelfde probleem hier. router vliegt regelmatig uit sinds deze week nadata de update heeft plaatsgevonden. een eigen MESH router achter de KPN router hangen maar de V12 router vliegt er regelmatig uit.

Heb je het modem een reset gegeven, zoals Sanne hierboven aangeeft? Heb je in de webinterface gekeken welke versie je nu hebt, @niquedegraaff?

Ja, maar gewoon nog hetzelfde. 

• Helper
  • October 22, 2023

Hallo Allen,

ik zit de discussie nu een aantal maanden te volgen en lees onder andere dat de superwifi 2 nu ook een update kan krijgen. Dit gebeurd alleen bij de klanten die ook een update op de V12 hebben ontvangen. 
Ik zou graag geheel over gaan, wanneer gaat dit weer van start?

Rutger van KPN
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+15

@niquedegraaff Ik heb het voor je nagelopen. 

En soms kan het ondanks de sms'jes toch wat langer duren. 

Ik zou je dan ook willen vragen nog even af te wachten. 

@niquedegraaff Ik heb het voor je nagelopen. 

En soms kan het ondanks de sms'jes toch wat langer duren. 

Ik zou je dan ook willen vragen nog even af te wachten. 

Net als het welkomstcadeau ;). Die zou ook al 2 weken geleden geleverd worden.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hi @RedAlfa! Als je op dit moment de Box 12 hebt en nog geen bericht over de update op de Box 12 hebt ontvangen, wacht deze dan af. Je bent dan vanzelf aan de beurt. 🙂

@niquedegraaff Als je het welkomstcadeau nog niet binnen hebt en je verbinding is al 14 dagen of langer actief, neem dan contact op met Sidekix. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur en op zaterdag en zondag gesloten.
Het telefoonnummer van Sidekix is 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Mocht  dat geen oplossing geven, maak dan een eigen topic aan gezien het hier over de Box 12 update gaat. 

@niquedegraaff Als je het welkomstcadeau nog niet binnen hebt en je verbinding is al 14 dagen of langer actief, neem dan contact op met Sidekix. Zij zijn bereikbaar op werkdagen van 9.00 tot 18.00 uur en op zaterdag en zondag gesloten.
Het telefoonnummer van Sidekix is 088 - 623 70 06 (lokaal tarief). Mocht  dat geen oplossing geven, maak dan een eigen topic aan gezien het hier over de Box 12 update gaat. 

Dat heb ik al gedaan. Volgens hen heeft KPN gewoon nooit een order bij hen uitgezet en daar moet ik nu op wachten. Maar ik haalde het niet aan om daar over te discussiëren, maar meer als een sarcastische knipoog.

• Helper
  • October 22, 2023

Hi @RedAlfa! Als je op dit moment de Box 12 hebt en nog geen bericht over de update op de Box 12 hebt ontvangen, wacht deze dan af. Je bent dan vanzelf aan de beurt. 🙂

Ok, mag ik er dus vanuit gaan dat de uitrol weer opgestart is?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

@RedAlfa Yep! We doen het alleen in kleine groepen (batches), dus daarom kan het even duren. 🙂

• October 22, 2023

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel mensen de KPN Box 12 hebben en vooral of de uitrol zonder versterkers op de helft zit, op 10 procent of waar we aan moeten denken. De KPN Box 12 is uit mijn hoofd 2 en een half jaar geïntroduceerd en de meeste mensen die hem hebben zijn nieuwe klanten sinds die datum. Ik vermoed dat het overgrote deel Superwifi heeft afgenomen, dus hoe groot is de groep überhaupt nu die aan de beurt is. Dus KPN box 12 zonder wifi versterkers van KPN.

• Helper
  • October 22, 2023

Ik ben nu wel benieuwd hoeveel mensen de KPN Box 12 hebben en vooral of de uitrol zonder versterkers op de helft zit, op 10 procent of waar we aan moeten denken. De KPN Box 12 is uit mijn hoofd 2 en een half jaar geïntroduceerd en de meeste mensen die hem hebben zijn nieuwe klanten sinds die datum. Ik vermoed dat het overgrote deel Superwifi heeft afgenomen, dus hoe groot is de groep überhaupt nu die aan de beurt is. Dus KPN box 12 zonder wifi versterkers van KPN.

Ik begreep net dat de groep mensen met een box 12 EN superwifi 2 nu aan de beurt zijn.

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 22, 2023

Wat ik ook krom vind, KPN "ziet" iets, dus...…

Ik wil gewoon voorop lopen en testen, ongeacht het product en of dat extra gedoe oplevert. 

Het vinden van bugs in uitermate interessant. Het geven van ideeën en oplossingen die veel nut hebben is gaaf.

Maar KPN bepaald dat er op het wachtbankje plaats genomen moet worden.

Niet echt anno 2023 imo

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Voor deze update is het versnellen of aanmelden helaas geen optie, maar als je testen leuk vindt kun je je wel aanmelden voor het testen van onze nieuwe TV app. 🙂

We nodigen af en toe forumleden uit om zaken te testen, dus houd de Product Updates en het forum in de gaten als je hier interesse in hebt. 

sschot
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • October 22, 2023

Voor deze update is het versnellen of aanmelden helaas geen optie, maar als je testen leuk vindt kun je je wel aanmelden voor het testen van onze nieuwe TV app. 🙂

We nodigen af en toe forumleden uit om zaken te testen, dus houd de Product Updates en het forum in de gaten als je hier interesse in hebt. 

Ik voldoe niet aan de voorwaarden 🤪

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Da's dan weer jammer. 😅 Hopelijk een volgende test dan.

• Nieuwkomer
  • October 23, 2023

KPN; kan AUB worden aangepast dat je de IP addressen in de lijst van DHCP leases gewoon kan kopiëren? De pagina is op een of andere manier niet selecteerbaar gemaakt. Nog beter een knop met ‘kopieer dit address’.

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • October 23, 2023

Neem ik mee als feedback, dankjewel.

• Nieuwkomer
  • October 24, 2023

Aan het begin van dit jaar heb ik 2 Experia WiFi’s vervangen door 2 SuperWiFi’s. Hoe lang blijft de registratie van de Experia WiFi’s staan? Sindsdien heeft de BOX12 wel een keer een factory reset gehad.