Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1157 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7099 reacties
  • 28 november 2023
Millsite_NL schreef:

@roam dankje, dat zal ik eens proberen. Er zit indd nog een experia wifi achter.

Edit aangepast want ik las helemaal verkeerd in de haast. 

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 28 november 2023

Remco schreef:

...aangezien je dan de mesh-functie van de Experia Wifi kan verstoren…

Welke mesh functionaliteit van de Experia WiFi?

De Experia Wifi heeft naar mijn weten helemaal geen mesh functionaliteit.

Millsite_NL
Deelnemer
Forum|alt.badge.img
  • Deelnemer
  • 7 reacties
  • 28 november 2023

Precies dat dus, ik heb de experia wifi ontkoppeld, nu eens zien of die update komt. In het ergste geval zet ik mijn Experia box V10 of V10A terug. 

• Topper
  • 16 reacties
  • 29 november 2023
Millsite_NL schreef:

Precies dat dus, ik heb de experia wifi ontkoppeld, nu eens zien of die update komt. In het ergste geval zet ik mijn Experia box V10 of V10A terug. 

Het kan ook nog een tijdje duren. Want ik wacht nog steeds op de update. En ik heb alleen box V12.

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • 117 reacties
  • 29 november 2023
Beerman schreef:
Millsite_NL schreef:

Het kan ook nog een tijdje duren. Want ik wacht nog steeds op de update. En ik heb alleen box V12.

Al een keer het modem gereset met de knop achterop en er daarna niet meer aan het modem gezeten voor meer dan 24 uur? Werkte voor mij.

• Topper
  • 16 reacties
  • 29 november 2023
roam schreef:
Beerman schreef:
Millsite_NL schreef:

Al een keer het modem gereset met de knop achterop en er daarna niet meer aan het modem gezeten voor meer dan 24 uur? Werkte voor mij.

Ja al meerderemalen gedaan maar dat werkt niet.

• Topper
  • 16 reacties
  • 4 december 2023

Ik zie nog steeds deze interface.,..dat is toch de oude?

Wanneer krijg ik de nieuwe waarin SuperWifi met Mesh wel goed werkt?

Admin: privégegevens verborgen i.v.m. privacy

Jasper van KPN
Moderator

Dat is de oude interface inderdaad. De nieuwe wordt geleidelijk uitgebracht zoals je in het startbericht kunt lezen, eerst alleen de Box 12’en die geen SuperWifi's hebben en later zal dat uitgebreid worden. Wanneer dat is, is afwachten. Het startbericht wordt bijgewerkt als er nieuws over is.

• Topper
  • 16 reacties
  • 4 december 2023
Jasper schreef:

Dat is de oude interface inderdaad. De nieuwe wordt geleidelijk uitgebracht zoals je in het startbericht kunt lezen, eerst alleen de Box 12’en die geen SuperWifi's hebben en later zal dat uitgebreid worden. Wanneer dat is, is afwachten. Het startbericht wordt bijgewerkt als er nieuws over is.

Maar waarom duurt dit meer dan 9 maanden?
De aankonidging is van 22 februari 2023, heel apart dat dit straks bijna een jaar duurt voordat die update bij iedereen is aangekomen.

Jasper van KPN
Moderator

Dit bericht werd geplaatst toen een eerste testgroep werd overgezet naar de nieuwe software, heel kleinschalig. Inmiddels worden er dus meer mensen overgezet maar nog steeds geleidelijk. Het is nog geen update die voor iedereen is uitgebracht, het blijft zoals gezegd afwachten. Het kan zijn dat jij het binnenkort krijgt, het kan ook zijn dat het nog even duurt. 

• Topper
  • 24 reacties
  • 7 december 2023
wjb schreef:

Remco schreef:

De Experia Wifi heeft wel mesh, dit hadden ze later in een firmware update toegevoegd 

• 0 reacties
  • 9 december 2023
game9781 schreef:
wjb schreef:

Remco schreef:

De Experia Wifi heeft wel mesh, dit hadden ze later in een firmware update toegevoegd 

Mesh houd onder andere in dat accespunten via wifi met elkaar communiceren via een doorgaans verborgen ssid. 

Aangezien de Experia wifi punten alleen bedraad kunnen worden verbonden, heeft die toevoeging nagenoeg geen meerwaarde. 

Bij welke update was dat ik kan dit niet zo snel terug vinden.

Waar het de box 12 betreft het duurt nu wel heel lang. Wordt de nieuwe software eigenlijk al getest op de Experia wifi? Of is dat nog NDA informatie?

wjb
Superuser
  • 74646 reacties
  • 9 december 2023
Galdor68 schreef:
game9781 schreef:
wjb schreef:

Remco schreef:

Mesh houd onder andere in dat accespunten via wifi met elkaar communiceren via een doorgaans verborgen ssid. 

Aangezien de Experia wifi punten alleen bedraad kunnen worden verbonden, heeft die toevoeging nagenoeg geen meerwaarde. 

Bij welke update was dat ik kan dit niet zo snel terug vinden.

Sterker nog, de Experia WiFi heeft helemaal geen mesh functionaliteit, hij zal altijd via de bekabelde aansluiting met de router communiceren en nooit via wifi met een andere node uit het mesh netwerk.

Ja, de Experia Wifi ondersteunt fast/smart roaming en nee, de Experia Wifi maakt geen onderdeel uit van het mesh netwerk.

• 0 reacties
  • 9 december 2023

@game9781 zal de update bedoelen waarbij de Experia Wifi slave's van de Experiabox werden, dat maakt het inderdaad nog geen mesh, dat hangt er ook vanaf wat je als mesh ziet. Je hebt natuurlijk het mesh protocol, maar letterlijk gesproken zijn meerdere wifi toegangspunten van meerdere merken ook een mesh alleen werken deze niet samen.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 10 december 2023

Wij zijn sindskort vanwege glasvezelaanleg in ons dorp klant bij KPN geworden maar de oude software draait nog steeds op het modem en ook op de SuperWiFi 2 extender.

Is er ook een mogelijkheid om de update voor beide te forceren?

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • 42 reacties
  • 11 december 2023
Sietse007 schreef:

Wij zijn sindskort vanwege glasvezelaanleg in ons dorp klant bij KPN geworden maar de oude software draait nog steeds op het modem en ook op de SuperWiFi 2 extender.

Is er ook een mogelijkheid om de update voor beide te forceren?

Is niet mogelijk helaas, afwachten is de enige optie wat ik lees.

• Deelnemer
  • 4 reacties
  • 11 december 2023

Bah..

• Topper
  • 16 reacties
  • 13 december 2023

Vorige week woensdag zou ik update krijgen voor de modem natuurlijk niet gehad. En het is vandaag weer woensdag ben benieuwd of ik hem nu wel krijg 🤔

• Topper
  • 16 reacties
  • 15 december 2023

En zo als verwacht heb ik weer geen update gehad. En heb ik ook tussen tijd gereset naar fabriekinstelling En dat werk ook niet. Nu vraag ik me toch af waneer krijg ik hem?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7099 reacties
  • 15 december 2023

@Beerman  Dat kan ik helaas niet direct aangeven, dat is meestal rollend en in fases. Op welke versie zit je nu dan? Uiteindelijk zal de update automatisch worden doorgezet.

• Topper
  • 16 reacties
  • 15 december 2023

@Remco_  Ik heb nog de oude versie, maar ik heb al 2 keer een sms'je gehad dat ik de nieuwe zal krijgen. En dat is nog steeds niet gebeurd.

iscorpio
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • 59 reacties
  • 15 december 2023

In deze topic : 

geeft moderator @Jasper aan dat de update naar de nieuwste software met gebruik van Superwifi 2 al wel werkt.

“Met de SuperWifi 2 kan het al wel, maar in eerste instantie wordt de nieuwe software alleen geïnstalleerd op de Box 12’en waarbij geen SuperWifi in gebruik is. “.

Of begrijp ik hem nu verkeerd? Zou graag over willen stappen met gebruik van Superwifi 2 punten (2 daarvan bekabeld) omdat de oude software op de Box 12 echt bagger is.

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 7099 reacties
  • 15 december 2023
Beerman schreef:

@Remco_  Ik heb nog de oude versie, maar ik heb al 2 keer een sms'je gehad dat ik de nieuwe zal krijgen. En dat is nog steeds niet gebeurd.

Ik heb dit intern teruggekoppeld en je ongetwijfeld de update op termijn nog ontvangen al ik niet direct een termijn aangeven. 

• Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 20 december 2023

Zijn de superwifi problemen nu nog steeds niet opgelost?

Daar vind ik wel wat van. 🤔

Los dan iig dat verlopen certificaat issue op, het ziet er wel heel klungelig uit.

• Topper
  • 16 reacties
  • 20 december 2023

@Remco_  Afgelopen nacht heb de update gehad. 😀