Skip to main content
Updates

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38

Categorie:KPN Box 12
  • February 22, 2023
  • 1157 reacties
  • 100171 keer bekeken
KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.23.04.38
Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1157 reacties

• January 27, 2024

@Erik van KPN Hopelijk kun je mij ook helpen. Ik gebruik altijd een eigen modem, omdat ik mijn eigen subnet en DNS wil instellen. Dit zou met de nieuwe firmware niet meer nodig zijn. Ik heb het KPN modem weer aangesloten in de hoop dat er onderhand een update beschikbaar is (ik heb geen andere apparatuur zoals decoders of superwifi’s). De firmware is helaas nog steeds SGEJ1000060E. Kun je deze update forceren, mag gewoon overdag en als ik mijn instellingen kwijt raak is dit ook niet erg. 

Alvast bedankt.

• Deelnemer
  • January 27, 2024

Ook ik zit op softwareversie SGEJ1000060E waardoor het niet mogelijk is dit aan te passen.

Vandaag contact telefonisch contact gehad met de helpdesk. Ze kunnen mij niet verder helpen om mijn eigen subnet te gebruiken en raadde me zelfs aan om het @Erik van KPN te vragen op dit forum.

Dus bij deze, @Erik van KPN. Zou je mij verder kunnen helpen?
Wanneer je meer informatie nodig hebt dan hoor ik dat graag, alvast bedankt voor je hulp!

• Topper
  • January 27, 2024

@Erik van KPN 

Je wordt beroemd en bent een held! 😃

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 27, 2024

@Erik van KPN 

Ook wij zitten met dezelfde issues als voorgangers en op softwareversie SGEJ1000060E. Zou je ons ook alsjeblieft willen helpen met een push van de update ?

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 27, 2024

Ben benieuwd wanneer deze update nu eindelijk beschikbaar is voor mensen MET super wifi 2 punten. Wacht al bijna een jaar nu in de hoop dat wij de update krijgen helaas nog steeds problemen nu… begrijp dat handmatig omzetten niet mogelijk is. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2024

Ben benieuwd wanneer deze update nu eindelijk beschikbaar is voor mensen MET super wifi 2 punten. Wacht al bijna een jaar nu in de hoop dat wij de update krijgen helaas nog steeds problemen nu… begrijp dat handmatig omzetten niet mogelijk is. 

Hi @Whiffy. Mag ik vragen wat voor issues je precies ervaart? Ik zie een aantal reacties van jou in dit topic, maar inhoudelijk weet ik niet wat er aan de hand is. 

Zou je een topic willen aanmaken en het daar duidelijk willen uitleggen? Dan kunnen we precies kijken wat er aan de hand is, hopelijk oplossen, en blijft het hier overzichtelijk. 

Whiffy
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 27, 2024

Hi @Whiffy. Mag ik vragen wat voor issues je precies ervaart? Ik zie een aantal reacties van jou in dit topic, maar inhoudelijk weet ik niet wat er aan de hand is. 

Zou je een topic willen aanmaken en het daar duidelijk willen uitleggen? Dan kunnen we precies kijken wat er aan de hand is, hopelijk oplossen, en blijft het hier overzichtelijk. 

Hey Alex,

Natuurlijk wil ik dat doen! Ik zal morgen een uitgebreidere tekst en uitleg geven in een eigen topic. Hoop dat we naar een oplossing kunnen toe werken via een eigen topic.
Alvast bedankt!   

Forum|alt.badge.img+1
  • Helper
  • January 29, 2024

@Erik van KPN

Ook wij zitten met dezelfde issues als voorgangers en op softwareversie SGEJ1000060E. Zou je ons ook alsjeblieft willen helpen met een push van de update ?

ps: Mag bij ons trouwens ook gewoon overdag en als ik mijn instellingen kwijt raak is dit ook niet erg. 

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Auteur
  • Moderator
  • January 29, 2024

Ik zie een aantal verzoeken van de afgelopen dagen om overgezet te worden naar de nieuwe software. Daar kunnen we helaas niet aan voldoen. Als wij in bepaalde, specifieke, gevallen denken dat de nieuwe software de oplossing kan zijn, dan kunnen wij de keus maken om dat verzoek in te dienen.

Het uiteindelijke doel van deze hele uitrol is dat iedereen zo snel als voor ons mogelijk overgaat naar de nieuwe software. En terwijl we daarmee bezig zijn wordt er continu doorontwikkeld. We hebben daarbij veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden, waarbij capaciteit en stabiliteit de belangrijkste zijn. Er valt dan ook niet te zeggen of een omzetverzoek (als wij die indienen) ook ingewilligd wordt, en op welke termijn. Wij zijn daarin niet de beslissende partij. 

• Deelnemer
  • January 29, 2024

@Erik van KPN , bedankt voor je reactie. Wordt zeker op prijs gesteld!

In mijn specifieke geval is een update van de software wel de oplossing. Ik wil namelijk gebruik maken van mijn eigen subnet. En dit kan niet niet met de huidige software versie van de router.

Daarbij vind ik dat het anno 2024 mogelijk moet zijn om dit aan te passen. En niet alleen wanneer je zelf een router koopt.

Wie is hierin dan wel de beslissende partij?

Dit zet me wel aan het denken of ik binnen de bedenktijd alles ga terugsturen. Ik ga namelijk zelf geen router aanschaffen om alleen wat IP-adressen te kunnen wijzigen op de KPN router.

• January 29, 2024

Ik zie een aantal verzoeken van de afgelopen dagen om overgezet te worden naar de nieuwe software. Daar kunnen we helaas niet aan voldoen. Als wij in bepaalde, specifieke, gevallen denken dat de nieuwe software de oplossing kan zijn, dan kunnen wij de keus maken om dat verzoek in te dienen.

Het uiteindelijke doel van deze hele uitrol is dat iedereen zo snel als voor ons mogelijk overgaat naar de nieuwe software. En terwijl we daarmee bezig zijn wordt er continu doorontwikkeld. We hebben daarbij veel dingen waar rekening mee gehouden moet worden, waarbij capaciteit en stabiliteit de belangrijkste zijn. Er valt dan ook niet te zeggen of een omzetverzoek (als wij die indienen) ook ingewilligd wordt, en op welke termijn. Wij zijn daarin niet de beslissende partij. 

Bedankt voor je reactie. Ik snap dat het geen doen is om voor iedereen een handmatige actie aan te vragen, gezien de aantallen waarin mensen een KPN Box 12(B) hebben. Dit is wat vervelend voor “ons” techies, maar in het grote plaatje snap ik het. Ik zal rustig afwachten. Nogmaals bedankt voor de verduidelijking . 

• Helper
  • February 5, 2024

Ik zit nu op firmware V12.C.23.15.02 is dit nou de nieuwste?

BruisTablet
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Topper
  • February 5, 2024

Dat is zeker nieuwer dan de v12.c.23.04.38

• Helper
  • February 5, 2024

Oké bedankt voor je antwoord.

Wanneer wordt de update voor de Wifi-Punten doorgevoerd? 
Ik zit nu al sinds oktober met slecht internet door mijn huis omdat 1 van de wifi punten nu aan het modem moet hangen!

Jasper van KPN
Moderator

Voor de SuperWifi punten hebben we een aparte Product Update: 

Deze updates worden geleidelijk uitgebracht, en nog niet voor elk modem. Dat is afhankelijk van meerdere factoren.

roam
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+2
  • Slimmerik
  • February 11, 2024

Hoe kom je daar aan? Ik heb deze nog niet langs zien komen op het forum.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 11, 2024

Hoe kom je daar aan? Ik heb deze nog niet langs zien komen op het forum.

Bij een erg kleine groep is dit uitgerold, maar omdat het om enkele klanten ging hier nog geen update en details geplaatst. Dit komt uiteraard voor het moment dat de uitrol breed gaat beginnen.

Forum|alt.badge.img+2

@Alex van KPN 

Mijn modem haalt de nieuwe software niet op? Heb tijdje bij odido gezeten maar sinds vandaag terug bij kpn en zie oude software hoe fix ik dit?

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Je ontvangt de update automatisch en je ontvangt vooraf een e-mail wanneer dat gaat gebeuren Marco!

Wie krijgt de update en wanneer?

De update bevat nieuwe software en een volledig nieuwe webinterface. Hierdoor willen we de software niet te snel bij alle klanten updaten. We beginnen dan ook heel voorzichtig met een hele kleine groep klanten in februari 2023.

Dit zijn allemaal klanten die, op moment van selectie door ons, alleen een KPN Box 12 gebruiken zonder wifiversterkers. Het kan voorkomen dat je inmiddels wel wifiversterkers gebruikt. Als dat zo is, neem dan het stuk hierboven over Mesh even door.

Voordat de software wordt geüpdatet ontvang je van ons een sms en/of e-mail, met ook een link naar een informatiepagina op onze website.

Forum|alt.badge.img+2

@Remco van KPN 

Waarom haalt hij dan niet een andere v12 versie op?

wjb
Wijsgeer
  • February 16, 2024

Waarom haalt hij dan niet een andere v12 versie op?

Heb je die mail dan al gehad?

Ik vind het overigens schandalig dat KPN u al een heel jaar bezig is met het uitrollen van die nieuwe firmware voor de V12. Dit is wat mij betreft volstrekt onacceptabel.

Forum|alt.badge.img+2

Nee niet gekregen en die had ik half jaar geleden ook niet toen was modem ineens geupdated maar zoals ik zegt heb bij odido gezeten maar daar werkte meer niet. Dus hebben ze contract ontbonden.

Broeder Martinus
Deelnemer
Forum|alt.badge.img

Je ontvangt de update automatisch en je ontvangt vooraf een e-mail wanneer dat gaat gebeuren Marco!

Wie krijgt de update en wanneer?

De update bevat nieuwe software en een volledig nieuwe webinterface. Hierdoor willen we de software niet te snel bij alle klanten updaten. We beginnen dan ook heel voorzichtig met een hele kleine groep klanten in februari 2023.

Dit zijn allemaal klanten die, op moment van selectie door ons, alleen een KPN Box 12 gebruiken zonder wifiversterkers. Het kan voorkomen dat je inmiddels wel wifiversterkers gebruikt. Als dat zo is, neem dan het stuk hierboven over Mesh even door.

Voordat de software wordt geüpdatet ontvang je van ons een sms en/of e-mail, met ook een link naar een informatiepagina op onze website.

Ehm, vraagje: bedoel je vanaf februari 2023 of februari 2024? Kan me namelijk niet voorstellen dat er meer dan jaar tussen een aangekondigde update en daadwerkelijke uitrol zit. Zal denk ik een typfoutje zijn.

• Helper
  • February 16, 2024

Nee, volgens mij zijn ze inderdaad al een jaar bezig. Dat is inderdaad schandalig lang.

Ik heb destijds mijn V12 meteen in de kast gegooid en een FritzBox aangesloten vanwege de weinige opties die beschikbaar waren in de huidige firmware.

Nu zie ik dat de nieuwe firmware veel meer opties heeft en ook opties die ik in de FritzBox mis dus wellicht wordt de V12 weer interessant. @Remco van KPN krijg ik de email ook als de V12 niet is aangesloten?