Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1157 reacties

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 30 oktober 2023

Ligt er aan hoe lang je SW2 niet aangesloten zijn geweest, @Ed-Win. Als het lang genoeg is, dan ziet ons systeem het als een Box 12 only aansluiting. En dan kom je wel in de selectie voor update terecht. Je kunt controleren of je naar de nieuwe Software bent overgezet door 192.168.2.254 te openen in een browser. Als dat eruitziet zoals in het startbericht, dan heb je de nieuwe Software. Je kunt dan je SW2 ook updaten naar de nieuwe Software door ze te resetten en opnieuw te installeren. Daarna zit alles op de nieuwe Software en blijft het gewoon werken, ook als er verdere updates gedaan worden.

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32
  • Auteur
  • Moderator
  • 28527 reacties
  • 30 oktober 2023
RoY232221 schreef:

Ik ben net abonnee geworden van KPN en ik heb de Box 12 met de oude software gekregen. Ik kan dus LAN IP adres niet aanpassen en de DHCP server van de Box 12 niet uitzetten. Ik heb een uitgebreid thuisnetwerk incl. DHCP server draaien op een ander subnet en kan de KPN Box 12 modem er niet in integreren nu. Het is teveel werk om alle netwerk devices in mijn netwerk over te zetten in de KPN Box 12 dan ben ik meer dan een week bezig om alles weer werkend te krijgen. Ik heb geen KPN superWifi of andere Wifi spullen (dus Box 12 only) zou graag vannacht of zsm overgaan op die nieuwe software zodat ik überhaupt met KPN op internet kan met mijn hele net werk. Kan iemand dat voor mij regelen? Net 45min aan de lijn gehangen met 0800-0402 maar die meneer kon niemand binnen KPN vinden die me hier mee kan helpen….?

Ik denk dat je dan vrij snel aan de beurt bent, @RoY232221. Helaas kan ik je alleen maar vragen af te wachten.

• Topper
  • 14 reacties
  • 31 oktober 2023

Sinds deze ochtend hebben we opeens de nieuwe webinterface, maar krijgen ook geen internetverbinding meer via de lan poorten op het modem. Via wifi is er wel sprake van een internetverbinding.

Modem is al voorzien van een reset en zie zo ook geen vreemde zaken in de interface die duiden op een probleem.

Iemand een gouden tip?

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 42 reacties
  • 31 oktober 2023
famschopman schreef:

Sinds deze ochtend hebben we opeens de nieuwe webinterface, maar krijgen ook geen internetverbinding meer via de lan poorten op het modem. Via wifi is er wel sprake van een internetverbinding.

Modem is al voorzien van een reset en zie zo ook geen vreemde zaken in de interface die duiden op een probleem.

Iemand een gouden tip?

Geen gouden tip, maar misschien een eigen topic aan maken zodat de community wellicht kan helpen 😄

• Helper
  • 34 reacties
  • 31 oktober 2023

Ivm een specifiek issue heb ik ook een eigen topic gemaakt maar tot nu toe geen reactie (van KPN).  aangezien in dit topic actief gemonitord wordt hier maar even een verwijzing :-) :

• Helper
  • 29 reacties
  • 31 oktober 2023

Nieuwe software op V12 box gekregen, hierna werkt KPN Thuis niet meer. Melding "geen experia box gevonden" .....

RBxx
Superuser
Forum|alt.badge.img+22
  • Superuser
  • 17726 reacties
  • 31 oktober 2023

Hoi @cjjdool , lees het startbericht van deze product update. 

MijnKPN app versie 6.14.0 (of hoger)

Zodra je de nieuwe software op je modem hebt, kun je de Thuis app dus niet meer gebruiken. Dit komt omdat we de MijnKPN app gaan gebruiken voor het instellen en beheren van je wifi. Heb je de meest recente versie van de MijnKPN app geïnstalleerd? Dan zie je daar nu de volgende mogelijkheden:

• Standaard wifinetwerk configureren
  • Gastnetwerk configureren
  • Extra wifi configureren (via de optie ‘Geavanceerd’)

• Helper
  • 29 reacties
  • 1 november 2023

Sinds de de nieuwe software is geïnstalleerd op mijn router heb ik onderbrekingen als ik met internet verbind via mijn eigen WIFI access point. Als ik met het zelfde apparaat via WIFI van het KPN V12 modem naar internet verbind zijn die onderbrekingen er niet.

Dit is niet werkbaar zo. Via een Google Nest speaker naar tuneln luisteren geeft onderbrekingen in het geluid en vaak ook een volledige disconnect

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 1 november 2023

Bij de nieuwste firmware V12.C.23.04.39 gaat het bij mij mis met het correct opslaan van de DNS.

Zodra ik het IP adres wijzig gaat de dhcp range automatisch mee evenals de DNS. Echter na het herstarten van het netwerk is de DNS weer terug op de standaard 192.168.2.254 terwijl de rest wel correct is aangepast en opgeslagen.

Zie primaire DNS server adres voor het opslaan.

IP en DHCP pool netjes opgeslagen echter DNS weer terug op standaard.

Bram van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+17
  • Oud Moderator
  • 7879 reacties
  • 2 november 2023

Hi @mv27! Zou je willen bevestigen dat je de DNS aanpast via deze stappen?

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 2 november 2023

Hi @Bram_ 

Dank voor je reactie en de link. Via de stappen in de link is het inderdaad alsnog gelukt. Blijft echter vreemd dat bij het aanpassen van het ip adres de dns automatisch “meegaat” maar na herstart teruggezet is naar de standaard. Hoe dan ook is het hiermee opgelost waarvoor dank!

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7099 reacties
  • 3 november 2023

@mv27 Fijn dat het gelukt is en bedankt dat je het resultaat dan nog even deelt!

• Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 6 november 2023

Wanneer wordt nu eindelijk eens de firmware van de KPN box 12 vervangen?

Je hoort hier heel weinig over valt me op…

Zijn er nog steeds problemen met de uitrol / werking van de nieuwe firmware?

Ik hoef toch zelf geen actie te ondernemen hiervoor?

bvd

• 0 reacties
  • 6 november 2023
HDekker16 schreef:

bvd

Geduld zeer veel geduld, en helemaal als er nog Experiawifi punten in gebruik zijn. Ik heb ze los gekoppeld maar, het zal wel ergens 2024 worden voor overal de nieuwe software is uitgerold.

Berteman
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • 1209 reacties
  • 6 november 2023
Galdor68 schreef:
HDekker16 schreef:

bvd

Geduld zeer veel geduld, en helemaal als er nog Experiawifi punten in gebruik zijn. Ik heb ze los gekoppeld maar, het zal wel ergens 2024 worden voor overal de nieuwe software is uitgerold.

Als het niet sneller gaat dan dit, is straks de V10 al afgedankt zonder dat die ooit van de nieuwe software is voorzien.

Forum|alt.badge.img
  • Helper
  • 51 reacties
  • 10 november 2023

Ik gebruik op het ogenblik naar alle tevredenheid nog de V10 n enkele superwifi’s.

Heb een nieuwe v12 en nieuwe SW2’s klaar liggen maar als ik alles zo lees ben ik bang dat deze ook wel in de kast blijven liggen de komende 2 jaar. Voordat KPN zover is dat alles echt eens goed werkt zonder kinderziektes zoals de V10 icm SW1 nu bij mij werkt hebben ze die tijd wel nodig denk ik. 
En waarschijnlijk gaan ze dan de goedwerkende V10’s met de ellende opzadelen omdat ze zonodig eigen software op de modems willen hebben. Staat bijna gelijk aan het wiel voor de zoveelste keer uitvinden.

Mag duidelijk zijn ben geen fan van de huidige koers van KPN, vooruitgang zoals KPN dit noemt betekend meestal voor de klant eerst dat een gigantische terugval. Laat de oude apparatuur lekker werken zoals het nu werkt en blijf er van af. Ga vanaf de 12 en hoger maar lekker spelen voor de toekomst en houd het daar bij of geef als alles goed werkt op de 12 iedereen de 12. 
Ben je als KPN ook weer eens bij met je apparaten, alle verschillende versies van Modems, SW’s en TV ontvanger’s kan het systeem KPN nooit echt ten goede komen.

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 november 2023

Deze update heeft mijn hele systeem in de war gegooid en geen enkele KPN medewerker kan mij adequaat helpen. 

Wat een afgang voor KPN. 

De klantenservice schiet hier echt te kort.

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 november 2023

Heb ik na 27 minuten in de wacht een medewerkster van KPN aan de telefoon verbreekt ze de verbinding terwijl ze mij in de wacht zet… terug bellen ho maar… Klote service KPN. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+25
  • Moderator
  • 23592 reacties
  • 11 november 2023

Hi @Karel AMS, wat naar om te horen. 

Zou je voor jezelf een topic aan willen maken en willen uitleggen wat er aan de hand is? Dan kunnen we je daar helpen en blijft dit topic ook overzichtelijk voor andere meelezers. Dankjewel alvast. 

• Topper
  • 10 reacties
  • 11 november 2023

@Alex_P  zojuist gedaan. Dank voor je hulp!

• Helper
  • 32 reacties
  • 12 november 2023

Een Drama update voor kpn 12 box pushen.... 

Zijn jullie wel goed bij jullie hoofd? 

Koste me 213 euro om weer een normaal netwerk te hebben waarbij dingen wel gewoon goed werken... 

Stelletje koek******

Admin: Bericht aangepast wegens huisregels. 

• Deelnemer
  • 7 reacties
  • 12 november 2023
Erik_ schreef:

@heijmasa, een reset verwijdert al je eigen instellingen en zet het modem terug naar de fabrieksinstellingen. Als je dat niet wilt, dan kun je ook alleen een herstart doen. Alleen is dat niet altijd voldoende om de connectie met ons beheerssysteem te herstellen als die niet lekker gaat. En die connectie gaat inderdaad niet lekker. Ik kan hier op dit moment jouw Box 12 niet uitlezen. En als ik dat niet kan, kan ons beheersysteem dat ook niet. Dus van daaruit zou ik wel een reset adviseren. En zorg ervoor dat je Box 12 rechtstreeks met je aansluitpunt is verbonden.

Geen reset gedaan, wou niet al mijn DHCP reserveringen opnieuw zetten.

Maar blijkbaar weet KPN toch het modem te updaten, draai nu met .38 bijna 3 weken zonder problemen. .39 update staat klaar maar die laat ik even links liggen, draait goed zo…

• Topper
  • 10 reacties
  • 12 november 2023

@Alex_P  ik kan de pagina met nieuw aangemaakt onderwerp niet meer vinden; heb jij link?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 13 november 2023
Karel AMS schreef:

@Alex_P  ik kan de pagina met nieuw aangemaakt onderwerp niet meer vinden; heb jij link?

Bedoel je dit topic?

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+32

@Karel AMS fijn dat het je gelukt is om een eigen topic aan te maken. Ik zie dat de community je er al in helpt. Mocht het nodig zijn dat een moderator ermee aan de slag gaat, zal dat binnen enkele werkdagen gebeuren. Als je nog algemene vragen over de laatste firmware update hebt, stel die gerust in dit topic. Alle andere vragen en opmerkingen omtrent jouw probleem, kan je in jouw eigen topic kwijt.